Autor |
SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 26-03-2014 02:52 |
|
|
Przeszukalem forum , uzylem szukajki i o dziwo nie znalazlem nic idacego w tym kierunku.
Z tego co sie zdazylem zorietowac to praktycznie zaden z mocniejszych silnikow z warsztatu ferdynada sie nie zmiesci. Oczywiscie mozna szukac silnika od turbiny co ani tanie ani latwe nie bedzie, zwalczyc potezna turbodziure, zrobic pelen remont, wydac na wszystko pewnie okolo 20 tys i cieszyc sie w miare oryginalnymi 300 hp. Nie przekonuje mnie ten plan. Bardzo ciekawym rozwiazaniem wydaje sie silnik 2.2turbo 20v i chyba najlatwiejszym w montazu ale najbardziej kuszacym , szczegolnie ze wzgledu na dzwiek i fakt posiadania go przeze mnie jest 4.0 v8 1uz-fe. Temat przerabiany, adapter dostepny , mocowania lap silnika podobno bardzo zblizone. Wlasciwosci i mozliwosci silnika znam bardzo dobrze i uwielbiam go, natomiast nie znam sie kompletnie na 944 i nie mam pojecia na jakie klopoty i nieprzyjemnosci natrafie, jezeli ktos móglby cos doradzic to bede bardzo zobowiazany.
Edytowane przez Highwater dnia 26-03-2014 02:53 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 26-03-2014 08:02 |
|
|
Ale Twój silnik jest padnięty czy co?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 26-03-2014 08:09 |
|
|
żadnej v8-ki z dwuwałkowymi głowicami nie zmieścisz w 944 między kielichy. jedyne v8 jakie wlezie to stare poczciwe hamerykanckie 5.7 GM albo 5.2/5.9 dodge ewentualnie jakiś ford, koniecznie silnik z wałkiem w bloku bo wtedy głowice sa na niskie i wąskie ze taki silnik sie zmieści. Niemniej jednak zostało juz udowodnione naukowo i doświadczalnie ze najtańszą najszybsza przeróbką 944 2.5 8v na wersje mocniejszą jest sprzedaż 8v i zakup turbo albo s2. Powiedzmy że założysz silnik 2.2 T 20v - myślisz że ile to wyniesie? za sam piec ludzie chcą pieniadze czapkami a zaadaptowanie go? a gdzie potem sprzęgło, wał skrzynia półosie hamulce???? itp itd moim zdaniem projekt na 30-40 pln jeżeli ma być zrobiony z sensem (nie licząc auta). Czyli prościej pojechać za miedze zakupić 944T jeżeli liczysz że zrobisz to taniej to jesteś w błędzie, wtopisz 20 pln i zostaniesz z rozgrzebanym autem w garazu które ani nie jeździ ani nikt go nie kupi. Gdy byłem młody i miałem fantazje to tez snułem plany o cud sportowych przeróbkach za 5 zł a potem dane mi było przywrócic pare aut do porządnego stanu w oryginalnej konfiguracji i wiem co to kosztuje.
|
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 26-03-2014 09:21 |
|
|
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/803341-vw-audi-07k-2-5l-20v-i5-swap-thread.html
Tu masz temat np jak wsadzaja 2.5T z nowszego Audi/VW group.
