Autor |
[ZG] Poliuretany |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 08:37 |
|
|
Czy ktoś byłby wstępnie chętny na zakup poliuretanów ? Dystrybutorem na PL powerflexa jest inter rally:
http://www.inter-rally.pl/pol_m_Zawieszenie_Tuleje-poliuretanowe_Porsche-349.html
Może by się coś utargowało przy większej ilości. Komplet na auto wszystkich możliwych tulei to będzie jakieś 1700 pln przy normalnych cenach. A jeśli nie komplet na całe auto to proszę pisać czym byście byli zainteresowani - tuleje do stabilizatorów, wahaczy, tylko przód, tylko tył itp.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 23-08-2012 08:41 |
|
|
Kurna...
Bardzo chętnie, ale mam je w planie za pół roku
|
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 08:46 |
|
|
Ja też to ciągle odkładam ale w końcu trzeba się szarpnąć... W sumie nie upierałbym się przy powerflexach, które są drogawe. Np tu są jakiejś innej firmy: http://stores.ebay.co.uk/CSM-Restoration-Parts/Porsche-/_i.html?_fsub=2676441010&_sid=1994100&_trksid=p4634.c0.m322 ale wygląda na to, że nie ma kompletu. Więc chyba powerflex nie ma póki co konkurencji.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 23-08-2012 09:09 |
|
|
Czy ktoś ma takie tuleje którychkolwiek wahaczy u siebie i może się wypowiedzieć na temat ich trwałości oraz wpływu na zachowanie samochodu?
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 09:15 |
|
|
Fajnie jak by się wypowiedział ktoś, kto to ma ale jeśli chodzi o producenta to producent jest całkiem pewny ich trwałości: http://www.powerflex.co.uk/lifetime_warranty.php - dają na to bezterminową gwarancję.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 09:22 |
|
|
mam na zbyciu komplet ,bo mi żle przysłali ,z przesyłką kosztowały 450zł,komplet na dwa waczacze do 924
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
markar
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Data rejestracji: 13.05.12 |
Dodane dnia 23-08-2012 09:57 |
|
|
Lamer napisał/a:
Czy ktoś ma takie tuleje którychkolwiek wahaczy u siebie i może się wypowiedzieć na temat ich trwałości oraz wpływu na zachowanie samochodu?
Miałem takie w swojej M3,ale w ciągu sezonu zmieniałem dwa razy.
Teraz miast poliuretanów wsadziłem tuleje z tworzywa (poliamid czy jakoś tak)- są pancerne,autko się prowadzi jeszcze precyzyjniej,ale jest też bardziej nerwowe.Niestety nie jest to do kupienia z półki,a na zamówienie. |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 10:17 |
|
|
markar napisał/a:
Lamer napisał/a:
Czy ktoś ma takie tuleje którychkolwiek wahaczy u siebie i może się wypowiedzieć na temat ich trwałości oraz wpływu na zachowanie samochodu?
Miałem takie w swojej M3,ale w ciągu sezonu zmieniałem dwa razy.
Teraz miast poliuretanów wsadziłem tuleje z tworzywa (poliamid czy jakoś tak)- są pancerne,autko się prowadzi jeszcze precyzyjniej,ale jest też bardziej nerwowe.Niestety nie jest to do kupienia z półki,a na zamówienie.
Tzn jednak się rozpadły ? Jakiej firmy ? Powerflex ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
markar
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Data rejestracji: 13.05.12 |
Dodane dnia 23-08-2012 11:04 |
|
|
Po prostu popękały,co prawda nie tego producenta,ale konsutowałem to z firmą przygotowującą rajdówki do sportu wyczynowego i w ich opinii jedne wytrzymują dłużej inne krócej,ale "plastikowe" to zupełna extraklasa. |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 23-08-2012 11:20 |
|
|
Celowo pytałem o wrażenia.
Wydaje mi się że powerflexy czy im podobne są OK do stabilizatorów ale niekoniecznie do wahaczy.
