Autor |
Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2010 12:43 |
|
|
Wiem, że tematyka kupna i wymiany szyby do naszych porschaków jest bardzo ważnym dla nas wszystkich tematem i może nie często zdarza się nam wymieniać szybę, ale jak już zajdzie taka konieczność jest wiele pytań i obaw, jak, gdzie, za ile? Ponieważ temat nie został jeszcze w całości wyczerpany i pozostaje dużo niewiadomych takich jak - czy szyby się od siebie różniły na przestrzeni lat, czy można przerobić szybę w 924 na tak zwane płaskie osadzenie itd., postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami. Przy okazji wymiany szyby w 944 turbo zgłębiłem trochę bardziej ten temat. Wiem, że nie wyczerpię 100% nurtujących nas pytań, ale coś tam 'liznąłem' a w miarę czasu nic nie szkodzi na przeszkodzie, abym uzupełnił poniższy poradnik.
Wrzuciłem temat nie przypadkiem do działu tutorial, mimo, że w większości przypadków nie będziemy osobiście wykonywać tej pracy, ale zawsze warto, o czym poniżej, osobiście brać w takich pracach udział, choćby w charakterze widza lub doradcy. Tyle tytułem wstępu.
Zacznę od spraw formalno-katalogowych.
W katalogu porsche występuje kilka rodzajów szyb, skatalogowanych pod różnymi numerami części, które oficjalnie zmieniały się na przestrzeni lat produkcji 924/944. Choćby zmiana numeru części dla szyb sprzed 85 roku i po 85, czyli tzw. przejście z szyby głęboko osadzonej z metalowymi listwami maskującymi do szyby osadzanej na płasko z gumową uszczelką maskującą. Fakt ten wydają się potwierdzać producenci szyb tacy jak Sekurit Saint-Gobain (fabryczny dostawca) i Pilkington (zamiennik). U nich również rozróżniają dwa typy szyby.
Dodam, że w obu przypadkach, z finansowego punktu widzenia, opłaca się zamawiać szybę indywidualnie. U tego pierwszego szyba w takim rozwiązaniu będzie kosztować około 1000zł, u drugiego ok. 400zł. Dla porównania w serwisie Porsche musimy zapłacić od 1600zł do ponad 2000zł (!) ( w zależności od rocznika i opcji szyby). Jest tylko jeden czynnik, który przychodzi mi do głowy, a który skłania do rozważenia, czy przypadkiem nie wybrać ASO. Uszczelki. O uszczelkach napiszę poniżej.
Moje doświadczenie (nabyte przy wymianie szyby zarówno w modelu 924 jak i 944 turbo) pokazuje, że te szyby, mimo innych numerów, są takie same lub 'prawie' takie same. Słowo 'prawie' użyłem na wszelki wypadek, o czym później. W każdym razie bez względu na różne numery szyb można je bez problemu montować w praktycznie każdym modelu Porsche 924 i 944. Jedynym wyjątkiem jest nadwozie 944 cabrio s2 i cabrio turbo, gdzie szyba była niższa o 6 centymetrów, ze względu na przerobione ramy szyby przez zakłady przygotowujące karoserię do otwieranego dachu.
Samych opcji szyb jest sporo - dymiona na zielono lub biała; z przyciemnionym pasem na górze lub bez; z wbudowaną anteną lub bez anteny.
Czas na montaż.
Od razu nasuwa mi się najważniejsza uwaga - koniecznie musimy być przy montażu szyby. Wiem, że nie wszystkie warsztaty godzą się na takiego 'gapia'. Inne rozwiązanie to już ryzyko właściciela Porsche. Niestety nie jest to praca, gdzie oddajemy samochód do naprawy, pijemy kawę bądź przyjeżdżamy pod koniec dnia i odbieramy naprawione auto. Tutaj najlepiej zarezerwować sobie 2 godziny w warsztacie i kolejne 3 na schnięcie. Przed wizytą najlepiej również zapoznać się z instrukcją wymiany szyby, którą znajdziecie w manualu do 924 lub do 944 po 85r. Co prawda jest tam napisane, że do montażu szyby potrzebne jest zdemontowanie przedniej maski, tapicerki słupków A i nadszybia wraz z osłonami przeciwsłonecznymi, wycieraczek oraz klocków podtrzymujących szybę od spodu, ale w praktyce okazuje się, że nie jest to wcale konieczne. Polecam jednak demontaż wycieraczek i tapicerki od środka, ponieważ jest to tylko 10 blachowkrętów, a znacznie ułatwia sprawę i wszystko widać jak na dłoni. Wracając do manuala, po zapoznaniu się z nim będziecie mieć pojęcie na temat samej zasady wymiany, środków ostrożności oraz odległości i użytych narzędzi. Zawsze daje do szerszy pogląd na zagadnienie i wiadomo w których momentach jest konieczne wkroczenie do akcji. Ja dzięki temu uratowałem moje auto (pod względem estetycznym). O tym szczegółowo w poniższym akapicie.
