Autor |
Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-03-2016 14:27 |
|
|
Mam chwilowo 'portki' luzem, czy ktos z Was je czyscil i malowal?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Piotr924 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-03-2016 14:32 |
|
|
Tak - ja. |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-03-2016 14:38 |
|
|
Sprawdź przy flanszy która łączy się z kol. wydechowym czy nie ma pęknięć.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-03-2016 14:47 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Tak - ja.
SUPER A pochwalisz sie czyms wiecej
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-03-2016 16:03 |
|
|
No jasne . Całość odbyła się przy okazji weryfikacji stanu innych pierdół (pod kątem dziur, wżerów itp.). Ku rozczarowaniu - żadnej zaawansowanej technologii rodem z NASA nie było. . Najpierw szczotka druciana do wiertarki na giętkim wałku, potem malowanie farbą żaroodporną po uprzednim odtłuszczeniu całości. Płaszczyzna flanszy (ta gdzie jest uszczelka) nie była oczywiście szczotkowana tylko przemyta benzyną. Środek rur - tylko przedmuchany za pomocą sprężarki celem wygonienia pająków lub innego rodzaju zalegających tamże ewentualnie "skarbów".
Na upartego - można rurę wypiaskować (efekt czyszczenia pewnie będzie lepszy). Aż tak mi się jednak nie chciało.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-03-2016 20:39 |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 06-03-2016 18:49 |
|
|
zaspawanie dziur i pęknięć rozumiem, ale zamiast to malować, to bym się pokusił o lekki porting widać pięknie okopcone kółka.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-03-2016 21:09 |
|
|
Zabawa "w kominiarza" naturalnie jeśli jest sens. Wszystko zależy od stanu - ja po weryfikacji nie miałem powodów.
P.S. Malowanie jak na "szczególarzy" przystało - według oryginału . Całość zawsze składa się z detali .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-03-2016 21:26 |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-03-2016 21:30 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
zaspawanie dziur i pęknięć rozumiem, ale zamiast to malować, to bym się pokusił o lekki porting widać pięknie okopcone kółka.
Mozesz rozwinac mysl?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-03-2016 21:35 |
|
|
Sądzę iż chodzi o to co napisałem wyżej - ale niech lepiej zainteresowany się wypowie .
|
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-03-2016 21:36 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Zabawa "w kominiarza" naturalnie jeśli jest sens. Wszystko zależy od stanu - ja po weryfikacji nie miałem powodów.
P.S. Malowanie jak na "szczególarzy" przystało - według oryginału . Całość zawsze składa się z detali .
Z piaskowaniem nie ma problemu, ale co potem, jaka farba malowales?
Zartujesz czy pisesz powaznie, to bylo w fabryce malowane?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-03-2016 21:48 |
|
|
1.Farba o odpowiednim zakresie temperatur do pieców i kominków (nie pamiętam niestety marki an nazwy). Miałem po prostu jakieś jej resztki do wymazania i akurat "nadarzyła się okazja". W praktyce spisuje się świetnie.
2. Czy malowane w fabryce ? Nie wiem - na pewno nie wychodziły z niej pokryte nalotem rdzy, a tym bardziej kroplami oleju . Według fabrycznych prospektów wszelakich cały wydech (do samego końca) prezentował się tak:
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-03-2016 22:48 |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 07-03-2016 00:25 |
|
|
Sa rozne farby do 'kominkow' i maja rozne wymagania zwiazane z utwardzaniem.
Poszukam, rura troche za duza zeby ja wypalic w piekarniku, a na wypalanie spalinami nie chce czekac.
Farba proszkowa chyba nie wytrzyma, co innego chwilowy pobyt w piecu, a co innego ciagla praca, chyba ze sie myle.
Czy kolektor wydechowy tez jest malowany?
Jak by ktos mial konkretna sprawdzona farbe wysokotemperaturowa prosze o rade.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2016 08:35 |
|
|
Lakier piecowy wygrzewany jest w temp. 180-220 st. C. Portki mogą mieć 700 (no po większym przegonieniu). Jak chcesz być super profil to zerknij tu: http://www.hipeco.com/?s=kolektory_wydechowe
A jak trochę mniej profilu wystarczy to jest absolutnie genialna farba wysokotemperaturowa do tego wiążąca się z rdza. Jak znajdę puszkę to podam producenta.
Pzdr |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-03-2016 15:11 |
|
|
1. Szukaj farb termo wytrzymujących ciągłą temperaturę 650 stopni i odporną na olej oraz ewentualnie jeszcze na benzynę. Samo związanie z rdzą to za mało.