Zresztą podobne zdanie na ten temat mają wszyscy producenci uniball'i
Ja właśnie w tą stronę zmierzam, jeszcze nie wiem którego producenta bo rozbieżności cenowe są ogromne ale skłaniam się w stronę uniball.
Jesli przyjdzie kupić komplet powerflexów i wymienić je w trakcie sezonu to cenowo wyjdzie na to samo co uniball.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 11:51 |
|
|
Uniballe można wstawić do wahaczy ? Hm widziałem to w łącznikach do stabilizatorów tylko.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 23-08-2012 12:50 |
|
|
W wersji hardcore (również finansowy) wygląda to tak:
http://www.ebay.de/itm/Uniball-Fahrwerk-passend-fur-Porsche-968-944-924-/150543366978?pt=DE_Autoteile&hash=item230d157b42
Ale oni sprzedają nie same tuleje do zaprasowania tylko całe zaprasowane wahacze i to robi cenę.
Na przód w wersji DIY najkorzystniej wychodzi chyba Racer's Edge:
http://www.racersedge-inc.com/racersedge/rehome.nsf/0/6C3FB64DEB6CCD30852571B800468FC5?open&id=11.3.2
Na tył to najłatwiej kupić w pakiecie np. od Paragona.
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 23-08-2012 13:02 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 12:59 |
|
|
Ja mam Super Pro, ale w przednich wahaczach i mają już ze 2 lata... na przeglądzie nie stwierdzono ani luzów, ani problemów, ja też nie czuję ... Power flexy ma w przednim wahaczu browar, więc może się wypowie.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
markar
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Data rejestracji: 13.05.12 |
Dodane dnia 23-08-2012 13:36 |
|
|
Tych luzów nie wychwycisz na przeglądzie,bo dopiero przy mocnym uderzeniu wahacz się przemieszcza,po czy wraca wszystko do "normy",a na błotniku jak było to w moim przypadku zostaje ślad po kontakcie z oponą.Dopiero wyjęcie poliuretanu pokazało w nim pękniecie,które skutkowało ruchem całego wahacza. |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
chipis
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 21.02.09 |
Dodane dnia 23-08-2012 16:05 |
|
|
Marek, a czy te obcierki opony miałeś też podczas bardzo ostrego hamowania i skrętu (czyt. nawrotu) ?
|
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 23-08-2012 18:27 |
|
|
A ja bym pomyślał nad dorobieniem poliuretanów gdzieś na miejscu w PL. Kilka lat temu, gdy jeszcze nie miałem takich niecnych planów co do swojej wydmuchy, rozmawiałem z firmą z Olkusza http://www.poliuretan.olkusz.pl/ - byli chętni dorobić poliuretany na wzór do całego zawieszenia i to z tego co pamiętam w cenie znacznie niższej niż ww.
Dla największych wariatów pozostają uniball'e - ale wtedy już naprawdę zostaje tylko laweta. No i trzeba pamiętać że też się zużywają...
W tym przypadku też pewnie poszukałbym jakiegoś zmyślnego tokarza i próbował robić sam (tylko obowiązkowo na materiałach a zwłaszcza łożyskach najwyższej jakości) - ceny są powalające...
Istnieje jeszcze możliwość założenia tulei z tworzywa (Delrin = poliacetal) - ja mam takowe w swojej tylnej belce i poza upierdliwym skrzypieniem spisują się świetnie. Również Gazik na takich jeździ.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
markar
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Data rejestracji: 13.05.12 |
Dodane dnia 23-08-2012 20:23 |
|
|
chipis napisał/a:
Marek, a czy te obcierki opony miałeś też podczas bardzo ostrego hamowania i skrętu (czyt. nawrotu) ?
Na samochodzie były założone 18" slicki o średnicy 650 tak więc miejsca między oponą,a nadkolem,a w zasadzie brzegiem błotnika było niewiele i wjazd w dziurę lub przyhamowanie na lekko skręconych kołach powodował przesunięcie całego koła do tyłu i kontakt z błotnikiem.Po wyrzuceniu poliuretanów i dotoczeniu "plastikowych" wkładów wahacz ani drgnie.
