Autor |
Kable zapłonowe |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 27-07-2008 10:49 |
|
|
.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: x |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 27-07-2008 10:52 |
|
|
x
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: y |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 27-07-2008 10:53 |
|
|
y
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 11-12-2008 20:43 |
|
|
Z małym opóźnieniem, ale przeczytałem artykuł i muszę powiedzieć, że jest całkiem przydatny. Wynikałoby, że Janmor robi kable z rdzeniem miedzianym, a Sentech z rdzeniem ferrytowym. Ciekawe, bo kosztują chyba mniej więcej tyle samo. Następnym razem przetestuję sentechy..
Nie wiem jak to działa, ale w artykule jest częściowo przepisana strona firmy Sentech...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 11-12-2008 21:42 |
|
|
Gdy wymieniałem kable WN mechanik/elektryk stwierdził, że kable tylko miedziane, bo "k-jetronic wymaga dobrego układu zapłonowego". Mam zatem miedziane i nie narzekam. Po Abelardzie chyba odziedziczyłem także miedziane.
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 11-12-2008 23:33 |
|
|
Wg mnie tylko janmor sie liczy mialem je we audi coupe 924 teraz 944 a tesc moj powywalal markowe i pozamawial janmora on tez ma swira na punkcie sportowych aut ale coswortch ach i twierdzi ze niemial lepszych kabli i zgadzam sie z nim, |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 18-12-2008 18:01 |
|
|
szeryf napisał/a:
Gdy wymieniałem kable WN mechanik/elektryk stwierdził, że kable tylko miedziane, bo "k-jetronic wymaga dobrego układu zapłonowego". Mam zatem miedziane i nie narzekam. Po Abelardzie chyba odziedziczyłem także miedziane.
No ale kable ferrytowe to jeszcze lepszy układ zapłonowy niż kable miedziane, co nie?
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 18-12-2008 18:08 |
|
|
Nie wiem - nie znam się. Zostałem poinformowany, że kable muszę kupić kable miedziane, więc takie zakupiłem (swoją drogą coś koło tygodnia musiałem na nie czekać zanim mi z Niemiec przywieźli )
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 19-12-2008 14:16 |
|
|
Ja mam ferrytowe i też jeździł. Z resztą - jeździłem już na różnych kablach (nawet na każdym innym na każdym cylindrze, przez chwilę) i nie wiem jak określić które są lepsze, a które gorsze. Jak miał jeździć to po prostu jeździł i się wkręcał bez względu na kable.
Natomiast mój ojciec założył w Polonezie Janmory swego czasu i... pięknie świeciły w ciemnościach, takie miały przebicia.
Nie piszę tego, by zniechęcić do tej firmy, tylko by pokazać, że różnie to może być.
Sądzę, że jeżdżący na LPG mają najwięcej do powiedzenia na temat lepszych i gorszych kabli. Kupując kable do 924 2.0 zwracałbym też uwagę na izolację cieplną kabla. W 924 kabelki nie mają łatwo, bo są tuż przy wydechu. Fajnie by było, gdyby kabel miał tak długą metalową osłonę od strony świecy, jak w oryginale. Jeśli nie, to polecam kable w izolacji silikonowej - nie twardnieją, nie kruszą się.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 19-12-2008 14:21 |
|
|
ja mam bardziej prozaiczne pytanie.
gdzie można dostać JAKIEKOLWIEKkable do 2.0 ?
ambitnie szukałem BERU jednak po obdzwonieniu kilku hurtowni okazało się ze za wycofane z oferty.
proszę możn ktoś ma namiary na dobre kable (z rdzeniem ferrytowym lub miedzianym)
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 19-12-2008 15:15 |
|
|
Janmor ma sklep internetowy, a Sentech podaje tylko listę dystrybutorów:
http://www.sentech.pl/index.php?cms=30
Trzeba spisać nr z katalogu Sentecha i zamówić w Intercars np. Jeśli dobrze kojarzę, to Pahu wystawiał kiedyś na allegro kable..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 19-12-2008 17:02 |
|
|
JA w wakacje kupiłem w Focie, od ręki mogłem dostać "jakieś" - nie pamiętam jakiej firmy - ba BOSCHA czekałem tydzień
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 19-12-2008 20:27 |
|
|
Ja dzwonilem do janmora i wyslali za pobraniem na drugi dzien.. |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 13:59 |
|
|
Delikatne odświeżenie tematu: Odkąd zakupiłem auto już trzeci komplet kabli szlag trafił (wszystkie Boscha). Abstarhuję od przyczyn problemów - ale do osób grzebiących mi przy aucie mam lekko seksualny stosunek. Zobaczymy jak sprawdzi się obecny magik. Co do kabli to chyba wypróbuje janmora, bo zabawa z boschem robi się trochę męcząca... No i ta różnica w cenie .
Mam też pytanie do osób korzystających z tej firmy. Czy kable są wystarczająco długie czy też trzeba kombinować, żeby dosięgnąć do świec? |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 14:12 |
|
|
ja jakis czas temu kupilem do 2.0 NGK , cena kolo 230 zl i czas oczekiwania ok miesiaca , sa dluzsze niz standard
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 14:48 |
|
|
Bosch Ci padł? Nie strasz mnie, ja się wykosztowałem (i tak po zniżkach się udało) na
ich kable i jak na razie zachowują się bardzo dobrze. Tzn. jak już gdzieś pisałem, nie
zauważyłem różnicy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 29-04-2010 15:09 |
|
|
ja kable boscha omijam wielkim łukiem - nigdy nie starczyły mi na dłużej jak na jakieś 6 miesięcy ... a teraz mam beru i nie mam zamieru marudzic - jest extra
ps. swiece boscha tez omijam z daleka ... ale nie bede generalizował - podobno przy świecach bosch ważne jest gdzie są produkowane ... |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 16:32 |
|
|
Kable może i OK, ale że przy silniku było też grzebane nie raz, to podejrzewam, że fachowcy mi delikatnie naruszyli niezawodność. Co ciekawe, obecny problem nie wiem skąd się wziął - po zrobieniu silnika wszystko było ok, tylko po paru dniach przestał palić na jeden cylinder. W jetroniku zdiagnozowali mi wadliwy przewód. Tak sam z siebie padł Chyba nawet 200 km nie przejechałem...
przy okazji zakupiłem dzisiaj świece "just in case" NGK - 4 sztuki kosztowały mnie.. 15 PLN. Trochę boję się o ich jakość
Edytowane przez szeryf dnia 29-04-2010 16:33 |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 16:47 |
|
|
Ja jeżdżę na NGK i komplet mam w zapasie, raz miałem z nimi problem, ale to
nie była ich wina. Szeryf, opisz może remont w swoim temacie wreszcie
Teraz we dwóch mnie straszycie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 17:14 |
|
|
Qbak: NGK używałem do tej pory, ale cena za sztukę wynosiła coś koło 7.5PLN, stąd też boję się jaka będzie ich jakość...
A co do remontu- w sumie nie wiele ciekawego mogę napisać, bo też sporadycznie wpadałem do mechanika. Ale kto wie, może gdy wypiję parę piwo to i wena się pojawi... Powiem tylko, że remont kosztował mnie więcej niż sądziłem .. |
|