Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-06-2015 09:05 |
|
|
1. Spokojnie, każdy kiedyś zaczyna . Numer silnika 924 i/lub Turbo nabity jest na płaskiej części jego bloku w miejscu pokazanym w załączniku przez strzałkę. Z reguły po latach ukryty pod warstewką brudu i/lub nalotu rdzy - stąd przeważnie wynika problem z jego znalezieniem.
2. krótka ściąga z numerów silnika 924 Turbo dla szybkiej orientacji:
seria 1 (1979-80):
3101 0001 do 9999 -125 kW (170 HP) EU/RoW
3102 xxxx - 110 kW (150 HP) USA/Canada/Japan
seria 2 (od 1981):
3103 xxxx - 130 kW (177 HP) EU/RoW
3104 xxxx - 115 kW (156 HP) USA/Canada/Japan
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 20-06-2015 12:22 |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-06-2015 20:13 |
|
|
Generalnie za 2000 to słupka bym nie brał - jedyna użyteczna rzecz to głowica bo tłoki to zagadka bez osprzętu i dolotu/wydechu praktycznie nic z tego nie zrobisz... za drogo. Prościej kupić całe auto (ja z UK kupiłem za 300 Funtów całe auto z silnikiem 931 kompletnym z osprzętem, tylko po kolizji z tłokami... ale było warto na częsci).
Brudasa już bym brał są spore szanse, że jest do ogarnięcia... i raczej kompletny a na pewno uzupełnienie braków już bardziej da radę ogarnąć.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 18-06-2015 20:15 |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
Przemoo
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: Wąbrzeźno
Data rejestracji: 05.10.14 |
Dodane dnia 19-06-2015 22:08 |
|
|
Dzięki za rady! Czekam na odpowiedź od właściciela 'brudasa'.
Jeszcze pytanie: czym różnią się silniki 931 w wersji Europejskiej w stosunku do tych z USA (pomijając moc)?
///
W pierwszym poście zaktualizowałem listę poszukiwanych części. |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 20-06-2015 00:50 |
|
|
1. W serii 1 jest inny punkt zapłonu:
3101 (EU) = 25 stopni przed GMP
3102 (US) = 20 stopni przed GMP
2. Słabsza moc wersji US wynika z dostosowania ich do ostrzejszych niż (wtedy) w EU norm emisji spalin. Silniki te spalały po prostu benzynę o liczbie oktanowej 91. |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 20-06-2015 09:38 |
|
|
skoro off top, to się podepnę bo mnie to bardzo ciekawi.
Skoro mam silnik m44.07 czyli 2.5 US, to co trzeba zrobić, by uzyskać moc 'europejską'? Zmienić kąt zapłonu i lać normalne paliwo? Czym się różni komputer z US od kompueraz EU, w praktyce. Auto odpala i jeździ na obu, ale nie są takie same.. da się dokrzesać te nominalne 13ps metodą umiarkowanie inwazyjną ? |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 20-06-2015 11:08 |
|
|
Cyryl napisał/a:
skoro off top, to się podepnę bo mnie to bardzo ciekawi.
Skoro mam silnik m44.07 czyli 2.5 US, to co trzeba zrobić, by uzyskać moc 'europejską'? Zmienić kąt zapłonu i lać normalne paliwo? Czym się różni komputer z US od kompueraz EU, w praktyce. Auto odpala i jeździ na obu, ale nie są takie same.. da się dokrzesać te nominalne 13ps metodą umiarkowanie inwazyjną ?
Gdzieś mi się obiło o różnicach w tłokach... Aczkolwiek, nie wiem czy nie pomyliłem zupełnie tematów
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Edytowane przez czerwony dnia 20-06-2015 11:09 |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 20-06-2015 12:53 |
|
|
931 w wersji na rynek US miały inny stopień sprężania czyli inne tłoki, była także inna turbosprężarka, zawór wastegate o innym ciśnieniu otwarcia, No i komputer sterujący także miał inna charakterystykę zapłonu i z grubsza tyle :-) rozdzielacz kjeta także był nieco inny.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 20-06-2015 13:30 |
|
|
W serii 2 rzeczywiście był inny stopień sprężania, w serii 1 (79-80) był taki sam dla EU/US. |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-06-2015 20:19 |
|
|
Przemoo napisał/a:
(...)
- stabilizatora od 944s2 przód 26,8 i tył 18,
- przycisk regulacji lusterka kierowcy (joystick),
(...)
Mam do zbycia kpl. stabów P/T pochodzących z 968: przód 27, tył 16. Z mocowaniami (oprócz mocowań przedniego do wahaczy).
Przycisk sterowania lusterkiem 924/924s/944 I zdaje się też mam. Pozbyłbym się razem z oboma czarnymi boczkami
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 27-06-2015 00:14 |
|
|
Na pewno m44.07 to US ?
też mam taki
|
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 27-06-2015 00:43 |
|
|
W 944 M44.07 były tylko w wersji US ale były też montowane w europejskich 924S. Pod względem parametrów (moc stopień, sprężania itp.) były identyczne (nie było między nimi różnic US/EU/RoW).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 28-06-2015 13:59 |
|
Autor |
RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części |
Przemoo
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: Wąbrzeźno
Data rejestracji: 05.10.14 |
Dodane dnia 30-04-2016 10:35 |
|
|
Zaktualizowałem listę:
kupię czarne ramki (listwy przyszybowe) drzwi LiP PILNE!!!
[img]http://www.lengyel.webd.pl/doc/P924/sygnatura.jpg[/img] |
|