Autor |
Regulacja maglownicy - jak ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 05-09-2012 20:50 |
|
|
Witam !
Sprawa 1: oryginalna maglownica nowszego typu z tulejami o szer. 13 mm. na przegubach kulistych. Problem: Dwa manuale serwisowe podają dwa różne punkty pomiaru do przegubu kulistego - jeden do tulei, drugi razem z tuleją no i pytanie: Który sposób jest ten właściwy ?
Sprawa 2: Czy prawidłowe wycentrowanie zdemontowanej maglownicy polega na ustawieniu jednakowej odległości (po lewej i prawej stronie) pomiędzy obudową przekładni a końcami listwy ?
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-09-2012 18:12 |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-10-2012 12:52 |
|
|
Dziękuję za fachową pomoc - już sobie poradziłem. |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 22-10-2012 16:05 |
|
|
mi coś chodzi po głowie, że tam jest zaślepka w obudowie przekładni, a w listwie jest frez pod stożek i można wkręcić stożkową śrubę co powinno centrować i blokować przekładnię... ale to tylko mi się majaczy
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 22-10-2012 16:09 |
|
|
Podziel się, jak sobie poradziłeś? Nowa maglownica?
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-10-2012 18:17 |
|
|
1. Maglownica "stara" - w sensie - nie nówka sztuka nie śmigana z ASO. Stan dobry zero luzów, rok produkcji nieznany, ale zakładam iż jest jeszcze fabryczna.
2. Fakt - nie sprawdziłem z tym frezem - manual nic nie wspominał o czymś takim. Jedynie aby ustawić koła prosto i wkręcić śrubkę - ja dopiero składam całe zawieszenie przednie.
3. Poradziłem sobie banalnie chociaż nie wiem czy do końca słusznie - po prostu ustawiłem jednakową długość listwy po obu stronach przyjmując za punkty odniesienia tak jak strzałki czerwone, natomiast nie wiem czy nie powinienem jednak jak strzałki zielone - gdyż przy zalecanym odstępie do przegubu (64 mm) prawy przegub drążka jest prawie na samym końcu listwy. Wiem - można podregulować, ale chodzi mi o to czy stan obecny jest bezpieczny - logika podpowiada że nie bardzo.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-10-2012 21:48 |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-10-2012 18:31 |
|
|
Teraz proszę o porównanie punktówe odniesienia dla regulacji drążka - poprzednio dla dystansu 68 mm razem z tuleją na przegubie, a w innym manualu serwisowym przed nią. Tak wiem - to dla odległości 64 mm, ale skoro było tak samo dla 68 mm to który manual mówi prawdę ?
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-10-2012 18:41 |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-10-2012 20:26 |
|
|
Jest tak jak opisał to PieszczoH, natomiast taka mała uwaga dla Andrew, że nie
jest to taka sama maglownica jak w 944.
Przy okazji można wymienić tą zaślepkę, tania.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-10-2012 21:23 |
|
|
OK - jutro zbadam sprawę z tym frezem. W takim razie proszę jeszcze o pomoc w kwestii jak "łapać" dystans 64 mm dla regulacji drążków ?
Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-10-2012 21:25 |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-10-2012 23:08 |
|
|
Centrowanie maglownicy jest opisane jako obrazek Nr 1 zaraz obok tego który
wkleiłeś jako drugi.
Jeżeli chodzi o mnie to przy wymianie drążków ustawiłem je tak samo jak były,
uznałem że tak było z fabryki i powinno być ok. Na geometrii wyszło idealnie do
ustawienia, plus kierownica idealnie prosto dzięki wcześniejszemu ustawieniu jej
z zablokowaną maglownicą właśnie tą stożkową śrubką. Wiem że w Twoim przypadku
to mała pomoc, ale wydaje mi się że niewiele osób, jeżeli ktokolwiek w PL ustawiał
drążki w sposób opisany w manualu. Po mojej małej "wycieczce na murek" może
będę musiał się także do niej zastosować, więc jakby co to update'uj.
W manualu jest napisane że mierzyć plus/minus 1mm od grzbietu gumowego
stop ringa do obudowy maglownicy, czyli tak jak to zrobiłeś (czerwone).
Napisałeś "na samym końcu listwy". W sensie że bardzo mało wkręcony drążek
czy bardzo dużo wkręcony? Czemu uważasz że może być to niebezpieczne?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-10-2012 12:15 |
|
|
Moja maglownica kiedy do mnie trafiła była niestety z odkręconymi drążkami i teraz chcę to złożyć jak należy - stąd moje dociekania w pozornie prostej prawie.
Mało wkręcony drążek (prawy) = po odmierzeniu 64 mm wyszło iż muszę go wkręcić na listwę niecały centymetr. Lewy sporo więcej - przy czym zauważ że tu stop-ring ma zakres pracy do zielonej a nie czerwonej strzałki więc tu "do obudowy" = ?
Edytowane przez konto_usuniete dnia 23-10-2012 12:20 |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-10-2012 20:25 |
|
|
Ok, ale wyszło 1cm do wkręcenia po zablokowaniu listwy? Jeżeli tak to bardzo mało.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Regulacja maglownicy - jak ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-10-2012 10:07 |
|
|
A drążki masz pan na pewno takie jak trzeba ? Bo od golfa I jest identyczny tylko kilka cm krótszy
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|