Autor |
Klamki Porsche 944 - renowacja |
wide
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.04.17 |
Dodane dnia 29-04-2019 08:47 |
|
|
Cześć,
Chciałbym odrestaurować/doprowadzić do porządku grawerowane klamki z 944.
Czy ktoś ma jakieś rady dotyczące tego procesu? Interesuje mnie tylko czarne wykończenie, nie polerowanie etc.
Mam wrażenie, że malowanie proszkowe zatraci krawędzie grawerowanego napisu.
Klasyczne malowanie? Co z powłokami pod farbą - (bodajże) nikiel i miedź? Usuwać? |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
mis
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16 |
Dodane dnia 29-04-2019 13:15 |
|
|
://allegro.pl/oferta/lakier-farba-do-zderzakow-plastiku-vht-sp27-7470642249 Witam . Ja pomalowałem tym lakierem , potrzeba trochę wprawy i jest super , wcześniej delikatnie klamki oszlifowałem . na razie minęło dwa lata i jest ok |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 29-04-2019 14:37 |
|
|
A tam nie jest fabrycznie anodowane na czarno? Gdzieś mi się obiło, że da się anodę na nowo położyć, tylko element musi być wypolerowany na błysk...
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
wide
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.04.17 |
Dodane dnia 30-04-2019 11:26 |
|
|
kondzi napisał/a:
A tam nie jest fabrycznie anodowane na czarno? Gdzieś mi się obiło, że da się anodę na nowo położyć, tylko element musi być wypolerowany na błysk...
Anoduje się wyłącznie aluminium, a klamki zdaje się są stalowe?
No chyba, że są aluminizowane (no i nie wiem czy taką powierzchnię da się w ogóle anodować)?
mis napisał/a:
://allegro.pl/oferta/lakier-farba-do-zderzakow-plastiku-vht-sp27-7470642249 Witam . Ja pomalowałem tym lakierem , potrzeba trochę wprawy i jest super , wcześniej delikatnie klamki oszlifowałem . na razie minęło dwa lata i jest ok
Farba VHT - hmmm, liczyłem na coś bardziej profesjonalnego |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-04-2019 13:48 |
|
|
lakierowanie proszkowe ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 30-04-2019 20:51 |
|
|
Klamki są aluminiowe , oryginalnie anodowane
Można by proszkowo pomalować ale 1 cienka warstwa np. czarnego półmatu
Ja lakierowałem 1 cienka warstwa podkładu epoksydowego i na to czarny mat z pistoletu.
Wytrzymałość tego na obicia raczej nie będzie rewelacyjna
|
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
wide
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.04.17 |
Dodane dnia 02-05-2019 07:25 |
|
|
Ludzie, którzy je polerują twierdzą, że usuwają czarną farbę (pierwsza warstwa). Jeśli miałaby to być anoda, nie da się jej zdjąć żadnymi specyfikami jak w przypadku farby (chemiczne środki) ( https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=23&t=189369&p=4381297#p4381297 ). Chyba, że gość trafił na zestaw, który ktoś wcześniej polakierował i stąd ta rozbieżność.
Zatem pytanie do lakierujących r11; czy ktoś z Was zmatowił jedynie wierzchnią warstwę, czy dobierał się do nich głębiej i może powiedzieć coś więcej o warstwach pod spodem?
Mam kontakt do technologa pewnego zakładu anodującego, więc może udałoby się zrobić to jeszcze raz, ale zanim z nim będę rozmawiał musiałbym potwierdzić co jest pod spodem.
|
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
mis
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16 |
Dodane dnia 02-05-2019 13:35 |
|
|
Z tej dyskusji nasuwa mi się jeden wniosek . Pragniesz usłyszeć coś spektakularnego . Czasami proste metody mogą okazać się najlepsze . Mając klamki grawerowane łatwo jest zniszczyć napis. Staranność to klucz do sukcesu . Czyszcząc mechanicznie można nieźle porysować . jak proszkowo pomaluje ,to zbyt gruba warstwa w napisie jest wielce prawdopodobna . Np przy regeneracji maglownicy panowie nakładali trzy razy chrom na listwę ponieważ podobno stary chrom był zbyt twardy . Pamiętaj ,że jak coś nie wyjdzie to zawsze usłyszysz, że to stare to tak ma . Zdrowy rozsądek i gradacja , od najprostszego rozwiązania do najbardziej skomplikowanego. |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-05-2019 14:40 |
|
|
wide napisał/a:
Zatem pytanie do lakierujących r11; czy ktoś z Was zmatowił jedynie wierzchnią warstwę, czy dobierał się do nich głębiej i może powiedzieć coś więcej o warstwach pod spodem?
