924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - części i inne
Autor [I] Ile może być warta głowica Turbo
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 03-01-2016 00:58
Witam

Pytanie do znawców realiów krajowego i europejskiego rynku części:
Ile warta jest głowica 944 Turbo, rok produkcji 86, przebieg całkowity 4 kkm, nigdy nie planowana, sprawdzona w specjalistycznym warsztacie na szczelność (OK), wymienione uszczelniacze. Głowica jest kompletnie uzbrojona - zawory, podkładki, sprężyny itp. Wkładki ceramiczne oczywiście idealne tak samo zresztą jak cała reszta. Można powiedzieć nowa głowica gotowa do instalacji...
Uprzedzając pytania - nie, nie chcę sprzedać ale może pokuszę się o zakup, próbuję tylko zorientować się w cenach. Wszelkie podpowiedzi mile widziane.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley

Edytowane przez 951S dnia 03-01-2016 01:14
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 03-01-2016 12:31
Nie da sie chyba określić ceny. Jest warta tyle ile ktos za nia jest w stanie zapłacić. Dla jednego bedzie warta 1000pln a drugiego 3000zl. Same nowe zawory to koszt okolo 500zl szt.


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 03-01-2016 13:05
Tak jak conek pisze powyżej. Wycenić niemalże niesposób. Mogę tylko podzielić się doświadczeniem z moich zakupów:
- przy okazji zakupu kompletnego zawieszenia z hamulcami Sprzedający pokazał mi również kpl głowicę z turbo (nie sprawdzaną, ale wałek się obracał, zawory chodziły, pęknięć brak - no ładna głowica poprostu). Dopłaciłem do zawiasu 500 zł za nią, bo więcej nie miałem.
- spalony silnik z turbo wraz z głowicą wyszedł mnie ~2000. Głowica po oczyszczeniu wygląda OK. Prawdopodobnie kiedyś trafi do tego samego odremontowanego silnika.
Z racji posiadanych 2 głowic w zapasie jestem nieco zmanirowany, więc 1000 na zakup kolejnej byłoby mi szkoda. Ale czy sprzedałbym którąś ze swoich za 3000? Miałbym ciężki orzech do zgryzienia smiley
No ale jednak gdybyś nie zdecydował się na zakup tej, o której myślisz, to podziel się kontaktem do sprzedawcy smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 03-01-2016 13:29
Aha. Jeszcze jedno: głowice M44.50/51 i M44.52 mają odrębne nr katalogowe. Zdaje się, że są jakieś różnice między nimi, ale nie wiem dokładnie na czym polegają.


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 03-01-2016 14:00
Były jeszcze jedna modyfikacja pomiędzy numerem 95110403801 a 95110403804
Mianowicie 95110403802. Także były robione modyfikacje (nie wnikałem jakie),
ale część jest jak najbardziej zamienna.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 04-01-2016 01:43
Fakt że pytanie może być trochę nie na miejscu, zgadzam się całkowicie ze stwierdzeniem że jest warta dokładnie tyle ile za nią zapłacę.
Głowica jest do ściągnięcia z USA, sprzedaje ją gość z Atlanty od którego wielokrotnie kupowałem części, można powiedzieć że jestem jego stałym i dobrym klientem. Kosztowałoby mnie to na gotowo ok. 2.5 - 2.6 kPLN. Na gotowo czyli po opłatach.
Co do numeracji - głowica do kupienia ma numer 951.105.303.1R. To jest numer odlewu głowicy, numery które podajecie powyżej to numery kompletnej głowicy, ich nie ma wybitych na odlewie. Dodatkowo wydaje mi się że numer 038.01 to część która może być również "factory rebuild", 038.04 to faktycznie wg. PET M44/52 ale nic mi nie wiadomo o różnicach pomiędzy głowicą T a TS... Oba moje silniki mają odlew głowicy z numerem 951.104.303.1R, na bloku wybite M44.52 co w sumie jeszcze nie świadczy o tym że są oryginalne. Idąc dalej tropem PET nie ma żadnej różnicy w numerach poszczególnych części składowych (zawory, sprężyny itp.) co skłania mnie to stwierdzenia że nie ma żadnej różnicy pomiędzy głowicami M44.51 a M44.52