Dodatkowe części.
Jest to chyba najważniejszy element całej układanki. Bez nich zaczyna się rzeźbienie i pewnie będzie dotyczyć większości z nas.
W przypadku 924 nie ma problemów. Nie ma uszczelek. Jedynym elementem, które należałoby wymienić są często zardzewiałe metalowe blaszki/spinki mocujące metalowe listwy wokół ramy szyby. Dalej pozostaje tylko równe wklejenie.
Schody zaczynają się w przypadku 'płaskiej' szyby po 85 roku, gdzie brakować nam będzie uszczelki dystansującej montowanej wokoło ramy, na którą dopiero osadza się/przykleja się szybę. Zaraz postaram się rozwiązać ten problem.
Drugim elementem jest klin pod uszczelkę maskującą, który jest zwulkanizowany z szybą po jej krawędzi i jeżeli chcecie mieć oryginalną uszczelkę maskującą musicie zawalczyć o ten klin i go odzyskać. Inaczej pozostaje Wam albo nieoryginalna uszczelka albo przyklejenie oryginalnej. Sam klin da radę zerwać (może w niektórych miejscach połamać się, ponieważ jest plastikowy), najważniejsze jest wyczyszczenie okolic szyby i klinu z pozostałości kleju oraz za pomocą zgrzewarki powolne jego zdejmowanie. Jak już mamy ten element w ręku trzeba go założyć na nową szybę. I tu w moim przypadku okazało się, że szyba Pilkingtona była minimalnie grubsza od oryginalnego Sekurita. Jakiś 0,5-1mm. Nie wiadomo, czy np. nie jest to jeden z elementów różniących wcześniej wspomniane dwa typy szyby. Lub po prostu jest to jedna z widocznych cech zamiennika. Jak się domyślacie niemożliwym było wciśnięcie klinu na krawędź. W tym momencie montażysta chciał już odpuścić i wklejać samą szybę, i tu pierwsza interwencja. Podjąłem decyzję o wycięciu jednego paska trzymającego klin na całej jego długości i przyklejenie klinu. Pierwszy sukces miałem za sobą - uratowałem klin i mam oryginalną uszczelkę, która pozostała po starej szybie oczywiście.
Kolejnym krokiem, moim zdaniem najważniejszym i najbardziej newralgicznym, jest przygotowanie szyby do osadzenia i zaaplikowanie grubej warstwy kleju. Warstwa musi być naprawdę gruba, bo jak się zapewne domyślacie, coś musi zastąpić brakującą uszczelkę dystansującą. Ilość masy poprzez podcięcie końcówki aplikatora zamieszczam na zdjęciu, może to coś pomoże. Prawda jest taka, że szyba powinna leżeć płasko i nie powodować zbędnej przeszkody dla opływającego powietrza. Montażysta naniósł klej na szybę, po czym nasadził szybę na karoserię. Klej się trochę 'spłaszczył' a szyba osiadła i powstała spora krawędź. To jest drugi moment, w którym koniecznie należy wkroczyć do akcji, aby nie było 'po ptokach'. Kazałem wypchać szybę, więc za pomocą zwiniętych gąbkowych kliników upchanych pomiędzy szybę a ramę od środka (bezpośrednio w klej) szyba trochę została wypchnięta. Oglądając jednak auto z zewnątrz, łatwo można było stwierdzić, że jeszcze za mało. Więc kazałem dalej wypychać. Na początku facet nie chciał się zgodzić, twierdząc (pewnie słusznie), że producenci klejów zabraniają tworzyć z kleju dystans większy niż 0,5 cm. Ja musiałem tak podnieść szybę, że dystans ten wzrósł do 1cm. Ale inaczej sobie tego nie wyobrażam - porsche z zewnątrz byłoby zepsute wizualnie. Należy się spieszyć z powyższymi ruchami, bo od momentu osadzenia szyby, mamy ok. 5min na korekty, potem klej twardnieje na tyle, że możemy sobie pchać do woli, a i tak to już nic nie da.
