924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Konwersja do MAF
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 29-11-2013 21:06
Po ostatnich walkach z przepływomierzem, pomyślałem że warto byłoby sie tego pozbyć, przynajmniej na czas gdy ja będę autka używał. Więc poszukałem i znalazłem coś takiego: http://forums.rennlist.com/rennforums/924-931-944-951-968-forum/753356-s2-diy-maf-kit-supercharged.html
I to mnie zainspirowało, pogadałem sobie z Mirassem z ECU i chętny jest sie podjąć takiego zadania a nawet zaczął kombinować z obejściem kompa zrobieniem mapy i inne takie hokus-pokus.
Ja bym chciał zacząc od prostego zgrabnego kita plug-and-play gdzie typowa przepływka będzie symulowała klapę co powinno byc proste. Ale potem pewnie chętnie popatrzę co Mirek będzie potrafił z tej konstrukcji wycisnąć. A że hamownia wysokiej klasy jest na miejscu to będzie bez bajek.

Pytanie, skoro juz będę robił taki secik, moge zrobic od razu kilka sztuk... ktoś byłby jeszcze chętny zredukowac masę o 1,5kg i poprawić przepływ powietrza smiley?


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Konwersja do MAF
slawek290
Użytkownik

Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 29-11-2013 21:35
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=389&rowstart=0

Poczytaj

Edytowane przez slawek290 dnia 29-11-2013 21:36
Autor RE: Konwersja do MAF
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 29-11-2013 22:23
slawek290 napisał/a:

Poczytaj


Dzięki.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Konwersja do MAF
slawek290
Użytkownik

Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 29-11-2013 22:37
Przepływkę kup jakąś firmową np Bosch . MAF Chiński to lipa i szkoda nerwów .


http://www.924.pl/readarticle.php?article_id=37

Edytowane przez slawek290 dnia 29-11-2013 22:47
Autor RE: Konwersja do MAF
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 29-11-2013 23:11
Poza wydanymi pieniędzmi i skomplikowaniem konstrukcji nie bedzie żadnych efektów. Pogadaj z pitersonem na temat efektów założenia mafa. Moze jeszcze ma swój zdemontowany zestaw.
To juz lepiej w ogole bez przeplywomierza zrobić licząc ilość zasysanego powietrza na podstawie obrotów i podciśnienia by uprościć konstrukcje.
Nie podniesiesz mocy wlewając więcej paliwa- no chyba ze jest go tam za mało.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 29-11-2013 23:14
31356497
Autor RE: Konwersja do MAF
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 29-11-2013 23:22
na rennlist chlopaki utrzymuja ze okolo 350HP to limit przeplywki seryjnej w 44 turbo. MAF ma wg nich sens powyzej wartosci okolo 300 koni. (tak nawiasem mowiac - pomijajac reakcje na gaz i inne drobne zalety) - w zwiazku z czym nie jestem przekonany czy MAF w s2 ma jakikolwiek wiekszy sens.. i tak nie bedzie zasysac raczej porownywalnej ilosci powietrza co przy 1,5bar doladowania smiley

z drugiej strony czy 968 nie mialo przypadkiem juz drucika zamiast przeplywki? wiec moze jednak ma sens..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Konwersja do MAF
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 30-11-2013 11:50
Moim celem nie jest podniesienie mocy ani dopuszczenie do jakichkolwiek trwałych zmian w aucie (ciecie wiązek itp).
Po prostu mój przepływomierz wygląda tak:
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-p-oHz7yJ39w/UodbqoV5INI/AAAAAAAAEDM/9_CeQO00FG0/w1000-h664-no/DSCF0077-Resizer-1000Q100.jpg[/img]

Więc tak czy inaczej musiałbym się za czas jakiś na przepływke wykosztować, więc wolę wymontować istniejącą i wstawić w to miejsce zgrabnie wykonany MAF pod warunkiem że nie pogorszy on parametrów i będzie dokładnie plug-and-play. Jeżeli przy tym okaże się że auto rzeczywiście lepiej reaguje na gaz co czytałem już w wielu miejscach przy takiej konwersji to tylko się cieszyć gdyż w cywilnej jeździe to duży plus.

968 ma drucik i nowszy komputer no i skądś te 30KM bierze, więc pewnie jak już wszystko w moim doprowadzę do porządku to może się i pochylimy z Mirkiem i popróbujemy jakichś czary-mary żeby zobaczyć czy-się-da-zbliżyć ot tak z ciekawości czystej.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Konwersja do MAF
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 30-11-2013 12:53
968 ma VarioCam. No i te 240KM to raczej 'chłyt maketingowy". O ile 944S2 rzeczywiście potrafią trzymać ~210KM to (wg mojej wiedzy) rzadko które 968 zbliża się do 230KM


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Konwersja do MAF
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 30-11-2013 18:11
Za to ja pozbycie się przepływomierza klapkowego zdecydowanie rozważałem i rozważam w dalekiej przyszłości. Czemu ? Ponieważ te przepływomierze się kończą a ich zakup - nowych - jest awykonalny.
Jest to archaiczna elektronika, która zaczyna powoli szwankować w zakresie 0-3000rpm. Niestety z powodu wydatków różnej maści nie nastąpi to szybko, a jak już nastąpi to z pewnością wykorzystam Michała z jego doświadczeniem z tego zakresu.



SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Konwersja do MAF
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 30-11-2013 23:57
Tomek (tkacki) już to wszystko robił...

Najpierw był zestaw z przepływką oraz specjalnym układem przeliczającym sygnał na taki kompatybilny z seryjnymi mapami.
U mnie poszedł krok dalej i stworzył mapy wykorzystujące bezpośrednio sygnał z przepływki. Działało ale jednak zdecydowałem się na powrót do oryginału. Przyrostu mocy nie było spektakularnego. Teoretycznie wydaje się to być dobrym rozwiązaniem bo eliminujesz spory opór w dolocie - ale zrobić to tak żeby rzeczywiście zadziałało i dało mierzalny przyrost moc jest ciężko. Godziny testów na ulicy i na hamowni...
W ogóle tuning N/A to ciężka sprawa - tu każde 10KM jest na wagę złota. A w takim turbo wystarczy zmienić chip albo wydech...

Nie wiem czy wiecie, ale w UK wypuszczono partię 944 S2 SE z mocą podniesioną do... 225KM. Ponoć miały zmienione tylko chipa - ale kompletnie nie chce mi się w to wierzyć...

Co do 968 - standardowo moc mieści się w przedziale 225-230KM. Silnik IMHO gorszy od "zdrowego" S2...


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Konwersja do MAF
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 01-12-2013 11:28
Tak jak mówię, ja bym tego nie rozważał w kwestii przyrostu mocy, jedynie niezawodności i usunięcie z auta elementu, który z racji wieku się zużył.
Jak powszechnie wiemy, nasze przepływomierze mają ścieżki grafitowe, które się wycierają i wtedy w niskich partiach obrotów jest problem.
Z modem Tomka to co zauważyłem kiedyś to:
auto szybciej stabilizowało obroty, szybciej reagowało na dodanie ujęcie gazu.
O S2 SE też wiem i też niespecjalnie wierzę w przyrosty przez chipa w NA.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Konwersja do MAF
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 01-12-2013 11:58
PIeszczoH napisał/a:
Tak jak mówię, ja bym tego nie rozważał w kwestii przyrostu mocy, jedynie niezawodności i usunięcie z auta elementu, który z racji wieku się zużył.


Dokładnie o to chodzi, jak wyglądają ścieżki pokazałem na górze. Nie zamiaruję szukać dodatkowej mocy ale na pewno zrobię pomiar mocy przed i po by sprawdzić z ciekawości co i jak się zmieniło.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Konwersja do MAF
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 01-12-2013 12:01
Robert, moim zdaniem zacznij od tego żeby doprowadzić prace silnika do normy w konfiguracji fabrycznej. Aktualnie u Ciebie silnik nie chodzi dobrze, a wcale nie jest powiedziane że to wina przepływomierza, ja na przykład zająłbym się wtryskami , bo jak dla mnie to one pracowały niepokojąco głośno. Jeśli zaś chodzi o moc i jej powiększanie to punktem wyjściowym jest albo silnik w idealnym stanie mechanicznym, albo kapitalka. Bezsensem jest np walka o 10 KM przez cudowanie z elektroniką itp, kiedy np twoj silnik stracił już 20 KM ze wzgledu na wiek i przebieg. Jeżeli uważasz ze twój przepływomierz i tak jest do bani to może ktoś z formu pożyczy ci przepływkę na testy, albo pp prostu wyślij swoja do kogoś z kolegów niech wrzuci do auta i będzie widac co sie dzieje.


Autor RE: Konwersja do MAF
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 01-12-2013 13:10
marchewa napisał/a:
Robert, moim zdaniem zacznij od tego żeby doprowadzić prace silnika do normy w konfiguracji fabrycznej.


To rzecz jest jasna i absolutnie priorytetowa smiley
Po prostu walczę wielotorowo smiley ponieważ czekam na zestaw uszczelnień wtrysków, czujnik temp i wężyki do podciśnień i regulator ciśnienia paliwa, to w międzyczasie kombinuje z innymi rzeczami bo to wszystko zajmuje czas a ja nie lubię czekać za długo smiley więc jednocześnie kombinuje z przepływką, maglownicą, transwałem, skrzynią, amortyzorami, sprężynami... nigdy nie wiadomo co kiedy zaskoczy. Jakbym robił tylko po kolei to z takim zakresem roboty to auto doczekałoby się 25-tych urodzin zanim zaczęłoby jeździć jak trzeba.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s