Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 04-04-2012 17:21 |
|
|
Panowie-policzcie do 20
Dzi?ki za tyle roznorodnych opinii-jasne jest ?e 0,1s jest istotna je?eli to przewaga nad przeciwnikiem z drugiego miejsca podium, rozsadne jest kupowanie "raz a dobrze"-faktem te? jest ograniczenie wynikajace z budzetu (ale nad tym mozna popracowac,odwlec zakup itd.)
Czy ktos z Was pamieta moze jakie czasy 928 robilo w poznaniu (jezdzil ktos?), równie? AT-pytam z ciekawosci.
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 17:25 |
|
|
Piterson zjadl zeby na tym 2.5, wiec ja bym go posluchal i nie bawil sie w to auto.
Tak na prawde jak chce sie ktos bawic w wydmuszke to albo s2 albo turbo. No i tu jest pytanie ktore.
S2 bedzie bardziej uniwersalne - szybkie na torze i na lotnisku.
Turbo jest szybsze od s2 na torze, ale wolniejsze na lotnisku (zakres mocy dopiero od pewnych obrotow, a na lotnisku sa one malo uzywane i zanim sie rozbujasz to masz kolejny zakret/szykane - wiem cos o tym).
Sam mam podobny dylemat w tej chwili
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 17:54 |
|
|
zawsze więcej mocy to lepieja silniki s2 są bardziej odporne na czasową stratę mocy niż 2,5 a wymontowane części zwsze jakloś rekompensują wydaną kasę ,ale jakbyś chciał 2,5 to bordowy już lepiej wygląda ,znikły mu wykwity lakieru na masce
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wy?cigówka |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 04-04-2012 19:11 |
|
|
Darku - pomysl za ile bys S2 oddal bez:
Foteli
Czesci tapicerki
Reflektorow
Szyb bocznych
Blotnikow przednich
Maski
(Co tam mozna jeszcze wymienic na lzejsze?)
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok"
Edytowane przez Pirx dnia 04-04-2012 19:31 |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-04-2012 19:21 |
|
|
Pirx napisał/a:
(...)
Czy ktos z Was pamieta moze jakie czasy 928 robilo w poznaniu (jezdzil ktos?), równie? AT-pytam z ciekawosci.
bierzesz na bazę 928 od Michała i nie ma opcji
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 04-04-2012 19:32 |
|
|
Ten pierwszy raz pojade swoim - z pewnoscia wystarczy ?eby adrenaline podniesc i sprawdzic czy chc? si? bawic dalej
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 19:33 |
|
|
zaproponuj coś tylko już na privie żeby sie z nas publicznie nie śmieli ze mną jak z dzieckiem dogadać się można,byle cukierek słodki był jedyna moja wada to że flaszką mnie sie nie skusi przy negocjacjach
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść
Edytowane przez porsz dnia 04-04-2012 19:35 |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:14 |
|
|
Moze udaloby si? w tym watku umiescic linki do sklepow gdzie mozna kupic odelzone elementy (te sprawdzone przez Was)? Moze warto by równie? zebrac pomysly na kolejnosc modyfikacji?
Szyby poliweglanowe znalazlem na aerotech.beep.pl
Etapy modyfikacji
Stage0 wyjete zbedne elementy, auto sprawne mechanicznie, wymienione co trzeba
Stage1 wymienione...(Od czego zaczac? Co najkorzystniej wymienic?)
Stage2 ?
Gdyby udalo si? zebrac te informacje-moglbyby si? przydac nie tylko mi
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:21 |
|
|
Pirx napisał/a:
Ten pierwszy raz pojade swoim - z pewnoscia wystarczy ?eby adrenaline podniesc i sprawdzic czy chc? si? bawic dalej Twoje auto w poznaniu jezdzilo w rekach Bazyla..nie pamietam jakie czasy krecilo ale pare okrazenien za nim jechalem i z grubsza mozna powiedziec ze na zakretach troszke odstaje od S2 cywilnego a na prostych jest porownywalne- jesli wykrecisz 2min bedziesz swietny. Co innego manual..na dobrych oponach oceniam go na 1.52- przy dobrym kierowcy. Komanczowe S4 w manualu tracilo na satrym torze 2 s do 997w tiptroniku(kierowal Jarek Sliwka 2005rok
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:23 |
|
|
kupujesz w sklepie poliwęglan z metra i szyby docinasz sam,koszt ok 50 zł za sztuke a nie 200 jak tam
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:24 |
|
|
simprez napisał/a:
Pirx napisał/a:
(...)
