924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Czyszczenie układu paliwowego
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 03-02-2006 15:36
Witam, wlasnie przez to przechodze. Objawy: zatykany K-Jetronic. Raz autko chodzilo raz gaslo. Mysl przewodnia filtr paliwa do wymiany. Mysli dodatkowe: czyszczenie ukladu paliwowego.

Pkt: 1: Krotkie zorientowanie sie w sytuacji. Elegancko podnioslem tyl samochody i mozna bylo dostac sie do pompy paliwa i spodu baku.
Pkt: 2: Wypiecie przewodu paliwowego dochodzacego do rozdzielacza wtrysku w celu wywalenia paliwa do baniaka ( na samym zaplonie i aku ).
Pkt: 3: Wypialem kable pompy dodatkowej ktora miesci sie w baku i na wysokich obrotach przy wyzszej predkosci dodatkowo dopycha paliwo do pompy glownej zewnetrznej ( bajer tylko w silniku 125 PS ). Demontaż wszystkiego co bylo po drodze od jednej pompy do drugiej.
Pkt: 4: Spuscilem resztke paliwa.
Pkt: 5: Wykrecilem pompe bakowa ta mniejsza ktora wali z niesamowita sila 0,7 b smiley . Prawie nie podnioslem sie z ziemi kiedy wylecialo na mnie chyba ze 4 tony piachu i syfu z baku smiley
Pkt: 6: Plukanie baku. Jak wiadomo w 924 zdjecie baku nie jest prosta sprawa. Po drodze jest most z walem zmixowane ze skrzynia smiley Poszedlem na latwizne. Baniak 25 litrowy pelen benzynki. Pod bakiem miska. Jazdasmiley Cisnienie wlatujacej benzyny wywalalo na zewnatrz syf z baku. Po okolo 15tu plukaniach stwierdzilem ze juz jest okay. Do sloika zbieralem "dowody zbrodni bakowej".
[img]http://img514.imageshack.us/img514/4062/syf5ut.jpg[/img]
Pkt: 7: Zdemontowanie filtru paliwa. Nie trzeba tego robic od dołu, chociaż na pierwszy rzut oka można tak pomyślec, że i od dołu i od góry trzeba. Zostajemy pod maska. Jedyne co nam będzie potrzebne to jedna 17tka oraz dwie 19tki oraz jakis francuz (okay moze byc Żak Szirak, czy jak to sie pisze :? smiley ). Przewod wychodzacy, lapiemy przy filtrze 17 krecimy od przewodu francuzem (20/21), przewod wychodzi. Od dolu to samo tylko dwie 19. Po wyjeciu starego filtra paliwa pamietajmy o tym aby przed jego wywaleniem wykrecic z obu stron przejsciowki na przewodysmiley i tu tak samo od gory 17 i 19 a od dolu 19 i 20/21 nie wiem bo lapalem francuzem ale 19 byla za malasmiley.
[img]http://img514.imageshack.us/img514/1534/wewmasroz9cg.jpg[/img]
[img]http://img500.imageshack.us/img500/453/boszeee6lm.jpg[/img]
Pkt: 8: Poszły dodatkowe 2 plukania baku. Syf przestal leciec.
Pkt: 9: Do polowy scialem kątówką wewnetrzna pompe.
[img]http://img514.imageshack.us/img514/6122/wewpomp9uc.jpg[/img]
Pkt: 10: Zamontowanie filtra paliwa. Oczywiscie nie mam zaczepu zewnetrznego wiec w roli mocowania opaski plastykowe sciskowe smiley
[img]http://img514.imageshack.us/img514/5316/framnew8sz.jpg[/img]
[img]http://img401.imageshack.us/img401/5885/gotow5rf.jpg[/img]
Pkt: 11: Wkrecilem pompe wewnetrzna w bak. Ładnie dokrecona pozwalała kontynuowac prace. Pompa ta jest na klucz na 99% 34 bo 32 byl za maly i wzialem zabe.
Pkt: 12: Połączenie pompy wewnetrznej z zewnetrzna i tu poszly nowe cybanty.
Pkt: 13: Zamontowałem pompe paliwa. Oczywiscie znowu potrzebny był patent bo było kiedys zamocowane na drutach smileyops: wiec wstawilem dlugie sróby tak, ze sie elegancko trzyma.
Pkt: 14: Wlalem 5L paliwa - patrze sucho - no to okay. Właczyem zapłon pompa wali paliwem, cisnienie poszlo po przewodach, dalej sucho, czyli wszystko wyszlo okay smiley
Pkt: 15: Wyszycic przewody z rozdzielacza wtrysku do wtryskow i rozdzielacz wtrysku - to jeszcze przedemna smiley Robota na pon-wto, zdjecia z imrezy Kjetowej beda smiley


pzdr, drw.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Czyszczenie układu paliwowego
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 03-02-2006 18:51
Witam Drwalu!

