Autor |
Lakierowanie |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 21-09-2011 16:04 |
|
|
Zastanawiam się nad polakierowaniem całego nadwozia. Czy powtórne lakierowanie zniszczy ocynk (gdzieś tak słyszałem)? Mam zero rdzy i oryginalny lakier, ale odrapany i poobijany gdzieniegdzie :/ Właściwie każdy z elementów ma jakiś odprysk. Najlepszy efekt uzyskałbym lakierując całość, ale jeśli ma po tym rdzewieć, to bez sensu. Co o tym sądzicie?
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 21-09-2011 16:30 |
|
|
powiem z wlasnego dposwiadczenia ... miałem oryginalny lakier i zamiast porobic zaprawki i wypolerowac auto i miec oryginalny kolor z ladna patyna ale odswieżony - to zleciłem lakierowanie całości- będzie moje cacko ładnie wyglądać i bedzie super a że założenie było że nie oszczędzam ... to całość do malowania - powiem tak - oryginał z fabryki to oryginał ... jakbym mógł cofnąć czas nigdy bym nie lakierował auta całego; nie miałem rdzy, miałem ładny samochód tyle że lakier chgropowaty różniący się odcieniami ...
jak nie masz dużych ubytków, jak nie masz rdzy to zrób zaprawki wypoleruj i będzie ...
i nie chodzi o rdzewienie - chodzi o to jak wygląda i o jakość powłoki kładzionej w garażu a w profesjonalnej lakierni fabrycznej ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 21-09-2011 16:34 |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 21-09-2011 17:21 |
|
|
rolo.. Temat lakierowania był poruszany na forum kilka razy. Napewno dowiesz się kilku ciekawostek jeśli przejrzysz wątki z tym związane.
Nowa warstwa lakieru nie zniszczy ocynku. Skąd taki pomysł? Oczywiście jeśli mówimy o odświeżaniu lakieru (zmatowienie całości i położenie nowej warstwy koloru), a nie piaskowaniu całej karoserii do gołej blachy (co z pewnością pozbawi ją wszelkich warstw ochronnych).
Na drobne ryski i tym podobne uszkodzenia powinno pomóc samo polerowanie. I nie mówię tutaj o polerowaniu szmatką z woskiem czy jakimś mleczkiem, a polerką mechaniczną i odpowiednią pastą, która ściera lakier. Niestety nie zawsze ta metoda może być zastosowana.
Olo924 i Igor to doskonały przykład jak Nie poprawiać lakieru jeśli oczekujesz dobrego efektu końcowego (u Obu robił ten sam partacz). Aby daleko nie szukać.. przejrzyj wątek Pumby. Lakier kładł sam, w garażu i efekt jest całkiem niezły. Drwal też niedawno bawił się w lakiernika i chyba nic z lakierem się nie dzieje.
Tak więc jeżeli zależy Ci na pięknym lakierze, to masz dwa wyjścia - spróbować polerki lub położyć świeży kolor. Innych opcji nie ma. Tylko niech się tym zajmie osoba, która robiła to wcześniej i ma pojęcie o tego typu pracy, a nie jakiś amator, który kiedyś robił zaprawki pędzelkiem na starym oplu a teraz chciałby się uczyć fachu na Twoim aucie.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Edytowane przez Mammoth dnia 21-09-2011 17:35 |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 21-09-2011 17:42 |
|
|
Mammoth ma podejście zdroworozsądkowe, chociaż nie przekreślałbym też lakierników bez certyfikatów, po kursach i bez białych rękawiczek. I w komorze da się spieprzyć malowanie, i w warunkach polowych można coś zrobić przyzwoicie (niewidzialna ręka moderatora?). Czeka mnie sporo zabawy z moimi czwórkami i oprócz lakieru pojawia się jeszcze jeden problem- wszystkie gumy, uszczelki, owiewki. Jeśli położę nawet piękny lakier- stara, sparciała guma już nie będzie wyglądać akceptowalnie..a przy nieco 'znoszonym' nic tu nie razi. Mając świetny lakier musisz zadbać o detale, na które być może teraz nie zwracasz uwagi, a to już się robi przedsięwzięcie, i temu osobiście postanowiłem nie lakierować swojego autka w tym roku. Jedno jest pewne- jak coś robić, to porządnie. I drugie jest pewne: wysoka cena nie zawsze jest gwarantem i synonimem jakości.
Edytowane przez Cyryl dnia 21-09-2011 21:44 |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 21-09-2011 19:17 |
|
|
dziękuję za Wasze podpowiedzi. Przejrzałem pozostałe wątki, ale mimo wszystko postanowiłem zapytać. W moim przypadku trzeba polakierować przynajmniej 3 elementy, ubytki są zbyt duże.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 22-09-2011 11:11 |
|
|
to pomaluj 3 elementy, a resztę wypoleruj.
warunkiem ponownie jest dobry lakiernik..........
jak będzie dobry to zrobi to dobrze i nie będziesz widział wyraźnych różnic...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-10-2011 13:41 |
|
|
kluczowe pytanie odnosnie lakierowania pojedynczych elementow to czy lakier jest metaliczny?jesli tak to stanowczo odradzam - na 101% lakiernik pod tym samym katem i w tej samej odleglosci co zrobila to fabryka nie polakieruje tych elementow i bedzie WYRAZNA roznica w odcieniu/drobinkach perly. Jak zwykly lakier to lakieruj 3 elementy smialo!
