Autor |
Przekaźnik pompy paliwa 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-05-2012 16:48 |
|
|
Kupię przekaźnik pompy paliwa z 924, ma ktoś taki do sprzedania?
Nieaktualne... ale poniżej rozważania na ten temat
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 25-02-2013 20:03 |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-05-2012 16:54 |
|
|
Weź nowy od Tomka, przynajmniej będziesz miał pewność, że pojeździ. Cena ok 100 zł z tego co pamiętam.
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 03-05-2012 16:54 |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-05-2012 17:13 |
|
|
A są one takie jak te oryginalne? W sumie to mi taki jak na foto potrzebny, ale ten z 924 też powinien dac radę.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-05-2012 18:53 |
|
|
Tomek sprzedaje KAE 3.300.300. Na 924.org jest dyskusja na ten temat i podobno w 931 działa elegancko.
Mnie dziwi jedna rzecz: oryginał do 924 ma 16A, KAE - 30A. Czy to nie ma znaczenia? Hmmm.....
Moje 2.0 Smiga na KAE, ale mam wrażenie, że pompa głośniej chodzi.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-05-2012 19:09 |
|
|
Jak pompa głośno chodzi tzn. że już ma dość i pewnie za jakiś czas "podziękuje"
Moja też do cichych nie należy... tak Ci dodam na pocieszenie.
Mogę zrobić eksperyment i podmienić przekaźniki (mam dwa - ori i kae), tylko
Kraz mi musi oddać "pożyczony"
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-05-2012 19:20 |
|
|
No właśnie widziałem.
Stare 924 co miały jedną pompę miały przekaźnik 12A
924 a w sumie 931 też co miały dwie pompy to dostawały już przekaźnik 16A.
Jeśli te KAE mają 30A to jeszcze lepiej na dłużej będą dobre.
Zasadniczo im więcej tym większe obciążenie może przekaźnik przenieść, więc przy dwóch pompach te 30A będzie super 16 potrafiły się upalić na stykach.
Czy po założeniu tego KAE jest tak samo jak przy oryginale, że po przekręceniu kluczyka pompa chodzi kilka sek potem się wyłącza, potem załącza się ponownie dopiero podczas zapłonu i kręcenia rozrusznikiem? bo chyba tak to powinno działać. Troszkę mnie denerwuje że u mnie była pompa podpięta na stałe co wykluczało posłuchanie radia przy włączonej stacyjce i zgaszonym silniku ... bo ta pompa tylko brzęczała i rozładowywała aku.
Qbak może jakbyś widział albo był u michała to moglibyście zobaczyć czy po założeniu oryginalnego przekaźnika pompa u mnie będzie chodzić prawidłowo z tym wyłączaniem... bo za żadne skarby nie wiem jeśli będzie działac ok to tylko kupię ten przekaźnik
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 03-05-2012 19:22 |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-05-2012 20:05 |
|
|
Misiek,przy KAE jest dokładnie tak jak piszesz: po przekręceniu kluczyka pompa dostaje sygnał i na moment się załącza a potem zaczyna działać dopiero podczas rozruchu.
Wiem, że jak pompa chodzi głośno, to się kończy. Moja niestety ma 4 miesiące, a ja paragon zgubiłem
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-05-2012 20:39 |
|
|
U mnie po przekręceniu kluczyka pompa chodzi cały czas, a przekaźnik niby jakiś tam był ale nie taki jak powinien. Ciekaw jestem czy po założeniu właściwego wszystko działałoby jak trzeba czy może w elektryce jeszcze trzebaby coś poprawić. Jak na KAE chodzi ok to tylko podpytam Tomka czy są jeszcze do zdobycia bo z tymi przekaźnikami to nigdy nie wiadomo.. raz są a raz nie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 04-05-2012 17:18 |
|
|
Tomek ma kilka na stanie więc się w jeden bardzo chętnie zaopatrzę
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: [K] Przekaźnik pompy paliwa |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 25-02-2013 20:01 |
|
|
Troszkę odgrzebię temat... ostatnio musiałem wymienić przekaźnik bo poprzedni się nieco upalił ale w ramach eksperymentu po naprawie trafi znów do auta.
Nie wiem czy ktoś z was porównywał przekaźniki w działaniu... mówię o oryginale (jeśli ktoś ma?) i o tym zastępczym z KAE. Chodzi mi głównie o to działanie pompy po przekręceniu kluczyka przez sekundę czy dwie... w/g moich obserwacji przekaźnik KAE nie posiada takiej funkcji i będzie on działał jedynie przy kręcącym silniku - czyli jak dostanie sygnał z cewki.
Oryginał podobno załącza pompę na chwilkę a potem dopiero przy kręceniu silnika się załącza na stałe...
W związku z przysmażeniem ścieżki na moim przekaźniku, zamówiłem nowy a tamten wziąłem ze znajomym na warsztat... został naprawiony i lekko \"upgradowany\" o właśnie tą brakującą funkcję, czyli teraz po podaniu na przekaźnik napięcia załącza się on na ok 1-2 sek po czym się wyłącza. Dopiero po otrzymaniu sygnału z cewki o kręceniu silnikiem... załącza się na stałe. W warunkach laboratoryjnych działa pięknie, jak tylko pogoda pozwoli założę go do auta i potestuję.
Napiszcie jak jest u was? na jakich przekaźnikach śmigacie? Obstawiam, że pewnie spora część z was będzie miała zwykły przekaźnik i pompa śmiga non stop... jak miałem u siebie w czerwonym.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Przekaźnik pompy paliwa 924 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 25-02-2013 21:57 |
|
|
Misiek, nie jest tak, jak piszesz. Ja mam KAE od Tomka, który załącza pompkę na sekundę (nie mierzyłem, ale jest to chwilowe \"bzzzz\" pompy).
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Przekaźnik pompy paliwa 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-02-2013 10:55 |
|
|
Ktoś jeszcze ma to krótkie \\\"Bzzz\\\" na przekaźniku KAE?? może coś mam w instalacji jeszcze nie tak, że tego nie było. Chociaż budowa wewnętrzna przekaźnika nie pozwala go załączyć nawet na moment jeśli nie dostanie sygnału z cewki... a skąd on miałby się wziąść po przekręceniu kluczyka to nie wiem?
Zasadniczo przekaźnik dostaje napięcie zasilające \"logikę\" czyli +12V po przekręceniu kluczyka... na piny 31(-) i 15(+) i czeka tak długo aż pojawi się sygnał z cewki na pinie 1(+). Dopiero wtedy cewka przekaźnika dostaje zasilanie i łączy piny 30 i 87.
Dlatego nie wiem skąd miałby się wziąść impuls na pinie 1 po przekręceniu kluczyka - bez kręcenia silnikiem...
Wydaje mi się, że oryginalnie powinno być tak że po podaniu napięcia na 31 i 15 przekaźnik załapuje na chwilę (1-2sek) po czym puszcza i \"czeka\" aż pojawi się sygnał na pinie 1.
Inaczej jakoś sobie tego nie wyobrażam.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 26-02-2013 11:00 |
|