Z tego co pamietam na YT, byly filmiki z takimi 2.2T zawsze mozna sprobowac do nich dotrzec pogadac
np: http://www.youtube.com/watch?v=3iR2sSHdewE
Jesli chodzi o V8 jak marchewa napisal tylko z rodziny LS
Z tym ze polska to nie USA raczej nikt tego tematu jeszcze nie przerabial takze ja polecam turbo, a uczucie Turbo dziury jest fajne jak juz dziura sie konczy i turbo zaczyna dmuchac
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 26-03-2014 17:41 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-03-2014 14:40 |
|
|
V8 jest swietne i pieknie ciagnie nawet moje4,7 w Dakocie (2200kg) ale wlasnie o kilogramy tu chodzi jakwsadzisz taki wielki żeliwny (bardzo ciezki) piec do 44 to zapomnij o wlasciwoosciach jezdnych tego auta-a uwierz mi wiele stracisz. Co do adaptacji sie nie wypowiem ale tak jak pisal Marchewa "gora $" i zawsze bedzie cos 'nie tak' a p sprzedazy zaponij.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 26-03-2014 21:12 |
|
|
fajna piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=6LMr3OBe2fc
|
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 26-03-2014 22:09 |
|
|
Tu masz jeszcze troche o V8-mkach w 944:
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/725258-official-v8-registry.html
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 26-03-2014 22:24 |
|
|
Trochę temat ruszałem do mojego 944 a będąc laikiem wypytywałem różnych amerykańców w temacie swapa na v8.Sprawa jest taka że tylko ls lub lt .co do wagi to są i całe aluminiowe.Waga wg.niektórych oscyluje w okolicach pieca od S2.Nie sprawdzałem osobiście . Kosztorys oscylował w okolicach 20k.Należy doliczyć skrzynię T/S2 i nowy kompletny wydech.U mnie był jeszcze jeden kłopot :nosek przynitowany a nie chciałem ciąć.Moc od 280 do 320 koni bez kompresora.Po przemyśleniach doszedłem do wniosku że z takim silnikiem to do końca nie będzie Porsche i zdecydowałem się na swap 3.0 vario 968.Tu też mam możliwość zamontowania kompresora.( firma 928 Motorsport)
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-03-2014 22:34 |
|
|
Pavka waga v8 porownyawlna z S2, chyba tylko jak V8 podawane w funtach a S2 w kilogramach.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 27-03-2014 08:58 |
|
|
tona napisał/a:
Pavka waga v8 porownyawlna z S2, chyba tylko jak V8 podawane w funtach a S2 w kilogramach.
tona, nie jest tak do końca, weź pod uwage że amerykański silnik ma 1 wałek w bloku, głowice ma malutkie, aluminium jest w przyblizeniu o połowe lżejsze od stali, ale głowica od s2 jest 2 razy większa niz np w 5,7. Dodaj do tego balansery, napęd rozrzadu itd i te różnice nie będą takie duze. Osobiście jestem w stanie uwierzyć że aluminiowy ls1 ma podobna wage jak S2. Z moich osobistych doswiadczeń moge powiedzieć ze zeliwny 5.2 V8 z jeepa jest lzejszy niz sportowy aluminiowy 5.0 32V z S4
|
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 27-03-2014 09:11 |
|
|
Koleś podobno pobierał dane z netu odliczając klimę i jakiś tam graty . Wg.was jaka to może być różnica?( przy alu V8).
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Edytowane przez Pavka944 dnia 27-03-2014 09:19 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 27-03-2014 09:25 |
|
|
znalazłem przed chwilą w necie że kompletny ls1 wazy około 195 kg a ile waży piec od np S2? dla porównania 5.7 zeliwniak wazy około 240 kg
Edytowane przez marchewa dnia 27-03-2014 09:27 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 27-03-2014 10:22 |
|
|
wagę pieca S2 podają 175kg bez płynów
|
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 27-03-2014 12:56 |
|
|
Czyli nie ma takiej wielkiej tragedii,lekka maska i zderzak i mamy to samo a kucyków i niutków sporo więcej
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 27-03-2014 13:00 |
|
|
a do tego walory dźwiękowe, bezcenne!
|
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 27-03-2014 19:00 |
|
|
Pomimo tych walorow dla mnie to jednak straszny kundel"nie obrazajac psiakow".
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 27-03-2014 19:01 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 27-03-2014 19:08 |
|
|
Dlatego nie zdecydowałem się na v8 .
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 27-03-2014 19:21 |
|
|
tu jest większość problemów jakie spotkasz przy 2,2 turbo
http://www.944-20v.nl/
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 27-03-2014 19:28 |
|
|
Zabawne, parę osób się produkuje, a autor posta nawet nie zajrzał
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: SWAP v8 1uz-fe vs R5 2.2turbo 20v |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 27-03-2014 19:42 |
|
|
Tak czytam te dywagacje i zastanawiam się czy nie najtaniej i zarazem najbardziej efektywnie nie byłoby zamontowanie silnika grupy VW 1.8T, albo 2,0 TFSI ? Niska masa, mnóstwo tanich części - również tuningowanych, moc w serii nawet 225 KM. Widziałem na youtube jedno 924 z takim silnikiem. Trzeba poszukać w internecie może jest już jakaś firma, która robi gotowy kit do transplantacji takiego motoru.
Co o tym myślicie?
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl |
|