Autor |
Naprawa pompy oleju |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 23-01-2014 15:08 |
|
|
Wymieniłem olej na Millers Oils CFS 10w60 NT i ciśnienie oleju poszło się.....
Na rozgrzanym 1 lub niżej i zapala kontrolkę.
Panewki mam nowe od Tomka, więc obstawiam pompę.
Można regenerować? Bo nowa to jednak konkretny wydatek.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 23-01-2014 15:22 |
|
|
Czy przed wymianą oleju też było za niskie? Może wlałeś za mało, albo masz problem z czujnikiem- jakiś pasek zawadza o przewód, albo coś?
Projekt Nie Gorsze Porsche http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220 |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-01-2014 15:27 |
|
|
A jak z naciągiem paska ? Może się po prostu ślizga ? |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 23-01-2014 15:54 |
|
|
madmax332 napisał/a:
A jak z naciągiem paska ? Może się po prostu ślizga ?
Przecież pompa oleju napędzia się od rozrządu.. czy nawet bezpośrednio z wału napędowego...
w 924 2.0 raczej pompy oleju nie padają... ja też mam 10W60 i przy rozgrzanym silniku "firmowy" manometr faktycznie wskazuje na wolnych ok 2barów ciśnienia... jak temu wierzyć to nie wiem Olej na pewno jest ... i jakościowo też chyba niczego sobie (ja mam Valvoline).
Może trzeba "gorszy" olej lać żeby nie było takich problemów.
U mnie kontrolka się nie zapala
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 23-01-2014 15:55 |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 23-01-2014 19:54 |
|
|
Przed wymianą było ok. Też miałem 2 bary na ciepłym
Ale jeździłem na Valvoline Maxlife 10w40.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 23-01-2014 20:17 |
|
|
A nie masz wrażenia, że wcześniejszy olej to był półsyntetyk a teraz masz olej o parametrach zbliżonych do syntetyka? Nie sprawdzałem kart charakterystyk...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-01-2014 20:23 |
|
|
1. Czujnik & jego połączenia elektryczne sprawny(e) ? Może nieszczelny ?
2. Jaki typ oleju był wcześniej - mineralny czy półsyntetyk ?
3. Czy są jakieś drobne nawet wycieki oleju ?
Inna możliwość to: za rzadki olej.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 23-01-2014 20:29 |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 23-01-2014 20:25 |
|
|
A mnie nurtuje jaki wpływ może mieć ta zmiana ciśnienia... w zależnosci od typu czy rodzaju oleju? Jak olej dobry to przecież powinien trzymać parametry w sporym zakresie pracy, no a pompa... tłoczy cały czas tak samo - tylko może opory związane z konsystencją oleju się zmieniają, ale silnik wciąż jest smarowany raczej jednakowo jeśli olej zimny i ciepły ma podobną konsystencję Chyba muszę poczytać jakieś artykuły na ten temat bo nie ogarniam
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 23-01-2014 20:46 |
|
|
Czujnik muszę sprawdzić. Wcześniej nie było takiej potrzeby bo działał.
Wcześniej zalany był półsyntetykiem.
Wycieków oleju nie ma. Silnik suchutki czyściutki.
Jak nic nie wymyślę, to go spuszczę, wleję do drugiego auta i zaleję półsyntetyk, Ale cały czas zastanawiam się, jaki to ma związek :/
Tak to jest jak się cuduje
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 23-01-2014 21:15 |
|
|
1 wykręcić czujnik, wkręcić manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie
2 to stary silnik, a takie nie lubią zbyt nowoczesnych olejów, więc wrociłbym do 10w40, jeżeli na nim ciśnienie tez będzie niskie wtedy zainteresowałbym się pompą, a dokładniej zaworem bezpieczeństwa bo te czasem lubią sie przyciąć i wtedy ciśnienie z sekcji tłoczącej wraca na sekcje ssącą
|
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-01-2014 21:41 |
|
|
Tak w skrócie:
minerał = gęsty
pół-syntetyk (ma proporcje: 70% mineralnego i 30% składników syntetycznych )= rzadki
syntetyk = rzadszy. oprócz innych zalet - doskonałe właściwości myjące, wypłukujące wszelakie nagary i osady (w tym te które coś wcześniej uszczelniały). Nie muszę chyba pisać co to oznacza dla starych silników.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 23-01-2014 22:19 |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 23-01-2014 22:08 |
|
|
Marchewa doklanie wytyczyl postepowanie...co do diagnostyki gestosci olejów by madmax to ciezko o podobna glopote chyba ze moze zapytaanie o naciag paska w tym temacie.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-01-2014 22:24 |
|
|
Jak zwykle - przyszła tona mądrości
P.S. Pytanie o pasek miało związek z moim podejrzeniem o awarię elektryki i w związku z tym o wyeliminowanie np. wadliwego działania kontrolki, a ty już założyłeś bezmyślnie że chodziło o pasek rozrządu.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 23-01-2014 22:53 |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-01-2014 08:15 |
|
|
Chłopaki już weźcie se dajcie spokuj.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 14-02-2014 22:20 |
|
|
Problem rozwiązany, choć to ostatnia rzecz jakiej bym się spodziewał. Pomogła wymiana filtra. Na filtrze Mann wszystko wróciło do normy. Hengst nie dał rady
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-02-2014 23:45 |
|
|
Bardzo ciekawy przypadek. Tym bardziej że większość filtrów jest robiona niemalże
tak samo, nawet na tej samej linii produkcyjnej. U mnie ciśnienie jest ok, tylko
z temperaturą muszę powalczyć, ale chętnie wypróbuję ten filtr.
W 2010 miałem Hengsta założonego na sezon i nie widziałem jakiś specjalnych
spadków - raczej, bo właściwie to już dawno było. W 2011 miałem Boscha.
W 2012 miałem Mahle. W 2013 miałem/mam Hengtsa - też nie widzę jakiś
specjalnych zmian. Faktycznie Manna nigdy nie miałem i postaram się taki założyć
w tym sezonie
Zakładał ktoś kiedyś K&N który teoretycznie zwiększa ciśnienie oleju?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 15-02-2014 17:19 |
|
|
filtr ma w sobie zawór, od jego charakterystyki zależy co się będzie działo z ciśnieniem.
W hondach stosuje się filtr Hamp, który jak utrzymywał producent podnosił ciśnienie oleju.
Ja na takim widziałem pozytywne efekty na oleju półsyntetycznym.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 16-02-2014 17:45 |
|
|
Miałem kiedyś filtr oleju K&N w 924, niestety wskaźnik ciśnienia oleju w moim złomiku jest niewiarygodny, więc nie wypowiem się na temat ewentualnej poprawy. Za to na pewno ładnie wygląda i łatwiej się wykręca
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-02-2014 18:16 |
|
|
Czy ktoś wie gdzie można dostać filtr K&N do 924 2.0? Transaxle.pl K&N ma tylko do 2.5 i tych większych potworów. Wszystkie moje lepiej wyposażone w sprzęt do 924 sklepy internetowe obleciałem i nie mają. Jeszcze oblecę hurtownie wokół komina. A jeśli ktoś zauważył wyższe ciśnienie oleju na jakimś innym filtrze proszę o informację .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Naprawa pompy oleju |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 16-02-2014 18:26 |
|
|
Parę lat temu kupowałem na angielskim ebay'u, bo w Polsce były nieosiągalne... a teraz już mi nie przychodzą do głowy takie ekstrawagancje
Don't panic! |
|