Autor |
Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Ogest
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 23.08.11 |
Dodane dnia 17-02-2012 22:34 |
|
|
Czesc !!!
Mozecie polecic jakis sensowny punkt, ktory by dobrze oczyscil i pomalowal felgi do mojego prosia, oczywiscie w Łodzi lub okolicach.
I jecze dodtkowe pytanko, czy klasc lakier piecowy czy pomalowac felgi zwkłym lakierem
z gory dziekuje za pomoc |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 17-02-2012 23:14 |
|
|
tylko lakier piecowy . Na zwykly kasy szkoda . Ja kiedys robilem w Pabianicach . Zobacze czy ta firma nadal sie tam znajduje .... tak po niedzieli
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-02-2012 23:20 |
|
|
Ale Ogest ma CS'y wiec polakierowac te felgi ta tak jaby przykryc rasowego konia przescieradlem CS'y nalezy polerowac na satyne- nie lustro i polozyc jakis pasywator
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Ogest
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 23.08.11 |
Dodane dnia 18-02-2012 00:20 |
|
|
A firmowo CS' byly lakierowane czy polerowane??
Bo moje maja przynajmniej dwie warstwy lakieru |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 18-02-2012 01:38 |
|
|
Fajnie by je było zrobić tak jak w oryginale, bo felgi piękne. Bardzo mi się podobają
Choć ja sam nie wiem niestety ja dokładnie wyglądały w oryginalnym malowaniu.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-02-2012 12:31 |
|
|
Tak jak tona mowi - one chyba nie byly oryginalnie malowane... Miały taką dzwiną , jakby przezroczystą warstwę ktora lekko zabarwiała felgi...
Tona - da sie gdzies to zrobic w ten sposob na oryginal? Mam komplet gullideckel z 928 ktore były robione w ten sam sposob...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-02-2012 12:57 |
|
|
Michal ,ta powloka to jakas magia staralem sie przypolerowac jedna felge i po pol godzinie polerki z pasta automax poszedlem pokonany do domu najmniejszego efektu nie zobaczylem tylko szlifierkka zaczela 'ladnie' pachniec Jestem jednak przekonany, ze specjalistyczny zaklad jest w stanie (poprzez odpowiedni dobor gradacji zcieru) uzyskac potrzebny efeky. Jesli ktos jest zainteresowany to mam jedna felge w stanie 'oryginal' na wzor dla zakladu.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Ogest
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 23.08.11 |
Dodane dnia 18-02-2012 21:09 |
|
|
Tona -Mozesz podeslac lub wystawic jakies lepsze( nie z telefonu) zdjecie takie wypolerowanej felgi |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-02-2012 21:45 |
|
|
W przyslym tygodniu jade do Łodzi, jesli bedziesz zaainteresowany moge zabrac i udostepnic Ci ja na czas renowacji...zdjecia nie za wiele pokaza.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Ogest
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 23.08.11 |
Dodane dnia 18-02-2012 22:45 |
|
|
A co cie sprowadza domiasta Lodzi
Oczywiscie bardzo chetnie skorzystam z propozycji pozyczenia felgi,
jakas kawa tez sie znajdzie |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-02-2012 23:12 |
|
|
Ok. zdzwonimy sie..moj telefon jest w temacie kontakty wiec ja bedziesz mial czas podelij mi wizytowke albo najlepiej sie tam dopisz.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Ogest
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 23.08.11 |
Dodane dnia 20-02-2012 12:33 |
|
|
Mysle nad ta polerka felg,
ale na lustro to chyba mi sie niepodoba, aby w felgach sie mozna bylo przegladac,
ma ktos jakies przykladowe zdjecia - najlepiej jak wygladły orginalnie,
i jak wyglada na samodzie taki poler na lustor, |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-02-2012 12:39 |
|
|
To chyba takie felgi:
http://924.pl/photogallery.php?photo=4326
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-02-2012 16:10 |
|
|
Juras to ze zdjecia to zwykle C90 zrobione na lustro musle ,ze Ludwikowe. To zupelnie cos innego. Poler na satyne "polmat" plus jakies zabezpiecznie =lakier lub pasywator. Wrzucenie zdjecia nic nie da bo wywola tylko dyskuje "lakierowane-nielakierowane"
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Ogest
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 23.08.11 |
Dodane dnia 20-02-2012 22:37 |
|
|
Dizkei Juras
Teras juz wiem ze LUSTRO to nie dla mnie
Tylko jak wypolerowac na satyne lub "polmat"?? |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Ogest
Użytkownik
Postów: 271
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 23.08.11 |
Dodane dnia 27-02-2012 22:52 |
|
|
Rozmawialem dzisiaj z dwoma warsztatami
kazdy fachoweic mowil ze lakier bezbarwny bezposrednio na felge nie bedzie sie trzymal,nie znaja podkladu bezbarwnego??
Ktos cos poradzi?? |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 28-02-2012 00:21 |
|
|
A czy patrząc z bliska na oryginales CS widać takie krążki jakby? Często fabryczna polerka była uzyskiwana poprzez toczenie z bardzo małym posuwem, tak było w "spiderwebach" w 924 chyba właśnie. Mogły być też anodowane na jakiś tam kolor, można tak uzyskać efekt "satyny".
