924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 30-01-2016 10:38
Wiesz moze od czego zalezalo jakiej mocy rozrusznik byl montowany?
Ja mam ten slabszy (059 911 023 F), czy ten mocniejszy (035 911 023 N) tez byl montowany do zwyklego 924 czy Turbo?
Jaki jest praktyczny zysk z mocniejszego rozrusznika?


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"

Edytowane przez Piotr924 dnia 30-01-2016 10:51
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 30-01-2016 12:03
1. Zależało to głównie od wyposażenia - im było bogatsze (oczywiście te pochłaniające energię) - stanowiło większe obciążenie dla "generatora" jakim jest silnik - musiał wtedy dostawać przy rozruchu większego "kopa". Pomijam oczywiście wszelakie różnice w samych silnikach i ich stosownym oprzyrządowaniu (zwykłe 2.0, a cała reszta rodziny).

W związku z tym były aku o trzech pojemnościach:

45 lub 50 Ah oraz 63 Ah.

2. Do MY1979 rozrusznik 1,1 kW + aku 63 Ah tworzyły opcję M597. Od MY 1980 już formalnie ona znika, W każdym razie przez cały okres produkcji 924 oferowano:

wersja 0,6 kW - "zwykłe" manualne 924.
wersja 1,1 kW - "zwykłe" manualne 924, Automat, Turbo, GT.

P.S. Masz rozrusznik standardowy - czyli tak jak powinno być. Natomiast sens posiadania "mocniejszego" rozruchu należy znaleźć już samemu . W przypadku decyzji na "tak" - wyposażyć auto w pojemniejszy akumulator.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-01-2016 17:49
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 31-01-2016 01:21
Mam "zwykly" rozrusznik, ale wersje o pojemnosci 63 Ah, ciekawe czy z wiekszym akumulatorem wiaze sie zmiana z innym (mocniejszym) alternatorem?


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 31-01-2016 10:21
Musiałbyś zrobić bilans - policzyć ile prądu (w Watach) zużywają wszelakie odbiorniki w Twoim aucie podczas jazdy i zobaczyć ile zostaje zapasu względem możliwości alternatora. Ten zapas to prąd jakim będzie ładowany akumulator - i jest to "reszta" jaka zostaje na rozruch. No i jak aku będzie za duży - - będzie wiecznie niedoadowany, a to źle.

P.S. Jak planujesz rozbudować wyposażenie "elektryczne" (dodać odbiorniki) - wtedy zwiększanie aku i alternatora ma sens. W innym wypadku dać sobie z tym spokój.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 31-01-2016 20:13
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 31-01-2016 15:36
Z dodatkowych odbiornikow pradu, mam tylko radio i nie planuje nic wiecej. Chodzili mi o to, ze mam fabrycznie akumulator o wiekszej pojemnosci i ciekawi mnie czy producent wziął to pod uwage i "wzmocnil" alternator, zeby ładował "do pelna"


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 31-01-2016 16:55
Nie będzie problemów. Generalnie chodzi o to że im będzie pojemniejszy - tym dłużej się ładuje "od początku" (mniejszy szybciej). Naładowany na full - będzie stale doładowywany przez czynny i sprawny alternator. Niedoładowanie będzie wtedy gdy:

- jest niesprawne ładowanie.
- pobór prądu przez odbiorniki w instalacji jest większy niż zapewnia wydajność alternatora.

Jeśli Masz objawy niedoładowania - sprawdź ładowanie, może tam coś "nie halo" ?

P.S. Bilans energetyczny (jaki aku wystarcza):

1. Suma pochłanianej mocy odbiorników (W) - spisanych z ich tabliczek lub zmierzonych - podzielona przez napięcie (V) = prąd w A.

2. Otrzymany prąd w A razy czas działania (w godzinach) = wymagana pojemność aku w Ah, który mnożymy przez współczynnik bezpieczeństwa równy 1,7. Otrzymujemy efektywną pojemność akumulatora .

Gotowe smiley .

