924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 26-07-2010 16:55
Witam !

Jak sprawdzić czy działa elektromagnes i wirnik w wymontowanym rozruszniku ?
Chciałbym sprawdzić osobno działanie wirnika i osobno elektromagnesu - a więc rzecz jasna podłączam "-" na obudowę i "+" do .... ?

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 26-07-2010 17:29
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Lucas
Użytkownik



Postów: 251
Miejscowość: Sianożęty
Data rejestracji: 05.01.10
Dodane dnia 26-07-2010 19:18
Jak dobrze pamiętam to tak minus na obudowę i plus do śruby nr.2 żeby ruszyć wirnik a żeby zadziałał elektromagnes plus do śruby nr.1 a minus do nr.3 o ile mnie pamięć nie myli.


Porsche 924 '78.
Pontiac Sunfire '96
Leike LK50Q-3 '08
Citroën GSA Spécial '81
Alfa Romeo Alfasud 1.5 Turismo Internazionale '80
Lancia Delta GT i.e 1.6 '92
Fiat 126p '79
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 26-07-2010 20:09
Więc tak:

minus podajesz na obudowę
Aby sprawdzić bendix (elektromagnes) podajesz plus na styk nr 3. - Powoduje to zwarcie styku 1 z 2.
Aby sprawdzić rozrusznik podajesz plus na styk 2 i minus na masę.
Aby sprawdzić całość podajesz plus na styki 1 i 3. - powinien wtedy zadziałać elektromagnes i wysunąć zębatkę i następnie nią zakręcić.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 26-07-2010 21:46
dluga srubka w elektromagnesie to plus (stale podlaczony z akku jak rozrusznik zamontowany w aucie) wiec tu daj+
Minus tylko na mase!
Pin na wsuwke na elektrmagnesie to plus ze stacyjki tu kabelkiem podaj +
z kabla na srubce
troche zaiskrzxy i zarzuci rozrusznikiem!


Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 26-06-2013 14:12
Odświerzę temat - gdzie w powyższym elektromagnesie należy podłączyć przewód biegnący z cewki zapłonowej ? Wiem -prawidłowo powinien być to terminal 15a lecz w tym automacie po prostu go nie ma. Czasowo mam i muszę mieć tylko ten.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 26-06-2013 17:05
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 29-03-2014 08:59
Odkopię temat.

O ile działanie śrub 1 i 2 jest dla mnie jasne, o tyle przy 3 i 4 mam pewien kłopot a nie chcę uszkodzić elektromagnesu (o ile działa).

Nie mam bladego pojęcia jak sprawdzić całość na krótko - tj. od czego są gniazda 3 i 4. Więc będę wdzięczny za krótkie objaśnienie.

Dzięki!
Tomek


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

klec dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 29-03-2014 10:21
Pierwszy raz widzę takie cudo smiley Możliwe że masz tam podłączenie obu biegunów cewki czyli na jeden podajesz masę a na drugi plus. Za pomocą multimetru sprawdź czy między tymi dwoma jest przejście... ileśtam OMów smiley albo i więcej - dokładnie Ci nie powiem. Ewentualnie jedna końcówka do masy i sprawdzać czy któraś z tych dwóch jest "zwarta".
1 i 2 to wejście i wyjście "stycznika" załączanego cewką.

Możliwe, że masz jakiś dziwny elektromagnes smiley i wymaga podania dodatkowego minusa z przewodów... dziwne.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 29-03-2014 11:11
1 to + z aku
2 to wyjście na rozrusznik
4 to cewka wzbudzenia rozrusznika
Wyjątkiem i to coraz rzadziej spotykanym jest nr 3.
Jest to wyjście na którym pojawia się + w momencie zapięcia stykow cewki.
To tak jakby 4 jest wejściem wzbudzającym a 3 wyjściem tyle ze nie sa razem spiete i prad na 3 nie jest pradem z 4 tylko jest dopinany z 1 żeby odciążyć przewód wzbudzający.
Jak pomylisz 3 i 4 to rozrusznik nie zadziała, z reszta maja one różną srednice srub.
Pin 3 jest poządany w 924 - prad z tego wyjścia odpowiada za wzmocnienie iskry w momencie rozruchu.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 29-03-2014 11:13
31356497
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 29-03-2014 11:20
Dzięki Michale!
Przewertowałem kilkadziesiąt wątków dot. rozruszników i wszędzie jest opis instalacji z jednym terminalem (bez wyjścia).
Idę testować.