Suma sumarum wyszedłem z opresji zwycięsko, ale cała operacja jest naprawdę nerwowa (jak to zazwyczaj z klejem). Należy wybrać taki warsztat, który pozwoli na interakcję. Inaczej miałbym prawdopodobnie szybę we wgłębieniu jak w 924.
To tyle tytułem wstępu..
Żartowałem.. Mogę jedynie dodać, że z wymiany szyby jestem naprawdę zadowolony. Musiałem poprawić tylko jedną nieszczelność (łatwą do namierzenia, ponieważ niemiłosiernie gwizdała), prawdopodobnie powstałej po wypychaniu na siłę szyby, bądź przedziurawieniu warstwy silikonu obcęgami, którymi wpychaliśmy kliniki. Teraz jest płasko, cicho i nic nie cieknie, a minęło już pół roku. Dodam jeszcze, bo to żadna tajemnica, że Blumen montował w innym warsztacie i miał robotę klasycznie spartoloną. Co prawda wkleili mu szybę na płasko, ale tylko w górnej części, po czym szyba w miarę opadania w dół coraz bardziej się zagłębiała, aż na dole osiadła na desce rozdzielczej(!!!) i oczywiście potwornie skrzypiała na nierównościach. Dodatkowo efekt 'szyby na płasko' otrzymano u niego poprzez osadzenie szyby na uszczelce (!), gdzie kleju użyto jedynie w kilku miejscach. Efekt był taki, że szybę można było wypchać palcami, strach pomyśleć co by było na autostradzie przy 220km/h.. Na szczęście Blumen odzyskał pieniądze za montaż i u 'mojego' montażysty (nauczonego również podczas mojej przygody), zamontował szybę poprawnie.
Powodzenia przy montażach!
Ps. Kilka niewiadomych, nie sprawdzonych do chwili napisania artykułu:
Nie wiem, czy sekurit dodaje do szyby uszczelki. Pilkington nie dodaje.
Nie wiem, jak wygląda sytuacja dla modelu 968.
Inne dyskusje na temat szyby na forum 924.pl
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=3
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=175
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=3078
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=4184#62449
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
ciachu dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez ciachu dnia 08-08-2011 16:54 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 09-10-2010 10:14 |
|
|
Jako, że przechodziłem zakładanie szyby z bólem, dopowiem, że szukałem uszczelki szyby w wielu miejscach i jedynie w ASO dostępna jest uszczelka, ale tylko do cabrio. Nowa szyba z anteną do s2 kosztuje koło 3 tys. (przynajmniej tak kosztowała kilka miesięcy temu).
U mnie szyba była wklejona punktowo... czyli np. na słupku od strony kierowcy spoiwem pomiędzy karoserią a szybą była tylko uszczelka, po jej wyciągnięciu można było włożyć do środka dowolny palec ręki. Pominę to bez komentarza...
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 09-10-2010 22:07 |
|
|
a ja powiem tak, wymiana szyby to jedna z tych napraw, którą należy przypilnować. Partaczy jest tak wielu jak partaczy gazowników, goście nie wiedzą co robią, potrafią przy wycinaniu szyby pociąć tapicerkę słupków deskę, rant dachu czy podszybia, potem niczym tego nie zabezpieczyć, a po kilku latach korozja i rozwarstwiona szyba. Podszybie po wycięciu szyby należy oczyścić ze wszystkich resztek starego kleju.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 15-01-2012 20:50 |
|
|
Ja ostatnio miałem przejścia w ASO z uszczelką szyby przedniej w 44 turbo: uszczelka w katalogu jest, jest dostępna, zamówiłem, zamówienie doszło i... okazało się, że przysłali uszczelkę od 993, która widnieje u nich jako wymienny numer części, ale niestety nijak nie pasuje, na co uczulam - Pal sześć, że jest zamknięta, a nie jak w 44/24 przecięta ale jest sporo za wąska i ma zupełnie inny profil. Dobrze, że części można bez problemu zwracać, ale niedobrze, bo wciąż mam nieoryginalną szpetną "uszczelkę od stara" i nie mam pojęcia skąd wytrzasnąć właściwą.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 15-01-2012 21:37 |
|
|
Kurcze Panowie, zabiliście mi niezłego klina bo muszę do wspawania dachu bez targi wytargać szybę.
