Autor |
[K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 23-09-2013 14:44 |
|
|
Potrzebne mi są:
do 924:
zamek klapy bagażnika z mocowaniem od wewnątrz
wycieraczki przednie ładne
działający prędkościomierz
korek odpowietrzenia układu chłodzenia
siłowniki obu klap (ale to chyba kupię nowe)
tłumik końcowy
do 951:
zegarek
bagnet oleju (a właściwie sama rurka)
nagrzewnica
zatrzaski maty bagażnika (te mocowane do nadwozia)
zawór o numerze 99311033750 względnie 95111031300 względnie Bosch 0280142108 - wygląda jak na obrazku
Zasadniczo potrzebne mi są jeszcze przewody wspomagania 94434745903 i chłodzenia 95110624101 ale to też chyba najrozsądniej wziąć nowe.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations
wit007 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez wit007 dnia 23-09-2013 14:50 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 23-09-2013 15:39 |
|
|
wydech polecam tu:
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-porsche-924-2-0-125km-od-75-89-rok-i3519581616.html
i będziesz miał spokój na długo ... ja tam kupiłem i wszystko OK - relacja cena jakość wg mnie jest dobra, nie jest to dansk za chorą cenę ale jak będziesz rzeźbił u "pana Kazia" i składał z różnych pasujących tłumików to wyjdzie Ci może 50 pln taniej ... a tak masz ori ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6076
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 23-09-2013 15:42 |
|
|
jak chcesz działający prędkościomierz do 924 to mam (razem z kierownicą mógłbyś odebrać ) natomiast działa tylko prędkościomierz (licznik km standardowo nie - taki cię zadowala?)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 23-09-2013 15:52 |
|
|
Wit, a ja mam dla ciebie taką sugestię. Ten zaworek to DVka - występuje też w turbodoładowanych audi (benzyna). Nie kupuj uzywek, bo one ogólnie mają wytrzymałość na 50 tyś km. Kup nowy ale od audi tt ewentualnie jeśli chcesz mieć spokój na wieczne czasy z dump valve to kup nówkę properfect http://allegro.pl/zawor-upustowy-dv-properfekt-bov-turbo-vw-audi-i3543898845.html?source=mlt . W starym pęka membrana, w tym nie ma membran a są dwa tłoki - trzyma ciśnienie bardzo stabilnie. Polecam |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 23-09-2013 16:02 |
|
|
Mojojo, takie coś właśnie miałem (podobne), ale było chyba uszkodzone albo nie do końca takie jak trzeba, bo łapało fałszywe powietrze i za radą Michała wywaliłem. Ale jest to jakiś pomysł.
Vip3r - źle się wyraziłem - chciałem właśnie z działającym licznikiem, bo wskazówka działa
Olo - widziałem te tłumiki i też się ku takiemu skłaniam.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations
Edytowane przez wit007 dnia 23-09-2013 16:03 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 23-09-2013 16:43 |
|
|
być może miałeś hybrydę - tj. tłok i sprężyne. Wtedy jeśli sprężyna jest za słaba, upuści ciśnienie za wcześnie. Jeśli taki właśnie był, to zmień sprężynę i będziesz zadowolony |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-09-2013 17:20 |
|
|
ad zawór DV)
Widzę, że nie ma ich aktualnie w ofercie - http://e-autoczesci24.pl/sklep/partscatalogue/0-280-142-108-bosch-zawor-system-zasilania-paliwa,11-0~1280~1142~1108-0030-00033--00006916.aspx
Ja kiedyś kupiłem sobie na zapas (ale ciągle nie założyłem )
Popytaj Tomka (transaxle), może będzie mógł Ci załatwić bezpośrednio z BOSCH'a (tak jak mi lampy do 964).
Ewentualnie zawsze możesz wsadzić zamiast DV jakiegoś BOV (ale wtedy przepływka będzie fałszowała wskazania)
EDIT:
Spróbowałbym wysłać też zapytanie do któregoś z serwisów VW/AUDI z prośbą o wycenę części nr VW 034 145 710 A / nr VW 7L5 145 710
Wycena z Pelicana: http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/ksearch/PEL_Search.cgi?SUPERCAT_FLAG=&make=&please_wait=N&forumid=&threadid=&command=DWsearch&command=DWsearch&REFINE=Y&FORUM_REFER=&SUPERCAT_FLAG=&make=&description=99311033751&x=0&y=0&description=99311033750
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 23-09-2013 17:50 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 23-09-2013 19:36 |
|
|
Dzięki, a ten boschowski zawór ma też opcję upustu? Bo nie wygląda...
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 23-09-2013 20:28 |
|
|
Tak ma, z tym że działa inaczej niż typowy BOW (którego nie polecam, bo przy twoim silniku się nie sprawdzi, jak zresztą pisze simprez).
Od góry działa na niego podciśnienie a z boku (prostopadły kruciec) pęd powietrza idący od turbiny do intercoolera. Kiedy różnica ciśnień osiągnie odpowiednią wartość - membrana jest podnoszona i pędzące powietrze wpada do rury (a więc jest upuszczone) przepływka- turbo. Zepsuty DV puszcza od razu ciśnienie i jest dupa na manomentrze.
