924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - części i inne
Autor potrzebny komputer 944 do testów
zuber
Użytkownik



Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.07.11
Dodane dnia 23-02-2012 08:22
jak w temacie,
mam problem z odpalaniem mojego 944 - głównie kiedy jest wilgoć
w mrozy odpala a teraz już był problem smiley
przelutowywałem swój komputer ale nie pomogło,
muszę się upewnić czy to wina komputera
liczę na pomoc kolegów z forum smiley


ŻubeR
Był: 944 `88 2.5 lux
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 23-02-2012 08:31
a jaki masz komp? bo mam kilka,albo podjedź ze swoim i stestujemy w którymś z moich aut,ale z powodu wilgoci to raczej kopułka lub kable ,ewent spidsensor


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley

Edytowane przez porsz dnia 23-02-2012 08:48
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
zuber
Użytkownik



Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.07.11
Dodane dnia 23-02-2012 08:55
sprawdzałem iskrę przed rozdzielaczem zapłony i już nie było,
może ten spidsensor... bo zdazało się też ze nagle zdychał tak w trakcie jazdy. Najgorsze jest to ze nie wiadomo kiedy stanie...


ŻubeR
Był: 944 `88 2.5 lux
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 23-02-2012 09:18
miałem tak w s2,jechało i ni z tego ni z owego stop ,postał 15min i jechało dalej, spid sensor był tak obłożony utlenionym alu z obudowy że go ścisneło i gubił iskre ,nawet nie dał sie wymontować z obudowy,wymieniłem i do dzis spokój


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-02-2012 09:47
Daj numery komputera - jakis mam na polce.
Jak byles u mnie wystapil raz podobny objaw i z tego co udalo mi sie wtedy ustalic to brak bylo iskry (nie bylo impulsow na pierwotnym cewki) ale wtryskiwacze dostawaly sygnaly wiec obroty raczej widzial. Objaw sam ustapil i nie udalo mi sie zdiagnozowac ale wygladalo na brak wyjscia na cewke z komputera. Sensory tez nie wykluczone bo potrafia oglupic komputer.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 23-02-2012 09:53
31356497
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 23-02-2012 13:53
jeśli to rzeczywiście kwestia kompa, to oddaj michałowi928 do zrobienia smiley mój padnięty komp w turbinie podniósł z martwych do pełni świetności smiley


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
zuber
Użytkownik



Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.07.11
Dodane dnia 23-02-2012 16:20
komputer łatwiej sprawdzić, ale coś mi świta że może to być ten sensor.
Sensor jest na wierzchu i łatwiej dostaje wilgoci. Poza tym jak wczoraj go kręciłem to po czasie zaczął łapać, pokreciłem jeszcze i było co raz mniej aż wreszcie załapał.
Tu wyszło ze trzeba było nim mechanicznie poruszać.
Kostką z kompa ruszałem , stukałem w komuter ale to chyba nic nie dawało. Wsłuchiwałem się też w komputer - po przekreceniu stacyjki komputer brzęczy jak by miał jakieś trafo w sobie..

Dziś podam numery kompa i podjadę do któregoś z Was kto bedzie taki miał własnie taki. Muszę znaleść przyczynę zanim znowu zrobi się sucho.


ŻubeR
Był: 944 `88 2.5 lux
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
zuber
Użytkownik



Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.07.11
Dodane dnia 23-02-2012 19:57
BOSCH
0 261 200 086
944.618.212.05
TYP 944-MWS-02


ŻubeR
Był: 944 `88 2.5 lux
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 23-02-2012 19:59
raczej stawiałbym na speedsensor, miałem podobne objawy w swoim 44, wymiana czujnika pomogła. Nowy u Tomka z transaxle kosztował niecałe 200 zł, więc myślę że przy tej kwocie to szkoda czasu na dywagacje, bo i tak prędzej czy później speedsensor odmówi współpracy. 20 -25 lat to i tak duzo dla czujnika indukcyjnego - kiedyś musi sie przepalić.


Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-02-2012 22:10
Sensory sa 2... Wiec wywalic 400zl ot tak zeby sie przekonac ze to jednak byl komputer to nie wiem czy jest sens...
Czujnik sie nie przepala... Co najwyzej moze sie uszkodzic mechanicznie.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 23-02-2012 22:11
31356497
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 23-02-2012 22:27
fakt są dwa, ale dwa na raz raczej nie padają (rachunek prawdopodobieństwa) wystarczy że padnie jeden i auto nie chodzi. Nie tylko uszkodzenia mechaniczne powodują niesprawność czujnika. ten w 944 to zwykły czujnik indukcyjny. czyli cewka. czujnik działa do momentu kiedy obwód cewki jest zamknięty i cewka nie ma przebicia wewnętrznego. Akurat ten czujnik łatwo sprawdzić zwykłym "omomierzem" między dwoma pinami musi być przejście i wartość oporności zgodna w przyblizeniu z opornością nowego czujnika. Trzeci pin na kostce czujnika to ekran przeciwazakłuceniowy. Poza tym, jak wytłumaczysz to że speedsensor który "sie kończy" zwykle działa jeszcze przy zimnym silniku, a gdy silnik się nagrzewa (tym samym sensor) ginie sygnał - czy to uszkodzenie mechaniczne???


Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 23-02-2012 22:39
Uszkodzenie mechaniczne może doprowadzić do przerwania (w sensie pęknięcia pod naciskiem, nie przepalenia przez zbyt duży prąd) obwodu. Wilgoć może powodować wtedy upływność przez izolację i/lub zamykać obwód.


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-02-2012 22:48
Simprez - dobrze prawisz.
Czesto sie w nich tez kable urywaja.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 23-02-2012 23:14
Mam troche doświadczeń ze speedsensorami z motocykli, jeżeli przyczyna uszkodzenia byłyby tylko czynniki mechaniczne to czujniki powinny sie psuć bez wzgledu na wiek pojazdu, czyli od drgań, uderzenia itp. Tymczasem z moich doświadczeń wynika, że najczęściej uszkodzeniu ulegały czujniki w starych silnikach (około 25 lub wiecej lat) Czujniki w motocyklach zamontowane są zwykle w środku silnika, trudno wiec uszkodzić kabel przy czujniku itp. Natomiast zauważyłem dość duzą wrażliwość na temperaturę - czujniki czesto padały w silnikach które były przegrzane. Nie wiem jak ten w porsche, ale czujniki motocyklowe są wewnątrz wypełnione olejem, w celu chłodzenia cewki. Przegrzane czujniki zwykle pęczniały i dochodziło do wycieku oleju z czujnika co skutkowało tym, że czujnik szybko sie grzał, a co za tym idzie wzrastała opornosc cewki, czego wynikiem była inna wartość prądu indukowana w czujniku, a odczytywana przez sterownik jako sygnał.


Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-02-2012 23:52
Czujnik sie nie grzeje. Jak sam napisales specznialy czujnik ulegal uszkodzeniu mechanicznemu - uszkadzalo sie uzwojenie.
Opornosc cewki wzrasta pod wplywem temperatury nieznacznie. Nie ma to zadnego znaczenia dla komputera. Wartosc indukowanego pradu rowniez - komputer wewnatrz obcina zbyt wysoka wartosc napiecia z czujnika ktora przy naksymalnych obrotach potrafi dochodzic do kilkudziesieciu Volt co rowniez powoduje, ze czujnik robi sie wrazliwy na wilgoc.
Przy rozruchu napiecie indukowanych impulsow wynosi ponizej Volta i to napiecie minimalne ma najwieksze znaczenie dla komputera.
Czujnik uszkodzony mechanicznie (np pekniety) powoduje dostep wilgoci do srodka i uszkodzenie cewki. Pekniecie moze tez doprowadzic do pekniecia cewki i wtedy robi sie zaleznosc ze czujnik np pracuje na zimno a na goraco przestaje - po prostu cewka od temperatury zwieksza wewnatrz swoje wymiary, zwoje sie rozchodza i nastepuje przerwa. Po ostudzeniu zwoje sie kurcza, przewodnosc wraca i czujnik dziala.
Starczy tego teoretyzowania - temat jest o czym innym. Jutro zerkne na numery na swoim kompie.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: potrzebny komputer 944 do testów
WOJCIECH
Użytkownik

Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11
Dodane dnia 24-02-2012 09:08
SPRAWDŻ NAJBARDZIEJ BANALNĄ USTERKĘ CZY JEST ODPOWIEDNIE CIŚNIENIE PALIWA NA LISTWIE.
Przekażnik pompy ,styki podłączenia pompy , tam wilgoć też ma znaczenie na obniżenie napięcia . Ja zmontowałem dobry manometr na stałe pod śrubę na końcu listwy, i widzę od razu wartość ciśnienia

[uwaga staranność ma znaczenie bo wyciek paliwa grozi pożarem]

Wtedy łatwo wyeliminować ustekę bo zapłon łatwo sprawdzić . WD 40 elimineje wilgoć w obwodzie wysokiego a iskrę poprostu widać na fajce . Komputer jest ostatnią żeczą , którą się dotyka - Praktyk WB

Edytowane przez WOJCIECH dnia 24-02-2012 17:29