924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 06-05-2014 13:46
Po zdjęciu konsoli okazało się, że zupełnie nie podłączone są włącznik ogrzewania lusterek i przełącznik sterowania.

O ile przełącznik sterowania mnie nie zaskoczył, o tyle ogrzewanie już tak - bo całą zimę siłą perswazji mi działało smiley

W każdym razie - czy ktoś z doświadczonych użytkowników może mi opisać jak to podłączyć? Jak już mam zrzuconą deskę to zrobiłbym i to.

Brakuje mi też tajemniczego przełącznika - pierwszego od kierowcy w konsoli. Zastanawiam się co tam mogło być?


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

klec dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-05-2014 14:25
Liczba i funkcje tych przełączników zależą od pierwotnie zamówionego wyposażenia auta - stąd niekoniecznie muszą/musiały być tam zamontowane we wszystkich miejscach na tej konsoli. W miejscu niby "brakującego" fabrycznie montowano zaślepkę.

Jakie Masz teraz przełączniki (w sensie "narysowanych" na nich funkcji) ?

Możliwe były:

- włącznik ogrzewania klaposzyby
- włącznik wycieraczki tylnej
- przełącznik lusterek (prawe/lewe)
- włącznik spryskiwaczy reflektorów
- włącznik dodatkowych reflektorów
- przełącznik "uniwersalny" (nieokreślona fukcja)

I teraz - sprawdź i napisz jakie Masz teraz przekaźniki (za co odpowiedzialne). Wszelaka rzeźba z kabelkami nie ma na tym etapie sensu jeśli jakiegoś brakuje.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-05-2014 20:45
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 06-05-2014 15:39
A czy ogrzewanie lusterek nie jest uruchamiane włączaniem ogrzewania tylnej szyby?


Siem
browar
eS
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-05-2014 15:59
Tak, jest uruchamiane jednocześnie - jednym i tym samym włącznikiem.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-05-2014 16:02
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 07-05-2014 15:18
Porobiłem dziś zdjęcia i oto co mam:

Przekażniki - wydaje mi się, że:
A - światła
B - światła
C - klakson
D - wycieraczki
E - migacze
F - wentylator
G - pompa paliwa
H - ??

Włączniki:
1 - ?
2 - sądziłem, że to ogrzewanie lusterek (po symbolu spirali)
3 - lusterka
4 - wycieraczka klaposzyby

5 (na desce) - ogrzewanie klaposzyby?

Dzięki za pomoc!


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

klec dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 07-05-2014 20:26
Opisywalem kiedyś te włącznika włącznie z podłączeniem ale nie mogę znaleźć.
Tutaj przekaźniki z ostatniej mojej walki w aucie:
Od góry w prawo:
1 - Wentylator chłodnicy
2 - Pompa paliwa
3 - Wentylator nawiewu lub klima
4 - brak lub spryskiwaczy reflektorów
5 - Brak
6 - Ogrzewanie tylnej szyby i lusterek
Dół od 81r była zworka, wcześniej przekaznik do świateł głównych.
7 - Zworka na światła mijania
8 - Dodatkowe światła długie w zderzaku
9 - Klakson
10 - przekaźnik wycieraczek
11 - Kierunki

http://www.porsche924-944.nl/manual/Haynes/image030.jpg



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 07-05-2014 20:40
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 07-05-2014 20:57
sorry za OT, ale ciesz się że nie masz 928...



smiley
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 07-05-2014 21:19
Misiek, z tego co piszesz to chyba nie mam przekaźnika do ogrzewania klaposzyby :/


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 07-05-2014 22:22
1. Czy sterowanie/przełączanie lusterek (prawe/lewe) działa jak należy ?

2. Schemat ogrzewania szyby:

E10 oraz H- oznaczenia terminali wytłoczone na głównej skrzynce przekaźników.

8 i 9 - punkt masy nr 1 za deską rozdzielczą z lewej strony kolumny kierownicy.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-05-2014 00:25
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 07-05-2014 23:04
Niestety - nie działa wcale. Nie jest podłączony. Jedyny podłączony przycisk w konsoli to ten od wycieraczki klaposzyby - a i on działa za 3-4 próbą, ale to chyba wina zaśniedziałych styków.

Mam ambitny plan wyczyszczenia wszystkich styków i połączeń - zobaczymy co z tego wyjdzie smiley Póki co pół dnia walczyłem ze śrubą mocującą wymiennik ciepła do przewodów chłodzenia - poległem.

Dzięki za schemat!


