Autor |
Konwersja 924 na koła 5 śrub |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 13:10 |
|
|
Czy ktoś doświadczony mógłby zrobić kompletną listę co jest potrzebne do konwersji zwykłego 924 do hamulców / kół 5 śrubowych ? Jak rozumiem tu są dwie wersje tzn. 1) przejście na hamulce 944 2.5 2) hamulce brembo z S2. I w drugim przypadku potrzeba trochę więcej gratów (maglownica, drążki, półosie, macphersony ?).
W 1 przypadku mam wątpliwości - do 924 turbo macphersony były standardowe 924 a tylko zwrotnice inne o ile się nie mylę (?).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 13:26 |
|
|
ja właśnie zmieniam zawieche na 2.5
przod narazie pasuje bdb pod belke 924 plug&play
chcesz foty ?
tył w przyszłym tygodniu bede robił. Przod narazie robie az tydzien... mysle ze skoncze za miesiąc wszystko.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 14:03 |
|
|
Jak masz foty to zamieść. Ale chodzi mi o to co znaczy plug and play ? Całe macphersony + wahacze ? A maglownica i drążki od 924 czy od 944 ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 14:07 |
|
|
narazie wpakowalem cale mcpersony z 944 wraz z wahaczami, belka zostaje z 924 bo 944 ma calkiem inna ( mocowania ). Maglownica i drazki chyba sa te same ale mam i to i to to ci powiem na weekend jak bede montowal co spasowalo no i nie wiem bo nie patrzylem czy sa otwory na sroby od stabilizatora.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 25-09-2008 14:16 |
|
|
konwersja na BREMBO
przód:
wymiana:
kompletne mcphersony ze zwrotnicami od S2
modyfikacja:
wymagane dopasowanie zwrotnic do starych wahaczy /przeniesienie otworu odpowiadajacego za kont pochylenia kola/
tył:
wymiana:
cala belka od S2
wachacze
przeguby+polosie
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 25-09-2008 14:17 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 14:17 |
|
|
U mnie przy montowaniu zawiechy z 924S (944) do 924 wystąpił tylko jeden problem, a mianowicie nie było do czego przykręcić mocowań przedniego stabilizatora ale spawarka rozwiązała problem
poza tym cały przód i tył to plug and play czyli odkręcasz jedno i przykręcasz drugie.
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 15:36 |
|
|
no to waldek rozwiazales moj problem odnosnie stabilizatora
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 17:14 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
konwersja na BREMBO
Ok, dzięki. Czyli maglownicę i drążki masz od standardowego 924 ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-09-2008 17:20 |
|
|
A to nie da się użyć stabilizatora z 44 skoro całe zawieszenie jest z 44?
Czemu trzeba spawać?
Jeżeli się da, to czemu nie ma mocowań. Przecież powinny być w zawieszeniu od 44?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 25-09-2008 17:21 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 17:33 |
|
|
stabilizator jest montowany do belki ( na koncach wlazi w wahacz ). belka zostaje z 924. standartowo ona nie ma mocowania na stabilizator.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 25-09-2008 19:58 |
|
|
ja sie przymierzalem ale nic mi z tego nie wyszlo
z tego co wiem to z jak najwszesniejsych 44 wlazi plug and play
chyba nawet da sie piasty zalozyc do zwrotnic 24
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 25-09-2008 20:42 |
|
|
mam takie pytanie czysto z ciekawości, po co montujecie zawieszenie od 44
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-09-2008 21:07 |
|
|
4 tarcze, wieksze z przodu, rozstaw na 5/130, to jest to co ja chcialem. A reszta przy okazji
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 26-09-2008 09:14 |
|
|
juras napisał/a:
mr-nemo napisał/a:
konwersja na BREMBO
Ok, dzięki. Czyli maglownicę i drążki masz od standardowego 924 ?
tak, maglownica 924 zregenerowana i przerobiona na końcówki nakrecane /te tańsze/
wlochaty napisał/a:mam takie pytanie czysto z ciekawości, po co montujecie zawieszenie od 44
zapraszam do przetestowania hamulców u mnie, 4 tarcze, 300 mm i 4 tłoczki
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 26-09-2008 09:56 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-09-2008 09:53 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
tak, maglownica 924 zregenerowana i przerobiona na końcówki wkręcane /chyba/
A po co przerobiona na końcówki wkręcane ? Taka była konieczność ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 26-09-2008 09:57 |
|
|
nie , chodzi o to ze jedne są tańsze i taki był cel przerobienia
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 26-09-2008 10:09 |
|
|
ja testowałem te hamulce... Panowie - BEZ DWÓCH ZDAŃ!! jedno z najlepiej hamujących świnek, jakie widziałem!!!!
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-09-2008 11:17 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
nie , chodzi o to ze jedne są tańsze i taki był cel przerobienia
Czyli te od golfa pewnie. Ale to i tak nie do końca rozumiem bo w twoim 924 takie powinny być oryginalnie zdaje się.
ps. A czy nie ma np. problemu z rozkładem siły hamowania przód / tył ? Masz zamontowany korektor siły hamowania ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 26-09-2008 11:52 |
|
|
ps. A czy nie ma np. problemu z rozkładem siły hamowania przód / tył ? Masz zamontowany korektor siły hamowania ?
nie, nie mam korektora. servo tez jest stare. problemow narazie nie stwierdzono
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Konwersja 924 na koła 5 śrub |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 27-09-2008 16:06 |
|
|
juras: za jakies 30minut wkleje foty
generalnie nie chciał mi wejść wahacz w belke. Wiec w belce trzeba bylo stuknać 2 razy w taką blachę, która jest odbojnikiem ( bo główka wahacza z 944 jest wieksza ), następnie otwory powiększyłem wiertłem 13 i pilnikiem delikatnie poprawiłem. Inaczej by nie weszło. Po weekendzie przod bedzie na kołach.
edyta:
oczywiscie oba wahacze
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
Edytowane przez drwal dnia 27-09-2008 16:08 |
|