Autor |
Wymiana tulejki prowadzącej w wale korbowym |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 04-09-2013 23:28 |
|
|
W prosiakach ta część też występuje, a więc:
Zostałem niejako zmuszony do wymiany tulejki prowadzącej wałek główny skrzyni biegów w wale korbowym (wał od CC łącze ze skrzynią 126p i jest inna średnica otworu).
Początkowo myślałem, że jeśli złapię tulejkę "żabą" to pójdzie bez problemu, no ale jednak nie.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2ac3f58685f5.jpg[/img]
Stary mechanik podpowiedział mi, że najłatwiej jest dobrać gwintownik, który pasuje wymiarem do otworu, a przed samym "gwintowaniem" umieścić w nim kulkę z łożyska na której się oprze.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/715d555a3263.jpg[/img]
Byłem w lekkim szoku po sprawdzeniu jak rewelacyjnie się to sprawdza. Tulejka z tego co wiem, jest robiona ze stopu samosmarnego i bajecznie łatwo się gwintuje!
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/74925f72e523.jpg[/img]
Nie zapominajcie o tym ważnym i często pomijanym elemencie w Waszych klasykach!
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/mechanika,3/wymiana-tulejki-prwadzacej-w-wale-korbowym,176.html
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl
Edytowane przez pony007 dnia 04-09-2013 23:33 |
|
Autor |
RE: Wymiana tulejki prowadzącej w wale korbowym |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 05-09-2013 08:51 |
|
|
Trochę trudno to zrozumieć. Użyłeś gwintownika do wykręcenia tulejki, a nie do gwintowania otworu, tak? W jaki sposób? Czy to nie niszczy gwintu, gdyby jednak chcieć zostawić oryginalny?
Projekt Nie Gorsze Porsche http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220 |
|
Autor |
RE: Wymiana tulejki prowadzącej w wale korbowym |
pony007
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: Kalisz
Data rejestracji: 13.01.12 |
Dodane dnia 05-09-2013 08:56 |
|
|
Oryginalnie tulejka nie ma gwintu- to zwykła tulejka
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://www.odrdzewiacz.fora.pl |
|
Autor |
RE: Wymiana tulejki prowadzącej w wale korbowym |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 05-09-2013 10:15 |
|
|
Ciekawy sposób na "wydłubanie" tulejki. Choć istnieje mała szansa, że mimo że nie chce wyjść, to podczas gwintowania będzie się obracać.
W 924/944/968 jest to zrobione trochę inaczej i zamiast tulejki, w wale, jest łożysko igiełkowe, które ma tylko bieżnie zewnętrzną. Bieżnie wewnętrzną stanowi podtoczenie na wałku.
Tak czy siak nagwintować łożyska się nie da. Tam stosuje się inną metodę wyjmowania łożyska igiełkowego (pełniącego rolę Twojej tulejki). "Napycha" się smaru do wnętrza łożyska, a potem wkłada do otworu w miarę dopasowany wałek i puka delikatnie młotkiem (pewnie lepiej było by na prasie, ale ja nie dysponuję). Ciśnienie wywierane przez dopasowany wałek, poprzez smar działający od środka wypycha ładnie łożysko z wału korbowego.
pzdr
jacek/pilatus |
|
Autor |
RE: Wymiana tulejki prowadzącej w wale korbowym |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 05-09-2013 10:20 |
|
|
Super post, Pilatus!
Projekt Nie Gorsze Porsche http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220 |
|
Autor |
RE: Wymiana tulejki prowadzącej w wale korbowym |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 05-09-2013 11:39 |
|
|
Jacku, zaoszczędziłeś mi tym postem kupę nerwów i czasu. Dzięki!
|
|