Autor |
Torsen z Audi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 05-01-2013 16:13 |
|
|
Czy torsena można wykorzystać jedynie z Audi V8 '88-'94???
Te wcześniejsze z 80/S2/Quattro/C3/C4 wydają się być mocno "okablowane" co wydaje mi się, że oznacza blokadę przyciskiem w kabinie czyli doopa
Te późniejsze już są EDL więc na pewno odpadają
Mosty z V8 to już praktycznie wymarły gatunek ale może pasuje od czegoś jeszcze???
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 05-01-2013 16:36 |
|
|
a przeciez da się elektrykę ominąć przekażnikiem załączającym napęd przy zapłonie. Lub nawet na jakimś czujiku wtedy można to zrobić. Nie wiem jak z fizycznym podlączeniem.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 05-01-2013 18:05 |
|
|
mam torsena z audi niestety bez flansz
chetnie sprzedam bo u siebie mam juz szpere
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 05-01-2013 18:18 |
|
|
Nemo masz pełną skrzynkę wyślij mi proszę zdjęcia i cenę na Lamer@porscheclub.pl
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 05-01-2013 18:20 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 05-01-2013 18:28 |
|
|
W skrzyni ze szperą płytkową od Turbo S jest zewnętrzna chłodnica oleju znaczy pałowana się grzeje
Jak to jest w przypadku Torsena? Czy trzeba dokładać dodatkowe chłodzenie czy też nie?
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 05-01-2013 18:30 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 05-01-2013 22:07 |
|
|
poszedl mail
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 05-01-2013 23:17 |
|
|
Lamer napisał/a:
W skrzyni ze szperą płytkową od Turbo S jest zewnętrzna chłodnica oleju znaczy pałowana się grzeje
Jak to jest w przypadku Torsena? Czy trzeba dokładać dodatkowe chłodzenie czy też nie?
Chłodnice oleju w skrzyniach występowały fabrycznie jako opcja tylko w turbo i S2 (analogicznie do chłodnic oleju silnikowego - ale te były w standardzie). Czyli stopień "grzania" zależał głównie od przekazywanego momentu obrotowego (a nie pałowania). Było sporo wariantów - są nawet wersje z chłodnicą i bez szpery!
Torsen to mechanizm typowo "zębatkowy" więc nie wymaga specjalnego oleju ani traktowania niż pozostałe elementy w skrzyni. Co do samej chłodnicy - na pewno skrzyni nie zaszkodzi więc jeśli masz możliwość założenia to się nie zastanawiaj (tym bardziej że auto raczej łagodnie użytkowane nie będzie).
A tak na marginesie zacząłem się zastanawiać czy sama obecność chłodnicy wpływa na mniejszą awaryjność skrzyni - konkretnie w naszych transaxlach? Jeśli ktoś spotkał się z takimi danymi to proszę o info!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 06-01-2013 01:52 |
|
|
Piterson będę w stanie się wypowiedzieć obiektynie po sezonie 2013
Evo 2 Gulfa zakłada montaż hybrydowej skrzyni S2 właśnie ze szperą płytkową i zewnętrzną chłodnicą zobaczymy jak się takie rozwiązanie będzie sprawować.
Po dzisiejszych konsultacjach ze znacznie mądrzejszymi ode mnie w tej materii wiem już, że dotatkowe chłodzenie jest przerostem formy nad treścią w warunkach CA CUP i podobnych krótkich prób sportowych niemniej jednak nie zamierzam demontować chłodnicy.
Na 2014 EVO 3 chcę przygotować skrzynię z Torsenem który v III gen prznosi moment w stosunku 4:1 na przyczepne koło.
Dopiero za jakiś czas będę miał porównanie i bedę mógł wypowiadać się rzeczowo.
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 06-01-2013 01:59 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-01-2013 13:37 |
|
|
Lamer napisał/a:
Na 2014 EVO 3 chcę przygotować skrzynię z Torsenem który v III gen prznosi moment w stosunku 4:1 na przyczepne koło.
IMHO bez sensu. Szpera płytkowa to najlepsze rozwiązanie do sportu.
No chyba że w EVO 3 zamierzasz założyć AWD, kontrolę trakcji i ESP
Im mniej szalonych planów a więcej czasu za kółkiem tym lepiej.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 26-03-2014 02:10 |
|
|
przy temacie skrzyni mam pytania.
1)Czy oprócz chlodnicy oleju i szpery skrzynia od wolnossacego 2.5 po lifcie rozni sie wytrzymaloscia od tej z turbiny
2)Czy wersje wolnossace wystepowaly ze szperunkiem i czy da sie go jakos dolozyc
3)Czy skrzynia z wolnossaka wytrzyma 300hp i 450nm
4)jakie sa koszty i dostepnosc skrzyni ze szpera |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 26-03-2014 13:47 |
|
|
Highwater napisał/a:
przy temacie skrzyni mam pytania.
1)Czy oprócz chlodnicy oleju i szpery skrzynia od wolnossacego 2.5 po lifcie rozni sie wytrzymaloscia od tej z turbiny
2)Czy wersje wolnossace wystepowaly ze szperunkiem i czy da sie go jakos dolozyc
3)Czy skrzynia z wolnossaka wytrzyma 300hp i 450nm
4)jakie sa koszty i dostepnosc skrzyni ze szpera
ad1) skrzynia 2,5 N/A rozni sie wszystkim poza obudowa
ad2) tak, 2,5 N/A wystepowaly ze szpera
ad3) pelnej mocy nikt na takiej skrzyni nie testowal , jezdzi roboczo 3.0 i docelowo niehamowane soft turbo na takiej skrzyni
ad4) skrzynie turbo ze szpera i chlodnica chodzily po 4500 zl
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-03-2014 21:23 |
|
|
Ad.3. Mity opowiadają, że jedyną skrzynią która wytrzyma uturbione moce i jest
skrzynią n/a jest ta z 968. Tutaj Tona może coś więcej na ten temat napisze.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-03-2014 22:31 |
|
|
Qbak napisał/a:
Ad.3. Mity opowiadają, że jedyną skrzynią która wytrzyma uturbione moce i jest
skrzynią n/a jest ta z 968. Tutaj Tona może coś więcej na ten temat napisze. Quba jak rozbierzecie moja skrzynie to sami sie wypowiecie...podobno jest pancerna i skrzynia z 951/2 jest przy niej znacznie delikatniejsza. Co do wagi mozesz sie juz wypowiedziec- zbadales przy demontazu ale ,ze jest ciezsza wiedzialem juz dawno. Podono te same skrzynie wytrzymuja w Suprach cale szalenstwo tuningu.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 26-03-2014 22:44 |
|
|
widzialem zmodzone turba zarowno ze skrzynia z s2 jak i z 968. podobno wytrzymują. innych n/a bym nie ryzykował
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 03-02-2015 19:58 |
|
|
Nachodzi mnie ostatnio pytanie:
Czy skrzynia z opcją M220 ma na obudowie swoje specyficzne oznaczenie, po którym można poznać, że gad o nazwie LSD siedzi w środku? I gdzie jest ten numer nabity? Oraz, czy jeśli jest tam LSD to ma inne przełożenie niż skrzynia z tradycyjnym dyfrem, czy jest to tak jak w przypadku Torsena, że zmiana przełożenia odbywa się na wałek atakujący - koło talerzowe?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 03-02-2015 19:59 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-02-2015 20:30 |
|
|
Skrzynie z opcją M220 mają inny typ skrzyni. Na przykład do S2 zwykła skrzynia to
AOS a ze szperą to AOT. I dalej numer seryjny. Nabity jest tak jak zwykle w tych
skrzyniach, czyli na górze przy łączeniu dzwonu skrzyni z dzwonem obudowy wału.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 03-02-2015 20:32 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 03-02-2015 20:39 |
|
|
Czyli jak nie wyciągniesz, to odczytasz jedynie po nr VIN .. miło. Czy ta opcja występowała w 924 2.0 n/a?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-02-2015 21:45 |
|
|
Tak, 924 tez miało opcję M220.
Nie zmieniasz ataku i talerza (zmieniasz tylko dyfer). Przełożenia zostają.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 03-02-2015 21:47 |
|
|
Wg Auto Atlanty:
LSD 40% numer części: 95133205305 - dla 2.0 n/a; 2.0 turbo; 924S; 944, co przynajmniej w teorii powinno oznaczać, że wszędzie ten sam mechanizm.
93033205303 - dla 924 2.0 n/a do 1979 roku tylko dla skrzyni 5 i dla Turbo (GT)
LSD przykręcane jak Torsen z Audi do koła talerzowego, więc bez zmian w przełożeniu. Zbieram info, bo nie wiem, czy warto pytać na szrotach i w częściach o skrzynki z 944 i 924S itd. Z tego co tu wykontemplowałem warto, bo system wskakuje na koło talerzowe od 2.0 n/a plug & play nawet z 944, bo wszystkie flansze też mają takie same numery. o ile na Auto Atlancie nie ma błędu - powinno tak się dać. Wiem, że to nikłe szanse, ale różne rzeczy stoją w krzakach .. a nóż się uda wydobyć gdzieś M220. I nawet nieco mniejszy konflikt wewnętrzny, zawsze to bliżej oryginału, niż przekładaniec z Audi D11.
Jeśli ktoś miał z takim czymś do czynienia i znalazł błąd, to proszę o flagę. Ja to ja, ale nie lubię jak ktoś inny przeze mnie pakuje się na minę.
EDIT: Dzięki Browar i Qbak, potwierdza się
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 03-02-2015 21:48 |
|
Autor |
RE: Torsen z Audi |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-02-2015 23:08 |
|
|
W 924 2,0 szpera to było coś prawie niespotykanego.
Torsen z audi fajna opcja, działa też trochę inaczej, najlepiej umie opowiedzieć Piterson, bo miał i to i to...
Torsen zdaje się, że jest mniej męczący dla oleju skrzyni i generuje mniej temperatury.
ps. Torsen Nemka skończył chyba w moich rękach, w ramach jakiś rozliczeń...
flansze znalazłem sobie na jakimś forum audi , więc mam kompleta
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 03-02-2015 23:14 |
|