Autor |
M474 zolte Koni |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-11-2011 13:07 |
|
|
Czesc
Chcialbym wymienic w niebieskim amortyzatory na zolte Koni Czyli opcje M474
Z tylem nie ma zadnych problemow ale z przodem nie jestem do konca pewien.
Natknalem sie jednak na informacje ze aby zamontowac przednie wklady konieczna jest modyfikacja kolumn (chyba ze zle interpretuje)
Przyklad w opisie tutaj
http://www.944online.com/cgi-bin/ASI_Store.cgi?Product+skukey_20052373+944s2+Suspension-944s2
Mozecie mi wyjasnic o co tutaj chodzi? Czyczolte wklady kupione u Tomka beda czy nie beda pasowac Plug and Play do fabrycznych kolumn
Amerykanie kasuja 250usd za jak to okreslaja "modification to your front struts assemblies"
Z gory dzieki i pozdrawiam
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 02-11-2011 13:22 |
|
|
Musisz przerobic kolumny, ale jest to dosc prosty zabieg.
W komplecie z wkladami masz instrukcje z obrazkami.
Caly zabieg sie sprowadza do dokladnego zmierzenia odleglosci od podstawy kolumny i rownym obcieciu gornej czesci a nastepnie wywierceniu na dole kolumny otworu dla śruby mocujacej.
Pzdr.
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 02-11-2011 14:37 |
|
|
fotka instrukcji:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=63&rowstart=40
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-11-2011 15:40 |
|
|
Dzięki wielkie, wszystko jasne
Pozdrawiam
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 25-02-2012 22:53 |
|
|
Chciałbym trochę pociągnąć i rozszerzyć temat wymiany amorów na Koni 8641-1414Sport w 944 po lifcie z niewymiennym wkładem.
Sama wymiana jest jasna i wydaję się prosta. Przy okazji chcę wymienić elementy:
1) Rubber stop 951.343.527.00 - odbój gumowy
3) Sealing ring 133.412.367 - uszczelka górnego mocowania
4) Boot 431.412.135 - osłona amortyzatora
Problem jest z górnym mocowaniem amora. Jeszcze nie wiem w jakim są stanie ale nie mogę znaleźć inforamacji gdzie to można dostać lub zregenerować. W ASO śpiewają za to 1800 za szt.
Czy poza tą listą jeszcze na coś zwrócić uwagę?
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-02-2012 23:18 |
|
|
3) i 4) to chyba nr VW, powinno się coś dobrać.
Z mocowaniem to nie wiem :/
Gdyby to był rocznik <86 wystarczyłoby chyba tylko łożysko wymienić
http://transaxle.istore.pl/pl,product,551336,lozysko,amortyzatora,do,porsche,924,924,s,944.html
Ja mocowania nie ruszałem
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 25-02-2012 23:19 |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 25-02-2012 23:31 |
|
|
Niestety łożysko jest inne. Co prawda udało mi się je wydostać, ale nie mogę nigdzie takiego dostać.
Te pozycje 1 i 3 już mam oryginale z ASO, niedługo będę miał i 4.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 26-02-2012 13:26 |
|
|
jakby używane interesowały to mam
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: M474 zolte Koni |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 15-04-2012 22:01 |
|
|
Dzisiaj zabrałęm się za amory. Jak stwierdzić czy górne mocowanie jest dobre? Czy na łożysku powinien być jakiś luz? Czy powinno być sztywno?
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|