Sorry za głupie pytanie ale da się wyciąć szybę tak żeby uratować uszczelkę?
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 15-01-2012 21:48 |
|
|
uszczelkę o której mówię można paluchami po prostu wyjąć - tyle że poprzedni właściciele mojego na to nie wpadli.. reszta jest chyba normalnie dostępna w aso ale pewien nie jestem. - warto sprawdzić lub popytać się tych, którzy to robili..
żeby była jasność - ja mówię o tej zewnętrznej, którą zakłada się już po wklejeniu szyby.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 15-01-2012 21:49 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 15-01-2012 21:52 |
|
|
uffff
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 17-01-2012 11:31 |
|
|
Ja teraz bedę wycinał szybe do wstawienia klatki bezpieczeństwa i przy okazji musze naprawić skorowowane słupki przez które cieknie woda do srodka
..ale mam zaufaną firmę i im to zlecę. Już wkejałem u nich nie jedną szybe. Adres firmy: http://www.szybysamochodowe.waw.pl/
Z chęcią posłucham również Waszych opinii o tej firmie.
Pozdrawiam
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 25-01-2012 09:18 |
|
|
Jarzyna
Mam pewne wątpliwości co do tej uszczelki, próbowałem jak mówisz wyciągnąć ją palcami ale wygląda jakby wchodziła jednak pod szybę i rwie się przy próbie wyciągania.
Udało Ci się wyciągnąć ją bez uszkodzenia uszczelki?
Sprawdziłem dla pewności w Porsche i rzeczywiście jedyna którą mają pochodzi od 993 i jak twierdzi Porsche "wymaga dopasowania" cokolwiek to oznacza.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-01-2012 12:13 |
|
|
@Lamer
uszczelka zewnętrzna (maskująca czy ozdobna jak kto woli) jest łatwa do demontażu ale trzeba uważać na pierwszy ruch wyciągnięcia, bo czasem klin uszczelki potrafi się naderwać i pozostać w rowku tej plastikowej części (nazwanej w moim artykule również klinem - ciężko czasem dobrać odpowiednie słowo). Jak już będziesz miał całą uszczelkę w ręku, to przy założeniu, że są to oryginalne części będzie wychodziło jak z masła. Z całą pewnością ta uszczelka nie wchodzi pod szybę - jest tylko wciśnięta w ten plastikowy klin.
Po wyjęciu uszczelki i demontażu tapicerki słupków przystępujesz do wycinki. Niestety najprawdopodobniej uszczelka dystansująca będzie po tym do wyrzucenia. Moim zdaniem nie ma innej możliwości - jest ona jednorazowa. Pozostanie Ci poszukać drugiej takiej, albo tak jak u mnie ratować się dużą warstwo kleju przy jednoczesnym kontrolowaniu wypychania szyby do stanu "płaskiego".
Skoro będziesz wklejał swoją szybę, oszczędzisz sobie walki nad ocaleniem tego plastikowego klinu wokoło szyby.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 25-01-2012 12:30 |
|
|
Dzięki
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
koolos
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.02.11 |
Dodane dnia 25-01-2012 14:40 |
|
|
ciachu napisał/a:
uszczelka dystansująca będzie po tym do wyrzucenia. Moim zdaniem nie ma innej możliwości - jest ona jednorazowa. to nie jest uszczelka tylko zwykly klej do szyb i to chyba nanoszony recznie poniewaz na nowej szybie widac w ktorym momencie bylo zwolnienie lub przyspieszenie nakladania.
co sie tyczy uszczelki zewnetrznej to lepej jej wcale nie zakladac. nowe szyby maja wcisniete cos w rodzaju uszczelki a w sumie bardziej jest to maskowanie rokwa pod nia. dobra konserwacja + brak uszczelki = brak zgnilizny na lata . Przetestowane |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-01-2012 15:31 |
|
|
koolos, niestety jest zupełnie inaczej niż napisałeś.
