924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Naprawa wgiętych przewodów
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 04-02-2014 20:47
Jak juz gdzieś wcześniej pisałem przy wymianie przewodów paliwowych okazało się że to co przyszło zostało pozaginane przy wyciąganiu i nie nadaje się do montażu:



Zaczęło się kombinowanie, zamówiony przewód jednocześciowy w wersji cabrio nie pasuje a nie chciałem dwuczęściowych, zaczęło się szukanie zakładu który by taki chciał dorobić i inne chece a auto stoi i się kurzy...
A wczoraj mnie natchło, zrobiłem próbę która wyszła pomyślnie i wziąłem na tapetę rzeczony zagięty przewód. Nalałem do niego wody, kupiłem dwie puszki powietrza w spraju, wziąłem opalarkę i po pięciu cyklach zamrażania i rozmrażania TADAM!



Zagięcie zniknęło właściwie bez śladu. Gdyby jeszcze kilka razy powtórzyc to pewnie byłoby idealnie ale boję się że przegnę i rozsadzi. Z czasem pewnie kupię/dorobię stosowną kopię przewodu żeby było absolutnie perfect ale na dzień dzisiejszy wystarczy, bo stare przewody były literalnie przegnite.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-02-2014 20:56
Ja bym dał miedziany.
Bałbym się takich sztuczek przy paliwie i hamulcach.
Musi, musi, musi być oryginalny stalowy? smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 04-02-2014 21:15
No ja się właśnie o miedzianym naczytałem że się nie powinno...


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 04-02-2014 21:17
Właśnie nie rozumiem tej filozofii... można to zastąpić miedzią i będzie dobrze.
Istnieją też końcówki hydrauliczne, które się zacinają na przewodach i można w ten sposób wymienić część przewodu... Nawet Porsche je stosuje, jeśli zamawia się przewód od 924, który z początku w całości stał się dwuczęściowym.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 04-02-2014 21:36
Stosowną szybkozłączkę zacinającą nawet kupiłem ale jakos mnie to nie przekonało. Na rennlist i forach rajdowych doczytałem że miedzianych się nie powinno stosować bo pękają, ponoć teraz robi się z tekalanu.
Sposób w jaki naprawiłem ten przewód nie powinien nań wpłynąc negatywnie, za każdym zamrożeniem prostował się o mniej niż milimetr więc nie ma jakichś gwałtownych napięć które mogłyby uszkodzić strukturę a jednoczęściowy przewód to jednak lepiej niż skręcany.
W hansa-flex w Złotoryi ponoć są w stanie skopiować każdy przewód metalowy ale to musiałbym się osobiście pofatygować.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
marchewa
Użytkownik



Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 05-02-2014 00:23
dobra robota! moim zdaniem będzie hulać jak zloto, pomaluj jeszcze jakaś farba antykorozyjną i git!


Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 05-02-2014 06:52
nie wiem jak oni to stwierdzili, że miedz pęka? przeciez jest tak giętka, że można ją wyginać w każdą stronę... poza tym całe układy klimatyzacji są robiene w miedzi i łączone na złączki idze tam wysokie ciśnienie i nic się nie dzieje wiec tu tym bardziej nie powinno.

sposób fajny na wyprostowanie, kiedys widziałem jak na podobnej zasadzie wyciągali wgniotki z karoserii smiley


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
marchewa
Użytkownik



Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 05-02-2014 08:12
w instalacjach gazowych paliwo doprowadzone jest przeważnie miedzią


Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 05-02-2014 09:24
Niby tak ale w samochodach nie ma nigdzie paliwa w miedzi, dawniej były stalowe a współcześnie to ponoć głównie tekalan http://www.pneumat.com.pl/tekalan
Znajomy zrobił sobie rajdówkę w tekalanie i bardzo zadowolony, są do tego systemy złączek a ciśnienie robocze znacznie wyższe niż to co w układach paliwowych dodatkowo ponoć bardzo ładnie się układa.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 05-02-2014 09:49
a może kupić coś takiego i sobie samemu dorobić z rurki stalowej nierdzewnej, wg oryginału?

[img]http://www.virax.com/uploads/schema_mini/251112_sit.jpg[/img]

tylko coś do zakuwania na odpowiednie średnice trzeba...

Albo po powyginaniu zawieźć do zarobienia końcówki bo to juz wszędzie zrobią.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s

Edytowane przez seler2 dnia 05-02-2014 10:03
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 05-02-2014 10:27
Ja kupilem na allegro maszynke do wyginania za 70zl jeszcze jak w poprzednim aucie budowalem air ride. Wyginalem nimi miedziane przewody co do tekalana to wlasnie jego sie zle uklada bo jest twardy i cezko bo wygiac bo sie zalamuje. poliuretan pneumatyczny owszem latwo.


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 06-02-2014 11:12
Min. tu jest napisane dlaczego nie używa sie miedzi w paliwie:
http://www.dimebank.com/BrakePlumbing.html

"Under the cyclical loadings seen from brake applications, and in the presence of moisture (and possibly high concentrations of chlorides, if you live in a road salt area), they will almost certainly fail. They will tend to crack and fail right at the flare, generally with little or no warning. (Copper also catalyzes the auto-oxidation of fuel, the mechanism of sludge formation. Copper should never be in contact with fuel.) "



było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 06-02-2014 12:21
Bez przesady . smiley
1194844
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-02-2014 14:01
Stalowe zastosowano ponieważ miedziane były kiedyś po prostu za drogie. Jedyną wadą miedzianych w stosunku do stalowych jest ich większa miękkość i kruchość - długo nieodkręcane łatwiej się ukręcają i/lub są bardziej podatniejsze na uderzenia (łatwiej je zgnieść jak na zalączniku 1). Spotkałem się też z opinią o pękaniu ich pod wpływem długotrwałych drgań. Generalnie przeciwskazań w zastosowaniu miedzianych przewodów paliwowych - nie ma, ale należy zdawać sobie sprawę że mechanicznie są mniej wytrzymałe od stalowych.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-02-2014 14:07
Autor RE: Naprawa wgiętych przewodów
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 07-02-2014 08:21
seler2 napisał/a:
a może kupić coś takiego i sobie samemu dorobić z rurki stalowej nierdzewnej, wg oryginału?

[img]http://www.virax.com/uploads/schema_mini/251112_sit.jpg[/img]

tylko coś do zakuwania na odpowiednie średnice trzeba...

Albo po powyginaniu zawieźć do zarobienia końcówki bo to juz wszędzie zrobią.


Nierdzewki nie jesteś w stanie tak wygiąć nie dysponując piecem do wygrzewania w odpowiednio wysokich temperaturach , a i nawet mając dostęp ... ryzykowna sprawa. Nierdzewka jest bardzo trudna w tego typu obróbce. Prędzej by to szło pospawać , ale nie spotkałem się jeszcze z kolankami i rurkami tak małych średnic, no trochę trudno o spawacza który podjął by się takiego mikro spawania do tego jeszcze w podwójnym argonie przecie rurki którymi się zwykle argon doprowadza mają podobną średnice...

Edytowane przez Sliwka dnia 07-02-2014 08:24
1543383