2. Kolektor nie wygląda na malowany co nie oznacza że nie można tu "poprawić fabryki" .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 07-03-2016 15:13 |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 07-03-2016 16:46 |
|
|
pilatus napisał/a:
Lakier piecowy wygrzewany jest w temp. 180-220 st. C. Portki mogą mieć 700 (no po większym przegonieniu). Jak chcesz być super profil to zerknij tu: http://www.hipeco.com/?s=kolektory_wydechowe
A jak trochę mniej profilu wystarczy to jest absolutnie genialna farba wysokotemperaturowa do tego wiążąca się z rdza. Jak znajdę puszkę to podam producenta.
Pzdr
Dziekuje, bardzo ciekawa lektura gdyby byli w Warszawie to moze bym podjechal, ale do Rzeszowa, to zaczekam az bardziej mi odbije
Dobrze wiedziec, ze cos takiego robia, a tej zimy zostanę przy pędzlu, jesli masz cos sprawdzonego to prosze o informacje o producencie
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 07-03-2016 16:50 |
|
|
madmax332 napisał/a:
1. Szukaj farb termo wytrzymujących ciągłą temperaturę 650 stopni i odporną na olej oraz ewentualnie jeszcze na benzynę. Samo związanie z rdzą to za mało.
2. Kolektor nie wygląda na malowany co nie oznacza że nie można tu "poprawić fabryki" .
Przy takich parametrach to wiekszosc farb sie ''wykrusza'' i zostaje kilka produktow.
Kolektor mam rudy, wiec kazdy inny kolor, czarny?! jest chyba lepszy
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-03-2016 20:50 |
|
|
1. No to chyba dobrze, że zostaje tylko kilka poduktów. Propozycje: http://www.noxan.pl/spray/farba-zaroodporna-spray-czarny-srebrny-750st-c-500ml.html lub http://www.farbyprofesjonalne.pl/inne-farby-specjalistyczne/farby-zaroodporne_k_34.html albo http://thermosfera.pl/18-farby-zaroodporne
2. Maluj kolektor na jaki chcesz Dla temperatury i rdzy i tak jest to obojętne.
|
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2016 21:32 |
|
|
Ja malowałem kilka elementów (ale nie wydech) czymś takim: Alkyton.
Spostrzeżenia mam takie, że jest super przyczepna do podłoża. Nawet na wyszlifowanym metalu (stalowy dekiel zaworów - miejscami wżery od rdzy, miejscami niemal wypolerowany metal) farba trzyma się rewelacyjnie. Próbowałem zeszlifować ją papierem ściernym i oczywiście się udało, ale musiałem starać się znacznie bardziej niż przy jakiejkolwiek normalnej farbie czy podkładzie.
Ja potem wypiekałem te elementy w temp chyba 300 st. (śmierdziało masakrycznie) ale na prawdę zabezpiecza stal i żeliwo rewelacyjnie.
Pewnie są lepsze środki, ale przetestowałem przez kilka lat różne i ten na razie jest liderem w moim prywatnym rankingu.
pzdr
jacek/pilatus
Edytowane przez pilatus dnia 07-03-2016 21:32 |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 08-03-2016 01:48 |
|
|
pilatus napisał/a:
Ja malowałem kilka elementów (ale nie wydech) czymś takim: Alkyton.
Spostrzeżenia mam takie, że jest super przyczepna do podłoża. Nawet na wyszlifowanym metalu (stalowy dekiel zaworów - miejscami wżery od rdzy, miejscami niemal wypolerowany metal) farba trzyma się rewelacyjnie. Próbowałem zeszlifować ją papierem ściernym i oczywiście się udało, ale musiałem starać się znacznie bardziej niż przy jakiejkolwiek normalnej farbie czy podkładzie.
Ja potem wypiekałem te elementy w temp chyba 300 st. (śmierdziało masakrycznie) ale na prawdę zabezpiecza stal i żeliwo rewelacyjnie.
Pewnie są lepsze środki, ale przetestowałem przez kilka lat różne i ten na razie jest liderem w moim prywatnym rankingu.
pzdr
jacek/pilatus
Znalazlem ja, jedna z jej ''wad'' lub zalet jest to, ze nalezy ja wypalic, portki za duze, a kolektor musze zmierzyc czy wejdzie do piekarnika Wypiekales w domowym piekarniku, nie miales pozniej problemow z zapachem po farbie?
Masz moze porownanie miedzy twardością powierzchni wypalonej i nie?
Dziekuje
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 08-03-2016 15:57 |
|
Autor |
RE: Portki - konserwacja |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 08-03-2016 09:30 |
|
|
Jest lakiernia na ul. Rosy w Wilanowie. I na pewno mają tam piec trochę większy od piekarnika
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|