924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:14
W 924 jako jedynym z rodziny transaxle nie było montowanych chłodnic oleju więc gdyby ktoś chciał w 924 dołożyć sobie chłodnicę oleju (tak wygląda chłodnica w 944)


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:39
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:15
lub umieścić filtr oleju zdala od silnika dla łatwiejszego dostępu do niego (tak to wygląda w 924 GTR) , możliwości ma takie.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:41
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:15
Na początek jak krąży olej w silniku - zasysany jest z miski olejowej przez smok do pompy oleju, pompa tłoczy olej do zewnętrznego pierścienia filtra oleju, przepycha go przez filtr i olej wraca środkowym otworem do silnika i stąd trafia do smarowania wszystkich podzespołów.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:45
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:16
Opcje co do chłodnicy są następujące:

1) Założenie podstawki pod filtr zawierającej termostat i 2 wyjścia na chłodnicę - od 924 turbo lub od VW golfa lub podobnych albo aftermarketowa np Mocal. A wygląda to tak. Ważne przy zakupie aftermarketu - w 924 gwint na filtr oleju to 3/4'' (w przypadku Mocal na ebayu często piszą 3/4'' UNF, 1/2'' BSP - to drugie, to 1/2'' oznacza średnicę wyjścia na chłodnicę oleju tj. "prześwit" końcówek, przez który przepływa olej do chłodnicy, bo ich gwint to również 3/4'' ).

Podstawka z termostatem pod filtr oleju z 924 turbo:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:59
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:23
A to sandwich plate Mocal z termostatem (i tu jedna uwaga - przy takim sandwich plate, może zajść potrzeba stosowania krótszego filtra oleju bo podstawka podwyższa całość o jakieś 1,5-2cm):


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:56
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:23
A podłączenie chłodnic w takim wypadku wygląda tak:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:24
2) Założenie podstawki pod filtr nie zawierającej termostatu (Mocal takie robi). W takim wypadku wypadałoby mieć ich termostat zewnętrzny.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:44
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:25
A termostat zewnętrzny wygląda tak:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:44
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:26
I w tym wypadku podłączenie wygląda tak:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:52
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:27
3) Co do relokacji filtra - te zestawy zwane są remote filter kit. I składają się z "take-off plate" przykręcanej w miejsce oryinalnego filtra z 2 wyjściami na przewody, "remote filter head", do której doprowadza się te dwa przewody i umieszcza w bardziej wygodnym miejscu i do niej przykręca filtr oleju.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:27
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:27
Jest też drugi rodzaj "take-off" plate:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:28
I druga strona czyli "remote filter head":


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:28
Podłączenie w takim wypadku:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:29
4) Jeśli ktoś chce przenieść filtr oleju oraz mieć dodatkowo chłodnicę oleju to może to zrobić poprzez dodanie zewnętrznego termostatu mocal:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:30
5) Jeśli ktoś chce przenieść filtr oleju oraz mieć dodatkowo chłodnicę oleju ale nie chce zewnętrznego termostatu - może dodatkowo dodać do remote kitu, również sandwich plate z wbudowanym termostatem. I ten sandwich plate umieścić przy silniku:


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:30
6) Lub sandwich plate umieścić przy "remote filter head".


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez juras dnia 01-02-2015 20:31
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-02-2015 20:38
Chłodnice są albo z 944 albo aftermarket (np Mocal). I to by było na tyle. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi to pisać śmiało.

W zasadzie zrobiłem to podsumowanie dla siebie i chyba po prostu zrobię sobie w swoim silniku 924 opcję 1) najprostszą z podstawką od 924 turbo i chłodnicą od 944 S2 smiley (a to oznacza, że najprawdopodobniej będę miał do sprzedania: mocal take-off plate, mocal remote filter head, mocal sandwich plate z termostatem, mocal termostat zewnętrzny).

No ale może ktoś z tutoriala skorzysta smiley



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
slawek290
Użytkownik

Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 01-02-2015 22:00
Generalnie nie rozumiem w jakim celu zmieniać fabrykę w tej kwestii. No chyba że torowcy smiley
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 01-02-2015 22:08
A ja zwrócę uwagę na jedną nieopisaną tutaj kwestię. Podstawka z 924 Turbo może Ci nie wejść do 924n/a z prostego powodu że przedłuża albo raczej przenosi filtr oleju na bok silnika (tam gdzie masz w 924n/a rozrusznik), Chyba że filtr oleju zostanie skierowany w dół (ale nie wiem czy takie coś będzie optymalne). Sprawa raczej do sprawdzenia czy to w ogóle jest tam jak upchnąć?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Chłodnica oleju w 924 howto
czerwony
Użytkownik



Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13
Dodane dnia 01-02-2015 22:16
slawek290 napisał/a:
Generalnie nie rozumiem w jakim celu zmieniać fabrykę w tej kwestii. No chyba że torowcy smiley

No ja też nie tyle co nie rozumiem, co się nie znam i chętnie się dowiem jaki to ma cel i w jakich przypadkach jest przydatne/konieczne. Tak więc jakby ktoś miał chwilkę i opowiedział to byłoby miło smiley


Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Strona 1 z 2 1 2 >