Autor |
swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 10-06-2009 23:01 |
|
|
Jak w temacie czy moze ktos z was montowal jakis silnik lub czytal gdzies jakies "swapy" silników do 924. Ja kręcę temat koło silnika 2,2 turbo z audi s2 który już w seri ma 220km wiec ma duży potencjał na wiekszą moc, tylko że cieżko dostać ten silnik kompletny, ewentualnie myślałem o silniku 2,3 20v z audi b4 który ma 170koni i jest wolnossaący. Kiedyś w necie znalazłem 924 z silnikiem chevy v8 ale to jakoś do mnie nie mówi więc bardziej będę sie rzucał w silniki audi czy vw ale narazie nie mam konretów.
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 10-06-2009 23:08 |
|
|
Szukałem z ciekawości kiedyś, ale jest bardzo mało tego typu projektów. Podejrzewam, że problem ze swapem w 924 jest spowodowany przeniesieniem napędu, skrzynia i wał niechętnie współpracują z mocą +50%, a co dopiero +100%.
|
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-06-2009 23:26 |
|
|
Skrzynie i wal mozna przejac z mocniejszego 944, 944S2, lub 944 turbo. Tylne zawieszenie poradzi sobie z moca.
O ten silniczek chodzi?
http://www.allegro.pl/item659743584_silnik_osprzet_audi_s4_s6_2_2_turbo_chip_280ps.html
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 10-06-2009 23:56 |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 11-06-2009 08:47 |
|
|
Ja widziałem kiedyś film na youtube o 924 z 2.2T. Ale to tylko przedstawiało gotowe dzieło więc nie wiadomo jak ktoś zamontował. Fakt jest faktem: to możliwe. Tylko nie wiem czy bym się zdecydował na wydanie 6000.
O, właśnie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=wNYqz0k_MEo
Edytowane przez Filip dnia 11-06-2009 08:50 |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 11-06-2009 09:39 |
|
|
http://924board.org/viewforum.php?f=2&sid=ddd1e1cdfa13687a4551fb65ac3dc49b
Tutaj masz cały dział na temat przeszczepów silników do 924 i chyba głównie to... co prawda po angielsku ale to chyba nie taki problem. Zresztą w razie czego google translate i przetłumaczyć wszystko na polski to się te 99% zrozumie.
Ogólnie 924 nie jest najlepszą bazą do takich przeróbek - bo z założenia z silnikiem trzeba zmienić cały układ napędowy grubszy wał np. Ten 25mm już wytrzymuje moce do tych 300KM na bank. Potem trzeba pomyśleć czy skrzynia wytrzyma... itp
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 11-06-2009 11:42 |
|
|
Najłatwiejszym chyba swapem z audi jest ten 170km 2.3 20v. Plug and play. Podobno.
A z tych przeszczepów, które widziałem w necie to tak:
944 z silnikiem audi 2.3 20v 170km (Holandia)
924 z silnikiem audi 2.2 10v (jakis gość z Estonii)
924 z silnikiem chevy v8 small block (US)
924 z silnikiem 2.2 turbo AAN (zdaje się, że Ukraina)
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 11-06-2009 13:19 |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 11-06-2009 18:51 |
|
|
no nie wiem czy 5cyl 2.3 wejdzie plug and play
kiedyś wstawiałem z ojcem do audi (które oryginalnie miało taki silnik) silnik z 924 i trzeba było spawać mocowania poduszek do podłużnic bo nie pasowały, więc nie plug & play ale w miarę łatwo skrzynię mieliśmy od 2.0 więc nie wiem czy 4cyl i 5 ma taka samą
uprzedzam pytanie: audi kupiliśmy bez silnika a silnik 924 leżał w garażu po za tym to szpan mieć w audi pod maską napis porsche
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 11-06-2009 19:36 |
|
|
wydaje mi sie ze ten temat moze sie zrobic aktualny za pare latek , jak juz zajedziemy nasze motorki a dorwac nowy orginał raczej bedzie niemozliwym
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 06-11-2009 15:19 |
|
|
czysto teoretycznie poki co :
co jest najlepsza opcja biorac pod uwage relacje korzysci/cena/pracochlonnosć(latwosc swapu)
944 2,5
944 s
944 s2
968 jakis ?
