Autor |
Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 06-05-2014 13:46 |
|
|
Po zdjęciu konsoli okazało się, że zupełnie nie podłączone są włącznik ogrzewania lusterek i przełącznik sterowania.
O ile przełącznik sterowania mnie nie zaskoczył, o tyle ogrzewanie już tak - bo całą zimę siłą perswazji mi działało
W każdym razie - czy ktoś z doświadczonych użytkowników może mi opisać jak to podłączyć? Jak już mam zrzuconą deskę to zrobiłbym i to.
Brakuje mi też tajemniczego przełącznika - pierwszego od kierowcy w konsoli. Zastanawiam się co tam mogło być?
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-05-2014 14:25 |
|
|
Liczba i funkcje tych przełączników zależą od pierwotnie zamówionego wyposażenia auta - stąd niekoniecznie muszą/musiały być tam zamontowane we wszystkich miejscach na tej konsoli. W miejscu niby "brakującego" fabrycznie montowano zaślepkę.
Jakie Masz teraz przełączniki (w sensie "narysowanych" na nich funkcji) ?
Możliwe były:
- włącznik ogrzewania klaposzyby
- włącznik wycieraczki tylnej
- przełącznik lusterek (prawe/lewe)
- włącznik spryskiwaczy reflektorów
- włącznik dodatkowych reflektorów
- przełącznik "uniwersalny" (nieokreślona fukcja)
I teraz - sprawdź i napisz jakie Masz teraz przekaźniki (za co odpowiedzialne). Wszelaka rzeźba z kabelkami nie ma na tym etapie sensu jeśli jakiegoś brakuje.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-05-2014 20:45 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-05-2014 15:39 |
|
|
A czy ogrzewanie lusterek nie jest uruchamiane włączaniem ogrzewania tylnej szyby?
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-05-2014 15:59 |
|
|
Tak, jest uruchamiane jednocześnie - jednym i tym samym włącznikiem.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-05-2014 16:02 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 07-05-2014 15:18 |
|
|
Porobiłem dziś zdjęcia i oto co mam:
Przekażniki - wydaje mi się, że:
A - światła
B - światła
C - klakson
D - wycieraczki
E - migacze
F - wentylator
G - pompa paliwa
H - ??
Włączniki:
1 - ?
2 - sądziłem, że to ogrzewanie lusterek (po symbolu spirali)
3 - lusterka
4 - wycieraczka klaposzyby
5 (na desce) - ogrzewanie klaposzyby?
Dzięki za pomoc!
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 07-05-2014 20:26 |
|
|
Opisywalem kiedyś te włącznika włącznie z podłączeniem ale nie mogę znaleźć.
Tutaj przekaźniki z ostatniej mojej walki w aucie:
Od góry w prawo:
1 - Wentylator chłodnicy
2 - Pompa paliwa
3 - Wentylator nawiewu lub klima
4 - brak lub spryskiwaczy reflektorów
5 - Brak
6 - Ogrzewanie tylnej szyby i lusterek
Dół od 81r była zworka, wcześniej przekaznik do świateł głównych.
7 - Zworka na światła mijania
8 - Dodatkowe światła długie w zderzaku
9 - Klakson
10 - przekaźnik wycieraczek
11 - Kierunki
http://www.porsche924-944.nl/manual/Haynes/image030.jpg
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 07-05-2014 20:40 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 07-05-2014 20:57 |
|
|
sorry za OT, ale ciesz się że nie masz 928...
|
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 07-05-2014 21:19 |
|
|
Misiek, z tego co piszesz to chyba nie mam przekaźnika do ogrzewania klaposzyby :/
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-05-2014 22:22 |
|
|
1. Czy sterowanie/przełączanie lusterek (prawe/lewe) działa jak należy ?
2. Schemat ogrzewania szyby:
E10 oraz H- oznaczenia terminali wytłoczone na głównej skrzynce przekaźników.
8 i 9 - punkt masy nr 1 za deską rozdzielczą z lewej strony kolumny kierownicy.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-05-2014 00:25 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 07-05-2014 23:04 |
|
|
Niestety - nie działa wcale. Nie jest podłączony. Jedyny podłączony przycisk w konsoli to ten od wycieraczki klaposzyby - a i on działa za 3-4 próbą, ale to chyba wina zaśniedziałych styków.
Mam ambitny plan wyczyszczenia wszystkich styków i połączeń - zobaczymy co z tego wyjdzie Póki co pół dnia walczyłem ze śrubą mocującą wymiennik ciepła do przewodów chłodzenia - poległem.
Dzięki za schemat!
