Autor |
Wymiana oleju |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 12-08-2008 14:01 |
|
|
chciałem sie dowiedzieć jak krok po kroku samodzielnie wymienić olej.
pytania:
- ile litrow oleju potrzeba ?
- jakie czesci ? /filtr......../
- jakie narzedzia ? /jak odkrecic filtr............/
- jaka jest procedura wymiany krok po kroku ?
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 12-08-2008 14:02 |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
mihmih
Użytkownik
Postów: 66
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.08.08 |
Dodane dnia 12-08-2008 15:10 |
|
|
oleju chyba jakieś 4,5 litra, odkręcenie filtra to chyba nie filozofia chociaż sam tego nie robiłem.
Dlaczego chcesz sam wymieniać ? Są stacje gdzie wymieniają w 5min i jeśli u nich kupujesz olej to robią to za darmo
Wiem że olej można kupić taniej na allegro ale to też nie zbyt pewne źródło...
Jak nie masz specjalnych powodów żeby robić to samemu to po co się brudzić
Pozdrawiam
...było...
924
1980r
Zapraszam www.aerograf.kalisz.pl |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-08-2008 16:02 |
|
|
Potrzebujesz:
- filtr
- olej
- oczywiście jakieś naczynie na zużyty olej
- ewentualnie klucz do filtrów (jeśli siły w dłoniach mało ) można też wspomóc się starym paskiem klinowym lub czymś co obejmie filtr żeby się nie ślizgał
Wchodzisz pod auto. Ustawiasz naczynie. Odkręcasz śrubę spustową (w misie). Odkręcasz filtr. Czekasz aż wszystko wycieknie. (przed tym wszystkim pasowałoby odkręcić korek wlewu oleju i wyjąć bagnet).
W nowym filtrze smarujesz uszczelkę olejem i wkręcasz (ja wkręcałem w rękach).
Tu dosyć ważna sprawa : NIE ZAPOMNIJ WKRĘCIĆ KORKA SPUSTOWEGO
Po dokręceniu wszystkiego pod autem - wlewasz olej (tylko z umiarem) poziom sprawdzasz na bagnecie. Jak będzie między min/max to uruchom na minutkę silnik (niech pochodzi na wolnych obrotach). Gasisz. Odczekasz chwilę. Olej powinien troszeczkę "rozejść się" po silniku więc pewnie będzie go mniej. Dolewasz. Sprawdzasz bagnet. I ma być
|
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 12-08-2008 16:06 |
|
|
dzięki o to mi chodziło
- czy filtr oleju wkręcać suchy czy nalać do niego oleju ?
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-08-2008 16:26 |
|
|
Do filtra się trochę wlewa i smaruje uszczelkę przed wkręceniem. A czy oleju nie spuszcza się na gorącym silniku ? Czy to nie ma znaczenia... ?
Co zrobisz z przepracowanym olejem ? :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-08-2008 16:39 |
|
|
Słuszna uwaga..nie wspomniałem o tym:/ na Ciepłym silniku olej będzie bardziej rzadki a więc i szybciej spłynie
ps.
Proponuję wykorzystać na grillu
ps.2.
Ten link idealnie pasuje do tematu i nie mogę się oprzeć
http://www.complex.pl/~rodzynek/n-olej.htm
|
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 12-08-2008 16:49 |
|
|
może przydać się jeszcze miedziana (lub miedziano-gumowa) uszczelka pod korek spustowy oleju
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
topcio1
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08 |
Dodane dnia 12-08-2008 17:05 |
|
|
juras napisał/a:
Do filtra się trochę wlewa i smaruje uszczelkę przed wkręceniem. A czy oleju nie spuszcza się na gorącym silniku ? Czy to nie ma znaczenia... ?
