Autor |
[944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 16-05-2016 18:02 |
|
|
Problem w skrócie: Po myjni zaglądam pod maskę, a tam biblijny potop. Po prawej stronie (tam gdzie aku) mokro, ale nie zalane. Po lewej - skrzynka bezpieczników do połowy w wodzie. I nagle się wydało dlaczego jak jechałem kiedyś w japonkach to mi woda kapała na nogę
Skoro się już za to zabieram, to chciałbym od razu sprawdzić wszystkie punkty, gdzie woda z zewnątrz może się zbierać albo wciekać gdzie nie trzeba. Stąd moje pytanie: gdzie są te miejsca i jak do nich dotrzeć? PET nic nie wyjaśnia, internet zagraniczny tylko trochę. Czy jest jakaś lista/rysunek/schemat? A może ktoś z pamięci podpowie?
I przy okazji: Czym najlepiej sprawdzać, a czym czyścić te odwodnienia albo przewody od targi?
Pomóżcie proszę, bo serce mi się kraje na myśl o konsekwencjach |
|
Autor |
RE: [944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 16-05-2016 19:11 |
|
|
W miejsce na akumulator i skrzynkę bezpieczników (rozumiem, że to 944 po lifcie) woda dostaje się po szybie i jest to normalne, natomiast nienaturalne jest jeśli tam zostaje, po jednej i drugiej stronie powinieneś mieć duże kanały do odwodnienia w stronę silnika. Na znalezionym w sieci zdjęciu zaznaczyłem Ci kanał po stronie aku, z drugiej jest podobny i powinien bez problemu poradzić sobie z wodą. Co do targi nie pomogę, bo nie mam i jakoś nigdy nie studiowałem jej budowy.
PS. Na akumulator można zakupić fabryczną osłonę - zgłoś się do Qbaka.
Bluebird Tomek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 16-05-2016 19:44 |
|
|
Dzięki! Bo ja szukałem gdzieś na dnie tych wnęk.
Jak poznajduję te otworki to narobię zdjęć dla potomności
EDIT: A czy nie ma czegoś pod klimą / wentylacją? Bo tak insynuowały amerykańskie internety...
Edytowane przez Stefan dnia 16-05-2016 19:45 |
|
Autor |
RE: [944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-05-2016 20:59 |
|
|
Odwodnienie podszybia czasem wymaga udrożnienia - liście i inny syf jaki niesie padająca tam woda stopniowo je zapycha. Obydwa są na grodzi silnika - jeden jak widać - drugi mniej więcej tak samo tylko z drugiej strony.
Odwodnienie targi to 4 zwykłe "plastikowe" rurki. Wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem/przepłukać lub skonstruować jakiś dłuższy wycior.
Wyciągnij główną skrzynke zupełnie i w miejscu po niej szukaj dziur w karoserii.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-05-2016 21:00 |
|
Autor |
RE: [944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
hubjur
Użytkownik
Postów: 571
Miejscowość: Bystra
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 16-05-2016 21:29 |
|
|
Do Targi najlepsza stara linka licznika. Wkręcasz w otwory w narożach targi.
Należy sprawdzić prawy tylny otwór bo jest połączony z odwodnieniem wlewu paliwa.
Zalecane czyszczenie raz w roku.
Podobnie czyszczenie odpływów z zamków klaposzyby
924S 150KM
W124 150KM
Saab cabrio 96 kW |
|
Autor |
RE: [944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 16-05-2016 21:31 |
|
|
witam,
odwodnienia pod maską sa 3 szt.
dwie po bokach jedna na srodku, powinny dać się wyczyścić wodą z węża pod niewielkim ciśnieniem.
odpływy targi 4:rurki -można wyczyścić linka lub cienkim drutem ewentualnie mozna nalać wody i sprawdzić przepływ.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: [944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
wofeek
Użytkownik
Postów: 146
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.09.13 |
Dodane dnia 16-05-2016 22:02 |
|
|
Ja kupiłem linkę do hamulca tylnego w sklepie rowerowym - długość akurat starcza do przeczyszczenia. Koszt 3 PLN. Później nalałem wody i ładnie spłynęła. U mnie trzeba było poprawić przebieg rur i ponownie obsadzić kolanka za nadkolami w bagażniku (pod wykładziną).
Porsche 924S Targa '86
Saab 900 2.0 FPT cabrio automat '90
Mercedes 420 SEC '86
BMW F10 530xd '14 |
|
Autor |
RE: [944] Odwodnienie - jak sprawdzić drożność / szczelność? |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-05-2016 22:07 |
|
|
Główne odwodnienia z wnęk aku i bezpieczników wychodzą na boki do błotnikow na pompie ABS jest nawet specjalny daszek, zeby nie zalewało.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|