924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Torsen z Audi
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 05-01-2013 16:13
Czy torsena można wykorzystać jedynie z Audi V8 '88-'94???

Te wcześniejsze z 80/S2/Quattro/C3/C4 wydają się być mocno "okablowane" co wydaje mi się, że oznacza blokadę przyciskiem w kabinie czyli doopa

Te późniejsze już są EDL więc na pewno odpadają smiley

Mosty z V8 to już praktycznie wymarły gatunek ale może pasuje od czegoś jeszcze???


911 F
911 G
928 S
Autor RE: Torsen z Audi
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 05-01-2013 16:36
a przeciez da się elektrykę ominąć przekażnikiem załączającym napęd przy zapłonie. Lub nawet na jakimś czujiku wtedy można to zrobić. Nie wiem jak z fizycznym podlączeniem.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Torsen z Audi
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 05-01-2013 18:05
mam torsena z audi niestety bez flansz

chetnie sprzedam bo u siebie mam juz szpere


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Torsen z Audi
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 05-01-2013 18:18
Nemo masz pełną skrzynkę wyślij mi proszę zdjęcia i cenę na Lamer@porscheclub.pl


911 F
911 G
928 S

Edytowane przez Lamer dnia 05-01-2013 18:20
Autor RE: Torsen z Audi
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 05-01-2013 18:28
W skrzyni ze szperą płytkową od Turbo S jest zewnętrzna chłodnica oleju znaczy pałowana się grzeje smiley
Jak to jest w przypadku Torsena? Czy trzeba dokładać dodatkowe chłodzenie czy też nie?


911 F
911 G
928 S

Edytowane przez Lamer dnia 05-01-2013 18:30
Autor RE: Torsen z Audi
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 05-01-2013 22:07
poszedl mail


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Torsen z Audi
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 05-01-2013 23:17
Lamer napisał/a:
W skrzyni ze szperą płytkową od Turbo S jest zewnętrzna chłodnica oleju znaczy pałowana się grzeje smiley
Jak to jest w przypadku Torsena? Czy trzeba dokładać dodatkowe chłodzenie czy też nie?

Chłodnice oleju w skrzyniach występowały fabrycznie jako opcja tylko w turbo i S2 (analogicznie do chłodnic oleju silnikowego - ale te były w standardzie). Czyli stopień "grzania" zależał głównie od przekazywanego momentu obrotowego (a nie pałowania). Było sporo wariantów - są nawet wersje z chłodnicą i bez szpery!

Torsen to mechanizm typowo "zębatkowy" więc nie wymaga specjalnego oleju ani traktowania niż pozostałe elementy w skrzyni. Co do samej chłodnicy - na pewno skrzyni nie zaszkodzi więc jeśli masz możliwość założenia to się nie zastanawiaj (tym bardziej że auto raczej łagodnie użytkowane nie będzie).

A tak na marginesie zacząłem się zastanawiać czy sama obecność chłodnicy wpływa na mniejszą awaryjność skrzyni - konkretnie w naszych transaxlach? Jeśli ktoś spotkał się z takimi danymi to proszę o info!


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Torsen z Audi
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 06-01-2013 01:52
Piterson będę w stanie się wypowiedzieć obiektynie po sezonie 2013
Evo 2 Gulfa zakłada montaż hybrydowej skrzyni S2 właśnie ze szperą płytkową i zewnętrzną chłodnicą zobaczymy jak się takie rozwiązanie będzie sprawować.

Po dzisiejszych konsultacjach ze znacznie mądrzejszymi ode mnie w tej materii wiem już, że dotatkowe chłodzenie jest przerostem formy nad treścią w warunkach CA CUP i podobnych krótkich prób sportowych niemniej jednak nie zamierzam demontować chłodnicy.

Na 2014 EVO 3 chcę przygotować skrzynię z Torsenem który v III gen prznosi moment w stosunku 4:1 na przyczepne koło.

Dopiero za jakiś czas będę miał porównanie i bedę mógł wypowiadać się rzeczowo.


911 F
911 G
928 S

Edytowane przez Lamer dnia 06-01-2013 01:59
Autor RE: Torsen z Audi
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 06-01-2013 13:37
Lamer napisał/a:

Na 2014 EVO 3 chcę przygotować skrzynię z Torsenem który v III gen prznosi moment w stosunku 4:1 na przyczepne koło.



IMHO bez sensu. Szpera płytkowa to najlepsze rozwiązanie do sportu.
No chyba że w EVO 3 zamierzasz założyć AWD, kontrolę trakcji i ESP smiley smiley smiley

Im mniej szalonych planów a więcej czasu za kółkiem tym lepiej.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Torsen z Audi
Highwater
Użytkownik

Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14
Dodane dnia 26-03-2014 02:10
przy temacie skrzyni mam pytania.
1)Czy oprócz chlodnicy oleju i szpery skrzynia od wolnossacego 2.5 po lifcie rozni sie wytrzymaloscia od tej z turbiny
2)Czy wersje wolnossace wystepowaly ze szperunkiem i czy da sie go jakos dolozyc
3)Czy skrzynia z wolnossaka wytrzyma 300hp i 450nm
4)jakie sa koszty i dostepnosc skrzyni ze szpera
Autor RE: Torsen z Audi
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 26-03-2014 13:47
Highwater napisał/a:
przy temacie skrzyni mam pytania.
1)Czy oprócz chlodnicy oleju i szpery skrzynia od wolnossacego 2.5 po lifcie rozni sie wytrzymaloscia od tej z turbiny
2)Czy wersje wolnossace wystepowaly ze szperunkiem i czy da sie go jakos dolozyc
3)Czy skrzynia z wolnossaka wytrzyma 300hp i 450nm
4)jakie sa koszty i dostepnosc skrzyni ze szpera


ad1) skrzynia 2,5 N/A rozni sie wszystkim poza obudowa
ad2) tak, 2,5 N/A wystepowaly ze szpera
ad3) pelnej mocy nikt na takiej skrzyni nie testowal , jezdzi roboczo 3.0 i docelowo niehamowane soft turbo na takiej skrzyni
ad4) skrzynie turbo ze szpera i chlodnica chodzily po 4500 zl


