Autor |
Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2016 13:36 |
|
|
Poszukuje takich śrub z podkładkami, dokladnie takich, to jest komplet; śruba podkładka sprężynująca i podkładka.
Sruba M8, klucz 12, dlugosc 25 mm
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Piotr924 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Piotr924 dnia 09-02-2016 13:37 |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
BTRacing
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Evanston IL
Data rejestracji: 08.02.16 |
Dodane dnia 09-02-2016 15:06 |
|
|
Sorki ale to nie wyglada na Porsche a nawet niemieckie auto, to typowa japonska produkcja.Onie nie uzywali 12mm glowek ,mysle,ze to jakis Nissan,ten stopien na glowce jest charakterystyczny dla japoncow
W ktorym miejscu je miales w aucie? |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2016 15:42 |
|
|
Super Bardzo dziekuje, to jakis slad, jak widac jakis kowal juz zdazyl wymienic. Mam trzy sruby kazda inna, myslalem, ze ta jest najsensowniejsza i wykrecila sie tez w miare latwo, wiec zalozylem, ze jest oryginalna.
O'k szukam oryginalnych 3 sztuk, albo wygladu czyli jakie sruby byly montowane do mocowania osłony termicznej przewodow wysokiego napiecia do silnika nad kolektorem wylotowym.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2016 20:36 |
|
|
Witam,
Idź do lepszego sklepu metalowego i kup takie śruby.
A najlepiej sprawdź w pecie jakie powinny być, albo u kogoś kto ma oryginalne.
I dopiero wtedy kupuj.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-02-2016 22:03 |
|
|
Ta osłona jest montowana do kolektora wydechowego na nakrętki.
Z kolektora powinny wystawać szpilki. Widziałem ich wiele i tak jest
oryginalnie na 100%.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2016 22:09 |
|
|
A pamietasz jaki jest gwint szpilek?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2016 22:21 |
|
|
Dlugi napisał/a:
Witam,
Idź do lepszego sklepu metalowego i kup takie śruby.
A najlepiej sprawdź w pecie jakie powinny być, albo u kogoś kto ma oryginalne.
I dopiero wtedy kupuj.
Dlatego sie dopytuje, w PET jest inaczej, sa szpilki
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-02-2016 22:22 |
|
|
Szpilka to M8x18, w katalogu jest
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2016 22:27 |
|
|
Tak, tez sprawdzilem Wynika z tego, ze ktos wykrecil szpilki i wkrecil sruby. Pytanie czy jest sens wracac do oryginalu, czy zostawic tak jak jest.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 09-02-2016 22:42 |
|
|
Piotrze,
wstydź się i w ogóle nie wychylaj,
tylko szpilki z serwisu o fabrycznej specyfikacji pozwolą Ci spokojnie zasnąć,
nawet nie myśl o jakichś kombinacjach i odstępstwach od oryginalności pokroju śrub czy śrub produkcji japońskiej.
Ps. Mało jest osób, które tworzą tyle rozmaitych, bzdurnych tematów.
Może by usystematyzować te dywagacje o śrubce i blaszce w jednym wątku, na przykład Twojego samochodu lub raczej w wątku '924 śrubki Piotra"
Edytowane przez Cyryl dnia 10-02-2016 14:50 |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2016 23:47 |
|
|
Cyrylu,
Moze dla Ciebie sa to bzdurne tematy, temat dobry jak kazdy inny na tym forum. Przeciez nie musisz na nie odpowiadac jak nie masz nic do powiedzenia,
ale niestety musisz sie uzbroic w cierpliwosc, jest zima i bedzie jeszcze kilka tematów, jest tyle blaszek i srubek w tym samochodzie
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 09-02-2016 23:52 |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 10-02-2016 14:10 |
|
|
Takie śrubki były produkowane w okolicy Radomia a trafiały do daewoo lanos matiz i pewnie innych montowanych w fso
944 S |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-02-2016 12:36 |
|
|
Od siebie dodam - oryginał to: szpilka M8 x 18 o twardości 8.8. Numer oryginału - w PET, albo dorób, albo zastąp "zwykłą" śrubą (najlepiej nierdzewną) M8 x 20 z łbem + stosowna podkładka. Oryginał w postaci szpilka+nakrętka po latach jest tak skorodowany iż nakrętka pełni wtedy rolę łba - także tu jest uzasadnione (a nawet wskazane) drobne odstępstwo od oryginału na rzecz "poprawienia fabryki".
P.S. Fabryczne śruby to: http://www.kamax.com/en/
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-02-2016 13:07 |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 11-02-2016 13:44 |
|
|
Masz racje tez sklanialem sie do tego pomyslu, ale jest problem praktyczny na przyszlosc. Latwiej jest preparatowi do uwalniania srub spenetrowac od gory nakretke, niz trzpien sruby ukryty w bloku silnika schowany pod glowka sruby i blaszana oslona.
Dlatego mysle o ''powrocie do fabryki'' i szpilkach (8,8) plus smar grafitowy, kwasowe nakretki, podkładki, jest szansa ze nawet jesli sruby sie zapieka latwiej je bedzie w przyszlosci odkrecic.
Tymi srubami zajalem sie przez przypadek, myslalem ze jak zdejme ta oslone do dostane sie do sruby innej oslony, ktora przeszkadzala mi w odkreceniu rozrusznika
Tak na marginesie, szacunek dla mechanikow, ktorzy naprawiaja te samochody, brak miejsca, rozne patenty i wiek elementow moze dac popalić
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 11-02-2016 14:14 |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 12-02-2016 16:03 |
|
|
Co tam oczywiście już kto woli. Ja musiałem te nakrętki przecinać - bo nie chciałem ukręcić szpilki, a płyn penetrujący ( w dawkach "słusznych" ) mimo wszystko nie pomagał. Potem osobno wykręciłem szpilkę i - razem z nakrętką oraz podkładką - wymieniłem ją na nową. |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 15-02-2016 20:23 |
|
|
Szpilki z nierdzewki kupione, musza niestety zaczekac na brakujace elementy
A w ramach ciekawostki z trzech otworow do srub w kolektorze wydechowym, dwie wchodza do wnetrza, czyli szpilki sa jednoczesnie "korkami" spalin
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Sruba z podkladka |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-02-2016 20:32 |
|
|
Zgadza się - dlatego właśnie podałem wcześniej pod rozwagę zastąpienie ich "normalnymi" śrubami z łbem . |
|