Autor |
Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 05-09-2016 15:57 |
|
|
Jak wymienić żarówki podświetlające prędkościomierz, ktoś przerabiał temat?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 05-09-2016 16:48 |
|
|
No jasne Drogi są dwie:
1. wyciągasz 1 zegar z obudowy (siedzą w obudowie na wcisk).
2. demontujesz obudowę wszystkich zegarów & wyciągasz razem z nią wszystkie 3 (co polecam bardziej).
Potem odpinanie "kabelków" (przy odrobinie wprawy - niekoniecznie). Żaróweczki są wciskane w plastikową oprawkę, którą z kolei montuje się w tylnej ściance obudowy zegarów poprzez delikatny wcisk. Jak już dotrzesz do stosownego etapu - Załapiesz o co chodzi. Bywa że żaróweczkę trzeba z oprawki "wyrywać"i wtedy nie zawsze udaje się wyciągnąć ją w całości.
P.S. Parametry oryginału - 12V, 1,2W
Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-09-2016 23:58 |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Krybar
Użytkownik
Postów: 130
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.04.16 |
Dodane dnia 06-09-2016 11:03 |
|
|
a swoja drogą skoro już wątek poruszony może ktoś podrzuci linka gdzie takie żarówki kupić, może bym I swoje wymienił? |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-09-2016 11:26 |
|
|
Kupowalem na Allegro
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-09-2016 11:31 |
|
|
madmax332 napisał/a:
1. wyciągasz 1 zegar z obudowy (siedzą w obudowie na wcisk).
2. demontujesz obudowę wszystkich zegarów & wyciągasz razem z nią wszystkie 3 (co polecam bardziej).
Jak wyjac tylko predkosciomierz, chce go tylko troche wysunac zeby wykrecic oprawke. Predkosciomierz ma za soba wspawane ''wzmocnienie'' ktore zabiera duzo miejsca, chcesz powidziec ze da sie go wypchnac od tylu?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-09-2016 12:31 |
|
|
Naprawdę nikt nie wymieniał żarówki podświetlającej prędkościomierz?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Legio
Użytkownik
Postów: 142
Miejscowość:
Data rejestracji: 11.01.16 |
Dodane dnia 09-09-2016 16:32 |
|
|
http://www.clarks-garage.com/
Garage shop Manual -> electrical-> guage cluster removal
instrukcja krok po kroku do wyjęcia całości, jak przymierzałem się do wymiany żarówek to z tego skorzystałem. Od siebie dodam że musiałem podciągnąć linkę prędkościomierza w stronę kabiny bo była napięta i uniemożliwiała odpowiednie wyjęcie całego panelu.
924 '84 było
944S '88 Polizei było - wróciło do ojczyzny
944T '87
-----------
Impreza GT '98 |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 09-09-2016 21:00 |
|
|
Przynajmniej mój prędkościomierz ma założoną z tyłu szeroką opaskę z niby-gumy (to nie jest żaden patent). Odkręć z tyłu linkę (może też wypnij "kabelki" ) i wypychaj . Zalecam jednak sposób 2. gdyż ze starości może stać się wiele.
P.S. Źaróweczki sygnałowe, wciskane 12V 1,2W - Philips 12516 lub ekwiwalent.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-09-2016 21:04 |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-09-2016 21:48 |
|
|
Dziekuje za manual, myslalem ze jest jakis inny sposob na ktory nie wpadlem.
Projektant od zegarow mial slabszy dzien kiedy to wymyslal
PS. Nie da sie zdemontowac obudowy wszystkich zegarów & wyciągnac razem z nią wszystkie 3 zegary bez ....odkrecenia kierownicy
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 09-09-2016 22:40 |
|
|
Ale to "niestety" najlepszy sposób - bo "kosztem kierownicy" za jednym razem Masz potem dostęp do wszystkich 3 zegarów jednocześnie. Lepsze to niż bujać się indywidualnie z każdym pojedyńczo. Wciskanie ich w stary plastik zamocowany na skruszałej desce - trochę ryzykowne. Uporządkowałem sobie kiedyś całą instalację z tyłu tak, że nie muszę jej rozpinać.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-09-2016 00:02 |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 15-09-2016 10:34 |
|
|
Nie wiem kto to zaprojektowal, ale zdejmowanie kierownicy zeby wymienic zarowki podświetlające prędkościomierz kojarzy mi się bardziej z najnowszymi produkcjami
ALE, jeśli ktos ma nie wiecej niz 1,70 wzrostu, ''trochę'' cierpliwości i czasu, to MOŻNA wymienić bez rozkręcenia pół wnętrza
Oczywiście jeszcze prostszym rozwiązaniem jest posiadanie w domu tresowanej ośmiornicy, która z tak banalną operacją poradziła by sobie w kilkanaście sekund
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-09-2016 15:00 |
|
|
Piotr924 napisał/a:
ALE, jeśli ktos ma nie wiecej niz 1,70 wzrostu, ''trochę'' cierpliwości i czasu, to MOŻNA wymienić bez rozkręcenia pół wnętrza )
Napisz "dla potomnych" jakaż to metoda ?
|
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 15-09-2016 16:57 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Piotr924 napisał/a:
ALE, jeśli ktos ma nie wiecej niz 1,70 wzrostu, ''trochę'' cierpliwości i czasu, to MOŻNA wymienić bez rozkręcenia pół wnętrza )
Napisz "dla potomnych" jakaż to metoda ?
pewnie opowieść zacznie się od słów: połóż stopy na zagłówkui a głowę oprzyj na pedale hamulca ... z latarką czołową delikatnie wsuń drobne dłonie ... itd ...
wole zdjąć kierownicę
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Wymiana zarowek w zegarach 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 16-09-2016 18:29 |
|
|
Olo, Tobie to nawet nie proponuje ten metody, jak napisalem do 1,70 wzrostu!
Fotel odsuwamy i pochylamy oparcie, nogi opieramy na progu i tunelu
Kladziemy sie na plecach opierajac glowe na pedalach
Po zdjeciu opaski mocujacej i odczepieniu rury wentylacyjnej mozna dostac sie do oprawek zarowek.
Nie jest to ani proste ani wygodne, ale chyba szybsze niz zabawa z kierownica i przypadlosciami
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|