BOV upuszcza ciśnienie w atmosferę, co przy sterowaniu motronikiem się nie sprawdza, bo jest różnica w odczytach (powietrze zmierzone przez przepływkę a rzeczywiście wpadające) i auto przylewa na wolnych.
zdjęcie rozwieje ewentualne wątpliwości wynikające z mojego zawiłego języka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02b1a5b26998cff1.html
Edytowane przez mojojojo13 dnia 23-09-2013 20:53 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-09-2013 17:33 |
|
|
mojojojo13 napisał/a:
Tak ma, z tym że działa inaczej niż typowy BOW (którego nie polecam, bo przy twoim silniku się nie sprawdzi, jak zresztą pisze simprez).
Od góry działa na niego podciśnienie a z boku (prostopadły kruciec) pęd powietrza idący od turbiny do intercoolera. Kiedy różnica ciśnień osiągnie odpowiednią wartość - membrana jest podnoszona i pędzące powietrze wpada do rury (a więc jest upuszczone) przepływka- turbo. Zepsuty DV puszcza od razu ciśnienie i jest dupa na manomentrze.
BOV upuszcza ciśnienie w atmosferę, co przy sterowaniu motronikiem się nie sprawdza, bo jest różnica w odczytach (powietrze zmierzone przez przepływkę a rzeczywiście wpadające) i auto przylewa na wolnych.
zdjęcie rozwieje ewentualne wątpliwości wynikające z mojego zawiłego języka
A jesteś pewien, że tak jest, że go przyleje ? BOV i tak upuści powietrze wtedy gdy przepustnica jest zamknięta (tzn kiedy zamkniemy przepustnicę na wyższych obrotach) a wtedy i tak wtryskiwacze są całkowicie zamknięte (mam rację?). Pytam - czy to opinia z doświadczenia bo na moją logikę BOV mógłby tez działać... ale nie poparłem tego żadnym doświadczeniem
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 24-09-2013 17:35 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-09-2013 00:08 |
|
|
Zaleje - ja tak miałem (Ułęż 2010). Dopóki ciśniesz na wysokich obrotach - wszystko jest OK. A gdy trzeba się zatrzymać - zalewa się i krztusi. Efekt potęguje się, gdy majstrowane jest też przy ciśnieniu paliwa.
Wydaje mi się, że wtryski mogą być sterowane od sygnału z przepływki (która zmierzyła powietrze, które potem wyleciało przez BOV) a nie przez TPS przy przepustnicy
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 25-09-2013 00:10 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-09-2013 06:51 |
|
|
Tak z doświadczenia. Wtryski są sterowane na podstawie odczytów z przepływki i TPSa. Samo wtryskiwane paliwo to jedno, ale motronic zmienia także kąt wyprzedzenia zapłonu, na podstawie zmierzonego powietrza. Mamy więc do czynienia ze zbyt bogatą mieszanką, która nie za bardzo może się spalić. Motronic próbuje to korygować, ale efekt na wolnych to gaśnięcie lub delikatne dławienie.
Może to zabrzmi dziwnie, ale uważam że BOV to przy motronicu młodzieżowy gadżet. Co innego jeśli zmienimy jednostkę sterującą (tak jak ma kolega w 924S Turbo soft + wywalenie przepływki). Moje doświadczenie opieram wyłącznie na audi aan 2,2T - 951 nie znam, ale jeśli ma Motronica to zapewne jest podobnie. |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 25-09-2013 10:17 |
|
|
Zajrzałem do auta i zawór ma inny numer - 0280142102. Czy to coś zmienia? Zastanawiam się tylko, co znaczy "elektryczne sterowanie" w opisie. Przecież on reaguje wyłącznie na zmiany ciśnienia?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 26-09-2013 21:38 |
|
|
Do listy dochodzi jeszcze gałka zmiany biegów - kupiłem nowy mieszek, ale okazało się że plastik ze schematem jest chyba wklejony na amen do gałki i nie da się go wyjąć. Ew. może być sam korek ze schematem biegów, czarny.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-09-2013 22:59 |
|
|
A co z Twoją? Może bym był chętny?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 27-09-2013 09:37 |
|
|
Nie ma skóry na tej demontowalnej części, a schemat jak pisałem - wklejony na dębowo. No i w związku z brakiem skóry lekko wystaje. Ale mam inną, mocowaną na śrubę M8. Schemat zmiany biegów brązowy I bez skóry oczywiście.
Aa, nie dodałem - gałka jest taka jak od 944, taka jak na obrazku.
I ta moja stara też.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations
wit007 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez wit007 dnia 27-09-2013 09:48 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 27-09-2013 10:44 |
|
|
wit007 napisał/a:
Zajrzałem do auta i zawór ma inny numer - 0280142102. Czy to coś zmienia? Zastanawiam się tylko, co znaczy "elektryczne sterowanie" w opisie. Przecież on reaguje wyłącznie na zmiany ciśnienia?
Przejrzałem fotki z mojego archiwum. Ten, który kiedyś kupiłem też ma nr 0280142102 (foto niżej). Może 0280142108 i 0280142102 różnią się parametrami pracy? Nie wiem.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 27-09-2013 12:00 |
|
|
jaka cena mieszka skórzanego? dostepny w aso?
928s '86 |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 27-09-2013 12:25 |
|
|
Mieszek w ASO jest dostępny w komplecie z gałką i korkiem ze schematem zmiany biegów. Do 944 jakieś 1200 zł
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: [K] części 924 i 951 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 28-09-2013 18:58 |
|
|
No halo, nikt nie ma? Oferuję na zamianę brązowy korek w ładnym stanie.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|