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 18-10-2011 15:10 |
|
|
Mam lakier metalik i faktycznie nikt nie mógł zagwarantować, że odcień nie będzie się różnił. Auto pójdzie całe do lakierowania, podprostowania progów i uzupełnienia baranka. Lakiernik wybrany, dogadany, robi dobrze i fachowo (oczywiście komora). Lakierowanie na wiosnę
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 18-10-2011 16:45 |
|
|
pochwal sie jaki koszt wynegocjowałeś ???
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-10-2011 18:15 |
|
|
Ciekawe jaki będzie efekt Malowanie całego auta to kupa roboty, zwłaszcza jeśli chce się żeby było zrobione porządnie. Wystarczy popatrzeć na auto Wicia, które przeszło takie kompleksowe malowanie i było przynajmniej na foto ekstra, szkoda że projekt się urwał. Ja u siebie mam lakier metalic i dawałem do pomalowania maskę... wyszło niemalże idealnie i nawet z bliska ciężko poznać, że jest inaczej - a jak się okazało kolor trzeba było dobrać bo oryginalny miałby lekko inny odcień, bo na aucie już ktoś lakier poprawiał. Minął już rok i wszystko sie trzyma nie łuszczy i nie odpada w razie co lakiernika mam sprawdzonego i pewnie będę musiał jeszcze coś tam poprawić, ale to na kiedyś - malowanie całości to raczej extreme
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 18-10-2011 18:17 |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 18-10-2011 19:23 |
|
|
Auto będzie lakierowane tylko z zewnątrz (+ usuwanie wgniotów, bo ma ich sporo). Oglądaliśmy wnęki, komorę silnika, zaglądaliśmy pod dywaniki i nie ma sensu lakierować go w środku - nigdzie nie ma rdzy i jest sucho. Wszędzie oryginalny lakier. Lakierowanie oczywiście z rozbrojeniem tego co konieczne. Stanęło na 3500 zł - znajomy znajomego, więc fuszerki mam nadzieję nie zrobi, żeby potem oczami nie świecić. Na koniec czarne listwy które już czekają na swoją kolej i naklejki od Elastica.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-10-2011 23:34 |
|
|
Z tym znajomym znajomego i brakiem fuszerki to ja bym tak sie nie nastawial. Czesto znajomy potrafi odwalic gruba maniane i wtedy.... raczej nie zostaje juz znajomym a nei polecanym partaczem(a tu znajomy znajomego heh). 3.5K zl za komore to SUPER TANIO!.Powodzenia i zapodaj jakies foty jak juz auto bedzie lakierowane.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 19-10-2011 17:15 |
|
|
Ja mam też oryginalny lakier - czerwony. Niestety czerwony stary lakier strasznie blaknie i szybko pokrywa się białym nalotem. Zastanawiam się nad podlakierowaniem niektórych elementów ale zastanawia mnie jak lakiernik dobierze do tego odcień żeby się nie różniło. |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 20-10-2011 23:15 |
|
|
Nie dobierze. Lakieruj całość, będzie na lata.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 21-10-2011 08:12 |
|
|
Ja swojego daje do lakierni w przyszlym tygodniu .