Moje poliuretany były właśnie z Olkusza i testowałem różne ich twardości,bo są żółte (miękkie),niebieskie (twardsze) i czarne super twarde.Za każdym razem kończyło się spękaniem poliuretanu,no i wizytą u blacharza. |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-08-2012 10:58 |
|
|
No cóż, różnica jest taka, że ja nie mam chwilowo żadnych problemów.
Korzystałem z produktów firmy Bikopur/strongflex w hondzie i nic nie pękało....
Widziałem kiedyś tuleje Deutera i moim zdaniem Bikopur był lepszy jakościowo.
Tuleje Deutera, które widziałem miały w sobie dużo śladów po uwięzionym powietrzu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 24-08-2012 14:41 |
|
|
Ja mam powerflexa w przednim zawieszeniu (tylko przednie tuleje).
Nie jestem tak wytrawnym kierowcą, by dostrzec różnice w prowadzeniu się auta. Na pewno poliuretanowe tuleje są twardsze niż gumowe i ta świadomość mi wystrczała do podjęcia decyzji.
Niektórzy pewnie zwrócą uwagę, że wymienione mam tylko przednie tuleje wahacza. To nie przypadek, a świadoma decyzja. Tylne tuleje mocowania przedniego wahacza też sobie kupiłem, ale nie zamontowałem. Porównałem je z standartowymi gumowymi (takimi trochę droższymi, nie Chińskimi, powiedźmy za 17 zł, a nie 9) i okazało się, że powerflex robi ten element z poliuretanu, a oryginalny jest metalowo-gumowy. Oryginalny znacznie mniej się ugina (nadmieniam jednak, że moje testy były mało naukowe, całkiem prymitywne - po prostu "majdałem" wahaczem włożonym w tylne mocowanie w różne strony i znacznie trudniej było to zrobić w gumowo-metalowym elemencie).
Co do trwałości - moje poliuretany jeżdżą tylko na imprezy (od 2 lat) więc sie nie najeżdżą za dużo, za to w miarę ostro. Przeżyły też wyładowanie kołem w "coś" tak, że wahacz się pogiął (Wyrazów 2011 na testowaniu bezpieczeństwa szykany - do tej pory mi wstyd ). Nic w nich nie pękło - śmigają dalej w tym sezonie.
Tyle w temacie poliuretanów w zawieszeniu z mojej strony.
Poliuretany w stabilizatorach to może być zupełnie inna bajka. Piszę, że "może być", bo nie mam poliuretanów, tylko tuleje teflonowe - kompletnie sztywne. Nawet w komlecie z zwykłymi gumami w łącznikach stabilizatora efekt jest zdecydowanie odczuwalny, nawet dla takiego amatora jak ja.
Jeździłem też czas jakiś na zestawie: tuleje teflonowe, łączniki na uniballach - to dopiero był fajny zestaw jeśli chodzi o odczucia. Tyle, że trzeba się liczyć z tym, że uniballe się zużywają i zaczynają stukać. Ja zastosowałem główki cięgien, jedne z najtańszych, pewnie Chińskie, ale z teflonową wkładką. Wyszedłem z założenia, że najwyżej co roku będę zmieniał. Faktycznie, bez gumowych osłon zardzewiały po roku. Uniballe do motorsportu są koszmarnie drogie, jakieś 20 razy w stosunku do tego co zastosowałem ja. Są nierdzewne, często polerowane, też mają teflonowe wkładki i... też zaczynają stukać po jakimś czasie. Teflon po prostu ma słabą udarność - jest bardzo odporny na wysokie obciążenia, ale uderzenia powodują, że się trwale odkształca (ubija).
Warto zainwestować w gumowe osłony uniballi jak już się kupi jakieś z wyższej półki - traci się wygląd, ale zyskuje trwałość.
pzdr
jacek/pilatus
Edytowane przez pilatus dnia 24-08-2012 14:43 |
|
Autor |
RE: [ZG] Poliuretany |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 17-09-2012 14:59 |
|
|
W BMW Trends znalazłem taki artykuł, może ktoś ma ochotę sobie poczytać:
Bluebird Tomek dodał/a następującą grafikę:
|
|