924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Zaglądanie do tłoków :D
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 12-05-2009 12:11
Chciałem podzielić się informacjami z próby identyfikacji tłoków w moim autku smiley albo raczej obejrzenia ich stanu "od góry", wprowadzając "różne rzeczy" poprzez dostępne otwory. Jak się okazuje wejście przez zawory jest dość kłopotliwe i bez zdjęcia kolektorów nic z tego nie będzie. Dojście poprzez wtryskiwacze i zawory to jeszcze gorsza górka do przeskoczenia.

Jedyną przyzwoitą opcją jest wprowadzenie kamerki do wnętrza silnika poprzez otwór świecy. Kwadratowa kamerka 8x8mm pasuje idealnie w otwór świecy z minimalnym luzem - który u mnie był wystarczająco bezpieczny by ją tam włożyć smiley Otwór na świecę ma chyba ok 12mm, a średnica kamerki wychodzi minimalnie poniżej.

Jak się jednak okazało główny problem to oświetlenie. Potrzebna jest żaróweczka lub dioda z dość rozproszonym mocnym światłem. Moja dioda kierunkowa nie zdała egzaminu. Jeśli będę miał jeszcze możliwość wypożyczenia kamerki to tym razem zastosuję lampkę choinkową 12V w termokurczliwej osłonce i może wtedy będzie ok.
Niestety nic ciekawego nie udało mi się więcej ustalić smiley najlepszy byłby endoskop techniczny z końcówką światłowodową i własnym oświetleniem. Niestety mój znajomy od systemów alarmowych i video nic takiego nie posiada, a żadnego warsztatu z takim sprzętem dalej nie namierzyłem.
Szkoda rozbierać pół auta żeby się czegoś dowiedzieć, a przejechać się nawet ze 100km do warsztatu na 10min to już dużo lepsza sprawa.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Zaglądanie do tłoków :D
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 12-05-2009 13:23
Kurcze, aleś uparty smiley i dobrze smiley
Ciekawe co tam będzie, choć ja obstawiam normalne tłoki, nie miałbyś
mocy gdyby to były od turbo. Chybaże jest tam jakiś patent.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Zaglądanie do tłoków :D
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 12-05-2009 14:39
W sumie patrząc na to od innej strony... turbosprężarka w 931 zaczyna działać od ok 2000 obrotów? no chyba że się mylę. czyli jakimś cudem auto działa do tych 2000 bez doładowania i jeździ. Trzeba sobie zadać pytanie jak by się zachowywało gdyby wywalić sprężarkę. Może byłoby kiepsko z mocą ale musiałoby jechać.
Druga sprawa to, że tłoki od turbo są chyba dłuższe? bo jak nie są to mogłoby to działać. W/g PET na 100% panewki są te same dla normalnego i turbo, także tutaj nie ma zbytnio czego szukać, wał jest ten sam. Różnica zostaje jedynie w tłokach i głowicy. Wiadomo że ta od 924 jest płaska. Aż tak dobry nie jestem żeby policzyć jaki wyszedłby stopień sprężania przy płaskiej głowicy i reszcie z turbo. Na pewno mniej o objętość głowicy 931... czyli z 7:5 by wzrosło do...?
Jeśli tylko zawory nie klepałyby w tłok technicznie powinno to działać.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Zaglądanie do tłoków :D
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 12-05-2009 14:47
Technicznie by działało, ale auto strasznie wolne by było.
Jeszcze diesel bez turbiny jakoś daje radę, ale podobno
auto seryjnie z Turbo z uszkodzonym turbo w ogóle "nie
jedzie". Sam nigdy nie miałem przyjemności.

Ja też Ci nie wyliczę smiley



924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Zaglądanie do tłoków :D
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 12-05-2009 15:37
Wyliczenie tego jest dość proste jeśli... ma się dostęp do oryginalnego tłoka Turbo (co by go pomierzyć). Ja to liczyłem dla zwykłego wolnossącego i ten mam dość dokładnie pomierzony (uwzględniałem nawet fazowanie bloku przy krawędzi, czy objętość rowka do pierwszego pierścienia).
Tłok od turbo jest "głębszy", ale też wyższy - jego krawędź w górnym punkcie niemal pokrywa się z krawędzią bloku. Więcej na ten temat pewnie może napisać Michał.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Zaglądanie do tłoków :D
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 12-05-2009 16:04
Powiedz jakich danych potrzebujesz to pomierzę tego tłoka z turbo bo mam komplet na wierzchu to nie ma najmniejszego problemu. Przy okazji mówię o 1-szej serii bardziej odprężonej.
Co do dochodzenia tłoka do krawędzi bloku to rzeczywiście jakoś tak by to było... tego akurat nie mam jak sprawdzić smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Zaglądanie do tłoków :D
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 12-05-2009 21:34
Tloki dochodza rowno do powierzchni styku bloku z uszczelka. Pojemnosc tlokow 1 serii turbo to ok 45cm3 pojemnosc glowicy turbo to ok 21cm3. Liczylem jeszcze pojemnosc grubosci uszczelki pod glowice ale nie pamietam.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Zaglądanie do tłoków :D
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 13-05-2009 10:52
No to większość informacj jest... Wychodzi z tego, że tłoki od turbo są wyższe od tych z 924 smiley
Ile ma komora spalania w 924? Bo przy tłokach turbo i głowicy z 924 wyszłoby chyba ok 50cm3? smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl