Autor |
K [944] turbo głowica |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 18-11-2021 10:31 |
|
|
Koledzy
Kupię głowicę do 944 turbo (rok prod. 1989) - i podpytuje czy głowica od NA różni się od Turbo.
Niestety padłem ofiarą naprawy silnika przez oszusta, który zepsuł cały silnik i próbuje ratować to co zostało z silnika. Ewentualnie może ktoś ma na sprzedaż cały silnik
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 18-11-2021 11:15 |
|
|
Zakładaj głowicę 8V z N/A. Możesz ją nawet poprawić nieco (ta z 951 ma ceramikę na wydechu, więc nic tem nie poprawisz). Tylko pamiętaj o sodowych zaworach wydechowych (możesz przełożyć z głowicy z 951 jak je masz i się nadają). Siada P'N'P.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 18-11-2021 11:50 |
|
|
Dzięki! b.cenna podpowiedź!
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
Medusa
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość:
Data rejestracji: 23.03.17 |
Dodane dnia 18-11-2021 12:27 |
|
|
Mam kompletny silnik z 944 turbo 88 220 hp. z osprzętem, komputerami, wiązką, intercoolerem, przepływomierzem itp. czyli kompletny swap. Głowicę z 944 N/A 8v też mam i sprzedam niedrogo.
Edytowane przez Medusa dnia 18-11-2021 13:49 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-11-2021 16:37 |
|
|
mojojojo13
Mógłbyś podać opis uszkodzeń? i jakieś zdjęcia?
Czysta ciekawość - co się podziało.
Qbak ma w ofercie uszczelkę pod głowicę w wersji CUP, warto wybrać
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-11-2021 17:26 |
|
|
kondzi napisał/a:
Zakładaj głowicę 8V z N/A. Możesz ją nawet poprawić nieco (ta z 951 ma ceramikę na wydechu, więc nic tem nie poprawisz). Tylko pamiętaj o sodowych zaworach wydechowych (możesz przełożyć z głowicy z 951 jak je masz i się nadają). Siada P'N'P. A to ciekawostka dałbym sobie kilka członków uciąć ,że głowice są niezamienne ale cóż człowiek się uczy całe życie...zresztą sam zakładam 2,7NA do 3,0 turbo ale tylko dlatego,że oryginału nie dostanę.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 18-11-2021 17:52 |
|
|
Tona bo 2.7 16v zakładają właśnie do 3.0 co by bylo 16v
Wedle mojej wiedzy 2.5 8v czy to turbo czy N/A ma praktycznie tożsame głowice. Co więcej jak poszperać, to porządnie dłubnięte 2.5t właśnie na głowicach od N/A koledzy zza wielkiej kałuży stawiają, bo można w nich dość przystępnie porting zrobić. No ale ja tam się nie znam za bardzo, może głupoty opowiadam
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-11-2021 18:15 |
|
|
2,7 8V zakładam aby było jak ORI . A hamerykandzki tuning mnie troszkę przeraża bo tam jest istotne aby jedną hamownię WYTRZYMAŁO i uzyskać wykres a a na koniec kabum
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Edytowane przez tona dnia 18-11-2021 18:18 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 18-11-2021 21:01 |
|
|
Zakładaj głowicę 8V z N/A. Możesz ją nawet poprawić nieco (ta z 951 ma ceramikę na wydechu, więc nic tem nie poprawisz). Tylko pamiętaj o sodowych zaworach wydechowych (możesz przełożyć z głowicy z 951 jak je masz i się nadają). Siada P'N'P.
Dodaj do tego sprężyny z głowicy turbo - różnią się z tego co mi wiadomo.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 18-11-2021 22:16 |
|
|
951S napisał/a:
Zakładaj głowicę 8V z N/A. Możesz ją nawet poprawić nieco (ta z 951 ma ceramikę na wydechu, więc nic tem nie poprawisz). Tylko pamiętaj o sodowych zaworach wydechowych (możesz przełożyć z głowicy z 951 jak je masz i się nadają). Siada P'N'P.
Dodaj do tego sprężyny z głowicy turbo - różnią się z tego co mi wiadomo.
+1
Mogą być sztywniejsze aftermarket w sumie. A jakby były z tytanowymi talerzykami to już w ogóle cacy
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 19-11-2021 00:50 |
|
|
Dół jest taki sam? W sensie blok? Bo Mam silnik z 944 84r. Cały Ale zdjeta głowica. Gładzie idealne....
Ale wolałbym w całości sprzedać.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 19-11-2021 13:26 |
|
|
Kupiłem głowicę wczoraj - bardzo dziękuję. Na pewno napiszę, czy N/A rzeczywiście jest P&P za kilka dni. Gdyby okazało się, że nie to się odezwę do Ciebie Medusa.
