Autor |
Konwersja do MAF |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 29-11-2013 21:06 |
|
|
Po ostatnich walkach z przepływomierzem, pomyślałem że warto byłoby sie tego pozbyć, przynajmniej na czas gdy ja będę autka używał. Więc poszukałem i znalazłem coś takiego: http://forums.rennlist.com/rennforums/924-931-944-951-968-forum/753356-s2-diy-maf-kit-supercharged.html
I to mnie zainspirowało, pogadałem sobie z Mirassem z ECU i chętny jest sie podjąć takiego zadania a nawet zaczął kombinować z obejściem kompa zrobieniem mapy i inne takie hokus-pokus.
Ja bym chciał zacząc od prostego zgrabnego kita plug-and-play gdzie typowa przepływka będzie symulowała klapę co powinno byc proste. Ale potem pewnie chętnie popatrzę co Mirek będzie potrafił z tej konstrukcji wycisnąć. A że hamownia wysokiej klasy jest na miejscu to będzie bez bajek.
Pytanie, skoro juz będę robił taki secik, moge zrobic od razu kilka sztuk... ktoś byłby jeszcze chętny zredukowac masę o 1,5kg i poprawić przepływ powietrza ?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 29-11-2013 21:35 |
|
|
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=389&rowstart=0
Poczytaj
Edytowane przez slawek290 dnia 29-11-2013 21:36 |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 29-11-2013 22:23 |
|
|
slawek290 napisał/a:
Poczytaj
Dzięki.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 29-11-2013 22:37 |
|
|
Przepływkę kup jakąś firmową np Bosch . MAF Chiński to lipa i szkoda nerwów .
http://www.924.pl/readarticle.php?article_id=37
Edytowane przez slawek290 dnia 29-11-2013 22:47 |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-11-2013 23:11 |
|
|
Poza wydanymi pieniędzmi i skomplikowaniem konstrukcji nie bedzie żadnych efektów. Pogadaj z pitersonem na temat efektów założenia mafa. Moze jeszcze ma swój zdemontowany zestaw.
To juz lepiej w ogole bez przeplywomierza zrobić licząc ilość zasysanego powietrza na podstawie obrotów i podciśnienia by uprościć konstrukcje.
Nie podniesiesz mocy wlewając więcej paliwa- no chyba ze jest go tam za mało.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 29-11-2013 23:14 |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 29-11-2013 23:22 |
|
|
na rennlist chlopaki utrzymuja ze okolo 350HP to limit przeplywki seryjnej w 44 turbo. MAF ma wg nich sens powyzej wartosci okolo 300 koni. (tak nawiasem mowiac - pomijajac reakcje na gaz i inne drobne zalety) - w zwiazku z czym nie jestem przekonany czy MAF w s2 ma jakikolwiek wiekszy sens.. i tak nie bedzie zasysac raczej porownywalnej ilosci powietrza co przy 1,5bar doladowania
z drugiej strony czy 968 nie mialo przypadkiem juz drucika zamiast przeplywki? wiec moze jednak ma sens..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 30-11-2013 11:50 |
|
|
Moim celem nie jest podniesienie mocy ani dopuszczenie do jakichkolwiek trwałych zmian w aucie (ciecie wiązek itp).
Po prostu mój przepływomierz wygląda tak:
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-p-oHz7yJ39w/UodbqoV5INI/AAAAAAAAEDM/9_CeQO00FG0/w1000-h664-no/DSCF0077-Resizer-1000Q100.jpg[/img]
Więc tak czy inaczej musiałbym się za czas jakiś na przepływke wykosztować, więc wolę wymontować istniejącą i wstawić w to miejsce zgrabnie wykonany MAF pod warunkiem że nie pogorszy on parametrów i będzie dokładnie plug-and-play. Jeżeli przy tym okaże się że auto rzeczywiście lepiej reaguje na gaz co czytałem już w wielu miejscach przy takiej konwersji to tylko się cieszyć gdyż w cywilnej jeździe to duży plus.
968 ma drucik i nowszy komputer no i skądś te 30KM bierze, więc pewnie jak już wszystko w moim doprowadzę do porządku to może się i pochylimy z Mirkiem i popróbujemy jakichś czary-mary żeby zobaczyć czy-się-da-zbliżyć ot tak z ciekawości czystej.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 30-11-2013 12:53 |
|
|
968 ma VarioCam. No i te 240KM to raczej 'chłyt maketingowy". O ile 944S2 rzeczywiście potrafią trzymać ~210KM to (wg mojej wiedzy) rzadko które 968 zbliża się do 230KM
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-11-2013 18:11 |
|
|
Za to ja pozbycie się przepływomierza klapkowego zdecydowanie rozważałem i rozważam w dalekiej przyszłości. Czemu ? Ponieważ te przepływomierze się kończą a ich zakup - nowych - jest awykonalny.
