Autor |
RE: Kable zapłonowe |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 29-04-2010 19:51 |
|
|
Czytam post Szeryfa o kablach Boscha i aż mini zmroziło
Właśnie wczoraj zamówiłem boszowski komplet do turbo: palec + kopułka + przewody
Oj trzeba będzie chyba wykuć warunku gwarancji
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 20:49 |
|
|
sorki, nie chciałem tutaj straszyć... no może tylko trochę
Generalnie mam wrażenie, że dwie awarie były efektem grzebania przy kablach (raz nawet elektryk założył mi złą kopułkę !) . Ostatnia wpadka jest typowo "z d***" wszystko było ok, po ustawieniach samochód uciekał spod tyłka i dy chciałem któregoś dnia go odpalić zagadał na trzy, a potem nawet na dwa
generalnie simprez nie przejmuj się, znając siebie mogę stwierdzić z 95% pewnością, że po prostu miałem pecha. Znowu ;( |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 21:37 |
|
|
Zamawiaj janmora te co kupilem w 2008 jezdza do dzis w 924 pasoja sa dedykowane
I innych..
|
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2010 21:50 |
|
|
Już zamówiłem, teraz tylko czekam na dostawę |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2010 18:31 |
|
|
Kable właśnie przyjechały... i dupa blada. Na opakowaniu jak byk napisane, że dedykowane do modeli 924, 931 i 937 (symbol wg JANMOR ABM106). Ale jak na mój gust są za krótkie - ten na czwarty cylinder ma od jednego końca do drugiego 30cm. to ledwo wystarczy, żeby do skraju głowicy sięgnąć... Idę zatem posprawdzam wszystko na aucie, może coś się wykombinuje |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2010 18:35 |
|
|
Może zwrocik jednak? Dali ciała i tyle... niech wyślę jeszcze raz dobre.
A co się stało z poprzednimi kablami? Wyrzuciłeś? Popękały? Rozpadły się?
Może ktoś kupi i potestuje u siebie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2010 19:26 |
|
|
I'm back w poprzednich jeden padł przy fajce od strony aparatu zapłonowego. Na trzecim cylindrze też podobno nie jest rewelacyjnie w kwestii iskry - niby jest, ale na aparaturze nie prezentowało się to idealnie. Poprzednie mam jeszcze, ale w obecnej sytuacji nie zamierzam się z nimi pożegnać... Zobaczymy co w janmorze mi odpowiedzą. Trzeba będzie napisać długi, gorący list od serca Na przyszłość radzę pytać się o długość kabli niezależnie od firmy i zapewnień sprzedawcy
|
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 05-05-2010 19:26 |
|
|
Jesli najkrotszy ma ok 30cm to prawdopodobnie pasowaly by do turbo (swiece po stronie wtryskiwaczy).
Moze chodzi tu o to ze sa do 924 turbo (1 seria), 931 (2 seria) i 937. To bym sie zgodzil. W 924 30 cm nie wystarczy...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 05-05-2010 19:28 |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2010 20:08 |
|
|
Dokładnie. Niestety na stronie przedstawili sprawę tak, że stwierdziłem, że to te kable mi są potrzebne. Tak czy inaczej czekam na krok z ich strony. |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 05-05-2010 21:59 |
|
|
Mają błąd w katalogu w takim razie... ABM107 jest do zwykłego 924 - ja takie mam i długością są odpowiednie - możesz im wytknąć poplątanie..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2010 22:04 |
|
|
A wasz dobrze ustawiony rozdzielacz i kopulke? Kurna ja od nich kupowalem i pasilo ale tez bylo na styk mugl byc 2cm dluzszy
|
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2010 23:08 |
|
|
Troll oslo: to nie zależy od ustawienia kopułki - nie ma bata, żeby kable podciągnąć do świec- za krótkie i tyle |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
ciachu
Administrator
Postów: 4160
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 23-02-2011 09:58 |
|
|
No i jak się finalnie skończyły rozmowy z Janmorem? Pytam, bo przymierzam się do zamówienia dedykowanych 15 szt. kabli 4x+1 do 944t i 8x +2 do 928
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 23-02-2011 10:37 |
|
|
W życiu nie dam tyle kasy za kable ... ani za boscha ani janmora ani zadne inne ...
kable kupuje sie na metry , koncowki na swiecach praktycznie sa niezniszczalne a koncowki w kopolce mozna dorobic sobie nawet przerabiajac od seicento .
Juz dwa komplety sam naprawialem i jest OK .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
ciachu
Administrator
Postów: 4160
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 23-02-2011 11:18 |
|
|
A oporność, a inne parametry?
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 23-02-2011 12:09 |
|
|
Ciachu: bez problemu wymienili mi na właściwe, więc jestem zadowolony |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 23-02-2011 18:05 |
|
|
ciachu napisał/a:
A oporność, a inne parametry?
czy przypadkiem w 84 roku kable nie były miedziane w gumowej izolacji?.Mniejsze opornośc współczesnych nowych kabli moze pomóc a standardowa,czyli wg.mnie orginalna tzw zwykłych kabli nie zaszkodzi bo i tak powinien dać radę,na takich wyjechał z fabryki.
osobiście niezbyt przepadam za tymi "nowymi" kablami gdyż moim zdaniem sa zbyt delikatne w janmorach zdarzyło mi się wyciągnąć kabel z oprawki a rdzeń ze sznurka węglowego jakby producent tego nie nazywał nie budzi mojego zaufania.
|
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-02-2011 22:03 |
|
|
Przy okazji. Jak byłem w janmorze to mi wyjaśnili na czym polega różnica między rdzeniem węglowym a miedzianym. Producent auta zawsze ma przewidzianą jaka powinna być oporność na pojedynczym kablu. Przy miedzianych ich oporność wynosi 0 więc opornik jest w końcówce na świecy. Przy węglowym oporność jest stała ileś tam na metr i zależy od długości przewodu (mam nadzieję, że dobrze pamiętam i nie piszę bzdur...).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 24-02-2011 07:25 |
|
|
faktycznie w starych fajkach zapłonowych był tzw węglik.Jak się potrząsało fajką i stukało w środku mówiło się że weglik wypalony i fajka do wymiany.
|
|
Autor |
RE: Kable zapłonowe |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-02-2011 08:15 |
|
|
z moich doświadczeń lepiej trzymać się miedzi, rdzeń węglowy jest bardziej podatny na zagięcia-pęknięcia i związany z tym brak iskry.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|