Autor |
Zaglądanie do tłoków :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 12:11 |
|
|
Chciałem podzielić się informacjami z próby identyfikacji tłoków w moim autku albo raczej obejrzenia ich stanu "od góry", wprowadzając "różne rzeczy" poprzez dostępne otwory. Jak się okazuje wejście przez zawory jest dość kłopotliwe i bez zdjęcia kolektorów nic z tego nie będzie. Dojście poprzez wtryskiwacze i zawory to jeszcze gorsza górka do przeskoczenia.
Jedyną przyzwoitą opcją jest wprowadzenie kamerki do wnętrza silnika poprzez otwór świecy. Kwadratowa kamerka 8x8mm pasuje idealnie w otwór świecy z minimalnym luzem - który u mnie był wystarczająco bezpieczny by ją tam włożyć Otwór na świecę ma chyba ok 12mm, a średnica kamerki wychodzi minimalnie poniżej.
Jak się jednak okazało główny problem to oświetlenie. Potrzebna jest żaróweczka lub dioda z dość rozproszonym mocnym światłem. Moja dioda kierunkowa nie zdała egzaminu. Jeśli będę miał jeszcze możliwość wypożyczenia kamerki to tym razem zastosuję lampkę choinkową 12V w termokurczliwej osłonce i może wtedy będzie ok.
Niestety nic ciekawego nie udało mi się więcej ustalić najlepszy byłby endoskop techniczny z końcówką światłowodową i własnym oświetleniem. Niestety mój znajomy od systemów alarmowych i video nic takiego nie posiada, a żadnego warsztatu z takim sprzętem dalej nie namierzyłem.
Szkoda rozbierać pół auta żeby się czegoś dowiedzieć, a przejechać się nawet ze 100km do warsztatu na 10min to już dużo lepsza sprawa.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zaglądanie do tłoków :D |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 13:23 |
|
|
Kurcze, aleś uparty i dobrze
Ciekawe co tam będzie, choć ja obstawiam normalne tłoki, nie miałbyś
mocy gdyby to były od turbo. Chybaże jest tam jakiś patent.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Zaglądanie do tłoków :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 14:39 |
|
|
W sumie patrząc na to od innej strony... turbosprężarka w 931 zaczyna działać od ok 2000 obrotów? no chyba że się mylę. czyli jakimś cudem auto działa do tych 2000 bez doładowania i jeździ. Trzeba sobie zadać pytanie jak by się zachowywało gdyby wywalić sprężarkę. Może byłoby kiepsko z mocą ale musiałoby jechać.
Druga sprawa to, że tłoki od turbo są chyba dłuższe? bo jak nie są to mogłoby to działać. W/g PET na 100% panewki są te same dla normalnego i turbo, także tutaj nie ma zbytnio czego szukać, wał jest ten sam. Różnica zostaje jedynie w tłokach i głowicy. Wiadomo że ta od 924 jest płaska. Aż tak dobry nie jestem żeby policzyć jaki wyszedłby stopień sprężania przy płaskiej głowicy i reszcie z turbo. Na pewno mniej o objętość głowicy 931... czyli z 7:5 by wzrosło do...?
Jeśli tylko zawory nie klepałyby w tłok technicznie powinno to działać.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zaglądanie do tłoków :D |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 14:47 |
|
|
Technicznie by działało, ale auto strasznie wolne by było.
Jeszcze diesel bez turbiny jakoś daje radę, ale podobno
auto seryjnie z Turbo z uszkodzonym turbo w ogóle "nie
jedzie". Sam nigdy nie miałem przyjemności.
Ja też Ci nie wyliczę
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Zaglądanie do tłoków :D |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-05-2009 15:37 |
|
|
Wyliczenie tego jest dość proste jeśli... ma się dostęp do oryginalnego tłoka Turbo (co by go pomierzyć). Ja to liczyłem dla zwykłego wolnossącego i ten mam dość dokładnie pomierzony (uwzględniałem nawet fazowanie bloku przy krawędzi, czy objętość rowka do pierwszego pierścienia).
Tłok od turbo jest "głębszy", ale też wyższy - jego krawędź w górnym punkcie niemal pokrywa się z krawędzią bloku. Więcej na ten temat pewnie może napisać Michał.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Zaglądanie do tłoków :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 16:04 |
|
|
Powiedz jakich danych potrzebujesz to pomierzę tego tłoka z turbo bo mam komplet na wierzchu to nie ma najmniejszego problemu. Przy okazji mówię o 1-szej serii bardziej odprężonej.
Co do dochodzenia tłoka do krawędzi bloku to rzeczywiście jakoś tak by to było... tego akurat nie mam jak sprawdzić
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zaglądanie do tłoków :D |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 12-05-2009 21:34 |
|
|
Tloki dochodza rowno do powierzchni styku bloku z uszczelka. Pojemnosc tlokow 1 serii turbo to ok 45cm3 pojemnosc glowicy turbo to ok 21cm3. Liczylem jeszcze pojemnosc grubosci uszczelki pod glowice ale nie pamietam.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Zaglądanie do tłoków :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 10:52 |
|
|
No to większość informacj jest... Wychodzi z tego, że tłoki od turbo są wyższe od tych z 924
Ile ma komora spalania w 924? Bo przy tłokach turbo i głowicy z 924 wyszłoby chyba ok 50cm3?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|