Autor |
Odbudowa 944.1 |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 16-11-2018 12:51 |
|
|
Panie, Panowie i Panewki, jako że moja świnka została już polakierowana nastał czas składania prosiaka w całość. Podczas demontażu i ponownego montażu pojawia się coraz więcej pytań związanych z regeneracją i montażem części. Na początek potrzebowałbym podpowiedzi w kilku kwestiach, a kolejne pytania będę zamieszczał na bieżąco. Mam nadzieję, że wspólnymi siłami uda się doprowadzić temat do końca:
1. Deska rozdzielcza starego typu - jak wiadomo nie od dziś, deski pękają i odkształcają się w każdym możliwym miejscu. Ponieważ posiadana przeze mnie deska została wcześniej wyflokowana z założenia nie chciałem wysyłać jej do rozbiórki. Udało się zakupić drugą sztukę i wysłać ją do Rendesa. Ci jednak stwierdzili, że odkształcenia i ubytki są na tyle duże iż nie ma sensu jej reanimować. Jako rozwiązanie alternatywne zaproponowali swój produkt - deskę z włókna wykończoną identycznie jak wykańczają deski oryginalne. Czy mieliście jakieś doświadczenia w tej kwestii?
2. Guma tylnego zderzaka. Tu przy demontażu przykład książkowy - pomimo zastosowania namaczania w odrdzewiaczach połowa śrub została ukręcona. Ponieważ koszt nowej gumy na chwilę obecną to ~~ 600 PLN, wypadałoby dokonać reanimacji starej listwy. Czy macie jakieś doświadczenia w kwestii demontażu starych śrub i ponownego obsadzenia nowych we wspomnianej gumowej listwie?
3. Maty wygłuszające kabiny oraz bagażnika. Wspomniane maty pod warstwą gumy posiadają włókninę filcopodobną, która przez lata zbiera wilgoć i jest źródłem charakterystycznego zapachu spotykanego w większości 924/944. Ponieważ w chwili obecnej całe wnętrze jest zdemontowane, wydaje się że jest to idealny moment do wymiany tych mat i zastąpienia ich czymś nowym. Jakie macie doświadczenia w tej kwestii - główniej jeśli chodzi o grubość i materiał z którego wykonano wspomniane maty?
4. Osłony konektorów lamp drogowych i kierunków. Fabryczna instalacja elektryczna jest zakończona konektorami 113 945 525. Osłony konektorów z biegiem lat ulegają niestety dezintegracji i wymagają wymiany. Niestety nigdzie nie znalazłem osłon identycznych jak te fabryczne. Jedynym rozwiązaniem zastępczym jakie udało się pozyskać są osłony 171 957 911 z katalogu VW. Te niestety mają wpusty na pojedyncze żyły, gdzie w Porsche występował kołnierz nachodzący na izolację zewnętrzną wiązki. Poszukuję numeru referencyjnego dla osłon możliwie bliskich oryginałowi.
Edytowane przez pokrzept dnia 16-11-2018 12:58 |
|
Autor |
RE: Odbudowa 944.1 |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 16-11-2018 17:09 |
|
|
W gumę wepchnąłem nowe uchwyty, ze śrubami, Alfa/Fiat chyba. Miały za szeroką tą płaską część więc trzeba było przeszlifować.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Odbudowa 944.1 |
guzik
Użytkownik
Postów: 184
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 02.12.08 |
Dodane dnia 16-11-2018 17:48 |
|
|
Hej. Ciekawa sprawa z deską rozdzielczą z włókna Czy mógłbyś napisać jak cenowo się to kształtuje. Kiedyś widziałem taki zabieg we francuskim wheelers dealers. Pozdrawiam
944-88- był
944-85- był
986-98- był
924-85- jest
MB190E -89-jest |
|
Autor |
RE: Odbudowa 944.1 |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 16-11-2018 19:37 |
|
|
@guzik cena nowej deski to ~~ 2 000 PLN. Deski ponoć są produkowane na bieżąco głównie dla odbiorców z rynku niemieckiego. Po dalsze informacje proszę kierować się do Producenta |
|
Autor |
RE: Odbudowa 944.1 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 16-11-2018 20:10 |
|
|
te deski są robione dla Werk924 to on to zamawia .. podobno coraz trudniej o dobrą bazę do restauracji a popyt w D jest naprawdę zacny - strąd pomysł na reprodukcję z laminatu ... wg mnie dobry pomysł
a cena - skoro odbudowa starej to 1,5 kPLN to 2.0 za laminat to chyba tragedii nie ma
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Odbudowa 944.1 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 16-11-2018 21:59 |
|
|
widziałem u nich boczki drzwi z tego włókna.. mnie to nie przekonuje.. idą na łatwiznę bo nie chce im się reanimować starych - prościej z formy zrobić nową i obić.. Rendes to już spory zakład produkcyjny i widać brak im czasu na dłuższe dłubanie przy deskach..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 16-11-2018 22:01 |
|
Autor |
RE: Odbudowa 944.1 |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 06-12-2018 19:32 |
|
|
No więc deska dotarła do mnie jakiś czas wstecz. Chwilowo jest jeszcze poza autem - wymagała drobnych przeróbek w obszarze narożników przylegających do słupków A. Przyczyna dość prozaiczna - przetłoczenie pod osłonę słupków po lewej stronie okazało się być minimalnie za szerokie i zapiera o rurkę odprowadzającą wodę z targi. Jutro ciąg dalszy przymiarek.
Dodatkowo pojawiła się szybka kwestia - potrzebowałbym aby ktoś zmierzył mi długość spoczynkową oraz średnicę sprężyny naciągowej zamka maski. Czy znajdzie się dobra i życzliwa dusza? |
|