Autor |
Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 18:51 |
|
|
Witam !
Pytanie jak w temacie z uwagi na to iż spotykam 2 rodzaje malowania: - całe srebrne i takie jak w załączniku. Zapytanie dotyczy felg w rozmiarze 6J x 15 H2 o numerze katalogowym (nie występuje w PET) 477 601 031 HJ.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 18:56 |
|
|
Wyślij mi swój adres mail na PW to podeślę ci katalog felg Porsche gdzie pewnie znajdziesz opisy felg stosowanych w 924/944. D waży raptem 0,5mb
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 19:23 |
|
|
olej fabryke !
pomaluj tak jak ja pomalowałem do jednego z merców
[img]http://img16.imageshack.us/img16/4820/rozowo.jpg[/img]
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 19:28 |
|
|
He, he country tuning w czystej postaci. Niestety - chcę zarejestrować swojego na żółte tablice i w związku z tym wiadomo - muszę trzymać się fabryki. |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 19:41 |
|
|
na zólte mozna miec jakiś tam % odstępstwa, ale już mogę ręczyć, że to czy pomalujesz felgi na szaro czy srebrno nie wplynie na % oryginalności, jesli się o to martwisz ale miło jest miec wsio wg fabryki
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 21:29 |
|
|
Musi być minimum 75% oryginalnych części, no i niestety odnośnie malowania czegokolwiek to muszę się z Tobą nie zgodzić gdyż:
Wg definicji FIVA "pojazd zabytkowy to pojazd z napędem mechanicznym, którego wiek przekroczył 20 lat, zachowany i utrzymany w warunkach historycznie odpowiadających oryginałowi
(cytowany fragment pochodzi ze strony: http://forum.cichymotocykle.pl/printview.php?t=643&start=0&sid=cd5561cc410757263245fe4ef3b0c21f )
P.S. FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) działa także w Polsce http://www.fiva.org/EN/WW/Poland.htm Odnośnie stosownych przepisów i definicji: http://porscheclassic.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=111:fiva-midzynarodowa-federacja-pojazdow-zabytkowych&catid=40:informacje&Itemid=107
Edytowane przez konto_usuniete dnia 07-10-2011 23:05 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 21:54 |
|
|
zatem 25% może być nieoryginalne więc można nawet wpakować ssilnik diesla z golfa 1 , ten 1.6 td, malo pali
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 22:07 |
|
|
No niestety nie te 75% obejmuje silnik, układ napędowy, karoserię i zawieszenie.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 07-10-2011 22:23 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 22:10 |
|
|
a okay ;p
czas na film i spac
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 22:37 |
|
|
Misiek napisał/a:
Wyślij mi swój adres mail na PW to podeślę ci katalog felg Porsche gdzie pewnie znajdziesz opisy felg stosowanych w 924/944. D waży raptem 0,5mb
Dostałem nie to o co mi chodziło - dobór opon zimowych do konkretnego wzoru felgi - wprawdzie "przyda się" (dziękuję) lecz zapytanie jest dalej aktualne. |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-10-2011 23:33 |
|
|
Bilek napisał/a:
924 2.0 miało standardowo według PET 3 rodzaje felg:
- stalowe
- pająki (kolory: srebrne i czarne)
- szprychówki (kolory jw z tym że czarne miały polerowany front)
Felga z literką H to jest silver metallic, natomiast J to black. Logicznie rozumując felga z symbolem HJ oznacza połączenie obu kolorów a więc czarna ze srebrnym (polerowanym?) frontem.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Edytowane przez Mammoth dnia 07-10-2011 23:33 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 08-10-2011 12:31 |
|
|
Nie będziesz miał z nimi najłatwiej. Całość trzeba polakierować na czarno, a następnie przód spolerować do połysku. Jeśli chcesz oryginał, to powinieneś zostawić spolerowany przód bez dodatkowej powłoki, jeśli chcesz coś trwałego, to po spolerowaniu trzeba polakierować całość bezbarwnym.
Koszty spore. Ja mam jedną felgę zbyt utlenioną do polerki, więc albo polakieruję całe, albo jak się da to pochromuję
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 13:06 |
|
|
Niby racja iż H+J = srebrno-czarne i tak też według PET wcześniej kombinowałem. Niemniej jednak jeśli ktokolwiek posiada, proszę o jakiś stosowny katalog i/lub oficjalny dokument to pokazujący "czarno na białym". |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 08-10-2011 13:28 |
|
|
A nie możesz po prostu zrobić całych srebrnych?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 15:38 |
|
|
Wiesz jak jest. Jak się ktoś uprze to nawet przekopie stare magazyny Porsche żeby
się dowiedzieć i ja bardzo popieram takie podejście Bo sam też czasem się na coś
mocno upieram
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 15:38 |
|
|
1. Temat dotyczy przecież wzoru fabrycznego - więc z powodów które podałem nieco wcześniej - nie.
2. Czy w związku z tym ktoś może polecić firmę w Warszawie, która robi solidnie renowację + malowanie dwubarwne takich felg ? |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 15:42 |
|
|
Malowanie dwubarwne, raczej będzie ciężko. Kiedyś Igor chciał zrobić swoje felgi
w LeMans zgodnie z oryginałem i miał z tym kłopoty. Może się okazać że będziesz
musiał sam kombinować. Na jakimś aucie kojarzę takie felgi, ale zabij nie pamiętam...
Tzn. tak zrobione.
Jak to jest że Ty jesteś z Wawy a się jeszcze nie poznaliśmy?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 16:57 |
|
|
Nie jestem z Wawy lecz generalnie wszelakie sprawy techniczne i tak załatwiam już w stołecznej aglomeracji - więc stąd moje zapytania o Warszawę (ewentualnie najbliższe okolice). Lokalne możliwości już po prostu wyczerpałem - magia słowa "Porsche" skutkuje lub "nie posiadamy", "nie ma takiej możliwości", "serwis" itp. .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-10-2011 17:03 |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 08-10-2011 17:00 |
|
|
Ale były również fabrycznie felgi w kolorze srebrnym, więc nie rozumiem problemu. W Wawie na Instalatorów malowało parę osób, ale opinie są różne. Poszukaj w archiwum, problem dotyczył zdaje się osoby, na którą się trafi - z synem właściciela można się ponoć dogadać, z ojcem bywa różnie, a i cena potrafi raptownie wzrosnąć.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Malowanie felg "spiderweb" - jaki był wzór fabryczny ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 17:08 |
|
|
1. Ale były też czarno-srebrne i z oznaczeń jakie podałem na początku wynika iż moje takie były. Powody dla których chcę "oryginał" podałem wcześniej - to odbija się także na wycenie zabytku, co wpływa jednocześnie na sumę odszkodowania w razie "nieprzewidzianych zdarzeń losowych" - mniejsza wartość = mniejsze odszkodowanie.
2. To znam: http://renowacjafelg.pl/malowanie_felg/ i może w akcie desperacji skorzystam.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-10-2011 17:13 |
|