Klar na polerce jest możliwy, ale efekt nie będzie znakomity, zostaje "mleko".
Polera najlepiej wygląda po prostu "goła", systematycznie odświeżana
Kolega mi sprzedał niedawno całkiem fajny temat, żeby surową polerkę skpryskiwać sprajem do nubuków (butów). Nie zmienia koloru (prawie!~) a pozostawia efekt perlenia - zabezpieczając przed wodą.
On to stosował na motocyklu (wyglądało dobrze), ja też tak zamiaruje, jak się wreszcie wezmę za polerowanie mojej gadzinki
Co do lakierów "piecowych" i zwykłych, to dużo zależy myślę od samego przygotowania powierzchni, żeby usunąć wsystkie tlenki. Ja w swoim byłym W126 robiłem felgi: baza + klar i pewnie do dziś jest super. W ojcowym W124 dwa sezony temu robiłem zwykłym syntetykiem "felgomal" + katalizator i... jest całkiem nieźle, choć strasznie ciężko się tym pryskało
Gość z Pabianic, (tutaj chyba polecany) choć posiada lakiernię proszkową to i tak klientom radzi tradycyjną metodę - baza + klar, mówiąc że "przecież dziesiątki lat się tak lakierowało i było dobrze, a proszek to połysk nie ten, paleta uboższa, a odparzyć też potrafi"
|
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 28-02-2012 00:30 |
|
|
Damian - dobry pomysl podsunales. ANODOWANIE. To moze byc to o co chodzi w CS`ach i gullideckel. Tylko kto to zrobi? Przed zabiegiem chyba trzeba by najpierw doprowadzic felgi do przyzwoitego stanu - polerka?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 28-02-2012 03:17 |
|
|
Nie wiem o jakich felgach mówicie ale jeśli ma być cos satynowego półmatowego to może aluminum po szkiełkowaniu ?
Osobiście nie spotkałem się z oryginalną felgą polerowaną fabrycznie i jednocześnie nie przykrytą lakierem bezbarwnym. Producenci zabezpieczją chyba zawsze lakierem, żeby przedłużyć efekt polerki. Inaczej koła były by po roku brzydkie, a nie są. Problem zaczyna się wtedy gdy zadrapie się rant o krawężnik wtedy powietrze dostaje się pod lakier i zaczyna brzydko wyglądać. Felga jakoś się utlenia wtedy. Lakier bezbarwny na polerki i szkło ISTNIEJE. Jest to farba przemysłowa, o wspaniałej przyczepności. Nie wymaga najmniejszego matowania, wystarczy odtłuścić. Jak pisałem Ogestowi, bardzo łatwo maluje się tym bezbarwnym, sprawia wrażenie żelowatego i trudno nim zrobić zaciek (no dla chcącego nic trudnego ) Jak ktoś by chciał moge podać namiary gdzie można kupić
|
|
Autor |
RE: Regeneracja FELG -ŁÓDŹ i okilice |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 28-02-2012 22:05 |
|
|
michal928 napisał/a:
Damian - dobry pomysl podsunales. ANODOWANIE. To moze byc to o co chodzi w CS`ach i gullideckel. Tylko kto to zrobi? Przed zabiegiem chyba trzeba by najpierw doprowadzic felgi do przyzwoitego stanu - polerka?
Jest dużo takich firm. Ja w poprzednim miejscu pracy korzystałem z usług firmy http://www.anodex.com.pl/, można zadzwonić i popytać Pana Karlińskiego czy by się felg nie podjął (a może już ma z tym jakieś doświadczenia?).
My nasze detale przed anodowaniem poddawaliśmy rotofiniszowi, polega to na tym, że do wibrującej kadzi wypełnionej odpowiednio dobranymi "kamyczkami" (zwykle ceramika) wrzuca się detale do obróbki i po określonym czasie wyjmuje gładkie jak pupka niemowlaka.
Felgi należałoby pozbawić wszelkich rys i doprowadzić do wysokiej gładkości (najlepiej polera), bo anodowaniem nie wypełnimy nierówności (grubość warstwy anodowanej jest "do wyboru" ale mierzona raczej w mikronach i wchodzi trochę wgłąb materiału a trochę na zewnątrz). Być może alu trzeba poddać "chemicznemu polerowaniu" przed anodowaniem, żeby efekt był najlepszy? Trza pogadać z fachowcem - wykonawcą.
Tych anodowań jest kilka rodzajów, z czego na felgi to chyba by się najbardziej nadawało anodowanie twarde, powierzchnia staje się naprawdę bardzo bardzo odporna na zarysowania! Tylko nie mam pewności, czy w tej metodzie uzyska się połyskliwość.
My w zależności od potrzeb różnymi metodami otrzymywaliśmy od matowej szorstkawej powierzchni aż po połyskliwą. A najczęściej anodowaliśmy po to, żeby utracić przewodność elektryczną na powierzchni.
Większość detali na stronce anodeksu to były właśnie "nasze"
Jest też firma w Rawie Mazowieckiej - takema, do której woziliśmy towar do anodowania, ale również do "proszku".
|
|