Autor |
kompresorek w s2 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 13-01-2014 12:33 |
|
|
Czy ktoś ćwiczył tą zabawkę? http://www.alfaclub.pl/rotrex.html
Temu panu się udało: http://forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-968-technical-forum/643347-944s2-supercharger-build-thread.html
A ponieważ zbliżam się do końca ze swoim to zaczyna mnie swędzieć pt "co by tu jeszcze spiepszyć"
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 13-01-2014 12:39 |
|
|
pavka badal temat kompresora do swojego 968
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 13-01-2014 14:04 |
|
|
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/793323-attention-aussies-my-420-hp-supercharged-engine-for-sale.html
i jak przeszukacie forum to macie dokladnie opisany silnik. Fajny projekt..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 13-01-2014 20:44 |
|
|
W Polsce, chyba jeszcze cos takiego nie powstalo wiec moze warto przetrzec szlaki
Bylo za to jedno 3.0 turbo ale od dawna nie jedzilo jak trzeba ciekawe co z nim ,czy czasem nie stoi i porsza?
Na rennlist pelno projektow 944s2/968+turbo wiem ze pytanie dotyczylo kompresora ale takie fotki tez potrafia zainspirowac
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/794644-just-another-968-turbo.html.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 13-01-2014 20:45 |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 13-01-2014 22:13 |
|
|
Z tego co doczytałem to pod turbo jest dużo poważniejsza robota niż pod kompresor inne tłoki, kute, odprężone, customowy dolot, wydech itd. Na kompresorze ponoć do 300KM robią na standardowych gratach...
Ech, wypić meliski, uspokoić się dokończyć to co jeszcze jest do zrobienia, a jeszcze jest i dopiero głupotami się zajmować... niech mnie ktoś ostudzi...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 13-01-2014 22:52 |
|
|
pod kompresor czy turbo to trzeba mieć silnik sprawdzony bo tak to cos może bokiem wyjsc
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-01-2014 23:38 |
|
|
Seler2 - studze...
To ze amerykanie wsadzają tam kompresory i wyciskają 300KM nie znaczy ze jest to dobrze i bezpiecznie zrobione.
Widzialem ich projekty turb, podtlenkow azotu itd. Wszystko zrobione bez podstawowej wiedzy, wybuchające na hamowni silniki itp. Ich filozofia to "na sztuke aby dzialalo, wlejmy podtlenku podobno to dużo daje"
Proponuje takim autem po tuningu wyjechać na tor poznan i zrobić pare szybkich kolek a nie tylko od swiatel do swiatel kilka sekund obciążenia - albo autostrada i 50-100 km pełnym ogniem.
Moim zdaniem bezpiecznych 300KM z tego silnika nie zrobisz bez poważnej przebudowy.
Spalanie stukowe zabije uszczelke pod glowicą kilka razy a później silnik.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 13-01-2014 23:41 |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2014 08:19 |
|
|
Michal - nie znam sie jakos specjalnie ale wlasnie na rennlist wiele projektow obrywa na torach dosc mocno i sie sprawdzaja, co do budowy nie zaryzykowalbym stwierdzenia ze to nieokrzesani kowboje, bo w wielu przypadkach raczej przerastaja warsztatem nasze rodzime projekty.. a co do samego stukowego - to maja nad nami jedna zasadnicza przewage - e85..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 14-01-2014 08:39 |
|
|
Jarzyna napisał/a:
... a co do samego stukowego - to maja nad nami jedna zasadnicza przewage - e85..
??? a mógłbyś bliżej wyjaśnić ? |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 14-01-2014 08:52 |
|
|
Jarzyna napisał/a:
a co do samego stukowego - to maja nad nami jedna zasadnicza przewage - e85..
