924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Dokręcanie tylnej piasty
sobek
Użytkownik



Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 06-08-2013 23:24
Wymieniłem łożyska tylne i mam dylemat co do siły dokręcania. Powinno sie dokrecać z siłą 30-40m-kg, a to chyba wychodzi ok. 300-400NM, Dobrze liczę?smiley Jeśli dobrze to mój klucz wymięka i muszę dokręcić tradycyjnym sposobem. Tu proszę o poradę jak? Coś kiedyś słyszałem: dokręcić na chama i cofnąć o 1/4 obrotu? Jeśli natomiast się mylę co do siły NM to jak powinno być?


czarne 924/78r
5489868
Autor RE: Dokręcanie tylnej piasty
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 07-08-2013 00:09
Dokręcić na chama tak żeby dziura na zawleczke pasowała. Nic nie cofac. Gorzej jak za słabo dokrecisz niz za mocno - najwyzej nakretka pęknie.
Kiedys dokrecałem kluczem o ramieniu ok 0,5M po prostu na nim stając - to wychodzi sila mniej wiecej podana ( 70kg /2 ). Teraz dokrecam pneumatem 3/4 cala na najnizszej mocy na maxa po czym przełaczam na pelną moc i po kawaleczku dociagam tak zeby zawleczka dała sie wsadzic.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 07-08-2013 00:15
31356497
Autor RE: Dokręcanie tylnej piasty
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 09-08-2013 20:59
1. http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,moment,obrotowy,Nm,lb,ft,kGm,16.html

2. Workshop Manual podaje: 300 - 400 Nm (217-289 ft-lb ).

3. W takich przypadkach ja przed odkręcaniem najpierw nanoszę w miarę trwałe znaki do późniejszego zgrania i liczę obroty. Prymitywne ale skuteczne.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-08-2013 21:13
Autor RE: Dokręcanie tylnej piasty
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 10-08-2013 00:29
michal928 napisał/a:
Kiedys dokrecałem kluczem o ramieniu ok 0,5M po prostu na nim stając - to wychodzi sila mniej wiecej podana ( 70kg /2 ). Teraz dokrecam pneumatem 3/4 cala na najnizszej mocy na maxa po czym przełaczam na pelną moc i po kawaleczku dociagam tak zeby zawleczka dała sie wsadzic.


Ja w eS przedłużałem klucz ramieniem około 1,5 metra żeby odkręcić...
Pneumatem nie poszło, aż dziw, że nakrętka się ostała... Ale ja mam dość niskie ciśnienie w instalacji...

Podobnym ramieniem dokręcałem, jedna osoba dusiła hamulec przy silniku odpalonym, druga stawała na ramieniu...


Autor RE: Dokręcanie tylnej piasty
sobek
Użytkownik



Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 11-08-2013 22:01
Dokręciłem na chama i B. P. przeżyło bez żadnych efektów dźwiękowych. Jeszcze na podnośniku sprawdzę czy nie ma luzu ale cheba wszystko ok.


czarne 924/78r
5489868