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 04-01-2016 12:44
Prawdopodobnie to R na końcu numeru = Reinforcement (wzmocniony). Oznacza to fabrycznie drobne zmiany konstrukcyjne w budowie i materiałach podnoszące wytrzymałośc silnika.
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-01-2016 13:17
Na rennlist piszą, że głowice są identyczne.
Ja też póki co o żadnych różnicach nie słyszałem.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 04-01-2016 13:41
Ostatnie dwie cyfry w numerach części (10-ta i 11-ta) lub litera ((symbol 10-ty) to właśnie oznaczenie ich modyfikacji - więc dotyczą one każdej części i mają miejsce cały czas

Jeśli chodzi o "wzmacniane" silniki - firma stosuje oznaczena ich zmian w skali od 0R do 7R (gdzie R prawidłowo oznacza "Revision" ). Musi więc coś być zmienione - a co konkretnie - to już nie wiem.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 04-01-2016 14:37
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 04-01-2016 16:52
Też przekopałem Rennlist i wszędzie piszą że nie ma różnicy. No nic, będę się zastanawiał. dzięki za podpowiedzi.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 04-01-2016 16:53
Też przekopałem Rennlist i wszędzie piszą że nie ma różnicy. No nic, będę się zastanawiał. dzięki za podpowiedzi.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 04-01-2016 19:42
Cena (sumaryczna) rozsądna. A toto jeść nie woła. Stracić na tym nie stracisz raczej, a przydać się może...
Ale to już krok na cienkiej czerwonej do kompulsywnego chomikowania smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-01-2016 20:47
simprez napisał/a:
Ale to już krok na cienkiej czerwonej do kompulsywnego chomikowania smiley


Ale stop stop - Ty nie przekroczyłeś tej linii już jakiś czas temu??? smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 04-01-2016 20:57
Oj tam, oj tam. Jeszcze stodółki budować nie muszę smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 04-01-2016 21:44
Hmm, moja druga połowa twierdzi że nie różnię się niczym od złomiarza smiley Z drugiej strony jak popatrzę ile gratów (czytaj niezwykle cennych części) zgromadziłem w garażu i na strychu to myślę że albo mam zamiar tłuc te auta seryjnie albo może jest w tym co ona mówi ziarno prawdy...smiley
Przjdzie czas że wystawię trochę zapasów na sprzedaż, na razie jeszcze mam miejsce na troszkę więcej.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-01-2016 21:47
Ja ostatnio odkryłem nieużywany strych u Teściów smiley smiley smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-01-2016 23:15
951S napisał/a:
Hmm, moja druga połowa twierdzi że nie różnię się niczym od złomiarza smiley Z drugiej strony jak popatrzę ile gratów (czytaj niezwykle cennych części) zgromadziłem w garażu i na strychu to myślę że albo mam zamiar tłuc te auta seryjnie albo może jest w tym co ona mówi ziarno prawdy...smiley
Przjdzie czas że wystawię trochę zapasów na sprzedaż, na razie jeszcze mam miejsce na troszkę więcej.


Hahaha ja słyszałem to samo.
Zatem zacząłem regularnie pozbywać się gratów (Simprez ma w tym swój spory udział), zostawiając tylko to co rzeczywiście przydatne (w tym silnik turbo ze skrzynią AOR smiley ).


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
Olo924
Użytkownik



Postów: 4769
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 05-01-2016 09:20
Qbak napisał/a:
Ja ostatnio odkryłem nieużywany strych u Teściów smiley smiley smiley


ale pracujesz nad wykorzystaniem go ... byłaby szkoda żeby tak stał pusty, nieużywany... smiley


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: [I] Ile może być warta głowica Turbo
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 05-01-2016 09:46
He, he. Ja to mam dokładnie odwrotnie. Już, już coś leci do śmietnika na zasłużoną emeryturę, to znikąd zjawia się Natalia i ratuje grata, po czym zanosi do ( na szczęście ) swojego garażu, gdzie ów grat czeka na zmartwychwstanie. Na moje oko, to sobie tam trochę poczekają.