924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Poprowadzenie przewodów hamulcowych
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 11-03-2013 21:57
I w sumie paliwowych też. Chciałbym to zrobić \'tak jak się robi do rajdów\' czyli powinno się to zrobić w kabinie zdaje się. Ale zdaje się również, że przy przechodzeniu przez ściany powinny być złącza zgodnie ze sztuką. No i czy w takich profi zastosowaniach stosuje się przewody miedziane czy wtedy to jest od początku do końca giętki przewód w oplocie ?? I na dobrą sprawę którędy najlepiej je poprowadzić.

Co do paliwowych w sumie te same pytania - czy zgodnie ze sztuką przechodząc przez ściany powinno się mieć złącza. Inna kwestia to bezpieczeństwo - niby to bezpieczne, wiem, że w rajdach prowadzi się te przewody w kabinie ale kurde z drugiej strony mieć paliwo w kabinie... gdzie to bezpieczeństwo...

Podsumowując - macie jakieś materiały \'jak to się robi\' ? Nie mogę znaleźć jakichś konkretów.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 11-03-2013 21:58
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 11-03-2013 22:26
Juras nie wiem jak to się robi w obecnie produkowanych rajdówkach pewnie określa to homologacja FIA, ale zobacz jak sobie radzili w latach 80tych
zobacz tutaj :
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery_view&gallery=project1983audiquattroa2&g=13

możesz też szukać w fotkach na :
http://www.freisinger-motorsport.de

W dzisiejszych czasach często też stosuje się przewody z tworzyw sztucznych poliuretanów/plastików również w oplotach.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 11-03-2013 22:26
1290383
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 11-03-2013 23:11
Nie wiem jak to powinno wyglądać, ale ja bym sobie przewodów paliwowych w kabinie nie poprowadził smiley



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
www.arctic-klimat.pl
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 11-03-2013 23:47
Juras, paliwowe mogą być w kabinie - tak jak napisał PIeszczoH, takie rozwiązanie było stosowane w autach stricte wyścigowych/rajdowych.
Nie wiem czy to coś zmieni, ale nawet w mojej fabrycznej Delcie Integrale, paliwowe idą kabiną wzdłuż progu pasażera.
Wykonane z tworzyw.
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 13-03-2013 10:01
PIeszczoH napisał/a:
Juras nie wiem jak to się robi w obecnie produkowanych rajdówkach pewnie określa to homologacja FIA, ale zobacz jak sobie radzili w latach 80tych
zobacz tutaj :
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery_view&gallery=project1983audiquattroa2&g=13


swoją drogą zastanawia mnie dlaczego w tej quatrówce zostawili 1/3 oryginalnej budy i resztę przeszczepili ze zdrowego dawcy... dla VIN? Przecież łatwiej byłoby dostosować budę dawcy...


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
kiler
Użytkownik



Postów: 281
Miejscowość: (wil)Kołaków
Data rejestracji: 14.02.13
Dodane dnia 13-03-2013 10:54
W taki sposób pozostało to wg dokumentów oryginalne AQ S1.


Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe - Juan Manuel Fangio

https://www.facebook.com/BWNengineering
www.facebook.com/BWNengineering
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 13-03-2013 10:55
Dzięki za linki. Chociaż w sumie nadal nie wiem jak to rozwiązać...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
kiler
Użytkownik



Postów: 281
Miejscowość: (wil)Kołaków
Data rejestracji: 14.02.13
Dodane dnia 13-03-2013 18:41
Jeśli szykujesz auto do sportu, to rób zgodnie z załącznikiem J do MKSu: http://www.pzm.pl/samochody/regulaminy/zalacznik-j-fia-2012


Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe - Juan Manuel Fangio

https://www.facebook.com/BWNengineering
www.facebook.com/BWNengineering
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 13-03-2013 18:54
Ja bym chyba poprowadził tak jak są i jak będę robił remont moim przewodów to
tak właśnie zostawię. Chyba że chcesz faktycznie w jakiś rajdach startować i istnieje
wysokie ryzyko uszkodzenia przewodów pod autem. Też bym się trochę bał paliwa
w środku. Płyn hamulcowy też do obojętnych nie należy jakby nie patrzeć.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 13-03-2013 19:52
Płyn hamulcowy to nie jest problem bo mi krzywdy nie zrobi, najwyżej lakier zejdzie i będe mógł hamować... silnikiem smiley

Z paliwowymi jest ten problem, że nie mam już przewodów paliwowych bo były zardzewiałe, a w tej chwili nawet uchwytów pod spodem nie mam.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 19-03-2013 09:51
No dobra, opuściłem wał i pomysł jest taki, że samą górą tunelu można poprowadzić wszystko. Jest tam wystarczająco dużo miejsca i na paliwo i na przewody hamulcowe. I będzie bajka jeśli chodzi o wyjście z korektorem hamulców przy dźwigni zmiany biegów.