turbo chba zbyt problematyczne z tego co czytam przgody kolegow z forum
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-11-2009 16:27 |
|
|
Gdybym ja robił taki projekt o to włożyłbym silnik 3.0 od S2
Tylko to nie wystarczy. W przypadku zwykłego 924 trzeba też wymienić
skrzynię z wałem i całe zawieszenie tak żeby móc włożyć lepsze hamulce.
Do tego trzeba doliczyć felgi na 5 śrub i pewnie jakieś nowe opony
Generalnie ambitny, ciekawy i dość drogi projekt
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 06-11-2009 16:35 |
|
|
na razie mysle o tym czysto hipotetycznie ale wybiegajac w przyszlosc przy 2 zalozeniach
- prosiaka bede mial "na zawsze"
- aktualne 2.0 kiedys sie posypie
wiec jesli tak czy siak trzeba utopic $$ w remont , to mozna po prostu wsadzic cos lepszego/nowszego
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 06-11-2009 16:38 |
|
|
Qbak napisał/a:
Gdybym ja robił taki projekt o to włożyłbym silnik 3.0 od S2
Tylko to nie wystarczy. W przypadku zwykłego 924 trzeba też wymienić
skrzynię z wałem i całe zawieszenie tak żeby móc włożyć lepsze hamulce.
Do tego trzeba doliczyć felgi na 5 śrub i pewnie jakieś nowe opony
Generalnie ambitny, ciekawy i dość drogi projekt
polowe mam już zrobioną wiec jak bede mial problem z silnikiem to bede rozważał wymiane na 3.0
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-11-2009 16:55 |
|
|
No w Twoim przypadku to jak najbardziej słuszna droga
Tylko silnik i skrzynia potrzebne
Do do remontu 2.0, Vito mniej Cie wyniesie remont niż kupno
tego wszystkiego i montaż, a potem jeszcze droga obsługa takiego
silnika i zawieszenia dochodzi (w sensie eksploatacja).
Robiąc remont ratujesz kolejne oryginalne 924
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 06-11-2009 17:17 |
|
|
nie no mysle ze w super stanie 924 z silnikiem orginalnym porsche ale od wyzszego modelu , zachowuje normy 'orginalnosci'
ale tak jak pisalem zysto teoretyzuje narazie
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 06-11-2009 18:58 |
|
|
Zastanawiam się czy bardziej oryginalnym pomysłem nie jest dobry tuning oryginalnego silnika. Żeliwna konstrukcja jest chyba na tyle wytrzymała, że zniesie podwyższenie ciśnień. Z drugiej strony może to być kosztowna sprawa. Leciwy system np. nie ma czujnika spalania stukowego więc tak czy owak nie osiągnie się takiej efektywności jak nawet w starym 2.2 lub 2.3. Wydaje mi się jednak że zachowanie oryginalnego motoru jest pociągające.
Skąd wiadomo, że zakupiony 2.2turbo będzie w dobrym stanie?
Może ktoś będzie w stanie wypowiedzieć się na temat zastosowania głowicy silnika od VW passata 2.0 16V GT? Czytałem manual serwisowy - oprócz głowicy to praktycznie ten sam silnik. |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 06-11-2009 19:10 |
|
|
vito napisał/a:
nie no mysle ze w super stanie 924 z silnikiem orginalnym porsche ale od wyzszego modelu , zachowuje normy 'orginalnosci'
ale tak jak pisalem zysto teoretyzuje narazie
w kazdym z przypadkow 2,5 lub 3.0 wydatkow bedziesz mial z 25k min (silnik, osprzet, skrzynia, wal, zawiecha, robocizna)... silnik 2.0 w bardzo dobrym stanie to ok 4k z przelozeniem juz... takze jest roznica miedzy $$$ a $$$$$$$$$$$$$$
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2009 22:37 |
|
|
vito napisał/a:
czysto teoretycznie poki co :
co jest najlepsza opcja biorac pod uwage relacje korzysci/cena/pracochlonnosć(latwosc swapu)
944 2,5
944 s
944 s2
968 jakis ?
