Autor |
Naprawa wgiętych przewodów |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 04-02-2014 20:47 |
|
|
Jak juz gdzieś wcześniej pisałem przy wymianie przewodów paliwowych okazało się że to co przyszło zostało pozaginane przy wyciąganiu i nie nadaje się do montażu:
Zaczęło się kombinowanie, zamówiony przewód jednocześciowy w wersji cabrio nie pasuje a nie chciałem dwuczęściowych, zaczęło się szukanie zakładu który by taki chciał dorobić i inne chece a auto stoi i się kurzy...
A wczoraj mnie natchło, zrobiłem próbę która wyszła pomyślnie i wziąłem na tapetę rzeczony zagięty przewód. Nalałem do niego wody, kupiłem dwie puszki powietrza w spraju, wziąłem opalarkę i po pięciu cyklach zamrażania i rozmrażania TADAM!
Zagięcie zniknęło właściwie bez śladu. Gdyby jeszcze kilka razy powtórzyc to pewnie byłoby idealnie ale boję się że przegnę i rozsadzi. Z czasem pewnie kupię/dorobię stosowną kopię przewodu żeby było absolutnie perfect ale na dzień dzisiejszy wystarczy, bo stare przewody były literalnie przegnite.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-02-2014 20:56 |
|
|
Ja bym dał miedziany.
Bałbym się takich sztuczek przy paliwie i hamulcach.
Musi, musi, musi być oryginalny stalowy?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 04-02-2014 21:15 |
|
|
No ja się właśnie o miedzianym naczytałem że się nie powinno...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 04-02-2014 21:17 |
|
|
Właśnie nie rozumiem tej filozofii... można to zastąpić miedzią i będzie dobrze.
Istnieją też końcówki hydrauliczne, które się zacinają na przewodach i można w ten sposób wymienić część przewodu... Nawet Porsche je stosuje, jeśli zamawia się przewód od 924, który z początku w całości stał się dwuczęściowym.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 04-02-2014 21:36 |
|
|
Stosowną szybkozłączkę zacinającą nawet kupiłem ale jakos mnie to nie przekonało. Na rennlist i forach rajdowych doczytałem że miedzianych się nie powinno stosować bo pękają, ponoć teraz robi się z tekalanu.
Sposób w jaki naprawiłem ten przewód nie powinien nań wpłynąc negatywnie, za każdym zamrożeniem prostował się o mniej niż milimetr więc nie ma jakichś gwałtownych napięć które mogłyby uszkodzić strukturę a jednoczęściowy przewód to jednak lepiej niż skręcany.
W hansa-flex w Złotoryi ponoć są w stanie skopiować każdy przewód metalowy ale to musiałbym się osobiście pofatygować.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 05-02-2014 00:23 |
|
|
dobra robota! moim zdaniem będzie hulać jak zloto, pomaluj jeszcze jakaś farba antykorozyjną i git!
|
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 05-02-2014 06:52 |
|
|
nie wiem jak oni to stwierdzili, że miedz pęka? przeciez jest tak giętka, że można ją wyginać w każdą stronę... poza tym całe układy klimatyzacji są robiene w miedzi i łączone na złączki idze tam wysokie ciśnienie i nic się nie dzieje wiec tu tym bardziej nie powinno.
sposób fajny na wyprostowanie, kiedys widziałem jak na podobnej zasadzie wyciągali wgniotki z karoserii
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 05-02-2014 08:12 |
|
|
w instalacjach gazowych paliwo doprowadzone jest przeważnie miedzią
|
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 05-02-2014 09:24 |
|
|
Niby tak ale w samochodach nie ma nigdzie paliwa w miedzi, dawniej były stalowe a współcześnie to ponoć głównie tekalan http://www.pneumat.com.pl/tekalan
Znajomy zrobił sobie rajdówkę w tekalanie i bardzo zadowolony, są do tego systemy złączek a ciśnienie robocze znacznie wyższe niż to co w układach paliwowych dodatkowo ponoć bardzo ładnie się układa.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 05-02-2014 09:49 |
|
|
a może kupić coś takiego i sobie samemu dorobić z rurki stalowej nierdzewnej, wg oryginału?
[img]http://www.virax.com/uploads/schema_mini/251112_sit.jpg[/img]
tylko coś do zakuwania na odpowiednie średnice trzeba...
Albo po powyginaniu zawieźć do zarobienia końcówki bo to juz wszędzie zrobią.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Edytowane przez seler2 dnia 05-02-2014 10:03 |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 05-02-2014 10:27 |
|
|
Ja kupilem na allegro maszynke do wyginania za 70zl jeszcze jak w poprzednim aucie budowalem air ride. Wyginalem nimi miedziane przewody co do tekalana to wlasnie jego sie zle uklada bo jest twardy i cezko bo wygiac bo sie zalamuje. poliuretan pneumatyczny owszem latwo.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 06-02-2014 11:12 |
|
|
Min. tu jest napisane dlaczego nie używa sie miedzi w paliwie:
http://www.dimebank.com/BrakePlumbing.html
"Under the cyclical loadings seen from brake applications, and in the presence of moisture (and possibly high concentrations of chlorides, if you live in a road salt area), they will almost certainly fail. They will tend to crack and fail right at the flare, generally with little or no warning. (Copper also catalyzes the auto-oxidation of fuel, the mechanism of sludge formation. Copper should never be in contact with fuel.) "
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 06-02-2014 12:21 |
|
|
Bez przesady .
|
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-02-2014 14:01 |
|
|
Stalowe zastosowano ponieważ miedziane były kiedyś po prostu za drogie. Jedyną wadą miedzianych w stosunku do stalowych jest ich większa miękkość i kruchość - długo nieodkręcane łatwiej się ukręcają i/lub są bardziej podatniejsze na uderzenia (łatwiej je zgnieść jak na zalączniku 1). Spotkałem się też z opinią o pękaniu ich pod wpływem długotrwałych drgań. Generalnie przeciwskazań w zastosowaniu miedzianych przewodów paliwowych - nie ma, ale należy zdawać sobie sprawę że mechanicznie są mniej wytrzymałe od stalowych.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-02-2014 14:07 |
|
Autor |
RE: Naprawa wgiętych przewodów |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 07-02-2014 08:21 |
|
|
seler2 napisał/a:
a może kupić coś takiego i sobie samemu dorobić z rurki stalowej nierdzewnej, wg oryginału?
[img]http://www.virax.com/uploads/schema_mini/251112_sit.jpg[/img]
tylko coś do zakuwania na odpowiednie średnice trzeba...
Albo po powyginaniu zawieźć do zarobienia końcówki bo to juz wszędzie zrobią.
Nierdzewki nie jesteś w stanie tak wygiąć nie dysponując piecem do wygrzewania w odpowiednio wysokich temperaturach , a i nawet mając dostęp ... ryzykowna sprawa. Nierdzewka jest bardzo trudna w tego typu obróbce. Prędzej by to szło pospawać , ale nie spotkałem się jeszcze z kolankami i rurkami tak małych średnic, no trochę trudno o spawacza który podjął by się takiego mikro spawania do tego jeszcze w podwójnym argonie przecie rurki którymi się zwykle argon doprowadza mają podobną średnice...
Edytowane przez Sliwka dnia 07-02-2014 08:24 |
|