Autor |
Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 13-09-2012 22:03 |
|
|
Panowie, szukam i szukam na forum i nie znalazłem, jak jest to sorry...
Ale do rzeczy:
Chciałbym wymienić sprężyny i amortyzatory w 924 2.0.
Amortyzatory KYB:
http://transaxle.istore.pl/pl,product,5717658,amortyzator,kayaba,tyl,924,944.html
http://transaxle.istore.pl/pl,product,5178661,amortyzator,kayaba,przod,924,944.html
Ze sprężynami mam większy problem.
Szukam normalnych i znalazłem coś takiego:
http://www.czesci.autotrader.pl/lista-czesci/sprezyny-zawieszenia,porsche,924-1975-11-1988-07,2-0-turbo-170km,92-165-2975-100113.html
tylko co z tego wybrać, na tą chwilę nie wiem nawet, czy są dostępne i w jakich cenach. Coś polecacie?
Ew. zastanawiam się nad tymi u Tomka:
http://transaxle.istore.pl/pl,product,576712,zestaw,sprezyn,zawieszenia,przod,porsche,924.html
Może to głupie pytanie, ale czy można zamontować sprężyny obniżające Lesjoforsa bez innych ingerencji w zawieszenie, ze standardowymi amortyzatorami jak wyżej?
Czy to nie będzie idiotycznie wyglądało, jak obniżę sam przód i w końcu jak się będzie takie auto prowadziło (czy jest sens)?
Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 13-09-2012 22:45 |
|
|
Wśród " normalnych " amorów na rynku dostępne jeszcze są Monroe w bardzo podobnych pieniądzach. Co do sprężyn i zastosowaniu z "normalnymi" amortyzatorami to chyba nie za bardzo. Według mnie zmieni się punkt pracy i fabryczną charakterystykę tłumienia szlag trafi.
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 13-09-2012 22:49 |
|
|
Monroe są nawet tańsze. Mam ofertę na 720 zł za komplet, tyle, że tył gaz a przód olej. Masz rację, musi się zmienić charakterystyka. Jakieś namiary na sprawdzone "normalne" sprężyny do 924 n/a?
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-09-2012 23:20 |
|
|
rolo napisał/a:
Masz rację, musi się zmienić charakterystyka.
A niby dlaczemu musi? Jedyny problem jest taki, że skróci się efektywny wykorzystywany skok, a co za tym idzie częściej amortyzator może dobijać, oczywiście jeżeli te obniżające sprężyny nie są zarazem utwardzającymi, wtedy dobijanie nam raczej nie grozi.
Drugi problem może być taki, że sprężyna obniżająca jest krótsza nie tylko po obciążeniu, ale również w stanie odciążonym - idzie za tym to, że po podlewarowaniu sprężyna ledwie siedzi w kielichach. Tak jest właśnie w wyżej wzmiankowanych Lesjoforsach.
Nie wiem jak się sprawdzają dedykowane do 924 Mongoły, kiedyś skuszony ceną, kupiłem nowe do jakiegoś mercedesa i to był totalny kibel (lepsze były używane sachsy)
PS. Mam takie lesjoforsy nowe, może na sprzedaż. Były tylko przymierzone, żeby sprawdzić jak obniżają. Nie przejechały nawet metra.
A w świetle tego co napisane w ich certyfikacie TUV są do 924, a do 944 są inne, więc pewnie nie będę eksperymentował.
Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu poza serwisem nowe standardowe sprężyny do 924 nie były osiągalne.