Samochod rozbrojony do "zera" . Lakierowanie akrylem dobrej jakosci ze szpachlowaniem i pasowaniem elementow bez rozbierania i skladania . 2500 pln .Zobaczymy co z tego wyjdzie .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 17-12-2011 17:33 |
|
|
Witam wszystkich zainteresowanych tematem lakierowania. Zajmuje się lakierowaniem motocykli od prawie 10 lat. Niedawno kupiłem 944 do lakierowania i chce żeby była to wizytówka moich umiejętności. Użytkownik Filip wspomniał coś o kolorze czerwonym prawdopodobnie LM3A, posiadam wierne opracowanie na tą farbę w akrylu i w bazie. Sam także będę lakierował całe auto-baza plus lakier bezbarwny. Zdecydowanie polecam ten sposób niż akryl. akryl ma swoje zalety , jest tańszy i łatwiejszy w malowaniu , jednak to przestarzała technologia. Farba jest bezpośrednio narażona na słońce i przez to po kilku latach traci kolor, np czerwony robi się rózowy. Jeśli pomalujemy auto kolorem bazowym i przykryjemy lakierem bezbarwnym z filtrem UV mamy pewnosc że przez 30 lat kolor sie zauważalnie nie zmieni. Koszt materiałów na lakierowanie całego auta to mniej wiecej: 90zł podkład epoksydowy-najbardziej antykorozyjny podkład, nastepnie podkład akrylowy 30-60zł litr, baza 170-240zł litr w zależności od koloru producenta i miasta gdzie kupujemy farbę, dobry lakier bezbarwny około 100zł litr. W moim przypadku zdecydowałem się na podkładowanie całosci. Wyeliminuje tym sposobem wszystkie odpryski itd. Jesli masz mało uszkodzeń możesz zrobić miejscowo. Kupiłem już 2 litry bazy LM3A 350zł i lakier bezbarwny tez 2 litry plus utwardzacz to jest 180zł. Reszta to już tylko wasza praca (lub lakiernika). Generalnie 944 rozbiera się całe bezproblemowo. numer farby jest na papierowej naklejce w bagażniku na tylnym pasie za kołem zapasowym. gdzies między lampami. Auto bez metaliku naprawia się zdecydowanie łatwiej. Na farbie metalicznej dużo bardziej widać wszelkie niedociągniecia, odpryski rysy krzywizny itd. Przy starym aucie jest sporo roboty i trzeba sie liczyc z wydatkiem rzędu 3000-4000zł za przyzwoite malowanie. Jeśli macie wątpliwosci co do lakiernika, spróbujcie zobaczyć jego robotę jak oddaje auto innemu klientowi, wtedy bedzie wiadomo na jakim poziomie robi. Oczywiscie nie ma co oczekiwac fabrycznego wykonania za 1500zł, bo nikomu nie będzie sie chciało za tyle robic dzieła sztuki, poprostu w tych czasach sie nie kalkuluje
|
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Bingo
Użytkownik
Postów: 80
Miejscowość: Nowy Targ
Data rejestracji: 22.11.11 |
Dodane dnia 17-12-2011 18:04 |
|
|
Moje zdanie co do lakierowania - jeżeli masz polakierować 3 elementy i denerwować się ,że będzie salamandra to lepiej się zdecydować na malowanie całości. Z doświadczenia wiem ,że niektórzy lakiernicy tak cenią swoje umiejętności,że za te 3 elementy zapłacisz 1500 PLN!
U mnie z racji faktu ,że zajmuję się sprzedażą samochodów używanych często się zdarza malowanie całego nadwozia co daje znakomity efekt.Nie ma wtedy różnic w kolorze ,które niejednokrotnie potęgują się w miarę upływu czasu. Nawet w dzisiejszych czasach można znaleźć dobrego lakiernika ,który polakieruje całość do 2 tys. i niekoniecznie będzie to fuszerka. Oglądam czasem autka lakierowane w komorze za ogromne pieniądze ,które wyglądają gorzej niż robione w "lakierni" typu stodoła.Oczywiście nie jest to regułą i absolutnie nie generalizuję. Osobiście znając mojego lakiernika zdecydowałbym się na malowanie całości.
Porsche 944 2,5 85-sprzedane
Aktualnie Jaguar X-Type |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 17-12-2011 19:28 |
|
|
Moj bialo czerwony jest wlasnie lakierowany w calosci . Moglem wybrac baze niemetaliczna + bezbarwny lub akryl . Wybralem akryl ze wzgledu na mozliwosc latwiejszej naprawy drobnych uszkodzen we wlasnym zakresie przy pomocy lakieru zaprawkowego . Koszt polakierowania calego nadwozia zamknie sie w kwocie 3500pln . Myslelismy ze wyjdzie taniej , ale niestety samochod byl zbyt mocno "zabetonowany" i trzeba bylo wszystko rwac prawie do golej blachy .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 18-12-2011 02:35 |
|
|
Zgadza się panowie, co do cen można negocjować i szukać. Ne ma zasady, że za 200zł element bedzie lipa, a za 300 fabryka. W przypadku w miarę nowego auta, naprawa uszkodzonego elementu skupia się tylko w miejscu samego uszkodzenia. Kiedy malujesz 25 letnie auto po przejsciach musisz zrobić cały element od początku. U mnie w mieście w serwisie np opel renault za lakierowanie elementu trzeba zapłacić 500zł. Czyli conajmniej 5000zł za pomalowanie 924... Kolega Bingo pisze, że za 2000 tez da radę, zgadza się. Sam robiłem niedawno całe BMW 6 w srebrny metalik za tą kasę , jednak to było auto dobrego kolegi. Gdyby to była koleżanka odliczyłbym jeszcze parę stówek ,róznie można się rozliczać...
|
|
Autor |
RE: Lakierowanie |
maciej2908
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 12.02.12 |
Dodane dnia 25-02-2012 11:31 |
|
|
Ja miałem lakierować moje jednak za duże koszty by były i zdecydowałem się na polerowanie lakieru i poprawki lakiernicze. Zawsze
też lepiej jak lakier jest oryginalny. Lakier u mnie teraz wygląda bardzo dobrze.
Mateusz
maciej2908 dodał/a następującą grafikę:
|
|