Co do silnika - nie jaki Janusz Cz. z firmy CJ RACING wybitny specjalista od silników wyczynowych dokonał naprawy mojego silnika stosując innowacyjne metody - np. planowanie głowicy wiertarką z nałożoną szczotką drucianą, (to tylko jeden z cymesów). Resztę powiem za jakiś czas, bo było to klasyczne oszustwo pod kątem wyłudzenia pieniędzy - i to do samego końca. Więc zamierzam oprócz drogi cywilnej uruchomić także karną. Niestety osób w sytuacji jak moja jest bardzo dużo, a fury dużo grubsze.
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 19-11-2021 13:26 |
|
|
.
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 19-11-2021 13:27 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 19-11-2021 19:57 |
|
|
No to trzymam kciuki za powodzenie akcji. Jak będziesz w potrzebie, to pisz - będziemy coś radzić
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 22-11-2021 21:52 |
|
|
NIe pamiętam teraz ale czy średnice zaworów nie są większe w turbo?
Kanały dolotowe nie sa szersze?
Ceramikę też tam po coś włożyli moim zdaniem...
Kształt komór spalania nie jest inny? Ich objętość?
Po co taka rzeźba?
Moim zdaniem zaczynasz drutować spiepszoną przez kogoś robotę - po co? Jeśli zjebał głowice niech ją naprawi lub odkupi taką jaka jest przewidziana do turbo i tyle.
Kupowałem jakiś czas temu nową w ASO - kosztowała ok 7,5 kPLN
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 22-11-2021 21:54 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 22-11-2021 22:50 |
|
|
Michał wszystko się zgadza ale wiedzac gdzie dzis auto stoi mysle że tutaj będzie "mały" upgrade NA głowicy czyli pełna obróbka (zawory, prowadnice, szczelności, płaszczyzny i pewnie porting wraz z przeplywami)
Choć z drugiej strony do 400koni seryjna z turbiny wystarcza...
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 23-11-2021 10:20 |
|
|
michal928 napisał/a:
NIe pamiętam teraz ale czy średnice zaworów nie są większe w turbo?
Kanały dolotowe nie sa szersze?
Ceramikę też tam po coś włożyli moim zdaniem...
Kształt komór spalania nie jest inny? Ich objętość?
Po co taka rzeźba?
Moim zdaniem zaczynasz drutować spiepszoną przez kogoś robotę - po co? Jeśli zjebał głowice niech ją naprawi lub odkupi taką jaka jest przewidziana do turbo i tyle.
Kupowałem jakiś czas temu nową w ASO - kosztowała ok 7,5 kPLN
Gdyby to było takie proste - ten gość jest winny ludziom tyle kasy, że szkoda gadać..nie mówiąc o tym ile jest winny mi. Na samą myśl o całej tej sytuacji jest mi mdło. Tutaj nikt nie będzie rzeźbił, jak się okaże nie pasująca to kupuję do Turbo i tyle. Na dniach będę wiedział. Tak jak Cichy pisze - w dobrych rękach auto w końcu, więc nie ma drutowania.
Z tego co patrzyłem po schematach to zawory są sodowane w turbo w n/a zwykłe. Kanały dolotowe pomierzymy, ale i tak będzie robiony porting.
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 23-11-2021 16:06 |
|
|
cichy napisał/a:
Michał wszystko się zgadza ale wiedzac gdzie dzis auto stoi mysle że tutaj będzie "mały" upgrade NA głowicy czyli pełna obróbka (zawory, prowadnice, szczelności, płaszczyzny i pewnie porting wraz z przeplywami)
Choć z drugiej strony do 400koni seryjna z turbiny wystarcza...
Cichy a Ty na jakiej jeździsz?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 26-01-2022 10:05 |
|
|
Szanowni Koledzy - z informacji odnośnie głowicy z N/A vs Turbo- głowice są takie same (różnica to tylko w ceramice) ale jak pisałem robiona jest pełna obróbka.
Potrzebuje natomiast jednej sprężyny zaworowej zewnętrznej do Turbo H=56,60 (u mnie jedna jest pęknięta). Od N/A są inne, krótsze
może ktoś ma na zbyciu?
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 26-01-2022 10:33 |
|
Autor |
RE: K [944] turbo głowica |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-01-2022 23:04 |
|
|
A nie lepiej kupic nową - kosztuje grosze... kpl 2 sprężyn ok 100zł...
Jesli chciałbyś jednak używki to mogę sprawdzić ale przy cenie nowej nie wiem czy jest sens...
Jesli sprężyny zaworowe są innej długości to głowica musi mieć lekko inną budowę...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|