|
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 14-09-2012 06:51 |
|
|
mam kyb juz 2 lata zamontowane w aucie i jest spoko, ale bardzo komfortowo - nie sa to amory do sportu, ale do jazdy na co dzien po dziurach nadaja sie swietnie
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 14-09-2012 08:55 |
|
|
Innych amortyzatorów niż KYB nie biorę pod uwagę, ale z tymi sprężynami mnie nie pocieszyliście :/
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-09-2012 09:51 |
|
|
Dlaczego chcesz zmienić sprężyny?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 14-09-2012 10:24 |
|
|
może dlatego, że po 20 latach to by można było... sprężyny siadają... (w peugeotach to nawet nie potrzeba 20 lat, a tak ze 4) no generalnie czasem jest różnica.... ale zawsze zostaje jeszcze dorobienie sprężyn na wzór... Kiedyś na forum subaru był podany adres do firmy spod poznania robiącej sprężyny i sprawdzonej. Panowie w starszych foresterach przerabiali tylne zawieszenie, bo oryginalne regulowane automatycznie siadało, a nowe amorki kosztowały majątek, a istniała wersja na jakieś rynki ze zwykłym zawieszeniem, amorki były dostępne, tylko problemem była sprężyna.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 14-09-2012 10:25 |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 14-09-2012 14:46 |
|
|
Firma to POSPRING (kropka pe el) jakość bardzo spoko, ale tanio nie jest...
Ja natomiast kiedyś w e30 miałem sprężyny -40mm i seryjny, w miarę nowy amor. Było bdb i generalnie do ok -40 można schodzić na seryjnym amortyzatorze. Zasada jest jedna: Jak nie zacznie rzygać olejem przez pierwszy miesiąc, to już wytrzyma
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.
Edytowane przez PietroM dnia 14-09-2012 14:47 |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 14-09-2012 16:44 |
|
|
Dzięki za wszelkie sugestie. Dzwoniłem już do Pospring. Konkretni przez telefon. Niestety określić koszt nowych mogą dopiero wtedy, gdy przyślę zdemontowane.
A powody wymiany są dokładnie taki jak napisał PIeszczoH - wyszedłem z założenia, że po 28 latach sprężyny mogą mieć lekko dość, więc przy wymianie amortyzatorów, dobrze jest zrobić całość kompleksowo.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 14-09-2012 19:26 |
|
|
rolo wrzuć temat sprężyn seryjnych, ale nowych, jak się zbierze ekipa, to ceny spadają drastycznie Jakby co, ja się piszę
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 14-09-2012 20:33 |
|
|
Nie ma ktoś z Was kompletu oryginalnych sprężyn do 924 2.0 luźno latającego po garażu?
Mam ten problem, że dorobienie trochę potrwa, a ja nie mogę tyle czasu i miejsca zajmować komuś moim pozbawionym zawieszenia autem
Chętnie bym taki komplet wypożyczył na jakiś czas i rozmawiał z firmą o ew. zakupie grupowym. Jedyny warunek to gwarancja oryginalności kompletu przekazywanego na wzór.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-09-2012 15:32 |
|
|
Ale dziwny pomysł. Jeśli chodzi o 20 letnie części do 924 to niech przykładem będą sworznie wahaczy, widziałem kilkukrotnie bez jakichkolwiek luzów oryginalne sworznie do 924 po 20 kilku latach eksploatacji. A jakoś nowe ze sklepu potrafią paść po roku. I podejrzewam, że będzie tak samo z dorabianymi sprężynami.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 15-09-2012 17:09 |
|
|
juras trudno się z tobą nie zgodzić co do części produkowanych masowo.
Części, które były oryginalnie montowane w naszych 24 się zużywały, te nowe się psują, ale z tymi sprężynami to właśnie o to zużycie chodzi..
Hasło "dorabiane" zawsze mi się kojarzyło z jakimś ślusarzem w szopie w brudnej flanelowej koszuli, nierówno ogolonym wąsem palący "Mocne", a co do Pospringu, to spora część środowiska SuperOesowego Poznania miała z nimi do czynienia i jeszcze do mnie narzekania nie doszły
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 16-09-2012 16:53 |
|
|
Dokładnie tak. Być może te sprężyny są jak najbardziej ok, tego nie wiem i w sumie nie mam jak sprawdzić, ale mam ograniczone zaufanie do 30-letnich elementów. Tak jak napisał PietroM - one się nie psują, po prostu się zużywają. Założyłem sobie, że zawieszenie będzie nowe. Nigdzie mi się nie spieszy i tak sobie kombinuję.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-09-2012 22:19 |
|
|
Ja uważam tak samo jak Juras, co ciekawe w temacie sworzni też mogę potwierdzić.
