Autor |
polerowanie kolektorów |
aspen15
Użytkownik
Postów: 172
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 22.06.09 |
Dodane dnia 26-09-2010 02:25 |
|
|
czy ktoś z forum robił polerowanie ?,zastanawiam się nad tym- możne macie jakieś wskazówki ?
http://www.facebook.com/witold.alpina |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 26-09-2010 09:10 |
|
|
ja robilem polerke felg na lustro i myslalem tez o polerce kolektora ssacego ale to kieeedys tam jak go ponownie zdejme, bo tak bez powodu nie chce wydawac kasy po raz drugi na nowe uszczelki po to tylko, aby go spolerowac. Co chcesz wiedziec?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
Wojtii
Użytkownik
Postów: 75
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 23.10.08 |
Dodane dnia 26-09-2010 12:13 |
|
|
Ja też bede najprawdopodobniej robił polerowanie dolotów , i też zakładam storzek zamiast orginalnego filtra ...
Polerować juz polerowałem kilka żeczy , silnik , głowice ......
Jednyma rada , dużo cierpliwości
924 '87 / W czasie remontu , polerka itp
aprilia AF1 125/160ccm dla wyrzycia sie / silnik wybuchł w czasie jazdy ... / na wiosne remont |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
aspen15
Użytkownik
Postów: 172
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 22.06.09 |
Dodane dnia 26-09-2010 12:26 |
|
|
chodziło mi o polerowanie w środku/ssący?/ ,czy robić te ryski czy na lustro?
http://www.facebook.com/witold.alpina |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 26-09-2010 13:48 |
|
|
jeden z forumowiczow ma wypolerowane na lustro kolektory (silnik 2,5) i wyglada to pieknie
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 26-09-2010 14:07 |
|
|
ale kol apens mówi o wypolerowaniu kanałów w kolektorze dolotowym, a nie na zewnątrz
Fiat Uno '93 1.1 60s
Porsche 924 '80 czrny |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 26-09-2010 16:56 |
|
|
Wlasnie zauwazylem po jego kolejnym poscie bo z pierwszego nie mozna bylo tego stwierdzic.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 26-09-2010 23:40 |
|
|
Ja się sporo kiedyś o tym naczytałem. Z tymi ryskami to podobno po to, żeby paliwo nie ściekało po ściankach kolektora ale w P924 paliwo podawane jest bezpośrednio w pobliżu zaworów więc średnio w to wierzę. Co do polerowanie to miałoby to sens, gdybyś w kolektorze miał jakieś wystające nadlewy, ranty czy inne przeszkody dla pędzącego powietrza. Jak robiłem wymianę uszczelek w silniku to oglądałem mój kolektor i nie było się do czego przyczepić więc sobie odpuściłem. Polerowałem tylko z zewnątrz żeby ładnie wyglądało ;-).
Hmm.. może ktoś z forum zna się na tuningu i wie czy to w czymś może pomóc. Jak będę na emeryturze (za 35 lat) i nie będę miał co robić to spoleruję, sprawdzę co to dało potem znajdę ten temat i napiszę.
Edytowane przez Filip dnia 26-09-2010 23:41 |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 26-09-2010 23:49 |
|
|
jeżeli ktoś wcześniej już wypolerował w 924 i potwierdzi ze to cos daje to warto.Jezeli zaś nie to temu kto to będzie robił po raz pierwszy radzę w razie czego miec w zapasie drugi kolektor org.Wypolerowaliśmy kiedyś kolektor wewnątrz w sam innej marki i okazało się że jest gorzej niż było i zakładaliśmy org. Myślę że w niektórych samochodach chropowaty kolektor w silniku n/a może mieć korzystny wpływ na napełnianie mieszanką.Moim zdaniem jeżeli nie masz turbo lub nie zakładasz to nie poleruj wewnątrzZ własnego doświadczenia powiem że odczuwalny efekt daje korekta kanałów po odlewie tzn nierówności wynikajace z delikatnego nawet przesunięcia otworów czy nadlewy z formy oraz wszelakie progi ze żle dorobionej uszczelki działają jak kryza dławiąca.Robota żmudna i pracochłonna w sam raz na zimowe wieczory.Recepta jest dosć prosta: korekta kanałów ,polerka i docieranie zaworów zaworów efekt murowany.
|
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 27-09-2010 13:42 |
|
|
kolektor ssący jest wewnątrz chropowaty po to aby paliwo lepiej się mieszało z powietrzem
jakby miał być idealnie gładki to ktoś w końcu zaczął by robić chromowane od wewnątrz, a jeszcze takiego nie spotkałem
myśle że jedyne co można poprawić to tak jak wspomniał pit - zgrać idealnie kolektor z głowicą i oczyścić kanały z wszelkiego nalotu |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-09-2010 12:45 |
|
|
dokładnie, w kolektorach dolotowych przeprowadza się tzw porting, czyli dostosowanie kanałów do otworach w głowicy i odwrotnie, a nie poleruje się ich w środku. Można je obrobić w środku jeśli mają dużo farfocli po złym odlewie, ale nie polerować, chropowatość zapewnia lepsze zawirowania powietrza więc lepsze wymieszanie mieszanki, poleruje się natomiast kolektory wydechowe porting naturalnie też się robi, aby zminimalizować energię potrzebną na usunięcie spalin... ale tu zwyczajnie lepiej zrobić nowy wydech, troszkę szerszy z nierdzewki.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 30-09-2010 12:47 |
|
Autor |
RE: polerowanie kolektorów |
Wojtii
Użytkownik
Postów: 75
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 23.10.08 |
Dodane dnia 07-10-2010 15:57 |
|
|
a ja za to powiem tak , co w jakimś motorze robilem polerke gardzeli , lub rozwiercałem gaźnik to była leciutka rużnica , a czemu tak robią ? bo to tanie jest , ajk by mieli robić z rurek , wynać je wrzystkie i ladnie pospawać to sam dolot by kosztował majątek ...
czasami nawet pokazują w TV jak budują jakieś Hot rody i tam ładnie ukrztałtowane , gładziutkie doloty z kwasiaczka robią ...
924 '87 / W czasie remontu , polerka itp
aprilia AF1 125/160ccm dla wyrzycia sie / silnik wybuchł w czasie jazdy ... / na wiosne remont |
|