Autor |
Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:14 |
|
|
W 924 jako jedynym z rodziny transaxle nie było montowanych chłodnic oleju więc gdyby ktoś chciał w 924 dołożyć sobie chłodnicę oleju (tak wygląda chłodnica w 944)
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:39 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:15 |
|
|
lub umieścić filtr oleju zdala od silnika dla łatwiejszego dostępu do niego (tak to wygląda w 924 GTR) , możliwości ma takie.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:41 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:15 |
|
|
Na początek jak krąży olej w silniku - zasysany jest z miski olejowej przez smok do pompy oleju, pompa tłoczy olej do zewnętrznego pierścienia filtra oleju, przepycha go przez filtr i olej wraca środkowym otworem do silnika i stąd trafia do smarowania wszystkich podzespołów.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:45 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:16 |
|
|
Opcje co do chłodnicy są następujące:
1) Założenie podstawki pod filtr zawierającej termostat i 2 wyjścia na chłodnicę - od 924 turbo lub od VW golfa lub podobnych albo aftermarketowa np Mocal. A wygląda to tak. Ważne przy zakupie aftermarketu - w 924 gwint na filtr oleju to 3/4'' (w przypadku Mocal na ebayu często piszą 3/4'' UNF, 1/2'' BSP - to drugie, to 1/2'' oznacza średnicę wyjścia na chłodnicę oleju tj. "prześwit" końcówek, przez który przepływa olej do chłodnicy, bo ich gwint to również 3/4'' ).
Podstawka z termostatem pod filtr oleju z 924 turbo:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:59 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:23 |
|
|
A to sandwich plate Mocal z termostatem (i tu jedna uwaga - przy takim sandwich plate, może zajść potrzeba stosowania krótszego filtra oleju bo podstawka podwyższa całość o jakieś 1,5-2cm):
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:56 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:23 |
|
|
A podłączenie chłodnic w takim wypadku wygląda tak:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:24 |
|
|
2) Założenie podstawki pod filtr nie zawierającej termostatu (Mocal takie robi). W takim wypadku wypadałoby mieć ich termostat zewnętrzny.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:44 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:25 |
|
|
A termostat zewnętrzny wygląda tak:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:44 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:26 |
|
|
I w tym wypadku podłączenie wygląda tak:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:52 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:27 |
|
|
3) Co do relokacji filtra - te zestawy zwane są remote filter kit. I składają się z "take-off plate" przykręcanej w miejsce oryinalnego filtra z 2 wyjściami na przewody, "remote filter head", do której doprowadza się te dwa przewody i umieszcza w bardziej wygodnym miejscu i do niej przykręca filtr oleju.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:27 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:27 |
|
|
Jest też drugi rodzaj "take-off" plate:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:28 |
|
|
I druga strona czyli "remote filter head":
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:28 |
|
|
Podłączenie w takim wypadku:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:29 |
|
|
4) Jeśli ktoś chce przenieść filtr oleju oraz mieć dodatkowo chłodnicę oleju to może to zrobić poprzez dodanie zewnętrznego termostatu mocal:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:30 |
|
|
5) Jeśli ktoś chce przenieść filtr oleju oraz mieć dodatkowo chłodnicę oleju ale nie chce zewnętrznego termostatu - może dodatkowo dodać do remote kitu, również sandwich plate z wbudowanym termostatem. I ten sandwich plate umieścić przy silniku:
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:30 |
|
|
6) Lub sandwich plate umieścić przy "remote filter head".
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:31 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-02-2015 20:38 |
|
|
Chłodnice są albo z 944 albo aftermarket (np Mocal). I to by było na tyle. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi to pisać śmiało.
W zasadzie zrobiłem to podsumowanie dla siebie i chyba po prostu zrobię sobie w swoim silniku 924 opcję 1) najprostszą z podstawką od 924 turbo i chłodnicą od 944 S2 (a to oznacza, że najprawdopodobniej będę miał do sprzedania: mocal take-off plate, mocal remote filter head, mocal sandwich plate z termostatem, mocal termostat zewnętrzny).
No ale może ktoś z tutoriala skorzysta
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 01-02-2015 22:00 |
|
|
Generalnie nie rozumiem w jakim celu zmieniać fabrykę w tej kwestii. No chyba że torowcy |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 01-02-2015 22:08 |
|
|
A ja zwrócę uwagę na jedną nieopisaną tutaj kwestię. Podstawka z 924 Turbo może Ci nie wejść do 924n/a z prostego powodu że przedłuża albo raczej przenosi filtr oleju na bok silnika (tam gdzie masz w 924n/a rozrusznik), Chyba że filtr oleju zostanie skierowany w dół (ale nie wiem czy takie coś będzie optymalne). Sprawa raczej do sprawdzenia czy to w ogóle jest tam jak upchnąć?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 01-02-2015 22:16 |
|
|
slawek290 napisał/a:
Generalnie nie rozumiem w jakim celu zmieniać fabrykę w tej kwestii. No chyba że torowcy
No ja też nie tyle co nie rozumiem, co się nie znam i chętnie się dowiem jaki to ma cel i w jakich przypadkach jest przydatne/konieczne. Tak więc jakby ktoś miał chwilkę i opowiedział to byłoby miło
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|