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Edytowane przez klec dnia 07-05-2014 23:05 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-05-2014 23:14 |
|
|
Schemat podłączenia lusterek:
kody kolorów:
bk = czarny
bl = niebieski
br = brązowy
gn = zielony
gr = szary
re = czerwony
vi = fioletowy
wt = biały
ye = żółty
lusterko lewe/prawe na schemacie = kostka przyłączeniowa - gdzie:
Z = ogrzewanie
N = magnetyczne sterowanie
V = silniczek
P.S.Oznaczenia terminali w skrzynce przekaźników - literowe oznaczenia przekaźników są z przodu skrzynki głównej pod nimi, cyfrowe z tyłu - stąd będzie wiadomo który to E10 lub A11.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-05-2014 13:08 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 09-05-2014 21:28 |
|
|
madmax332 - dzięki za schematy! Jutro spróbuję to jakoś ogarnąć w moim aucie
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-05-2014 13:16 |
|
|
Punkt masy nr 1 jest tu:
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-05-2014 13:18 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 14-05-2014 21:26 |
|
|
Temat mniej więcej ogarnięty. Mniej więcej, bo ustaliłem co i jak - niestety - prawe lusterko wyprute jest z przewodów sterująco/ogrzewających. W prawych drzwiach jest jedynie przewód do otwierania szyb.
W każdym razie ustaliłem też dlaczego ogrzewanie klaposzyby nie działa - czarny przewód (4 mm2) ogrzewania idący do konektora 86 na przekaźniku był rozłączony. Przy okazji odkryłem kilka rozłączonych przewodów za przekaźnikami i próbuję dojść do tego od czego one są.
Niestety - ostatnio znajduję po 10-20 minut dziennie, właśnie koło 20.30 - 21, więc postępy są niewielkie.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-05-2014 23:39 |
|
|
Cyknij odpowiedno czytelną fotkę tych rozłączonych przewodów za przekaźnikami to może coś się wyjaśni. |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 17-05-2014 22:24 |
|
|
Z trzech rozłączonych przewodów zostały mi dwa do wyjaśnienia - widoczne na fotce zółto-biały oraz szary.
Szary idzie w czarny peszel, gdzie obok niego idzie jeszcze brązowy (masa) i znikają gdzieś za kolumną kierownicy. Ścieżki żółto-białego nie ustaliłem.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez klec dnia 17-05-2014 22:25 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-05-2014 13:39 |
|
|
Zakładając iż te kabelki są oryginalne (fabryczne) i nie przelutowywane z innych części tej instalacji to ze schematu (w załaczniku) wynika iż wszystko "kręci się" niby wokół świateł przeciwmgielnych przednich (znaczy zupełnie dodatkowych).
żółto-biały - z pinu G6 w głównej skrzynce (lub bezpiecznik nr 15/16A) powinny wychodzić dwa takie prosto do lamp (od nich brąz do masy)
szary i brązowy - wygląda na pozostałość po podłączeniu przekaźnika do nich. Szary do pinu D4 w głównej skrzynce - razem z szarym kabelkiem do przełącznika świateł.
Przydałoby się potwierdzenie tego przypuszczenia miernikiem na ciągłość obwodu. W zasadzie wyjaśniało by to też zagadkę "brakującego" włącznika na konsoli środkowej.
P.S. Literki są z tyłu głównej skrzynki nad kostkami wiązek, cyferki po wyciągnięciu danej kostki i/lub przy każdym pinie. Zawsze w każdym rządku kostki są liczone od prawego górnego kabelka w kostce do lewej.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-05-2014 16:39 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 18-05-2014 21:01 |
|
|
Teoria o światłach przeciwmgłowych przednich jest wielce prawdopodobna:
1) włącznik świateł na desce (dwustopniowy, pod licznikami) ma jeden wolny konektor - więc jakiegoś kabla tam brakuje;
2) w komorze silnika, tuż przy wyjściu drążka kierowniczego wychodzi właśnie przewód biało-żółty i luźno dynda (razem z nim dynda czarno-czerwony).
Co do sterowania lusterkami - walczyłem dziś z 6h - został mi jeszcze tylko terminal T7 od strony drzwi prawych do zarobienia i powinno śmigać Nowe wiązki przewodów położone
Jest nadzieja, że w tym tygodniu skończę składać auto.
Cały czas intryguje mnie jednak przełącznik nr 2 na konsoli.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-05-2014 22:16 |
|
|
Z kolorami to uważaj - często są wyblakłe albo tylko przybrudzone. Nieraz grzebiąc w elektryce stwierdzałem że niebieski to w istocie fiolet itp. . Najważniejsze to ustalić "który-skąd-gdzie" miernikiem na ciągłość obwodu.
1. Włącznik świateł dwustopniowy na schemacie to Light Switch. Znowu - sprawdź po numerach przy jego pinach którego kabelka brakuje i dokąd szedł.
2. No to by potwierdzało iż były przeciwmgielne.
Masz przecież podane wcześniej schematy do włącznika nr 2 - więc w czym jest problem ?
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-05-2014 22:21 |
|
Autor |
RE: Kable i kabelki - prawe lusterko |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 25-05-2014 11:53 |
|
|
Ogarnięte - sterowanie prawym lusterkiem działa Dzięki za pomoc!
Co prawda przy skręcaniu pojawił się problem kierunkowskazów (ale myślę, że to przypadek i dziś to pewnie naprawię).
Co do przełącznika nr 2 - ma nr 311 959 621A, więc to by wskazywało na ogrzewanie klaposzyby. Ale ten jest również na desce rozdzielczej (obok awaryjnych, z prawej strony kierownicy).
Czy w 924 włączniki były dublowane? Ze schematów nic takiego nie wynika.
Tak czy siak - przeciwmgłowych na razie nie ruszam.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|