924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - części i inne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 18-06-2015 09:05
1. Spokojnie, każdy kiedyś zaczyna smiley. Numer silnika 924 i/lub Turbo nabity jest na płaskiej części jego bloku w miejscu pokazanym w załączniku przez strzałkę. Z reguły po latach ukryty pod warstewką brudu i/lub nalotu rdzy - stąd przeważnie wynika problem z jego znalezieniem.

2. krótka ściąga z numerów silnika 924 Turbo dla szybkiej orientacji:

seria 1 (1979-80):

3101 0001 do 9999 -125 kW (170 HP) EU/RoW
3102 xxxx - 110 kW (150 HP) USA/Canada/Japan

seria 2 (od 1981):

3103 xxxx - 130 kW (177 HP) EU/RoW
3104 xxxx - 115 kW (156 HP) USA/Canada/Japan

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 20-06-2015 12:22
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 18-06-2015 20:13
Generalnie za 2000 to słupka bym nie brał - jedyna użyteczna rzecz to głowica bo tłoki to zagadka smiley bez osprzętu i dolotu/wydechu praktycznie nic z tego nie zrobisz... za drogo. Prościej kupić całe auto (ja z UK kupiłem za 300 Funtów całe auto z silnikiem 931 kompletnym z osprzętem, tylko po kolizji z tłokami... ale było warto na częsci).

Brudasa już bym brał smiley są spore szanse, że jest do ogarnięcia... i raczej kompletny a na pewno uzupełnienie braków już bardziej da radę ogarnąć.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 18-06-2015 20:15
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
Przemoo
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: Wąbrzeźno
Data rejestracji: 05.10.14
Dodane dnia 19-06-2015 22:08
Dzięki za rady! Czekam na odpowiedź od właściciela 'brudasa'.

Jeszcze pytanie: czym różnią się silniki 931 w wersji Europejskiej w stosunku do tych z USA (pomijając moc)?

///
W pierwszym poście zaktualizowałem listę poszukiwanych części.
3845806 https://www.facebook.com/rugbywabrzezno/
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 20-06-2015 00:50
1. W serii 1 jest inny punkt zapłonu:

3101 (EU) = 25 stopni przed GMP
3102 (US) = 20 stopni przed GMP

2. Słabsza moc wersji US wynika z dostosowania ich do ostrzejszych niż (wtedy) w EU norm emisji spalin. Silniki te spalały po prostu benzynę o liczbie oktanowej 91.
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
Cyryl
Użytkownik



Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10
Dodane dnia 20-06-2015 09:38
skoro off top, to się podepnę bo mnie to bardzo ciekawi.
Skoro mam silnik m44.07 czyli 2.5 US, to co trzeba zrobić, by uzyskać moc 'europejską'? Zmienić kąt zapłonu i lać normalne paliwo? Czym się różni komputer z US od kompueraz EU, w praktyce. Auto odpala i jeździ na obu, ale nie są takie same.. da się dokrzesać te nominalne 13ps metodą umiarkowanie inwazyjną smiley ?
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
czerwony
Użytkownik



Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13
Dodane dnia 20-06-2015 11:08
Cyryl napisał/a:
skoro off top, to się podepnę bo mnie to bardzo ciekawi.
Skoro mam silnik m44.07 czyli 2.5 US, to co trzeba zrobić, by uzyskać moc 'europejską'? Zmienić kąt zapłonu i lać normalne paliwo? Czym się różni komputer z US od kompueraz EU, w praktyce. Auto odpala i jeździ na obu, ale nie są takie same.. da się dokrzesać te nominalne 13ps metodą umiarkowanie inwazyjną smiley ?


Gdzieś mi się obiło o różnicach w tłokach... Aczkolwiek, nie wiem czy nie pomyliłem zupełnie tematów smiley


Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'

Edytowane przez czerwony dnia 20-06-2015 11:09
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 20-06-2015 12:53
931 w wersji na rynek US miały inny stopień sprężania czyli inne tłoki, była także inna turbosprężarka, zawór wastegate o innym ciśnieniu otwarcia, No i komputer sterujący także miał inna charakterystykę zapłonu i z grubsza tyle :-) rozdzielacz kjeta także był nieco inny.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 20-06-2015 13:30
W serii 2 rzeczywiście był inny stopień sprężania, w serii 1 (79-80) był taki sam dla EU/US.
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 26-06-2015 20:19
Przemoo napisał/a:
(...)
- stabilizatora od 944s2 przód 26,8 i tył 18,
- przycisk regulacji lusterka kierowcy (joystick),
(...)


Mam do zbycia kpl. stabów P/T pochodzących z 968: przód 27, tył 16. Z mocowaniami (oprócz mocowań przedniego do wahaczy).
Przycisk sterowania lusterkiem 924/924s/944 I zdaje się też mam. Pozbyłbym się razem z oboma czarnymi boczkami smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 27-06-2015 00:14
Na pewno m44.07 to US ?
też mam taki
1194844
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 27-06-2015 00:43
W 944 M44.07 były tylko w wersji US ale były też montowane w europejskich 924S. Pod względem parametrów (moc stopień, sprężania itp.) były identyczne (nie było między nimi różnic US/EU/RoW).

Edytowane przez konto_usuniete dnia 28-06-2015 13:59
Autor RE: [K] Nosek 924 Turbo i kilka innych części
Przemoo
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: Wąbrzeźno
Data rejestracji: 05.10.14
Dodane dnia 30-04-2016 10:35
Zaktualizowałem listę:
kupię czarne ramki (listwy przyszybowe) drzwi LiP PILNE!!!


[img]http://www.lengyel.webd.pl/doc/P924/sygnatura.jpg[/img]
3845806 https://www.facebook.com/rugbywabrzezno/
Strona 2 z 2 < 1 2