Jak sprawdzisz sobie w PET, to zobaczysz, że nie jest to klej do szyb tylko normalna uszczelka pełniąca funkcję podniesienia szyby, którą tak przy okazji miałem w ręku. Wiadomo, że szyba i tak jest wklejana, więc i cienka warstwa kleju na tej oryginalenj części się znajdzie.
Co do Twojej uwagi na temat uszczelki.. każdy sobie zadecyduje, czy chce mieć założoną uszczelkę, czy jeździć z rowkiem na wierzchu. Po to ktoś wymyślił uszczelkę maskującą, żeby samochód wyglądał estetycznie i kompletnie.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 25-01-2012 15:33 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
koolos
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.02.11 |
Dodane dnia 25-01-2012 16:34 |
|
|
ciachu napisał/a:
koolos, niestety jest zupełnie inaczej niż napisałeś.
Jak sprawdzisz sobie w PET, to zobaczysz, że nie jest to klej do szyb tylko normalna uszczelka pełniąca funkcję podniesienia szyby, którą tak przy okazji miałem w ręku. chyba sie rozmijamy troche w rocznikach. 85-87 faktycznie byla uszczelka dystansowa ktora zostala zlikwidowana i zastapiona dystansem silikonowym. od 88 roku jest tylko jedna uszczelka zewnetrzna (juz niestety niedostepna w serwisie)
ciachu napisał/a:Co do Twojej uwagi na temat uszczelki.. każdy sobie zadecyduje, czy chce mieć założoną uszczelkę, czy jeździć z rowkiem na wierzchu. Po to ktoś wymyślił uszczelkę maskującą, żeby samochód wyglądał estetycznie i kompletnie. oczywiscie kazdy sobie zdecyduje. dla mnie wyglada to lepiej niz rdza wychodzaca z pod uszczelki po paru latach
Edytowane przez koolos dnia 25-01-2012 16:39 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-01-2012 17:35 |
|
|
Każdy z nas miał po trochę racji.
Podsumowując - wychodzi na to, że warstwa grubego kleju to nic niezwykłego skoro zrezygnowano w ostatnich latach z uszczelki dystansującej.
I jeszcze jedno. Rdza spod uszczelki maskującej to żadna reguła. Rdza wychodzi dopiero wtedy, jeżeli zostało uszkodzone poszycie lakieru przy np. wycinaniu szyby stalową żyłką.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
koolos
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.02.11 |
Dodane dnia 25-01-2012 17:52 |
|
|
rdza to raczej regula - dolne narozniki (brak wentylacji i nagromadzenie wszelkiego rodzaju brudu pod uszczelka) plus gora gdzie czesci dachu styka sie z uszczelka. wyciera lakier go golej blachy i nie ma to nic wspolnego ze skopana wymiana - przy fabrycznie wstawionych szybach jest to samo
Edytowane przez koolos dnia 25-01-2012 17:55 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-01-2012 20:18 |
|
|
ja nie mam grama rdzy, samochod ma 23 lata..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
koolos
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.02.11 |
Dodane dnia 26-01-2012 22:34 |
|
|
jak nie ma rdzy to sa dwie mozliwosci. jakie sobie dopowiedz sam. dodam tylko ze nie wymieniales szyby w 944 turbo bo bys wiedzial, ze zadnych uszczelek o ktorych sie tak rozwodzisz w nim nie nie ma. wiec najpierw badz laskaw wyciagnac uszczelke z owego "bezrdzawego" samochody a dopiero nastepnie pisz ze nie masz grama rdzy (no chyba ze ktos Ci daszek zaszpachlowal, przelakierowal)i pieknie to wyglada) |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 27-01-2012 00:18 |
|
|
Ssorki kolego koolos ... Ale jak Ciachu pisze , ze cos jest tak , a nie inaczej to tak faktycznie jest .
A bez rdzawych 944 w idealnym stanie blacharskim jest mimo twojej opinii sporo dzięki temu , ze maja podwójny , solidny ocynk i wlaścicieli którzy o te samochody po prostu dbają .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Montaż szyby w modelach 924 i 944 - pomocne uwagi |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 27-01-2012 09:31 |
|
|
czasem się zastanawiam, kto siedzi po drugiej stronie komputera i pisze takie rzeczy..
No nic, do pewnego momentu nawet miło się z Tobą dyskutowało.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|