jarzyna, na E85 szybciej dojdzie do spalania stukowego
ilość oktanów to wielkość cząsteczki - im mniej tym cząsteczka jest mniej stabilna i szybciej dochodzi do jej rozpadu. Paliwa o niskiej liczbie oktanowej są używane do silnikow o niskim stopniu sprężania - np stary 66 jeśdziły na benzynie 74 bo miały stopień sprężania rzędu 6:1. Natomiast przy silnikach wysilonych stosuje sie paliwa o podwyższonej liczbie oktanowej - paliwa do wozów sportowych mają ponad 100 oktanów
Co do samego E85 - nie wiem jak to jest określane w stanach, ale w skandynawii E85 to etanol, przejeździłem na tym jeepem kawał skandynawii ale silnik i tak mimo niskiego stopnia sprężania trochę wariował, bo brakowało korekty zapłonu, w rezultacie moc silnika spadała a spalanie było na poziomie 25-30l/100
|
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 14-01-2014 12:06 |
|
|
Jak zwykle rozchodzi siem o fundusz więc wedle mnie:
Opcja najtańsza to rzeczywiście kompresor, Seler przestudiuj temat
http://jdmstyle.pl/post/45825874908/kompresor-eaton-m62-w-civicu-v-gen-kilka-slow-o
eaton jako rzecze kolega od hondy ma dwie zalety: dostepnosc używek w rozsądnych cenach, sprzegło do właczania kiedy chcesz i jest sprawdzony w wielu projektach nie tylko hondkach
cena 5-7 kafli, a jeśli będziesz wymieniać sprzęgło a imo wartobyłoby to więcej
przyrost mocy: wedle opinii kole 30 koni lub więcej w wersjach fantastycznych z cyklu taaaaka ryba
Opcja pośrednia soft turbo - tu się obijasz już o kwoty 10 k+ more and more, zerknij po forum naszym zamiata tu jedno takie autko i właściciel zadowolony
przyrost mocy: pod turbo myślę podleci
ale czy nie lepiej pokusić się o swap na turbo ? albo przy Twoim perfekcyjnym podejściu do tematu mając bazę s2 pokusić się o dołożenie glowicy 8 zaworowej i turbiny k27 wtedy śmiało przekroczysz 300 koni i będziesz miał 968 turbo rs
oczywiście po gruntownych inwestycjach w mocarne elementy wewnętrzne silnika, skrzynkę, sprzęgło, nowe hamki, chłodnice wszystkiego itp itd
i tu docieramy do poziomu z rennlisty czyli hmmmr30; 40 k+ ? lub więcej
sam mam zagwozdkę bo po przekroczeniu pewnego progu "powstaje pytanie: o co chodzi?" jak mawiał trener Górski Cz.J.P
obecnie optuję za rozwiązaniem na bazie eatona lub swapem na silnik turbo z przyległościami
944 88 |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 14-01-2014 12:47 |
|
|
Marchewo, w E85 liczba nie oznacza ilości oktanów w paliwie, a zawartość procentową etanolu w paliwie. Rzeczywista liczba oktanowa E85 jest wyższa, niż w przypadku 'normalnych paliw'.
Co nie oznacza, że zalanie E85 do baku cokolwiek od razu poprawi...
|
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2014 12:47 |
|
|
Marchewa - bzdure gadasz, bo pomyliles liczbe oktanowa ze skladem paliwa.. zgadza sie, ze 85 OKTANOW zwiekszyloby prawdopodobienstwo stukowego.. ale w E85 liczba to nie oktany a procentowa zawartosc etanolu w paliwie. Liczbe oktanowa ma kolo 105 o ile dobrze pamietam.. wiec znaczaco zmniejsza ryzyko spalania stukowego wlasnie..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2014 12:48 |
|
|
pumba - samo zalanie - oczywiscie ze nie, a nawet moze sporo popsuc.. ale przygotowanie silnika pod to i wystrojenie na tym paliwie da juz sporo..
edit: high five pumba!
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 14-01-2014 12:53 |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 14-01-2014 12:53 |
|
|
przed modyfikacjami trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: czego oczekujemy od auta ?
ja mając 1 auto w pełni oryginalne ze specyfikacja fabryczna i świetnym wyposażeniem nie chciałem go kaleczyć. Dlatego postanowiłem kupić auto w gorszym stanie i nabyłem 2 sztukę.
jeśli masz motor "do zrobienia" można myśleć spokojnie o modyfikacjach natomiast jeśli silnik jest dobry to zostawiłbym go w spokoju.
koszta nie są małe , osobiście uważam ze swap napędu z 944 turbo jest najbardziej korzystny w stosunku cena/efekt.
dlaczego ?
Bo na początku mamy dobra bazę fabryczna z dużym potencjałem. Przy alternatywnych doładowaniach silników N/A zawsze wymaga ostrożności.
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-01-2014 15:18 |
|
|
Dziękuję wszystkim za ostudzenie, przeszło mi
Może następnego zrobię z celem zabawki/trackday... Przez ostatnie dni trochę pojeździłem, mając wreszcie sprawny układ kierowniczy jestem w szoku jak się to auto prowadzi. Skoro nie wykorzystuję i tak tych ok 200KM na na grzyba mi w tym więcej skoro i tak boję się go na tor wystawiać. A dzisiaj się przekonałem że mocy ma conajmniej dość jak mi zerwał przyczepność na dwójce przy 70km/h jadąc na wprost
Ale to auto to jakaś choroba, nie mogę przestać myśleć co by mu tu jeszcze zrobić
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 14-01-2014 15:30 |
|
|
dla mnie 1 auto w trakcie ogarniania absolutnie wystarczy. aktualnie czarny jest ogarniety w 95% a czerwony w jakichś 75%.
staram sie nie robic 2 aut naraz bo to pochlania strasznie
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 14-01-2014 19:52 |
|
|
Jarzyna napisał/a:
Marchewa - bzdure gadasz, bo pomyliles liczbe oktanowa ze skladem paliwa.
masz rację jarzyna, nigdy nie wnikałem w geneze oznaczenia E85 i interpretowałem to tak jak dla benzyny. mój błąd.
|
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-01-2014 20:38 |
|
|
marchewa napisał/a:
[quote]Jarzyna napisał/a:
.
swoją drogą, niezły tu mamy warzywniak hehe
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: kompresorek w s2 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2014 21:34 |
|
|
...westchnął seler...
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|