Edytowane przez konto_usuniete dnia 31-01-2016 21:45
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 31-01-2016 23:25
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.
Wszystkie problemy z ladowaniem mam na razie zalatwione, zostal tylko rozrusznik, ale to juz inna historia smiley


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 01-02-2016 13:21
Może jeszcze zwarcie w uzwojeniu i/lub zatarcie na tulejkach ? Komutator/szczotki ?

W międzyczasie sięgnąłem do fabrycznych danych z manuala i porobiłem drobne obliczenia - podana wydajność fabrycznego alternatora jest dostrojona do wydajności rozrusznika 1,1 kW :

alternator - 75A x 14V = 1050W (tyle jest "książkowo" ).
rozrusznik = 1100W
akumulator - 63Ah x 14V = 882 Wh

Podane wartości są nominalne - czyli określone według kryteriów testowych w fabryce. W realu rzadko osiągane gdyż zależy to od wielu czynników (warunki atmosferyczne w trakcie rozruchu, aktualna kondycja aku, silnika itd.).

Edytowane przez konto_usuniete dnia 01-02-2016 13:33
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
speco
Użytkownik

Postów: 1
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.07.16
Dodane dnia 09-07-2016 13:05
W takich sprawach wolę zaufać specjalistom, rozruszniki i alternatory naprawiam zawsze w http://elektrostart.pl/. Coś tam mogę sobie pogrzebać w aucie, ale rozrusznika się nie tykam. Wiem, że brand elektrostart robi to od lat i nie drogo, u nich kupowałem kiedyś rozrusznik do innego samochodu (nigdzie nie mogłem znaleźć w sklepach).
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 09-07-2016 13:47
speco napisał/a:
W takich sprawach wolę zaufać specjalistom, rozruszniki i alternatory naprawiam zawsze w http://elektrostart.pl/. Coś tam mogę sobie pogrzebać w aucie, ale rozrusznika się nie tykam. Wiem, że brand elektrostart robi to od lat i nie drogo, u nich kupowałem kiedyś rozrusznik do innego samochodu (nigdzie nie mogłem znaleźć w sklepach).


Czy moderator mógłby usunąć tą wątpliwej jakości kryptoreklamę?
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
white924
Użytkownik

Postów: 121
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 03.12.18
Dodane dnia 29-01-2019 17:34
Obecnie mam padnięty rozrusznik w 924. Dwie firmy nie podejmą się renowacji z racji padniętej głowicy. Musę kupić nowy, teraz jak patrzę wszystkie nowe automaty mają 3 wejścia u mnie jest na 4 tak samo jak na zdjęciu ze strony pierwszej. Teraz pytanie co zrobić... i czy rozrusznik 2,1 kW nie jest za mocny ?


Prosiaczek biały 1984 2.0 <3
www.dawidpoznanski.pl
https://www.instagram.com/bialeprosie924/
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10966
www.dawidpoznanski.pl oraz www.instagram.com/bialeprosie924/
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 30-01-2019 00:09
Według PET był 0,6kW w 924 smiley oraz 1,1kW. Aktualnie najczęściej oferowanym
jest zdaje się 1,4kW. No i ze wszystkimi poprawnymi wyjściami.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Jak sprawdzić rozrusznik na krótko ?
white924
Użytkownik

Postów: 121
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 03.12.18
Dodane dnia 05-02-2019 15:46
Problem rozwiązany, po sporych poszukiwaniach i 2 oddanych rozrusznikach 2 próbach regeneracji starego, kupiłem nowy rozrusznik model: S0015 AS.
Problem odpalania zakończony smiley Na imno śmiga pięknie na ciepło jeszcze lepiej smiley Wcześniej na starym musiałem musiałem męczyć rozrusznik mocno plus 5 wtrysk, teraz bez dotryskiwania odpala w sekundę smiley


Prosiaczek biały 1984 2.0 <3
www.dawidpoznanski.pl
https://www.instagram.com/bialeprosie924/
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10966
www.dawidpoznanski.pl oraz www.instagram.com/bialeprosie924/
Strona 2 z 2 < 1 2