Autor |
Silnik |
SwEnIo
Użytkownik
Postów: 41
Miejscowość: Częstochowa
Data rejestracji: 08.02.11 |
Dodane dnia 12-04-2011 18:55 |
|
|
Witam mam nietypowe pytanie aczkolwiek jestem w trakcie remontu prosiaka chodz to juz wspominałem. Zamierzam wyjąć silnik i go ładnie pomalować i nie wiem jak go ładnie pomalować jakie kolory i wgl. Prosił bym o doradzenie. |
|
Autor |
RE: Silnik |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 12-04-2011 19:01 |
|
|
Hm, a w celu? Wyjmujesz go, bo jest z nim coś do zrobienia mechanicznie? Jeśli nie, wg mnie energię i kasę lepiej spożytkować gdzieś indziej.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Silnik |
SwEnIo
Użytkownik
Postów: 41
Miejscowość: Częstochowa
Data rejestracji: 08.02.11 |
Dodane dnia 12-04-2011 19:09 |
|
|
Wyciągam go w celu pomalowania bo jest zardzewiały.
W sumie farba kosztuje majątek |
|
Autor |
RE: Silnik |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-04-2011 19:20 |
|
|
Jeśli pytasz o blok silnika to pomaluj go farbą chemoutwardzalną do zacisków (taka dwuskładnikowa w puszkach, nie w spray'u). Koszt to ok. 90-100 zł.
Dobrze było by wcześniej ten blok dobrze wyczyścić (idealnie - wypiaskować).
Ja tak mam zrobione od kilku lat i wszystko ładnie się trzyma. Wcześniej miałem pomalowane proszkowo i po kilku latach zaczęło odłazić płatami.
Koloru Ci nie doradzę - rzecz gustu.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Silnik |
SwEnIo
Użytkownik
Postów: 41
Miejscowość: Częstochowa
Data rejestracji: 08.02.11 |
Dodane dnia 12-04-2011 19:28 |
|
|
Taka farba będzie idealna, mysle żeby kolektor wydechowy, miske olejową i pokrywe pomalowac "srebrzanką" a pozniej bezbarwnym
Dzięki "pilatus" |
|
Autor |
RE: Silnik |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-04-2011 20:18 |
|
|
SwEnIo napisał/a:
Taka farba będzie idealna, mysle żeby kolektor wydechowy, miske olejową i pokrywe pomalowac "srebrzanką" a pozniej bezbarwnym
Co alumaniowe to już lepiej wypoleruj, im więcej farb, kitów i innego syfu ponakładasz, tym gorzej dla chłodzenia. A bezbarwyny jaki by nie był to zlezie :] Na kolektorze to możesz nawet pożar zaliczyć
|
|
Autor |
RE: Silnik |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 12-04-2011 20:36 |
|
|
Niedawno przerabiałem temat i do malowania silnika polecam: http://sklep.motip.pl/tuning-line/59-lakier-do-silnikow-400ml.html Kolory - no cóż - kwestia gustu. Osobiście pozostawiłem tak jak było w oryginale, czyli blok czarny, reszta - srebrna.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 12-04-2011 20:39 |
|
Autor |
RE: Silnik |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-04-2011 21:09 |
|
|
Miałem pomalowaną głowicę srebrnym wysokotemperaturowym lakierem (ale nie "srebrzanką" ) i odpadł po około roku (choć tam gdzie się trzymał to na prawdę się trzymał - nie chciał się dać odbić nawet podczas piaskowania). Głowicę oddałem więc do szkiełkowania - po kilku latach nadal wygląda świetnie.
Próbowałem też bezbarwnego o odporności do 600 st. C i... też odłaził (choć też nie od razu, tylko po ok. roku).
Co do kolektora to polecam nierdzewkę
Pzdr
Edytowane przez pilatus dnia 12-04-2011 21:09 |
|