Autor |
Carbon fibre parts |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 20-01-2010 17:17 |
|
|
Witam
Czy ktoś na forum przerabiał taki temat?
Wiem że cena może być bardzo wysoka, ale zastanawiam się jak bardzo?
Zysk wymiany błotników przednich na kompozyt z włókna szklanego jest stosunkowo mały, ciekawe jak by to wyglądało z węglem.
Myślałem, żeby na początek spróbować powalczyć np. ze spojlerem tylnej klapy do 968, ciężko coś takiego znaleźć, więc może samemu sobie ukulać Oczywiście trzeba mieć wzór. Jest to profil zamknięty więc pewnie trzeba by zrobić na jakimś szkielecie piankowym albo dwuczęściowe... Oczywiście musiało by być lżejsze od oryginału.
BR, Piotr |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-01-2010 19:26 |
|
|
Ostatnio w jakimś temacie były linki do sklepów w UK chyba. Piterson chyba
podrzucił. Poszukaj i wpadaj częściej to Cię nie ominie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 20-01-2010 20:43 |
|
|
Dokładnie było coś takiego, ceny troszkę wysokie ale na upartego dałoby się to przeżyć
Chyba to:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=2512#post_35128
Ale dałbym głowę, że było jeszcze coś innego ale się dokopać nie mogę
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-01-2010 20:46 |
|
|
Tak było coś bardzo niedawno. Jak Piterson to przeczyta to będzie wiedział.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 20-01-2010 22:24 |
|
|
Tak wiem, że temat był, ale ja nie mówię o szkle tylko o węglu a to zupełnie inna bajka.
diament >= węgiel >>....>>> szkło
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 20-01-2010 23:29 |
|
|
GaZiK - o spojler do 968 rozpytuj Jurka968, w zeszłym roku sobie taki sprawił.
Namiary na tylne klapy z lexanu też Ci pewnie zdradzi
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 20-01-2010 23:55 |
|
|
Porsz w innym temacie sprzedaje zestaw dla GaZika dedykowany
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-01-2010 19:44 |
|
|
Co do części z włókna węglowego - jest w USA firma która robi wszystko do 944 z włókna węglowego/laminatu: http://www.gt-racing.com/ . Ceny - zabójcze, doliczając wysyłkę.
Policzyłem tak na szybko zestaw z carbonu: komplet błotników przód i tył, komplet drzwi, maska, zderzak, nosek - trochę ponad 5000 $ !!!!! Plus dodatkowo wysyłka, ew. cło itp.
To już chyba taniej byłoby znaleźć w Polsce firmę która zrobi wszystko. Koszt to min 2000 zł od elementu robionego na zamówienie (w przypadku robienia większej ilości kopii oczywiście jest taniej).
Ogólnie jest to zabawa dla kogoś kto ma baaardzo dużo gotówki i uprze się na zrobienie potwora z 944.
W naszych polskich warunkach - tylko laminaty zostają Mi udało się skompletować cały przód do S2 (błotniki, zderzak, nosek, klapki, maska) za całkiem sensowne pieniądze (ok 1400 zł). |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 25-01-2010 19:51 |
|
|
Nie wiem co Wy się tak uparliście na ten carbon.
Tak naprawdę to zamiast maty szklanej można zastosować matę z carbonu. I efekt praktycznie ten sam.
Tylko bardziej pimp, a nie ride...
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 26-01-2010 13:44 |
|
|
Pimp jest wtedy jak ten karbonowy błotnik jest piękniutki i wystawiony na widok publiczny. Są jednak tacy co go malują i wtedy nie widać czy to szkło czy karbon, czy cokolwiek innego.
Mata szklana jest jednak sporo cięższa od maty z włókna węglowego. Jednak różnica w masie gotowego elementu robionego "metodą chałupniczą" nie jest aż tak bardzo powalająca (szczególnie w zdeżeniu z kosztami).
Sądzę, że jest po prostu grupa osób, które lubią mieć zrobione najlepiej jak się da. Stąd to "uparcie się" na karbon (bo czy maska waży 4 czy 5 kg chyba nie ma tak dużego znaczenia szczególnie, że blaszana waży pewnie z 15 kg. albo lepiej).
Ja tam ich rozumiem
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 26-01-2010 15:58 |
|
|
Mata szklana nie jest cięższa tylko mnie wytrzymała i po prostu trzeba użyć 2. Aby miała sztywność jednej maty z karbonu.
Dla mnie to jest przyrost formy nad treścią.
Na forum subaru mocno się nabijałem z osób co twierdziły, że czują różnice gdy mają pełny bak paliwa i połowę...
Identyczna sytuacje jest w tym przypadku, robienie czegoś takiego tylko w celu, żeby wyrwać dziewczynki na słowo carbon tudzież karbon.
Bez urazy oczywiście.
Jeśli mówimy już o zrzucaniu wagi to może warto się zastanowić nad sobą na pewno da radę zrzucić z 10 kg.
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 27-01-2010 00:03 |
|
|
Dla mnie zalety włókna węglowego są oczywiste, może różnica w wadze nie jest duża, ale różnica w wytrzymałości bardzo duża! Dodatkowo włókna węglowego nie trzeba malować, więc na tym można oszczędzić
PS: jeśli coś jest mocniejsze i lżejsze to zdecydowanie jest bardziej ride, pimp to malowanie ar17;la, jak to napisałeś huzar105, r16;karbonr17; lub naklejki imitujące włókno węglowe.
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: Carbon fibre parts |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 27-01-2010 18:35 |
|
|
GaZiK napisał/a:
PS: jeśli coś jest mocniejsze i lżejsze to zdecydowanie jest bardziej ride, pimp to malowanie ar17;la, jak to napisałeś huzar105, r16;karbonr17; lub naklejki imitujące włókno węglowe.
A co mówisz o masce z żywicy i obklejona folią ala karbon
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|