Czy ktos z Was pamieta moze jakie czasy 928 robilo w poznaniu (jezdzil ktos?), równie? AT-pytam z ciekawosci.
bierzesz na bazę 928 od Michała i nie ma opcji
No właśnie, niech ktoś zrealizuje moje marzenie, skoro ja nie dam rady
A tak na marginesie. Co za różnica, jaką bazę się weźmie? Można przecie wszystko niemal wymienić... Od silnika, po zawieszenie... Osobiście - zaczynam od 2,5. Zardzewiałego trupa już mam, wszystko jest niemal do wymiany - więc co wymyślę, to w aucie wyląduje. A jak mi będzie mocy mało... Ostatnio rozważałem kompresor do 2,5 zamiast turbo.
Jakoś dziwne wydają mi się takie dywagacje. Adam Walenda nie ma takich problemów
|
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:29 |
|
|
Pirx napisał/a:
Moze udaloby si? w tym watku umiescic linki do sklepow gdzie mozna kupic odelzone elementy (te sprawdzone przez Was)? Moze warto by równie? zebrac pomysly na kolejnosc modyfikacji?
Szyby poliweglanowe znalazlem na aerotech.beep.pl
Etapy modyfikacji
Stage0 wyjete zbedne elementy, auto sprawne mechanicznie, wymienione co trzeba
Stage1 wymienione...(Od czego zaczac? Co najkorzystniej wymienic?)
Stage2 ?
Gdyby udalo si? zebrac te informacje-moglbyby si? przydac nie tylko mi Prix za przeproszeniem -czy Ty za bardzo na latwizne nie idziesz...kazdy ma swoja droge i nie robimy tu 'pucharu picanto" swoja droga wielu dzieli sie swoimi doswiadczeniami i wystarczy zajzec do tematu Cichego, Pitersona czy Lamera. Porsche sa autami indywidalistow i niech tak zostanie.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:32 |
|
|
To prawda-Adam wymiata
Jednak ja zmuszony jestem do zupelnie innego podejscia-brak mi wlasnego warsztatu, wiedzy i doswiadczenia...w tej branzy
Kiedy w dobrym (Waszym) towarzystwie mozna bedzie pojezdzic w Poznaniu? Oficjalne PCP za wiele miesiecy-moze jest cos wczesniej?
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:37 |
|
|
na torze w Poznaniu to jeszcze ASJP ale z tego forum nie wiem czy ktoś regularnie jeździ z PCP jest kilka osób co czesto tam bywaja
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 04-04-2012 21:47 |
|
|
jest też kilka edycji Youngtimer Party z klasykami w tle - pierwsza 19/05.
Edytowane przez Lajka dnia 04-04-2012 21:48 |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-04-2012 22:00 |
|
|
Bardzo ciekawy temat
To ja teraz coś napiszę o czasach To co wykręcił Piterson i Cichy to jest TOP,
to jest czubek góry lodowej. Następny po Cichym jest Jurek968, który pojechał
w 2008 czas o ~4,1s gorszy (1:56,772). Tylko 6 osób z tej "klasy" (944S2, 951, 968,
928) pojechało w Poznaniu poniżej 2min. Chyba nikt na seryjnej oponie czy
zawiasie (ale takich danych nie mam). Zbliżył się jeszcze tylko Kuzik na 0,5s
w 924 z silnikiem S2.
W "klasie" Pitersona (944, 924S, 931, 944S) nikt oprócz Niego nie pojechał poniżej
2min. Kolejnym jest Michał928 w 924trubo, no ale to nie 2.5. Najlepszy czas co
ciekawe w 2.5 8V n/a zrobił Igor 2:04,801 i to jest właściwie czas do pobicia.
Nie wiem ile powinno się pojechać w 2.5, żeby był to przyzwoity czas, ale w "klasie"
Cichego to raczej 2min. Oczywiście to nie dla pierwszego lepszego użytkownika S2
który nie ma żadnych ambicji tylko dla wariatów którzy chcą się sprawdzić i już
się trochę pokręcili po różnych imprezach. To w końcu niebezpieczna zabawa i trzeba
wiedzieć co się robi.
Najlepszy czas na torze Poznań w 928 zrobił Gilbert w 928S2 w 2008 - 2:09,262.
Niewiele gorszy był Juha w 928S w 2006 - 2:09,288.
Nie mam żadnych danych żeby ktoś pojechał szybciej, jeżeli coś macie, proszę
o info. Chyba nikt nie pojechał w 928 na semislicku. Liczyłem na to auto które
kupił Przemek84. Już nawet miało R888 założone, zawias utwardzony i obniżony
ale nie słyszałem żeby było w Poznaniu.
Pozostaje kwestia królewskiej klasy pucharu 924.pl czyli 924 2.0 n/a. Nie wiem
jaka jest granica, obecnie moja skromna osoba reprezentuje ten najszybszy przejazd.