turbo chba zbyt problematyczne z tego co czytam przgody kolegow z forum
Odpowiem krótko:
2.5 - min 5000 + robocizna
S2 - min 12000 + robocizna
968 - pewnie z 15000 + robocizna
Ceny są rynkowe (bez ewentualnych remontów zakupionych jednostek), do tego pakiet minimum czyli zawieszenie + skrzynia. Oczywiście można mieć szczęście i kupić coś taniej (chociaż silniki do S2/968 to białe kruki).
Do tego mnóstwo problemów z elektryką i innymi rzeczami. Wg mnie kompletnie nie warto! Na pierwszy rzut oka widać że lepiej kupić kompletne auto.
Poza tym jeśli chcesz się ścigać to może się okazać że za kilka lat nigdzie Cię nie wpuszczą. |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 07-11-2009 00:09 |
|
|
w sumie z waszych wyliczen wynika ze lepiej kupic s2 np ta za 12k z gdanska i wywalic blotniki przod i tyl oraz deske i wstawic z 924
przyznam panowie ze ja calkowicie gdybam nie orientujac sie w cenach zupelnie , choc ostatnio kolega z forum sprzedawal silnik do 944s 16v za chyba 3,5 kola , robocizna z tego co mowil mechanik to ok 600-700 pln
zanim mnie tu ktoś zacznie linczować pragne przypomniec o teoretycznym czysto aspekcie tych rozwazań
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-11-2009 00:29 |
|
|
3,5 za silnik 200kkm przebiegu bez papierów na remont to na Polskie warunki duża pułapka cenowa. Mój właśnie przekroczył 120 tys mil i jest przeznaczony do remontu. Sam zakup części już przekroczył 2k, nie licząc pieniędzy władowanych do tej pory przez 3 ubiegłe lata (rozrząd, napinacz łańcuszka, uszczelniacze itd)...
Do tego doszłoby sprzęgło i skrzynia - razem koło 4 tys. + 1-2 tys za zawiechę i hamulce i robi się sztuka dla sztuki
Remont oryginalnego 2.0 to najlepsze rozwiązanie, ewentualnie zakup 924s i odbudowa
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924? |
tony
Użytkownik
Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09 |
Dodane dnia 07-11-2009 12:36 |
|
|
To ja sprzedaje ten silnik 944 s 16v.
Generalnie jezeli chodzi o zuzycie to wszystko zalezy od tego w jakim silnik jest stanie i jak byl eksploatowany. Ja jezdze samochodem ktory ma 300 tys przebiegu i silnik jeszcze pracuje normalnie. Poza tym istnieja duze szanse ze byl przekrecony, bo samochod kupowalem w komisie w Radomiu. Wiec ma znacznie wiecej niz 300K. Co prawda mysle o jego remoncie, ale tylko ze wzgledu na przebieg, bo pracuje dobrze. Lepiej niech sie wypowie ktos kto zna dobrze te silniki i wiec co w nich czesto pada i ile kosztuje naprawa. Z tego co wiem w 924 2.0 padaja glowice (wspominam dlatego bo mojej 924 wlasnie wzial sie za to porsz i on mi to powiedzial). Natomiast w 944S 16V 2.5 nie wiem co pada, jak ktos wie i jest zainteresowany silnikiem to przeciez mozna to sprawdzic.
Nie zamierzam nikomu wciskac zlomu i nie bede robil problemow jak ktos bedzie chcial dokladnie cos sprawdzic.
Podsumowujac uwazam ze 200 tys dla dobrego silnika to pestka. Napewno nie bedzie jak nowy, ale tez nie bedzie to zlom.
porszawy brak i nie będzie |
|