Co zrobisz z przepracowanym olejem ? :]
do filtra nie wlewa się oleju, KONIECZNIE trzeba posmarować olejem uszczelkę, gorący to przesada- można się poparzyć, wystarczy ciepły aby lepiej olej płynął. WŁAŚnie co zrobisz ze starym olejem??? Mam nadzieję, że nie będziesz ignorantem i nie wlejesz do kanału- znajdź starą oponę i zrób ognisko
Edytowane przez topcio1 dnia 12-08-2008 17:06 |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 12-08-2008 18:47 |
|
|
Pierwsze slysze zeby zalewac filtr olejem... Trzeba zlac na cieplo bo po pierwsze olej lepiej splywa a po drugie silnik po pracy jest przesmarowany i mniejsze jest ryzyko pracy na sucho. Po wymianie jak go zapalisz nie wolno katowac - lampka zgasnie ci duzo pozniej bo dluzej zasysa olej i musi jeszcze przelac olej przez filtr. Posmarowanie filtra to koniecznosc bo powoduje lepsze uszczelnienie filtra przy dokreceniu i powoduje ze wystarczy to zrobic rekami na sile i nic nie powinno leciec. Nie sadze by udalo ci sie odkrecic filtr bez klucza... |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-08-2008 19:04 |
|
|
Z tym zalewaniem to po prostu widziałem, że tak robią przy wymianie. W sumie czemu to by miało przeszkadzać ? Chyba niczemu poza tym, że filtr jest pod kątem i się z niego przy zakładaniu wyleje idealnie na ręce i ciuchy
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 13-08-2008 00:02 |
|
|
to moze i ja sie wtrace....
nowa miedziana podkladka pod korek spustowy to obowiazek chyba kazdy rozumie iz miedz zostaje zgniatana podczas dokrecania i uszczelnia w ten sposub srube spustowa w uzytej podkladce jest juz niewiele powiezchni uszczelniajacej... wiem to zawodowo a sila dokrecania to ok 40 50 Nm.
w osobuwkach ni ma znaczenia zalewania filtra olejem a to tylko dlatego ze ich pojemnosc jest niewielka ale jak masz filt o pojenosci 4-5 litrow to niestety trzeba go zalac.... zanim sie on napopuje to masz zuzycie silnika odpowiadajace ok 500 km. w zalezosci od wydajnosci silnika
mozna zlac filtr do polowy i sie nie rozleje i predzej go uzupelni po zapaleniu silnika...
filt dokrecasz do opory + 3\4 obrotu standartowa procedura
cieply olej jk najbardziej wiecej osaduw w nim jest zmieszanych i wiecej wyleci slyszalem o ludziach kturzy zlewaja 1-2 litry diesla dla przeplukania silnika, sam tego nie robilem i nie polecam, oczywiscie wszystko rozkrecone i zekaja az wszystko zleci zanim zaleja nowy olej
|
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 13-08-2008 08:47 |
|
|
.1
mihmih napisał/a:
Wiem że olej można kupić taniej na allegro ale to też nie zbyt pewne źródło...
Dlaczego tak myślisz? pytam bo sam kupiłem z allegro już kilka baniek niemieckiego castrolu, (co ciekawe w w 5l bańkach, a nie jak w PL w 4 litrowych) nic nie wzbudziło moich podejrzeń, wszystko zapakowany w karton, bańka z hologramem i wywieszką - myślę że nie kalkulowałoby się to wszystko podrabiać... Chyba że o czymś nie wiem
.2
Czy tę podkładkę pod korek da się kupić pod wymiar, bo ostatnio odwiedziłem kilka sklepów i skończyło się na tym, że musiałem przerabiać podobną ale z mniejszą średnicą otworu?
...
---924 LeMans
Edytowane przez Adam dnia 13-08-2008 08:47 |
|
Autor |
RE: Wymiana oleju |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 13-08-2008 08:53 |
|
|
Adam napisał/a:
.2
Czy tę podkładkę pod korek da się kupić pod wymiar, bo ostatnio odwiedziłem kilka sklepów i skończyło się na tym, że musiałem przerabiać podobną ale z mniejszą średnicą otworu?
Ja do swojego kupiłem miedziano gumową w sklepie z elementami do hydrauliki siłowej zapłaciłem chyba ze 2 zł. a jeżeli chodzi o wymiar to dobrali mi na miejscu do korka.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|