924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Spryskiwacze - wężyk i ilosć strug
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 05-02-2014 19:28
Cześć!

Zauważyłem, że ciśnienie płynu do spryskiwaczy w moim Prosiaku jest bardzo niskie - dziś wymieniając przewód masowy znalazłem przyczynę - wężyk spryskiwacza jest przetarty w miejscu mocowania do zawiasu maski.

Postanowiłem go wymienić wężyk - stąd moje pytanie - jakiej powinien być średnicy (wewnętrznej)? smiley Nie mam pod ręką suwmiarki, a chciałem kupić odpowiedni kawałek silikonu

Druga wątpliwość jaka mi się nasuwa - moje spryskiwacze mają po jednej strudze, odchylonej (siedząc za kierownicą) w prawo. Wygląda to tak, jak gdyby brakowało dwóch lewych strug spryskiwacza. I teraz nie wiem, czy wynika to z tego, że pryskały "cienkim siurem" smiley, czy też to inna usterka (bezpośrednio spryskiwaczy), a może tak ma być?

Dzięki!
Tomek


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Spryskiwacze - wężyk i ilosć strug
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 05-02-2014 21:04
Pewnie ci sie dyszę zapchany ale czemu akurat dwie lewe to nie wiem... Powinno pryskają w cztery punkty. Na wezykach możesz mieć tez zaworek zwrotny i filterek.... Co do wezykow to nie pomogę bo nie pamietam ale coś koło 5mm wewnętrznej średnicy bedzie, najlepiej weź urnie kawałek starego na wzór albo dyszę zdemontuj to będziesz miał kruciec pod ręka.
Dyszę przedmuchaj albo przeczyścić igła i woda lub płynem jak juz ci zacznie mocniej sikać. Pompka zreszta oryginalnie nie jest jakaś rewelacyjna i ciśnienie jest takie sobie... Ale wystarczające. W razie co Tomek ma nowe pompki spryskiwaczy to moze są lepsze niż stare... Nie wiem.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Spryskiwacze - wężyk i ilosć strug
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 18-02-2014 21:57
Dzięki Misiek!

Dla potomnych - oryginalne wężyki miały średnicę wew. 4,5mm - kupiłem 4mm (nie znalazłem 4,5) i będę naciągał.

Najpewniej wymienię całość - ciśnienie powinno wzrosnąć (jeśli dam radę je zamontować).

Celem potwierdzenia - dziś wymieniłem część wężyków (na resztę zabrakło mi czasu) - trochę ciężko wchodzą, ale 4mm pasują.

Ciśnienie mocno wzrosło - przy dyszach ustawionych w górę mogę sobie spryskać klaposzybę i samochód za mną smiley Dysze też przeczyszczone - są 4 mocne siury smiley Cała impreza kosztowała mnie 5zł (5m wężyka) przy czym 3m powinny wystarczyć.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

Edytowane przez klec dnia 22-02-2014 17:29