Mam nadzieje że w tym roku Ciachu nam pokaże ile 2.0 pojedzie i czy jest jakikolwiek
cień szansy na urwanie tych 5 sekund. Ja wiem, że jeszcze miałem rezerwę, tylko
nie wiem jak dużą. Od tego czasu obniżyłem i utwardziłem auto, dałem grubsze
stabilizatory, samo to powinno coś urwać Ktoś jeszcze podejmuje rękawice?
Trochę się od głównego wątku oderwałem. Przegapiłeś okazje na przygotowane
auto (z silnikiem Pitersona) od Ciacha. Ok, nie jest to S2 które najlepiej nadaje
się na nasze zabawy, ale na początek byłoby idealne. Jeżeli masz coś sam budować,
to faktycznie S2 wydaje się dobrym wyborem. Ceny zawieszeń/opon podobne
dla 2.5 i 3.0 (poprawcie mnie jeżeli się mylę). Ceny za laminaty chyba takie same.
Układ hamulcowy w 2.5 taniej można uprawnić i to chyba koniec.
Co do stageów
Pierwszy po pełnej sprawności/rozrządach itp. to zawieszenie. Jeżeli lightowo
to grube drążki stabilizatorów. Regulowane Koni. To taka podstawa. Można do
tego dorzucić poliuretany lub delhriny (czy jak to się pisze ). Następnie
utwardzenie całego zawieszenia, twardsze sprężyny z przodu i grubsze drążki
skrętne z tyłu.
W międzyczasie możesz zabrać się za odchudzanie, laminaty, poliwęglan.
Aerotech to Michał Śliwka, Piterson używa Jego wyrobów. Ja też bym bardzo
chciał tylną klaposzybę, ale to jeszcze nie czas.
Kolejny etap to już wedle uznania. Klatka? Jeszcze lepszy zawias? Wracając do
kupowania auta to najlepiej bez targi, wszystko inne można podmienić/zdjąć.
Ex_lajka, my się nie ścigamy. Jeździmy na czas na dużej pętli. Na YT chyba nie
ma pomiaru czasu a jest wyścig, z tego co wiem to całkowicie inna zabawa
i inna adrenalina. Tak się chyba wtedy dobrze toru nie pozna. Jeździłeś kiedyś
tzw. okrążenia kwalifikacyjne w Poznaniu?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 04-04-2012 22:01 |
|
|
Nie chc? psuc nikomu zabawy wyciagajac szczegoly-bylbym wdzieczny za to za wskazanie np co warto zrobic najpierw-powymieniac elementy na lzejsze czy zmienic zawias
Qrcze - wiem ?e jestem niecierpliwy i wybiegam troche za bardzo w przyszlosc, auta jeszcze nie ma a ja ju? je tuninguje-wybaczcie
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 22:16 |
|
|
Wg mnie należy wykonać wszystkoco można do doprowadzenia auta do 100% stanu tchnicznego. Będziesz wystawiać auto na naprawdę maksymalne obciążenia i najsłabsze ogniwo szybko puści.
Dalszym krokiem uważam jest team opona/zawieszenie.
Dalej to już spawa indywidualna co zrobić.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 04-04-2012 22:25 |
|
|
Qbak latałem tylko YTP - ino nie widziałem na tym torze innych imprez dla ciut starszych aut...a Lancią czy jakimś starym Japońcem raczej nie wjechałbym na imprezy Porsche. |
|
Autor |
RE: wydmuszka trackday car zabawka wyścigówka |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-04-2012 22:36 |
|
|
"Tylko 6 osób z tej "klasy" (944S2, 951, 968,
928) pojechało w Poznaniu poniżej 2min. Chyba nikt na seryjnej oponie czy
zawiasie (ale takich danych nie mam)."
Hmmm... Ja jechalem na seryjnym zawiasie, chociaz opona r888.
Ale porownywanie czasow z lat 2008-2012 to troche bez sensu. Kierowca prowadzi a nie samochod.
Mysle ze jakby cichy czy piterson wsiedli do turbo s na torze, nawet nie jakos specjalnie przygotowanego to by bez problemu sie zblizyli do swoich rekordow. R. Kopczyk swojego czasu wsiadl w rychowe 964 i praktycznie z miejsca zrobil 1:55, a samochod pelna seria, tylko zawias troche twardszy.
Chcesz sie bawic to najpierw wsiadz w serie, zobacz z czym to sie jje, a potem dopiero mysl o poprawianiu auta. Dobre auto nic nie da jesli kierowca nie daje rady... A nawet najlepsza wydmuszka nie zblizysz sie do wynikow typu cichy czy piterson, bo to sa juz lata spedzone za kolkiem na imprezach typu track day.
A jezdzac troche seria dowiesz sie czego tak naprawde ci potrzeba.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|