Mam kontakt do technologa pewnego zakładu anodującego, więc może udałoby się zrobić to jeszcze raz, ale zanim z nim będę rozmawiał musiałbym potwierdzić co jest pod spodem.
Generalnie w prosiakach pokuszę się o stwierdzenie, że prawie wszystko było kiedyś czarną anodą - ramki okien, klamki, wycieraczki, przeróżniaste listewki itp. To co jest czarne po tylu latach, najpewniej było lakierowane później (po fabryce). To co dotrwało do dziś dnia, najczęściej jest albo takie fioletowawe, albo całkiem wyblakłe (srebrne).
Nie wiesz czy klamka jest metalowa? Weź magnes do ręki
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 02-05-2019 23:59 |
|
|
Ja matowałem oryginał , siedzi anoda .
Twarde szlifowaniem ciężko schodziło. |
|
Autor |
RE: Klamki Porsche 944 - renowacja |
wide
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.04.17 |
Dodane dnia 06-05-2019 07:48 |
|
|
mis napisał/a:
Z tej dyskusji nasuwa mi się jeden wniosek . Pragniesz usłyszeć coś spektakularnego . Czasami proste metody mogą okazać się najlepsze . Mając klamki grawerowane łatwo jest zniszczyć napis. Staranność to klucz do sukcesu . Czyszcząc mechanicznie można nieźle porysować . jak proszkowo pomaluje ,to zbyt gruba warstwa w napisie jest wielce prawdopodobna . Np przy regeneracji maglownicy panowie nakładali trzy razy chrom na listwę ponieważ podobno stary chrom był zbyt twardy . Pamiętaj ,że jak coś nie wyjdzie to zawsze usłyszysz, że to stare to tak ma . Zdrowy rozsądek i gradacja , od najprostszego rozwiązania do najbardziej skomplikowanego.
Nie wiem czy spektakularnego, ale na pewno chce to zrobić dobrze, a już najpewniej najlepiej jak się da. Skoro więc oboje mamy świadomość, że podwykonawca nie weźmie na siebie żadnej odpowiedzialności, bo "stare" lepiej podyskutować i zasięgnąć wiedzy zanim zdecyduję się na jakąś konkretną drogę renowacji. Ceny klamek są dzisiaj astronomiczne i nie śpieszy mi się by je zniszczyć. Tym bardziej, że szczęśliwie jeszcze jakieś forum w Internecie żyje i komuś chce się udzielać, za co w tym miejscu Wam dziękuję.
kondzi napisał/a:
Generalnie w prosiakach pokuszę się o stwierdzenie, że prawie wszystko było kiedyś czarną anodą - ramki okien, klamki, wycieraczki, przeróżniaste listewki itp. To co jest czarne po tylu latach, najpewniej było lakierowane później (po fabryce). To co dotrwało do dziś dnia, najczęściej jest albo takie fioletowawe, albo całkiem wyblakłe (srebrne).
Nie wiesz czy klamka jest metalowa? Weź magnes do ręki
O i to jest dla mnie cenna informacja, bowiem nie mam Porsche, nigdy nie maiłem, a zatem doświadczenie zerowe. Klamki zdobyłem (jak na te czasy w całkiem atrakcyjnej cenie) i są przeznaczone do innego projektu.
P.S.
Wiem, jak sprawdzić czy to aluminium, tyle że klamki zakopane są wśród innych części i miałem je w ręce dwa razy. Nie mam ich na codzienne dotknięcie przy wsiadaniu do samochodu jak Wy.
Skoro mówicie, że są aluminiowe to przyjmuję tak jest.
Tak jak wspominałem, mam kontakt do technologa firmy zajmującej się anodowaniem. Współpracowaliśmy wcześniej więc ufam, że uczciwie określi możliwości i może uda się zrobić z tego coś przyzwoitego. Jeśli nie, może ktoś z doświadczeniem ma ochotę podjąć się tematu (malowanie)?
Jak z rozebraniem klamek? Podobno odlew w miejscu, gdzie jest sworzeń dźwigni otwierającej to dość słaby punkt. Rozgrzanie klamki w tym miejscu/schłodzenie sworznia załatwi sprawę, czy czekają jeszcze jakieś niespodzianki? |
|