Ostatnio wymieniałem u siebie wahacze i okazało się że mam seryjne (jakoś wcześniej
na to uwagi nie zwracałem). Obydwa sworznie bez luzów. Tak samo myślę, że sprężyny
które są elementem teoretycznie mniej zużywającym się od sworzni na przykład, będą
w dobrym stanie. Ja bym zainwestował w coś innego ale oczywiście nie będę się
spierał, rób jak chcesz.
Mam dwie sprężyny z mojego auta, tylko są zdaje się zielone, nie wiem czy takie Ci
pasują. Jak już robić na wzór to chyba lepiej czerwone?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-09-2012 22:43 |
|
|
Wymiane sprezyn a juz tym bardziej dorabianie uwazam za kompletnie bez sensu... No chyba ze nizsze i twardsze - zadne wylanie nie grozi amortyzatorom, bledne jest tez stwierdzenie, ze sprezyny lesjofors ledwo siedza w kielichach - sa to sprezyny progresywne ktore rozciagniete sa zblizone dlugoscia do fabrycznych, obnizajace, mieksze od fabrycznych wiec nadaja sie tylko jako gadzet zeby auto lepiej wygladalo - na sciganie sie nie nadaja, nie wymagaja twardszych amorow.
Dorabiajac komplet spowodujesz, ze zamienisz dobre, markowe czesci na cos co moze pasc wlasnie po tych 4-ch latach od wymiany...
Obejrzyj tylko swoje sprezyny czy nie sa za mocno pordzewiale gdyz zaawansowana korozja moze wrozyc pekniecie oslabionej sprezyny w przyszlosci.
Zainwestuj w inne rzeczy i beda to duzo lepiej spozytkowane pieniadze...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:30 |
|
|
Dorabiajac komplet spowodujesz, ze zamienisz dobre, markowe czesci na cos co moze pasc wlasnie po tych 4-ch latach od wymiany...
Z tym się bardzo zgodzę, bo co jakość czasów minionych, to jakość czasów minionych
zadne wylanie nie grozi amortyzatorom
jeśli zamontuje się niższe sprężyny na amorach które już wcześniej pracowały na innej wysokości to b.często wylewają... Tyle z prywatnego doświadczenia, ale nie były to amory wysokich lotów praktycznie nigdy.
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-09-2012 00:32 |
|
|
Moje amortyzatory wylały (jeden) na seryjnych sprężynach
Po naprawie i założeniu niższych i twardszych sprężyn do tej pory (odpukać) ok!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Wymiana sprężyn i amortyzatorów |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 17-09-2012 08:56 |
|
|
rolo osobiście też dałbym sobie spokój ze sprężynami.
Na mój gust, zdemontuj swoje, obejrzyj je na spokojnie, porównaj stan, wysokość etc.
Jeśli będzie ok, a ty nadal będziesz chciał mieć piękne zawieszenie - daj je do szkiełkowania, do lakierowania proszkowego i już.
Osobiscie jeżdzę na zestawie niskie i twarde sprężyny + seryjne amorki (nowe) i nic się nie dzieje dobre pół roku.
Auto jeździ lepiej, wiadomo... komfort spada.
Dawno temu i nie prawda też eksperymentowałem z dorabiany zawiasem - teraz wiem że to pomyłka i jeśli coś zmieniać to tylko na produkty dedykowane do danego modelu.
Dobranie charakterystyki, twardości i wysokości nie jest takie oczywiste i proste podczas dorabiania.
Nie zdziwiłbym się gdybyś po odebraniu i założeniu spręzyn.....za jakiś czas znów je demontował bo coś ci nie będzie odpowiadać czy będzie konieczna ich korekta.
P.S.
Kiedy się na spocie pojawisz?
Jak zwykle co czwartek 20:30. |
|