Autor |
[K] Kolumny pod KONI żółte. |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 03-05-2012 12:04 |
|
|
Planuję założyć żółte koni na przód . Na razie mam tylko z tyłu i jest mocno nadsterownie. Chcę kupić kolumny żeby mieć powrót do oryginału.
944 S |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 03-05-2012 12:21 |
|
|
mr-nemo ma cale gwinty na przod w super stanie i w dobrej cenie
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 03-05-2012 12:26 |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 04-05-2012 16:02 |
|
|
ja mam same gwinty nie cale kolumny
na moje oko nie potrzeba wymieniac kolumny, jesli masz 944S to wystarczy:
http://transaxle.istore.pl/pl,product,702138,amortyzator,koni,8641,1414sport,przod,944,85,91,968.html
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 04-05-2012 16:02 |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-05-2012 18:49 |
|
|
tak jak pisze mr-nemo - kupujesz wkłady i przerabiasz kolumny, które masz na aucie (lub inne kupne, jeśli nie chcesz sobie niszczyć ori amorów ).
Robiłem tak ja - w swojej S-ce
Ostatnio robił to Andrew w swoim 2.7 - jest pewnie na bieżąco, był o tym temat, trza poszukać.
Nie jest to ori m030, ale parametry bardzo zbliżone, a koszty o wiele niższe.
Zamiast KONI można też eksperymentować z BILSTEIN'em
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 06-05-2012 17:52 |
|
|
Simprez właśnie chodzi oto że chcę mieć powrót do oryginału.
A jeżeli chodzi o bilstein to czy tez trzeba przerabiać kolumny?
Jak rozumiem to swoje przerabiałeś? Może chesz sprzedać?
944 S |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-05-2012 21:03 |
|
|
Mirek napisał/a:
Simprez właśnie chodzi oto że chcę mieć powrót do oryginału.
A jeżeli chodzi o bilstein to czy tez trzeba przerabiać kolumny?
A w jakim stanie są Twoje amory? Jeśli w dobrym to może rzeczywiście nie ma co ich niszczyć tylko znaleźć jakieś zużyte. Jeśli w złym to i tak nadają się do wyrzucenia więc nie powinieneś mieć żadnych oporów.
Przeróbka to nic strasznego - obcinasz od góry, od dołu wiercisz dziurę i tyle. No, może warto byłoby odświeżyć lakier
Instrukcja ze zdjęciami poniżej:
http://www.paragon-products.com/kb_results.asp?ID=50
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 06-05-2012 21:26 |
|
|
Stan amorów wg stacji diagnostycznej 70%. Do spokojnego i dość komfortowego porusznia się jest OK.
Generalnie wymyśliłem sobie posiadać dwa kpl kół i zawieszenia, cywilne oryginaly i do pojeżdżawek koła 17" plus npR888, amorki KONI, stabilizatory przód 30 tył 19z regulacją, no i może na przód gwinty od mr-nemo.
jeszcze prośba o radę - w co inwestować najpierw opony czy zawias?
Ze swojej Ski wydmuszki nie zrobię a może kiedyś żółte blachy jej zafunduję? także oryginalne podzespoły muszą pozostać.
944 S |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-05-2012 21:38 |
|
|
Najpierw zawias (moim zdaniem) choć opona zrobi największą różnicę.
Jeżeli będziesz miał żółte Koni na aucie na seryjnych sprężynach to nie będziesz
potrzebował dwóch kompletów zawieszenia, do jazdy cywilnej są ok
Zresztą to jest fabryczny zamiennik dla oryginałów, więc z rzeczy wymienionych
tylko stabilizatory musisz zostawić.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-05-2012 22:08 |
|
|
Mirek napisał/a:
Simprez właśnie chodzi oto że chcę mieć powrót do oryginału.
A jeżeli chodzi o bilstein to czy tez trzeba przerabiać kolumny?
Jak rozumiem to swoje przerabiałeś? Może chesz sprzedać?
Z wygody przy przeróbce przodu zrobiłem tak:
- mając wkłady kupiłem od paha drugi kpl. używanych kolumn
- te kolumny oddałem do przeróbki pod KONI
- pojechałem autem do warsztatu, zrzuciłem stare zużyte amory i wsadzono mi przerobione wcześniej z KONI
Teraz moje stare kolumny ma Andrew. Zdecydował się przerobić swoje stare amorki, a moje ma mi oddać.
Jakby co to wpadnij na grill u Robka 19.05 w Łazach - sam byś je obejrzał
Co do testów diagnostycznych - wydruki to bujda! Ja miałem ~70-80% niby. Andrew podobnie, a amortyzatory były kompletnie niesprawne! Jeśli przód mocno Ci się buja i ugina przy hamowaniu to niestety, ale są do wymiany
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 06-05-2012 22:09 |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-05-2012 22:26 |
|
|
Mirek napisał/a:
Generalnie wymyśliłem sobie posiadać dwa kpl kół i zawieszenia, cywilne oryginaly i do pojeżdżawek koła 17" plus npR888, amorki KONI, stabilizatory przód 30 tył 19z regulacją, no i może na przód gwinty od mr-nemo.
jeszcze prośba o radę - w co inwestować najpierw opony czy zawias?
Dwa komplety kół to rozumiem ale po co dwa komplety zawieszeń? Rozumiem jeszcze jakbyś rozważał jakieś gwinty ale założenie dobrych amortyzatorów to żadna przeróbka (i w żaden sposób nie gryzie się z żółtymi blachami).
Jak raz założysz KONI to już nigdy nie wrócisz do oryginału
Tam jest regulacja która pozwala Ci zmienić charakterystykę zawieszenia. 70% to bez szału - podjedź do jakiegoś speca od amorów, niech je oceni i jeśli są już w kiepskim stanie to w ogóle się nie zastanawiaj.
IMHO tak jak pisał Qbak - najpierw zawias. Co z tego że założysz super oponę (która i tak przyklei) jeśli auto będzie się podpierać lusterkami - a przyczepna opona jeszcze dodatkowo zwiększy przechyły.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 08-05-2012 12:02 |
|
|
Simprez napisz mi PW ile sobie byś życzył za te kolumny? Jak rozumiem w razie czego do odebrania w słynnych Łazach?
piterson ,Qbak dzieki za rady podpowiedzcie jeszcze jak obniżyc przód? Jakie sprężyny i gdzie kupic?
944 S |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 08-05-2012 13:22 |
|
|
Nie wierz tym testerom na stacjach. Moje w chwili zdjęcia miały 85% i nadawały się na złom.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: [K] Kolumny pod KONI żółte. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-05-2012 19:03 |
|
|
Hmm, jak obniżyć? Ja planowałem kupić sprężyny Weltmeister-a (są twardości 220
i 250lbs jeżeli dobrze pamiętam). Okazało się że są nie mają akurat i postanowiłem
kupić gwinty i sprężyny do zawieszeń gwintowanych. Dorabiałem przekładki, górne
mocowania, ale generalnie jestem z tego bardzo zadowolony. Piterson, Cichy, Gazik
i Sobek (może jeszcze ktoś) mają zestaw zakupiony z USA. Jego instalacja jest
bardzo podobna. Takich zestawów jak mój jest już kilka w klubie, wszystkie produkcji
i pomysłu Michała928. Możesz też iść w oryginał czyli M030 - aktualnie Mr-Nemo
zdaje się że coś takiego sprzedaje.
Jeszcze musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jakie twardości sprężyn dobrać.
Poczytaj może temat o moim aucie, Pitersona. Na początek może żółte Koni
i zobaczysz czy chcesz iść dalej
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|