Jak zobaczyłem, co Ci z baku ściekło, to byłem co najmniej zaskoczony. Jeżeli za takie dodatki płace 3,80zl za litr, to nie mam pytań. Miejmy nadzieję, że te "syfy" dostały się inną drogą niż poprzez dystrybutor.

Ale nie o tym chciałem: chodzi o rozdzielacz paliwa. Chciałem go rozbierać, podobnie jak Ty, ale zahamował mnie brak "gwiazdek", jak zaczniesz rozkręcać, pewnie na tym samym utknieszsmiley. Przez przypadek napisałem o tym na forum, a wtedy... Dopadł mnie Damian, o ile dobrze pamiętamsmiley i "sponiewierał" mój pomysł. Było na poprzednim forum dokładnie opisane, dlaczego lepiej rozdzielacza nie rozkręcać na części pierwsze, być może czytałeś, i bezsensowana moja gadka, ale jeśli tego nie czytałeś, to opierając się na zeznaniach Damiana, informuję, iż jest to wielce ryzykowne i można sobie zrobić wiele krzywdy. Także myślę, że warto czerpać z doświadczeń innych i rozeznać sprawę, jeśli są jakieś wątpliwości. A mój układ paliwowy "oczyścił" się sam, tak jak prognozowali wtedy inni. A jako że Ty wyzbyłeś się "plaży" z baku, to to co jest w rozdzielaczu to już chyba małe piwko.
Jeśli Damian nie zechce się wypowiedzieć na ten temat, to daj znać, pamiętam jeszcze sporo z tamtego tematu na Ś.P. 924.oldtimer to zdam relacje.

Pozdrawiam, Wojtek

p.s. Do Opola wybiorę się chyba szybciej niż myślałem, po szybę...
1776338
Autor RE: Czyszczenie układu paliwowego
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 03-02-2006 23:48
Wojciek: chodzi tylko o rozebranie glowiczki wtrysku i przewodow paliwowych w czesci pod maska. Oczywiscie wagi sie nie tyka; ogolnie k-j teoretycznie tez nie bo calosc jest komputerowo fabrycznie zgrana, no ale co tamsmiley nie bede robil tego sam, akurat to bedzie w towarzystwie znajomego ktory sie zajmuje odrestaurowywaniem retro cars i skonczyl mechanike na politechnice opolskiej i ma spore doswiadczenie i juz mi rozdzielacz ( glowice wtrysku ) rozbieral i czyscil. takze on ma wprawesmiley ale przedewszystkim jak to on mi powiedzial wagi ( paliwo/powietrze ) sie nie tyka i to jest rzecz swieta. Jak bedziesz w opolu to daj znacsmiley

pzdr,drw


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87

Edytowane przez drwal dnia 03-02-2006 23:52
4640739
Autor RE: Czyszczenie układu paliwowego
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 06-02-2006 13:10

Pamiętaj, że elementy rozdzielacza plaiwa są wykonane z bardzo wysoką dokładnością ponieważ są smarowane i chłodzone benzyną, która krąży w pólzamkniętym obiegu. Element regulacyjny jest zasilany ciśnieniem benzyny. W instrukcji fabrycznej Bosch do K-Jetronika jest napisane, że wyjęcie trzpienia regulacyjnego z rozdzielacza i przetarcie go bawełnianą szmatką dyskwalifikuje ten element (dozwolone jest tylko płukanie). Po rozebraniu rozdzielacza konieczne jest usalenie ciśnienia kontrolnego (śruba z boku, sprężyna i podkładka). Ciśninie jest regulowane za pomocą doboru grubości podkładki. Do regulacji potrzebujesz specjalistyczny sprzęt i typoszereg z podkładkami.

Moim zdaniem łatwiej kupić używany i dobry.




CP9A/4G63
We are not what we own.