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

Edytowane przez klec dnia 07-05-2014 23:05
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 07-05-2014 23:14
Schemat podłączenia lusterek:

kody kolorów:

bk = czarny
bl = niebieski
br = brązowy
gn = zielony
gr = szary
re = czerwony
vi = fioletowy
wt = biały
ye = żółty

lusterko lewe/prawe na schemacie = kostka przyłączeniowa - gdzie:

Z = ogrzewanie
N = magnetyczne sterowanie
V = silniczek



P.S.Oznaczenia terminali w skrzynce przekaźników - literowe oznaczenia przekaźników są z przodu skrzynki głównej pod nimi, cyfrowe z tyłu - stąd będzie wiadomo który to E10 lub A11.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-05-2014 13:08
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 09-05-2014 21:28
madmax332 - dzięki za schematy! Jutro spróbuję to jakoś ogarnąć w moim aucie smiley



Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 10-05-2014 13:16
Punkt masy nr 1 jest tu:

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-05-2014 13:18
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 14-05-2014 21:26
Temat mniej więcej ogarnięty. Mniej więcej, bo ustaliłem co i jak - niestety - prawe lusterko wyprute jest z przewodów sterująco/ogrzewających. W prawych drzwiach jest jedynie przewód do otwierania szyb.

W każdym razie ustaliłem też dlaczego ogrzewanie klaposzyby nie działa - czarny przewód (4 mm2) ogrzewania idący do konektora 86 na przekaźniku był rozłączony. Przy okazji odkryłem kilka rozłączonych przewodów za przekaźnikami i próbuję dojść do tego od czego one są.

Niestety - ostatnio znajduję po 10-20 minut dziennie, właśnie koło 20.30 - 21, więc postępy są niewielkie.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 14-05-2014 23:39
Cyknij odpowiedno czytelną fotkę tych rozłączonych przewodów za przekaźnikami to może coś się wyjaśni.
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 17-05-2014 22:24
Z trzech rozłączonych przewodów zostały mi dwa do wyjaśnienia - widoczne na fotce zółto-biały oraz szary.

Szary idzie w czarny peszel, gdzie obok niego idzie jeszcze brązowy (masa) i znikają gdzieś za kolumną kierownicy. Ścieżki żółto-białego nie ustaliłem.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

klec dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez klec dnia 17-05-2014 22:25
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 18-05-2014 13:39
Zakładając iż te kabelki są oryginalne (fabryczne) i nie przelutowywane z innych części tej instalacji to ze schematu (w załaczniku) wynika iż wszystko "kręci się" niby wokół świateł przeciwmgielnych przednich (znaczy zupełnie dodatkowych).

żółto-biały - z pinu G6 w głównej skrzynce (lub bezpiecznik nr 15/16A) powinny wychodzić dwa takie prosto do lamp (od nich brąz do masy)
szary i brązowy - wygląda na pozostałość po podłączeniu przekaźnika do nich. Szary do pinu D4 w głównej skrzynce - razem z szarym kabelkiem do przełącznika świateł.

Przydałoby się potwierdzenie tego przypuszczenia miernikiem na ciągłość obwodu. W zasadzie wyjaśniało by to też zagadkę "brakującego" włącznika na konsoli środkowej.

P.S. Literki są z tyłu głównej skrzynki nad kostkami wiązek, cyferki po wyciągnięciu danej kostki i/lub przy każdym pinie. Zawsze w każdym rządku kostki są liczone od prawego górnego kabelka w kostce do lewej.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-05-2014 16:39
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 18-05-2014 21:01
Teoria o światłach przeciwmgłowych przednich jest wielce prawdopodobna:
1) włącznik świateł na desce (dwustopniowy, pod licznikami) ma jeden wolny konektor - więc jakiegoś kabla tam brakuje;
2) w komorze silnika, tuż przy wyjściu drążka kierowniczego wychodzi właśnie przewód biało-żółty i luźno dynda (razem z nim dynda czarno-czerwony).

Co do sterowania lusterkami - walczyłem dziś z 6h - został mi jeszcze tylko terminal T7 od strony drzwi prawych do zarobienia i powinno śmigać smiley Nowe wiązki przewodów położone smiley
Jest nadzieja, że w tym tygodniu skończę składać auto.

Cały czas intryguje mnie jednak przełącznik nr 2 na konsoli.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 18-05-2014 22:16
Z kolorami to uważaj - często są wyblakłe albo tylko przybrudzone. Nieraz grzebiąc w elektryce stwierdzałem że niebieski to w istocie fiolet itp. . Najważniejsze to ustalić "który-skąd-gdzie" miernikiem na ciągłość obwodu.

1. Włącznik świateł dwustopniowy na schemacie to Light Switch. Znowu - sprawdź po numerach przy jego pinach którego kabelka brakuje i dokąd szedł.

2. No to by potwierdzało iż były przeciwmgielne.

Masz przecież podane wcześniej schematy do włącznika nr 2 - więc w czym jest problem ?

Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-05-2014 22:21
Autor RE: Kable i kabelki - prawe lusterko
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 25-05-2014 11:53
Ogarnięte - sterowanie prawym lusterkiem działa smiley Dzięki za pomoc!
Co prawda przy skręcaniu pojawił się problem kierunkowskazów (ale myślę, że to przypadek i dziś to pewnie naprawię).

Co do przełącznika nr 2 - ma nr 311 959 621A, więc to by wskazywało na ogrzewanie klaposzyby. Ale ten jest również na desce rozdzielczej (obok awaryjnych, z prawej strony kierownicy).
Czy w 924 włączniki były dublowane? Ze schematów nic takiego nie wynika.
Tak czy siak - przeciwmgłowych na razie nie ruszam.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Strona 1 z 2 1 2 >