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Torsen z Audi
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 26-03-2014 21:23
Ad.3. Mity opowiadają, że jedyną skrzynią która wytrzyma uturbione moce i jest
skrzynią n/a jest ta z 968. Tutaj Tona może coś więcej na ten temat napisze.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Torsen z Audi
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 26-03-2014 22:31
Qbak napisał/a:
Ad.3. Mity opowiadają, że jedyną skrzynią która wytrzyma uturbione moce i jest
skrzynią n/a jest ta z 968. Tutaj Tona może coś więcej na ten temat napisze.
Quba jak rozbierzecie moja skrzynie to sami sie wypowiecie...podobno jest pancerna i skrzynia z 951/2 jest przy niej znacznie delikatniejsza. Co do wagi mozesz sie juz wypowiedziec- zbadales przy demontazu ale ,ze jest ciezsza wiedzialem juz dawno. Podono te same skrzynie wytrzymuja w Suprach cale szalenstwo tuningu.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Torsen z Audi
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 26-03-2014 22:44
widzialem zmodzone turba zarowno ze skrzynia z s2 jak i z 968. podobno wytrzymują. innych n/a bym nie ryzykował


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Torsen z Audi
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 03-02-2015 19:58
Nachodzi mnie ostatnio pytanie:
Czy skrzynia z opcją M220 ma na obudowie swoje specyficzne oznaczenie, po którym można poznać, że gad o nazwie LSD siedzi w środku? I gdzie jest ten numer nabity? Oraz, czy jeśli jest tam LSD to ma inne przełożenie niż skrzynia z tradycyjnym dyfrem, czy jest to tak jak w przypadku Torsena, że zmiana przełożenia odbywa się na wałek atakujący - koło talerzowe?


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.

Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 03-02-2015 19:59
Autor RE: Torsen z Audi
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 03-02-2015 20:30
Skrzynie z opcją M220 mają inny typ skrzyni. Na przykład do S2 zwykła skrzynia to
AOS a ze szperą to AOT. I dalej numer seryjny. Nabity jest tak jak zwykle w tych
skrzyniach, czyli na górze przy łączeniu dzwonu skrzyni z dzwonem obudowy wału.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 03-02-2015 20:32
www.qbak.pl
Autor RE: Torsen z Audi
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 03-02-2015 20:39
Czyli jak nie wyciągniesz, to odczytasz jedynie po nr VIN .. miło. Czy ta opcja występowała w 924 2.0 n/a?


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Torsen z Audi
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 03-02-2015 21:45
Tak, 924 tez miało opcję M220.
Nie zmieniasz ataku i talerza (zmieniasz tylko dyfer). Przełożenia zostają.


Siem
browar
eS
Autor RE: Torsen z Audi
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 03-02-2015 21:47
Wg Auto Atlanty:

LSD 40% numer części: 95133205305 - dla 2.0 n/a; 2.0 turbo; 924S; 944, co przynajmniej w teorii powinno oznaczać, że wszędzie ten sam mechanizm.

93033205303 - dla 924 2.0 n/a do 1979 roku tylko dla skrzyni 5 i dla Turbo (GT)

LSD przykręcane jak Torsen z Audi do koła talerzowego, więc bez zmian w przełożeniu. Zbieram info, bo nie wiem, czy warto pytać na szrotach i w częściach o skrzynki z 944 i 924S itd. Z tego co tu wykontemplowałem warto, bo system wskakuje na koło talerzowe od 2.0 n/a plug & play nawet z 944, bo wszystkie flansze też mają takie same numery. o ile na Auto Atlancie nie ma błędu - powinno tak się dać. Wiem, że to nikłe szanse, ale różne rzeczy stoją w krzakach .. a nóż się uda wydobyć gdzieś M220. I nawet nieco mniejszy konflikt wewnętrzny, zawsze to bliżej oryginału, niż przekładaniec z Audi D11.


Jeśli ktoś miał z takim czymś do czynienia i znalazł błąd, to proszę o flagę. Ja to ja, ale nie lubię jak ktoś inny przeze mnie pakuje się na minę.

EDIT: Dzięki Browar i Qbak, potwierdza się smiley


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.

Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 03-02-2015 21:48
Autor RE: Torsen z Audi
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 03-02-2015 23:08
W 924 2,0 szpera to było coś prawie niespotykanego.
Torsen z audi fajna opcja, działa też trochę inaczej, najlepiej umie opowiedzieć Piterson, bo miał i to i to...
Torsen zdaje się, że jest mniej męczący dla oleju skrzyni i generuje mniej temperatury.

ps. Torsen Nemka skończył chyba w moich rękach, w ramach jakiś rozliczeń...
flansze znalazłem sobie na jakimś forum audi , więc mam kompleta smiley


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 03-02-2015 23:14
1290383
Strona 1 z 2 1 2 >