Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-02-2015 00:13 |
|
|
No to niebawem sprawdzę czy się mieści podstawka z 924 turbo
To raczej kierowane do śćigantów - chyba w każdym 924 po przegonieniu zapala się kontrolka ciśnienia oleju więc chłodnica oleju powinna pomóc. Chłodnica chroni przed przegrzewaniem się oleju i jego zbyt szybkiem zużywaniem.
ps. Skoro już przy tym temacie jesteśmy - stare 911stki wcale nie są chłodzone powietrzem tylko olejem No ale to inna historia
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-02-2015 00:29 |
|
|
czerwony napisał/a:
slawek290 napisał/a:
Generalnie nie rozumiem w jakim celu zmieniać fabrykę w tej kwestii. No chyba że torowcy
No ja też nie tyle co nie rozumiem, co się nie znam i chętnie się dowiem jaki to ma cel i w jakich przypadkach jest przydatne/konieczne. Tak więc jakby ktoś miał chwilkę i opowiedział to byłoby miło
Nie mierzyliście nigdy temperatury oleju silnikowego podczas jazdy po trasie
czy autostradzie... Jest gorąco, IMHO zbyt gorąco, co powoduje że olej już
praktycznie zrywa film olejowy, a to prowadzi zwykle do padania elementów
słabo smarowanych, czyli tych na końcu układu. Choć pewnie panewki w takim
przypadku nie mają też łatwo.
Ja myślałem, że moje 924 to na autostradzie ma super warunki pracy, jadę
szybko, temperatura silnika jest w okolicach 85st. C. Jak założyłem czujnik
temperatury oleju, to się lekko przestraszyłem. Co ciekawe moje auto
dostawało gorzej w palnik przy szybkiej jeździe po trasie na imprezę niż
na samej imprezie, gdzie olej nie miał okazji aż tak bardzo się rozgrzać,
bo próba trwająca 2 minuty nie rozgrzewała oleju z ok. 90st. C do 130.
juras napisał/a:
No to niebawem sprawdzę czy się mieści podstawka z 924 turbo
Już dawno sprawdzone. Nie mieści się, ale Michał wymyślił pomysł jak
można to obejść, tylko ja strasznie zwlekam z wykonaniem tego zabiegu...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-02-2015 01:12 |
|
|
Z tego co pamiętam chłopaki z 924board mieli na jej zmieszczenie w miarę proste wyjście a mianowicie wymiana rozrusznika na krótszy (jakieś takie sportowe ustrojstwo od Ideoli bodajrze można zakupić). Wtedy chyba dało się to wszystko wcisnąć.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-02-2015 09:41 |
|
|
To dajcie znać jaki to patent.
A w ogóle przy okazji - gdzie powinno się wsadzić czujnik temperatury oleju ?
ps. Mówisz Misiek, że wystarczy kupić od Ideoli sportowy rozrusznik za 1000 usd i ta podstawka wejdzie ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 02-02-2015 09:42 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 04-02-2015 23:30 |
|
|
Ok, czyli w temacie jest do dodania od Qbaka, że w misce olejowej fabrycznie jest miejsce na wkręcenie czujnika temp. oleju.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 05-02-2015 01:57 |
|
|
Ja u siebie mam korek spustowy, który zaniosłem do tokarza, dałem mu do ręki czujnik temp oleju, otwór wywiercił, nagwintował i ładnie podebrał środek, żeby podkładka miedziana ładnie przylegała.
Wskaźnik vdo pasujący fakturą mam z jakiegoś audi - niestety podświetlany na czerwono.
o ile pamiętam na próbach bez problemu można było osiągnąć 130C w misce w zwykłym 2,5L
Co więcej, przy zewnętrznej chłodnicy oleju (zamiast wodnego wymiennika) stojąc w korku, mam wrażenie, że temp. oleju jest wyższa niż z wymiennikiem.
Być może podczas jazdy jest lepsza wydajność, ale w ruchu miejskim słabo.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 05-02-2015 17:26 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Ja u siebie mam korek spustowy, który zaniosłem do tokarza, dałem mu do ręki czujnik temp oleju, otwór wywiercił, nagwintował i ładnie podebrał środek, żeby podkładka miedziana ładnie przylegała.
Wskaźnik vdo pasujący fakturą mam z jakiegoś audi - niestety podświetlany na czerwono.
o ile pamiętam na próbach bez problemu można było osiągnąć 130C w misce w zwykłym 2,5L
Co więcej, przy zewnętrznej chłodnicy oleju (zamiast wodnego wymiennika) stojąc w korku, mam wrażenie, że temp. oleju jest wyższa niż z wymiennikiem.
Być może podczas jazdy jest lepsza wydajność, ale w ruchu miejskim słabo.
Pieszczoch, może tak być - że temp oleju na osobnym obwodzie będzie wyższa...ale suma sumarum, z moich obserwacji wynika że przy zewnętrznym wymienniku temp. ma większą stabilność, większą tolerancje na zmiany.
Tak jak napisał Qbak, olej prędzej zagotujecie jadąc autostradą/obwodnicą dobrych kilka/kilkanaście km z wyższą prędkością, niż na próbach sportowych - gdzie obroty silnika momentami spadają.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 05-02-2015 19:21 |
|
|
Dzięki Nemo za objaśnienie, nie spodziewałem się, że przy temperaturze silnika w normie, olej potrafi mieć za wysoką temperaturę.
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-02-2015 15:18 |
|
|
Rzeczywiście jest gdzie wetknąć czujnik temp oleju. Jest oprócz otworu spustowego jeszcze jeden. Gwint M14x1.5 jakby co.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 16-02-2015 15:25 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-02-2015 15:18 |
|
|
.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 16-02-2015 15:25 |
|
Autor |
RE: Chłodnica oleju w 924 howto |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 12-04-2021 12:55 |
|
|
Hej.
Udało się wciśnąć tę podstawkę filtra oleju z turbo do 924 NA ? |
|