BTW. Jakiś czas temu wysłałem Ci PW w sprawie skrzyni - ale chyba masz przepełnioną skrzynkę. Zadzwonię po weekendzie.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 29-03-2014 13:17
Przecież przy terminalu 3 jest jego numer - 15a i jest to wyjście na rezystorze wstępnym do cewki zapłonowej i rozrusznika.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-03-2014 13:18
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 29-03-2014 13:31
Za pierwszym podejściem (terminale 1 i 4) rozrusznik wrzucił bendiks ale nie zakręcił. Podałem prąd na terminale 2 i 4 - wszystko zadziałało jak powinno - więc stwierdziłem, że jest problem z elektromagnesem, ale...

...po ponownym podłączeniu na terminale 1 i 4 - działa. Rozkręcę jeszcze rozrusznik, zobaczę szczotki. Jednak stawiam na dogorywający elektromagnes.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 29-03-2014 13:41
Rozkręć, przeczyść i przesmaruj elektromagnes - może się zawiesza.

P.S. 2 to jest masa

Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-03-2014 13:43
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 29-03-2014 14:14
P.S. 2 to jest masa


Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektrykę, ale wydaje mi się, że 2 to jest plus rozrusznika (wyjście z automatu na rozrusznik). A wtedy masa jest na obudowie. Potwierdzałyby to moje próby.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 29-03-2014 14:45
OK 2 = plus.

Sprawdź wogóle działanie samego wirnika zamieniając tylko biegunowość.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-03-2014 15:39
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 30-03-2014 10:37
Zastanawiam się jeszcze ile moich problemów z rozruchem wynika z... niewłaściwego rozrusznika.
Zamiast Boscha do Porsche mam Boscha do Audi 80 smiley Rozrusznik w moim samochodzie jest słabszy niż powinien.

Zamiast 1,1KW mam 0,83KW. Co prawda jak już kręci to odpala na dotyk, ale jak już będę miał wymieniać elektromagnes, to poszukam zamiennika całego rozrusznika (z tego co wiem pasuje od Mercedesa Sprintera). Różnica w cenie nie wielka (~50-100zł), a zawsze jakiś procent mocy więcej.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 30-03-2014 11:56
Posprawdzaj połączenia masowe i klemy . Ja miałem taki przypadek , klema w środku się upaliła , na zewnątrz nic nie było widać , prąd był w instalacji , a z rozruchem różnie bywało... Wymieniłem dwa rozruszniki a problem tkwił w klemie za kilka złotych ...
Na próbę możesz zapjąć dodatkowo kabel rozruchowy na masie akumulatora i podłącz go bezpośrednio do silnika .


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony

Edytowane przez tetsumaru dnia 30-03-2014 11:56
1714637
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 30-03-2014 12:07
Klemy i połączenia masowe wymieniłem smiley
Zresztą po wyjęciu z auta rozrusznik też sprawiał problemy.

Rozrusznik był regenerowany - ale z tego co pamiętam elektromagnes został stary - i to chyba jest podstawowy problem.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 04-04-2014 21:38
I faktycznie - automat. Po wymianie elektromagnesu Prosię znów ożyło! smiley


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
kiler
Użytkownik



Postów: 281
Miejscowość: (wil)Kołaków
Data rejestracji: 14.02.13
Dodane dnia 08-07-2014 10:46
Pytanie na szybko: ktoś wie jaki nr powinien mieć rozrusznik do 924 2.0 n/a? Niestety różne sklepy podają różne numery, a bez tego ciężko mi dobrać elementy do regeneracji (zębnik 1006209997 powinien pasować, ale nie wiem dokładnie jakie szczotki).


Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe - Juan Manuel Fangio

https://www.facebook.com/BWNengineering
www.facebook.com/BWNengineering
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 09-07-2014 00:17
Numery oryginałów:

MY 1976-1985 - 0,6 KW - 059 911 023 F
do MY 1979 - 1,1 KW - 046 911 023
od MY 1980 - 1,1 KW - 035 911 023 N

Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-07-2014 01:45
Strona 1 z 2 1 2 >