Jedyne co mnie trochę martwi to, że jest tam raczej gorąco od silnika. W F1 raczej się kiedyś chłodziło paliwo a nie grzało smiley


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 19-03-2013 10:19
Moim zdaniem tam będzie za gorąco. Uważam, że nie warto ryzykować. Jeśli okaże sie, że taki pomysł jest niebezpiecznym niewypałem, to pomyśl ile musiałbyś się narobić, żeby to potem odkręcić smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 19-03-2013 10:46
Przewody hamulcowe wewnątrz. Przewód AN3, tworzywo sztuczne w oplocie.

Przewody paliwowe tylko profi: w komorze silnika AN6, 200bar, w oplocie z nierdzewki (np Goodridge 200 series). W kabinie można stosować tylko przewody teflonowe w oplocie min 200bar (najlepszy jest Krontec). Nawet najlepszy przewód gumowy w oplocie odpada - będzie śmierdziało paliwem (lotna frakcja nowych i sportowych paliw przenika przen NBR). Musisz dać złączki na grodziach.

Przewody paliwowe to droga impreza. Instalacja kosztuje min. 3k.


CP9A/4G63
We are not what we own.

Edytowane przez tkacki dnia 19-03-2013 10:46
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 19-03-2013 14:04
Juras a co w komorze silnika zrobisz z tym przewodem paliwowym wychodzącym z "tunelu" ?
nie będzie mu ciepło?
co w razie strzału w przód jeśli silnik się cofnie ?
co z odległością od wydechu?
w tunelu faktycznie jest gorąco - potweirdzi to każdy kto wyjął wnętrze i zdarł okładziny, tunel nagrzewa się od wydechu bardzo !
masz Turbo, więc przewody masz z prawej strony pod podłogą, czemu nie zrobisz tego tak jak było ?
Jak chcesz kupić tanio przewód paliwowy z tworzyw to trzeba iść na złom dorwać jakieś młode auto i zdemontować.
Możesz też zapytać Pilatusa czy kogoś nie zna.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 19-03-2013 17:07
To nie chodzi o turbo tylko zwykłe 924 :]

Poza tym - nawet jak oryginalne przewody wychodzą spod auta to zaskoczę Cię - one wchodzą do komory silnika smiley

Kurczę musze to wszystko przemyśleć. Chciałoby się profi jak w WRC ale może skończy się tak jak było w oryginale hmm...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 19-03-2013 18:31
Juras to, że one wchodzą do komory silnika to jest jasne i oczywiste....
tylko, że wchodzą, albo prawym nadkolem - turbo S2 itp,
albo tuż przy serwie hamulcy i silnik je omija.
natomiast nie przechodzą w bezpośredniej bliskości wydechu - tunel.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-03-2013 20:05
simprez napisał/a:
Moim zdaniem tam będzie za gorąco. Uważam, że nie warto ryzykować. Jeśli okaże sie, że taki pomysł jest niebezpiecznym niewypałem, to pomyśl ile musiałbyś się narobić, żeby to potem odkręcić smiley
Niebezpiecznym "wypałem" okazac sie mozesmiley


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 19-03-2013 22:24
Nie no nie chodziło o poprowadzenie przy wydechu tylko samą górą tunelu nad wałem. Ale może to nie taki dobry pomysł jak mi się wydawało.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 20-03-2013 08:58
Jeszcze wracając do tematu - w 944 turbo przewody paliwowe są położone mega idiotycznie. Wchodzą centralnie nad kolektor dolotowy. Podejrzewam, że to było przyczyną niejednego pożaru w tym aucie (często się pojawiają w necie do sprzedania 44 turbo po pożarze pod maską - widziałem co najmniej kilka).

A tak poza tym musze się udać do firmy, która w Pabianicach robi offroady i sprzedają przewody, złączki itp dedykowane do takich pomysłów. Zorientuję się jaki to koszt i czy warto się w to bawić.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 20-03-2013 09:00
Autor RE: Poprowadzenie przewodów hamulcowych
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-03-2013 09:15
Złączki od 40 do 150 zł (JIC). Przewód to min. 50zł/mb. Do tego musisz doliczyć zwykle nietypowe króćce przy zbiorniku / pompie i listwie / regulatorze.

Elementy do układu hamulcowego dużo tańsze.


CP9A/4G63
We are not what we own.
Strona 1 z 2 1 2 >