Jest to archaiczna elektronika, która zaczyna powoli szwankować w zakresie 0-3000rpm. Niestety z powodu wydatków różnej maści nie nastąpi to szybko, a jak już nastąpi to z pewnością wykorzystam Michała z jego doświadczeniem z tego zakresu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-11-2013 23:57 |
|
|
Tomek (tkacki) już to wszystko robił...
Najpierw był zestaw z przepływką oraz specjalnym układem przeliczającym sygnał na taki kompatybilny z seryjnymi mapami.
U mnie poszedł krok dalej i stworzył mapy wykorzystujące bezpośrednio sygnał z przepływki. Działało ale jednak zdecydowałem się na powrót do oryginału. Przyrostu mocy nie było spektakularnego. Teoretycznie wydaje się to być dobrym rozwiązaniem bo eliminujesz spory opór w dolocie - ale zrobić to tak żeby rzeczywiście zadziałało i dało mierzalny przyrost moc jest ciężko. Godziny testów na ulicy i na hamowni...
W ogóle tuning N/A to ciężka sprawa - tu każde 10KM jest na wagę złota. A w takim turbo wystarczy zmienić chip albo wydech...
Nie wiem czy wiecie, ale w UK wypuszczono partię 944 S2 SE z mocą podniesioną do... 225KM. Ponoć miały zmienione tylko chipa - ale kompletnie nie chce mi się w to wierzyć...
Co do 968 - standardowo moc mieści się w przedziale 225-230KM. Silnik IMHO gorszy od "zdrowego" S2...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 01-12-2013 11:28 |
|
|
Tak jak mówię, ja bym tego nie rozważał w kwestii przyrostu mocy, jedynie niezawodności i usunięcie z auta elementu, który z racji wieku się zużył.
Jak powszechnie wiemy, nasze przepływomierze mają ścieżki grafitowe, które się wycierają i wtedy w niskich partiach obrotów jest problem.
Z modem Tomka to co zauważyłem kiedyś to:
auto szybciej stabilizowało obroty, szybciej reagowało na dodanie ujęcie gazu.
O S2 SE też wiem i też niespecjalnie wierzę w przyrosty przez chipa w NA.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 01-12-2013 11:58 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Tak jak mówię, ja bym tego nie rozważał w kwestii przyrostu mocy, jedynie niezawodności i usunięcie z auta elementu, który z racji wieku się zużył.
Dokładnie o to chodzi, jak wyglądają ścieżki pokazałem na górze. Nie zamiaruję szukać dodatkowej mocy ale na pewno zrobię pomiar mocy przed i po by sprawdzić z ciekawości co i jak się zmieniło.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 01-12-2013 12:01 |
|
|
Robert, moim zdaniem zacznij od tego żeby doprowadzić prace silnika do normy w konfiguracji fabrycznej. Aktualnie u Ciebie silnik nie chodzi dobrze, a wcale nie jest powiedziane że to wina przepływomierza, ja na przykład zająłbym się wtryskami , bo jak dla mnie to one pracowały niepokojąco głośno. Jeśli zaś chodzi o moc i jej powiększanie to punktem wyjściowym jest albo silnik w idealnym stanie mechanicznym, albo kapitalka. Bezsensem jest np walka o 10 KM przez cudowanie z elektroniką itp, kiedy np twoj silnik stracił już 20 KM ze wzgledu na wiek i przebieg. Jeżeli uważasz ze twój przepływomierz i tak jest do bani to może ktoś z formu pożyczy ci przepływkę na testy, albo pp prostu wyślij swoja do kogoś z kolegów niech wrzuci do auta i będzie widac co sie dzieje.
|
|
Autor |
RE: Konwersja do MAF |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 01-12-2013 13:10 |
|
|
marchewa napisał/a:
Robert, moim zdaniem zacznij od tego żeby doprowadzić prace silnika do normy w konfiguracji fabrycznej.
To rzecz jest jasna i absolutnie priorytetowa
Po prostu walczę wielotorowo ponieważ czekam na zestaw uszczelnień wtrysków, czujnik temp i wężyki do podciśnień i regulator ciśnienia paliwa, to w międzyczasie kombinuje z innymi rzeczami bo to wszystko zajmuje czas a ja nie lubię czekać za długo więc jednocześnie kombinuje z przepływką, maglownicą, transwałem, skrzynią, amortyzorami, sprężynami... nigdy nie wiadomo co kiedy zaskoczy. Jakbym robił tylko po kolei to z takim zakresem roboty to auto doczekałoby się 25-tych urodzin zanim zaczęłoby jeździć jak trzeba.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|