924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Polerowanie lakieru - tutorial
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 23-11-2009 01:07
Było tak:

[img]http://www.streetracing.waw.pl/przedpolerka.jpg[/img]

Jest tak:

[img]http://www.streetracing.waw.pl/popolerce.jpg[/img]

Prosiak był już cały matowy. zdecydowałem sie odswierzyc lakier przez polerowanie.

[img]http://www.streetracing.waw.pl/polerka1.jpg[/img]

Do tego zadania zaopatrzyłem się w:
Pasta polerska Farecla G3
Pasta mocnościera Auto max
Pasta lekko ścierna T-Cut Czerwona
Wosk nano czerwony
Wosk nano bezbarwny
Kostka polerska (nieużyta)
Nakładka polerska gąbka na rzep twarda do G3
Nakładka polerska gąbka na rzep mięka do reszty past i wosku.

Gdzie kupić:
Pasta polerska kupiona w mieszalni lakierów samochodowych. reszta past w hipermarketach. nakładki polerskie w brico depot.

Koszt:
ok 120zł

Pozostały sprzęt:
wiertarka przenośna z regulacją obrotów
Kilometry jednrazowych ręczników z Lidla
2 litry wody

Lakier przed polerowaniem był zmatowiały oraz pełen drobnych i grubszych rys.Lakier mimo, że wiśniowy i metalik, nie miał wyrazistości, ani wiśni ani metalika.

Przed rozpoczęciem polerowania należy dokładnie umyć auto, aby nie było na nim żadnego piachu itp.
Lakier po umyciu.

[img]http://www.streetracing.waw.pl/polerka2.jpg[/img]

Pasta Farecla G3 jest pastą na mokro. Zaczynamy od delikatnego skropienia spryskiwaczem elementu, nałożenia pasty i spryskania gąbki na polerce .
po czym zaczynamy polerowanie przyciskając polerke zdecydowanie do lakieru. pierwsza faza polega na typ aby zedrzeć wierzchnią warstwę lakieru ze wszystkimi rysami, oczywiście nie całą, ale kilka mikrometrów, także z rozwagą, nie siłujemy się z polerką.

Pierwsze polerowanie robimy na niskich obrotach.

[img]http://www.streetracing.waw.pl/polerka3.jpg[/img]

Jest to dość ciężka praca, pasta chlapie, trzeba mocno dociskać. Wstępne polerowanie elementu zajmuje około 5-10 min. Trzeba też czasami dopryskiwać wody aby nie spalić lakieru, jednak pierwsze polerowanie jest z małą ilością wody. Podczas polerowania o dziwo gąbka nie brudziła się tak bardzo (lakier jest bezbarwny, wiec koloru się nie ściera, ale spodziewałem się więcej brudu wsiąkniętego w lakier)

Drugi etap polerowania to polerowanie na wyższych obrotach z zastosowaniem miękkiej gąbki, większej ilości wody i z mniejszym dociskiem. Czyli zupełnie odwrotnie niż pierwsze polerowanie

Po ściągnięciu tej warstwy, kolejnym krokiem było użycie pas sciernych marketowych produkcji..

[img]http://www.streetracing.waw.pl/polerka4.jpg[/img]

Miękka gąbka do polerowania wykańczającego. Ta gąbka jest miękka, w porównaniu do gąbki białej różnica jest bardzo duża.
Po skonczeniu tego etapu przyszedł czas na woski . wpierw koloryzujący a potem bezbarwny.

[img]http://www.streetracing.waw.pl/polerka5.jpg[/img]

[img]http://www.streetracing.waw.pl/polerka6.jpg[/img]

Całość po polerowaniu mięką gąbką oczekujemy do wyschnięcia i następnie polerujemy już papierem lub mięką szmatką z mikrofibry. Całość dopełniamy na koniec autopoliturą nanosząc ją jak wosk.

i na koniec zdjęcie hdr (dokładnie z tymi samymi ustawieniami) które najlepiej ukazuje różnice w kolorze lakieru i jego gramaturze metaliku przed i po operacją:

[img]http://digart.img.digart.pl/data/img/vol1/9/75/miniaturki400/4640661.jpg[/img]

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ:
http://www.digart.pl/zoom/4640661/Polerka_przed_i_po.html

Lakier swieci się jak psu jajca, metalik pięknie mieni się w słońcu no i w końcu wiśniowy jest wiśniowy a nie grzybobrązowy. smiley




Edytowane przez grafffik dnia 23-11-2009 01:09
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: Polerowanie lakieru - tutorial
Olo924
Użytkownik



Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 23-11-2009 08:52
fajnie pokazane jak to zrobic ... koszty znikome, mozna powiedziec ze pomijalne przy takim efekcie, powiedz jeszcze tylko ile czasu Ci zajęła taka zabawa ?


Autor RE: Polerowanie lakieru - tutorial
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 23-11-2009 10:28
w 2 osoby. 5h


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: Polerowanie lakieru - tutorial
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 25-11-2009 12:52
tu jest dużo i na temat polerowania lakieru, defektów, błędów itp.
http://www.detailer.pl/


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383