Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-07-2017 10:23 |
|
|
No właśnie!
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 17-07-2017 11:08 |
|
|
Ech. Frezer się załamie. Ile sztuk?
|
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-07-2017 11:28 |
|
|
dla mnie 2 (a jak poznam prajs, to może i 4 )
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 17-07-2017 11:34 |
|
|
jaka cena ?
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
chang
Użytkownik
Postów: 61
Miejscowość: Tczew
Data rejestracji: 26.04.13 |
Dodane dnia 17-07-2017 12:12 |
|
|
Ja również 2, chyba będzie zamówienie grupowe |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-07-2017 12:49 |
|
|
No to i ja parę poproszę
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 17-07-2017 12:50 |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-07-2017 13:36 |
|
|
No daj znać o finansach i kalkuluj dla mnie też 2szt. Aczkolwiek czy w oryginale tam nie ma szpilki w mocowaniu? Jak przemyślałeś montaż?
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 17-07-2017 13:45 |
|
|
i pewnie ja też z 2 |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 17-07-2017 13:49 |
|
|
W oryginale jest szpilka - tu w domyśle jest śruba z łbem stożkowym pod imbus - u siebie w Zielonym montowałem - dojście było, chyba nawet nie skracałem klucza, żeby dokręcić
Szanse na produkcję oceniam na 50% i to raczej za jakiś czas - na razie mamy warsztat absolutnie zajęty, a ja też mam co robić.
Edytowane przez Pumba dnia 17-07-2017 13:51 |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 17-07-2017 15:05 |
|
|
ale jaka cena ...
bo moze ja tez bym chcial ... jak wszyscy to wszyscy ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-07-2017 21:01 |
|
|
Ehem, ja to w ogóle jestem obrażony że nie zostałem ujęty w pierwszym rzucie...
Mnie też licz.
Czemu stożkowa? Czy bez stożka nie byłoby lepiej? Ja bym te fasolki regulacyjne
jeszcze trochę powiększył może?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 17-07-2017 22:16 |
|
|
Stożkowa, bo jeżeli założyć śrubę z innym łbem, to trzeba by ją było wpuścić głębiej w poduszkę, żeby o budę nie wadziła ( tak jak mówię, mega dużo miejsca tam nie ma, jeżeli dobrze pamiętam ). Stożek ma jeszcze tą zaletę, że przy przykręcaniu ma większą powierzchnię styku, co dodatkowo ułatwia przykręcenie.
Teraz żeście się obudzili, takie poduszki to już dawno zrobiłem...
|
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-07-2017 23:55 |
|
|
Ok, teraz dobrze spojrzałem na całokształt.
Stożek łatwiej zrobić, ale otwór na M10 byłby bardziej uniwersalny
Tak w ogóle to wyglądają świetnie i pewnie świetnie się sprawdzą
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 19-07-2017 10:12 |
|
|
Oj, co przypadkowo na Ebayu znalazłem:
http://www.ebay.pl/itm/Porsche-924-944-Rear-Crossmember-Aluminium-Spring-Plate-Bushings-Drift-RaceTrack-/172752529738?hash=item2838da694a:g:zPAAAOSwm8VUs2sn
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-07-2017 13:11 |
|
|
Pff. I to jeszcze polska firma sprzedaje.
Bez żartów... 160mm prostokąta aluminiowego 30x50, niecałe pół godziny na obrabiarce. A, no i śruba M10. Nie wygląda nawet jakby anodowali ( nie ma sensu z resztą - jak dostanie soli to alumnium też zeżre w dwie zimy - czy będzie anodowane, czy nie. )
|
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 21-07-2017 13:26 |
|
|
Szaraku Maryjuszu, czy znasz może twardość tych sprężyn? Zdaj koniecznie relację po zamontowaniu ich na auto
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-07-2017 20:06 |
|
|
Nie mam zielonego pojęcia jaką mają twardość. 25% sztywniejsze, ale od czego to cholera wie. Ale można wziąć pod uwagę, że to są sprężyny do 944 obniżające o 3 cm. Do 924 były obniżające o 2 cm... Nie wiem w razie by były $^^$%%$&* to mam jeszcze nadzieję regulować amortyzatorami i tylnym stabem przejawy dziwnego zachowania.
Na razie muszę się skupić na porządnym montażu i pogonić porządnie ludzi na geometrii.
EDIT: Relację zdać mogę, mam kilka fajnych miejsc, na których testuję, ale i tak najszczersza prawda wyjdzie dopiero na torze ...
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 21-07-2017 20:08 |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 21-07-2017 20:47 |
|
|
Nie, nie, nie... OS Coruscant zweryfikuje zawias I to zrobimy to tak, jak powinno się to odbyć. Ty Hodorem, ja Szarakiem. Przy Eurobeat'cie.
|
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-07-2017 21:24 |
|
|
Ta sprężyna jest progresywna?
Jeżeli nie, a nie wygląda to jak mi podasz kilka parametrów to mogę Ci policzyć
jaką ma twardość
Potrzebne są:
1. średnica drutu - bez farby
2. średnica zewnętrzna sprężyny - bez farby
3. ilość zwojów aktywnych (to sobie ze zdjęcia zobaczę)
Przy liczeniu jest też brana pod uwagę pewna stała, jeżeli dobrze pamiętam to zależna
od rodzaju materiału, ale ona aż tak bardzo nie wpływa na pomiary z tego co udało
mi się sprawdzić. Zresztą razem z Michałem928 robiliśmy różne eksperymenty i pomiary,
wartości podane przez producentów przy tym wyliczeniu się zgadzały, więc może uda
się policzyć te Twoje jeżeli nie są progresywne.
Bardzo ważne jest dokładne zmierzenie grubości drutu, bo ten parametr ma największe
znaczenie dla wyniku. 1mm może "zmienić" twardość o 100lbs. 1mm przy średnicy może
zmienić około 10-15lbs.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Sprężyny zawieszenia & drążki skrętne |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 21-07-2017 21:41 |
|
|
Pumba napisał/a:
Nie, nie, nie... OS Coruscant zweryfikuje zawias I to zrobimy to tak, jak powinno się to odbyć. Ty Hodorem, ja Szarakiem. Przy Eurobeat'cie.
A kiedy ten OS? Chętnie popatrzę?
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|