924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Regulacja maglownicy - jak ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 05-09-2012 20:50
Witam !

Sprawa 1: oryginalna maglownica nowszego typu z tulejami o szer. 13 mm. na przegubach kulistych. Problem: Dwa manuale serwisowe podają dwa różne punkty pomiaru do przegubu kulistego - jeden do tulei, drugi razem z tuleją no i pytanie: Który sposób jest ten właściwy ?

Sprawa 2: Czy prawidłowe wycentrowanie zdemontowanej maglownicy polega na ustawieniu jednakowej odległości (po lewej i prawej stronie) pomiędzy obudową przekładni a końcami listwy ?

Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-09-2012 18:12
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 22-10-2012 12:52
Dziękuję za fachową pomoc - już sobie poradziłem.
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 22-10-2012 16:05
mi coś chodzi po głowie, że tam jest zaślepka w obudowie przekładni, a w listwie jest frez pod stożek i można wkręcić stożkową śrubę co powinno centrować i blokować przekładnię... ale to tylko mi się majaczy smiley


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 22-10-2012 16:09
Podziel się, jak sobie poradziłeś? Nowa maglownica? smiley



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 22-10-2012 18:17
1. Maglownica "stara" - w sensie - nie nówka sztuka nie śmigana z ASO. Stan dobry zero luzów, rok produkcji nieznany, ale zakładam iż jest jeszcze fabryczna.

2. Fakt - nie sprawdziłem z tym frezem - manual nic nie wspominał o czymś takim. Jedynie aby ustawić koła prosto i wkręcić śrubkę - ja dopiero składam całe zawieszenie przednie.

3. Poradziłem sobie banalnie chociaż nie wiem czy do końca słusznie - po prostu ustawiłem jednakową długość listwy po obu stronach przyjmując za punkty odniesienia tak jak strzałki czerwone, natomiast nie wiem czy nie powinienem jednak jak strzałki zielone - gdyż przy zalecanym odstępie do przegubu (64 mm) prawy przegub drążka jest prawie na samym końcu listwy. Wiem - można podregulować, ale chodzi mi o to czy stan obecny jest bezpieczny - logika podpowiada że nie bardzo.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-10-2012 21:48
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 22-10-2012 18:31
Teraz proszę o porównanie punktówe odniesienia dla regulacji drążka - poprzednio dla dystansu 68 mm razem z tuleją na przegubie, a w innym manualu serwisowym przed nią. Tak wiem - to dla odległości 64 mm, ale skoro było tak samo dla 68 mm to który manual mówi prawdę ?

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-10-2012 18:41
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-10-2012 20:26
Jest tak jak opisał to PieszczoH, natomiast taka mała uwaga dla Andrew, że nie
jest to taka sama maglownica jak w 944.

Przy okazji można wymienić tą zaślepkę, tania.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 22-10-2012 21:23
OK - jutro zbadam sprawę z tym frezem. W takim razie proszę jeszcze o pomoc w kwestii jak "łapać" dystans 64 mm dla regulacji drążków ?

Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-10-2012 21:25
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-10-2012 23:08
Centrowanie maglownicy jest opisane jako obrazek Nr 1 zaraz obok tego który
wkleiłeś jako drugi.

Jeżeli chodzi o mnie to przy wymianie drążków ustawiłem je tak samo jak były,
uznałem że tak było z fabryki i powinno być ok. Na geometrii wyszło idealnie do
ustawienia, plus kierownica idealnie prosto dzięki wcześniejszemu ustawieniu jej
z zablokowaną maglownicą właśnie tą stożkową śrubką. Wiem że w Twoim przypadku
to mała pomoc, ale wydaje mi się że niewiele osób, jeżeli ktokolwiek w PL ustawiał
drążki w sposób opisany w manualu. Po mojej małej "wycieczce na murek" może
będę musiał się także do niej zastosować, więc jakby co to update'uj.

W manualu jest napisane że mierzyć plus/minus 1mm od grzbietu gumowego
stop ringa do obudowy maglownicy, czyli tak jak to zrobiłeś (czerwone).
Napisałeś "na samym końcu listwy". W sensie że bardzo mało wkręcony drążek
czy bardzo dużo wkręcony? Czemu uważasz że może być to niebezpieczne?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 23-10-2012 12:15
Moja maglownica kiedy do mnie trafiła była niestety z odkręconymi drążkami i teraz chcę to złożyć jak należy - stąd moje dociekania w pozornie prostej prawie.

Mało wkręcony drążek (prawy) = po odmierzeniu 64 mm wyszło iż muszę go wkręcić na listwę niecały centymetr. Lewy sporo więcej - przy czym zauważ że tu stop-ring ma zakres pracy do zielonej a nie czerwonej strzałki więc tu "do obudowy" = ?

Edytowane przez konto_usuniete dnia 23-10-2012 12:20
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 23-10-2012 20:25
Ok, ale wyszło 1cm do wkręcenia po zablokowaniu listwy? Jeżeli tak to bardzo mało.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Regulacja maglownicy - jak ?
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-10-2012 10:07
A drążki masz pan na pewno takie jak trzeba ? Bo od golfa I jest identyczny tylko kilka cm krótszy smiley


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600